Modelism - RHC Forum: duza - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

duza

#1 Useril este offline   tudor64 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 22-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 25 March 2009 - 08:36 PM

am si e o intrebare sunt incepator si vreau sa stiu cum si din ce sa fac duza de evacuare ma gandeam la lut da cred ca e prea fragil
0

#2 Useril este offline   Tza rocket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 11-December 06

Postat 25 March 2009 - 08:53 PM

Dute la prima farmacie veterinara si cere nisip pentru pisica si vezi pe care scrie Bentonita!. Sau si daca nu scrie , sa fie nisip de pisica. Bentonita se foloseste in mod normal.Aia o macini sau si asa bucati ,dar mai bine macinata ca se preseaza mai bine si aia o presezi pe post de ajutaj.Spor!
Fiber glass is the best!!!!
0

#3 Useril este offline   tudor64 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 22-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 26 March 2009 - 08:33 PM

Vezi postareaTza rocket, la Mar 25 2009, 08:53 PM, a spus:

Dute la prima farmacie veterinara si cere nisip pentru pisica si vezi pe care scrie Bentonita!. Sau si daca nu scrie , sa fie nisip de pisica. Bentonita se foloseste in mod normal.Aia o macini sau si asa bucati ,dar mai bine macinata ca se preseaza mai bine si aia o presezi pe post de ajutaj.Spor!



mersi mult
0

#4 Useril este offline   Scorpionu' 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 15-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:rachetomodelism, femei, vanatoare

Postat 26 March 2009 - 10:48 PM

Uite ceva ce cred ca te va ajuta. Daca maestrii* cred ca e gresita va rog corectatima.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: motor_mic.jpg

Scorpio
0

#5 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3622
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 26 March 2009 - 11:53 PM

Eu am facut asemenea ajustaje din ipsos de constructii si rezista super, merita incercat.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#6 Useril este offline   tudor64 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 22-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 27 March 2009 - 10:03 AM

e buna ideea mersi merita incercat si inca o intrebare, cu nisipul de pisica cum ii dau forma necesara este vreo matrita ma gandeam sa dau forma dupa un clopot
0

#7 Useril este offline   Lordareol 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 79
  • Inregistrat: 27-May 08

Postat 27 March 2009 - 08:15 PM

Vezi postareatudor64, la Mar 27 2009, 10:03 AM, a spus:

e buna ideea mersi merita incercat si inca o intrebare, cu nisipul de pisica cum ii dau forma necesara este vreo matrita ma gandeam sa dau forma dupa un clopot

totusi.. clopotul nu este prea mare?

Aceasta postare a fost editata de Lordareol: 27 March 2009 - 08:16 PM

0

#8 Useril este offline   tudor64 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 22-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 27 March 2009 - 08:42 PM

Vezi postareaLordareol, la Mar 27 2009, 09:15 PM, a spus:

totusi.. clopotul nu este prea mare?


am gasit intro cutie cu globuri de craciun niste ghirlande cu clopotei mai mici voi incerca
0

#9 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 28 March 2009 - 12:03 AM

Vezi postareaScorpionu', la Mar 26 2009, 11:48 PM, a spus:

Uite ceva ce cred ca te va ajuta. Daca maestrii* cred ca e gresita va rog corectatima.


