MADA, la Mar 31 2009, 11:07 AM, a spus:
Intervin si eu pentru ca sunt putin contrariat. Am fost sambata si am zburat. Termic si electric. Terenul este suficient de departe de sosea si de case astfel incat sa poti zbura termice in siguranta daca nu duci modelul mult mai departe de cat ar fi cazul.
Mada, problema multor incepatori - /je included - este ca duc aparatele
suficient de de parte incat sa fie siguri ca au loc de urmatoarea manevra. Din acest motiv unii pot duce avionul chiar pana la sosea, desi este departe iar un avion mic - pana in 2 m - devine abia vizibil, mai ales ca din directia aia abia mai vezi profilul aparatului. Problema e daca-l scapi din comanda cand el se indreapta
catre sosea. Sincer, nu vreau sa ma gandesc la aceasta posibilitate, dar nu este din pacate exclusa.
Spatiu este din plin, insa ATENTIE: la ca. 100 m de pista, paralel cu ea, este un drum de acces. Pe acolo mai trec masini, mai des decat pe la Chitila (am vazut sambata doua sau trei, nu mai tin exact minte numarul). AIA este o problema, pentru ca nu avem cum sa restrictionam circulatia pe acolo, si stii, Mada, ca din pacate avionul tau a patit-o EXACT pe marginea acelui drum. Mie mi-e mai frica de "poteca" aia decat de soseaua de centura...
Citeaza
Sincer nu inteleg chestia asta cu maxim 2 modele in aer. De ce doar 2?
Daca vin 30 masini intr-o zi (si vor veni mai devreme sau mai tarziu) cum o sa facem? cu lista? Cu programari?
Da, cu lista. E o idee pe care am propus-o pentru Chitila, pentru zilele cu aglomeratie. Este perfect adevarat ca sunt si "timpi morti", in care nu zboara nimeni, dar de exemplu te pregatesti, astepti sa aterizeze cineva ca sa mai tragi si tu 10 min. de avion, si cand a aterizat unul si te duci sa pornesti motorul observi ca altul a pornit cu 5 secunde inaintea ta si e deja pe drum catre pista. Cum te simti atunci?
Mie nu imi place aglomeratia in aer, si am trait de cateva ori neplacuta experienta descrisa mai sus. Motiv pentru care am renuntat la repriza de zbor, ceea ce nu s-ar fi intamplat in cazul existentei unei "cozi" cat de cat organizate. Pur si simplu sunt suficient de incepator incat sa-mi dau seama de cat spatiu de manevra am nevoie, si stiu ca la nivelul meu sansele de a evita in ultimul moment o coliziune sunt MICI, drept pentru care nu stau in aer cand sunt inca doua aparate acolo (pe langa mine). Daca tot am ajuns aici, tin sa le multumesc in public celor care m-au asistat de-a lungul timpului, mai ales in zilele aglomerate, si care m-au ajutat astfel sa evit un deces prematur :D al avionului. Se stiu ei...
Citeaza
Am zburat si la kitila si mai ales la clinceni, unde cu tot zborul 1:1, nu s-a impus niciodata o regula referitoare la limitarea numarului de modele in aer.
E de bun simt ca nu ar trebui sa fie 10 modele simultan in zbor insa sincer sa limitezi la 2 mi se pare usor aberant.
Au observat unii de p-afara ca atunci cand in aer sunt mai mult de doua aparate care evolueaza in acelasi spatiu de joasa altitudine (in vecinatatea pistei) si in vecinatatea pistei probabilitatea de coliziune creste nelinistitor. De acolo am preluat si eu conceptul, oamenii afirmand ca de la regula se pot excepta planoarele - care sunt si lente si se si duc la mama ma-sii, peste 100 m altitudine, unde in general avioanele nu prea ajung - si slow- / parc-flyerele, care evolueaza de asemenea relativ lent insa intr-un spatiu considerabil mai restrans fata de un termic.
No offence intended, Mada: pur si simplu este aproape imposibil sa te coordonezi cu alt pilot aflat in plina evolutie. Chiar daca ambii piloti sunt asistati de cate un helper, in functie de manevra care ii trece fiecaruia prin cap la un moment dat si pozitia avioanelor + viteza lor sunt destule sanse sa le aduci intr-o zona suficient de mica incat sa "faca cunostinta" unul cu altul. Deja 3 avioane este mult, inclusiv pentru helperul fiecaruia dintre piloti care trebuie sa urmareasca 3 tinte simultan si nu are idee despre urmatoarea manevra a nici uneia dintre ele. Atat.
Citeaza
De asemenea, la kitila am mai vazut o chestie deshteapta: atunci cand erau multe modele in aer s-a stabilit clar ca toata lumea zbura in acelasi sens astfel incat sa nu apara incidente.
Da, ideea asta este excelenta, dar exclude de exemplu ranversari, Immelman / split-S (daca nu sunt urmate imediat de o alta figura care sa readuca avionul pe directia initiala).
Aceasta postare a fost editata de ave: 31 March 2009 - 10:52 AM