Hei copii,
Inainte de a incerca, puneti capu’ la contributie ptr. ca e cel mai bun lucru pe care modelismul va poate invata: sa ganditi bine inainte de actiona.
De ce produce motorul forta? Din cauza fenomenului de “reactie” (conservarea impulsului, etc.). Reactia e cauzata de substanta aruncata cu viteza de presiunea cauzata in motor datorita expansiunii gazelor fierbinti. Usor de vorbit, mai greu de facut.
Ati vazut pe santiere cum se toarna cimentul: in cofraje din lemn, metal, etc. Cand cimentul se intareste, cofrajul se scoate destul de usor ptr ca cimentul se contracta putin prin uscare si nu adera suficient de bine la pereti. Voi aveti presiune destul de mare in carcasa, sa zicem ca fara 20 atm. nu iese cine stie ce motor. Asta inseamna ca pe fiecare centimetru patrat de suprafata transversala a ajutajului sau capacului actioneaza o forta de 20 kilograme. Cimentul ala nu va adera suficient la pereti, mai ales din PVC. astfel incat capacul sau ajutajul sa reziste. De presat , cata vreme este umezit, nu se poate. De aceea, trebuie niste gauri in pereti, astfel incat cand turnati cimentul, gaurile se umplu de ciment. De aici incolo e problema de marimea gaurilor si rezistenta cimentului si a petetilor. La motoare cu diametru mic, din carton, se poate ca cimentul sa adere mai bine dar nu e sigur intotdeauna. Daca insa presati praful, fara nici un pic de apa, obtineti o aderenta si rezistenta mult mai mare. Praful nu trebuie sa fie foarte fin, in schimb “presat” inseamna presa ca lumea (surub, cric) si matrita ca sa nu se umfle tubul. Cautati ciment refractar, caolin, oxid de aluminiu sau praf de samota. Daca motorul e cu zahar cu functionare f. scurta, duza nu are timp sa se largeasca din cauza jetului (dar de rupt se poate, ca e forta f. mare) deci nu trebuie cine stie ce ciment savant.
Sa stiti ca daca folositi presarea, ajutajul se poate face si din hartie.
Nu va jucati cu presiunea, ca aia ucide prima, nu focul!
0

#10 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 28 March 2009 - 03:14 PM

Liviu, merge si cu "argila" presata in tub de pvc (de diametru mic 18-25mm). De vreo 2-3 ani am experimentat putin cu ideea asta.
Presam argila dar lasam o buza de 3-4mm de la marginea tubului. Buza apoi o taiam pe niste generatoare si scoteam cateva bucati din ea astfel incat sa ramana doar 4 "gheare" care apoi le incalzeam cu o bricheta si le indoiam astfel incat sa "tina" dopul de argila.
Argila o presam cu o menghina in care strangeam motorul. O presam in pasi, strangeam, lasam 10-15 minute, mai strangeam putin, mai lasam si tot asa.
Ideea am abandonat-o pentru ca era destul de greu de turnat combustibilu'.
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#11 Useril este offline   tudor64 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 22-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 05 April 2009 - 01:01 PM

Vezi postareaScorpionu', la Mar 26 2009, 10:48 PM, a spus:

Uite ceva ce cred ca te va ajuta. Daca maestrii* cred ca e gresita va rog corectatima.


intrebare: care este lungimea tijei ,grosimea si unghiul de la matrita de lemn?cred ca e in functie de lungime si diametru?
0

#12 Useril este offline   tudor64 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 22-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 05 April 2009 - 05:40 PM

care este raportul dintre lungime si diametrul rachetei banuiesc ca sunt niste rapoarte? merci
0

#13 Useril este offline   Scorpionu' 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 15-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:rachetomodelism, femei, vanatoare

Postat 05 April 2009 - 11:11 PM

Vezi postareatudor64, la Apr 5 2009, 01:01 PM, a spus:

intrebare: care este lungimea tijei ,grosimea si unghiul de la matrita de lemn?cred ca e in functie de lungime si diametru?

nu stiu prea bine decat sa incurc mai bine nu iti spun cauta si tu prin forum sau poate e dex amabil :) sa ne lamureasca
Scorpio
0

#14 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 06 April 2009 - 05:12 PM

nu e niciun raport fix.
se calculeaza in funtie de dimensiunile motorului, combustibilul folosit si performantele dorite.
cautati ca exista documentatie si pe forum si in restu internetului.
daca vrei teorie si spreadsheet-uri pentru calculat dimensiuni la motoare nakka-rocketry.net
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#15 Useril este offline   tudor64 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 22-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 20 April 2009 - 06:23 PM

Vezi postareaDexter_Jr, la Mar 28 2009, 04:14 PM, a spus:

Liviu, merge si cu "argila" presata in tub de pvc (de diametru mic 18-25mm). De vreo 2-3 ani am experimentat putin cu ideea asta.
Presam argila dar lasam o buza de 3-4mm de la marginea tubului. Buza apoi o taiam pe niste generatoare si scoteam cateva bucati din ea astfel incat sa ramana doar 4 "gheare" care apoi le incalzeam cu o bricheta si le indoiam astfel incat sa "tina" dopul de argila.
Argila o presam cu o menghina in care strangeam motorul. O presam in pasi, strangeam, lasam 10-15 minute, mai strangeam putin, mai lasam si tot asa.
Ideea am abandonat-o pentru ca era destul de greu de turnat combustibilu'.



Inca o intrebare Dex cum presai combustibilul in cazul in care era in stare de praf(amestecul de KNO3 carbune si sulf e sub forma de praf? asa stiu) cu duza turnata. Daca presezi cu ciocanul se desprinde duza si n-ai facut nici o treaba. Va rog sa ma ajutati. Multumesc
0

#16 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 20 April 2009 - 07:17 PM

Vezi postareatudor64, la Apr 20 2009, 07:23 PM, a spus:

Inca o intrebare Dex cum presai combustibilul in cazul in care era in stare de praf(amestecul de KNO3 carbune si sulf e sub forma de praf? asa stiu) cu duza turnata. Daca presezi cu ciocanul se desprinde duza si n-ai facut nici o treaba. Va rog sa ma ajutati. Multumesc


E o neintelegere la mijloc. Daca se alege metoda presarii, atunci este nevoie de matrita care sa formeze ajutajul, golul care este “camera de ardere” si in acelasi timp sa tina carcasa sa nu se umfle la presare, mai ales daca este din carton rulat. Ajutajul se formeaza deci si el prin presare din praf , doar ca praful nu arde ci este rezistent la foc. Nici nu trebuie scoasa carcasa (tubul) din matrita ca sa se preseze combustibilul, toate merg succesiv: mai intai se preseaza praful ptr ajutaj, de obicei o singura incarcatura (presare), apoi se preseaza combustibilul, in 3-4 incarcaturi, apoi intarzierea( si apoi eventual capacul din acelasi material ca si ajutajul, urmand a fi gaurit manual dupa aceea). La sfarsit se scoate motorul din matrita. Trebuie deci niste scule speciale, care au fost discutate aici pe forum nu demult, indiferent daca se preseaza incet sau se bate cu ciocanul (evitati ciocanul pe cat posibil, desi am observat ca daca s-ar proceda asa peste tot, toata industria romaneasca ar inceta sa produca…) :unsure:
Serios, daca folositi baterea cu ciocanul trebuie poanson gaurit, din bronz, sa nu apara scantei. Altfel e aproape ca si cand ati bate un cui in capsa unui cartus plin! Procedeul este deci foarte productiv, in 10 minute e gata motorul dar presupune ceva dotari si creier in stare foarte buna de functionare. Musai 18+, supraveghere si daca se poate afara in aer liber. Asigurarile nu acopera nazbatii de genul asta.
Nu se pune deci problema sa fie o carcasa cu ajutajul facut, in care sa fie apoi batut sau presat combustibilul. Odata scos din matrita nu mai merge pus inapoi sau in alta matrita iar presarea va scoate afara ajutajul sau il va sfarama. Doar daca se toarna apoi comustibilul (deci nu BP), atunci merge, nu e legatura intre fazele de lucru.
0

#17 Useril este offline   tudor64 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 22-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 21 April 2009 - 07:30 PM

Mersi am inteles cum se face
0

#18 Useril este offline   MadMe 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 205
  • Inregistrat: 20-May 11
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Fac lucruri sa zboare (cand nu explodeaza)

Postat 28 June 2011 - 01:51 PM

Vezi postareatudor64, la 21 April 2009 - 07:30 PM, a spus:

Mersi am inteles cum se face


Cea mai buna metoda pe care am experimentat-o eu a fost sa folosesc Poxilina
(amestec format din 2 substante, care o data amestecate intra in reactie si se intaresc
in doar cateva minute) Ca sa fiu sigur, prind inainte 4 suruburi, cu piulitele spre inteiorul motorului, la circa 5 mm
distanta fata de partea de jos. SOlutia este in special buna cand e vorba de motoare mai marisoare, de minim 30 mm diam. interior.

Aceasta postare a fost editata de MadMe: 28 June 2011 - 01:51 PM

Fac lucruri sa zboare uite-asa :) , cand nu explodeaza uite-asa :(

Cea mai buna lansare de pana acum !

Romanian Rocketry pe Facebook - Dati un LIKE, ca nu va faceti de ras :D
0

#19 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 29 June 2011 - 06:24 PM

Cred ca jetul de gaze iti va spala ajutajul de poxilina si vei ramane numai cu suruburile.Nakka folosea la unele retete de combustibil printre altele si rasina epoxi ca si comburant.Poate daca l-ai amesteca jumi juma cu praf de grafit sa mai reziste ceva.Daca tot va fi se pare un motor "one way" poti incerca sa faci duza din lemn de stejar proaspat.Parca citisem undeva ca incercasera niste americani cu rezultate satisfacatoare.Daca tot nu faci performanta zic.
Bafta
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#20 Useril este offline   MadMe 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 205
  • Inregistrat: 20-May 11
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Fac lucruri sa zboare (cand nu explodeaza)

Postat 29 June 2011 - 07:32 PM

Vezi postareaSkyspy, la 29 June 2011 - 06:24 PM, a spus:

Cred ca jetul de gaze iti va spala ajutajul de poxilina si vei ramane numai cu suruburile.Nakka folosea la unele retete de combustibil printre altele si rasina epoxi ca si comburant.Poate daca l-ai amesteca jumi juma cu praf de grafit sa mai reziste ceva.Daca tot va fi se pare un motor "one way" poti incerca sa faci duza din lemn de stejar proaspat.Parca citisem undeva ca incercasera niste americani cu rezultate satisfacatoare.Daca tot nu faci performanta zic.
Bafta


Salut Skyspy.

Am postat si la topic-ul asta , am testat deja motorul, poxilina e intacta, pentru ca a stat la intarit cam 5 zile, si era beton...
Fac lucruri sa zboare uite-asa :) , cand nu explodeaza uite-asa :(

Cea mai buna lansare de pana acum !

Romanian Rocketry pe Facebook - Dati un LIKE, ca nu va faceti de ras :D
0

#21 Useril este offline   Sekigahara 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 18-January 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:motoare rachetomodel cu raport mare calitate/pret, sau optimizari in aceasta directie

Postat 28 July 2014 - 07:50 PM

Salut,

Am incercat si eu poxilina. Am folosit in tuburi PPR cu diametru interior aproximativ 28mm. Primul motor a ars fara probleme, dar s-a largit putin ajutajul. In urmatoarele trei am folosit saibe si ajutajul nu a patit nimic. In schimb in doua din cele trei am avut scapari de gaze printre poxilina si perete tub. Poxilina am fixat-o doar cu niste holsuruburi insurubate direct in tubul de PPR. Folosesc PPR pentru ca nu am gasit tub de PVC care sa corespunda cu dimensiunile "schedule 40". Cel gasit era gros cam cat ar trebui sa fie "schedule 80". Acum ma gandesc sa folosesc totusi acel tip de PVC si sa lipesc pe interior doua "C"-uri din PVC care sa isi acopere reciproc punctul slab(vezi "retaining ring" http://www.jacobsroc...les_headers.htm ).
Inainte de a face asta ma gandeam sa intreb daca pentru motorul testat sa folosit ceva tehnica specifica poxilinei pentru problema scaparii de gaze.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro