Modelism - RHC Forum: Zona 51...Parcela lu' Mamutel - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 10 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Zona 51...Parcela lu' Mamutel Locul unde se"reinventeaza" aerodinamica

#91 Useril este offline   telewolf007 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 22-January 04

  Postat 02 June 2004 - 02:08 PM

Felicitari, Mamutel!!

Se concretizeaza ideea ta... Iti doresc mult succes! ...si la mai mare!!

Zbor frumos.
0

#92 Useril este offline   Mamutel 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 700
  • Inregistrat: 18-March 04
  • Gender:Male

Postat 08 June 2004 - 05:47 PM

dupa ce am impachetat atelierul din timisoara am indoit harta si-ntr-o saptamana am ajuns la focsani unde azi am inceput lucrul la semiplanuri(taiat polistiren)
am incercat cu doua placi de stirodur albastru.... dar lipsa de experienta si calitatea lipiturii celor doua placi a rezultat ceva ce lasat de dorit(nichelina se oprea in lipici...siiiiii...varza!) ,asa ca am luat doua placi de polistiren alb de 5 cm si am reluat munca ..... concluzia finala fiind..... sa nu mai incerc sa tai cu fierastrau(nichelina) mai mare de un metru, nu pot fi atent simultan la ambele nervuri...(asa-i, de unu singur)
asa ca am incercat var nr 2.... am batut un cui in masa de care am legat un capat de nichelina si al doilea capet legat la un batz...rezultat.....mult mai bun.
problema 2.... nervura capatului de plan mult prea mica....mi-a facut imposibila crearea unor suprafete netede si uniforme.... rezultat.... am marit dimensiunea nervurii de la extremitati!
sper ca cei care inca nu s-au apucat de taiat polistirene sa ia in consideratie si umilele mele concluzii
urmeaza maine aplicarea bordului de fuga( lonjeronul posterior...de langa flaperoane si poate bord de atac de balsa ,dar sigur voi pune lonjeroane principale consistente...4 bagete late de balsa un lonjeron,prin care va trece tija de comanda a eleroanelor.)
sper ca sapt asta cat stau in orasul natal sa fac si o prima incercare de zbor!!!!
inca ceva....am un pack...de 8 cel, 1850 mA,...cam400gr....nu vreau sa-l desfac....credetzi ca ar fi mai avantajos o greutate mai mare(8cel) ,anvergura mai mare....1,8m...sau...greutate mai mica, nu substantial(6 cel) anvergura mai mica....1,4m.....deci ce sa aleg la un speed 400 intubat cu tubu de 10 cm interior,12cm ext (cam 500 gr forta cu 8 cel ,9,2 v, 1850 mA)...........tractiune contra greutate?
P.S.....salutari de la Focsani la toata lumea!

Aceasta postare a fost editata de Mamutel: 08 June 2004 - 07:09 PM

0

#93 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 09 June 2004 - 08:56 AM

Citeaza

..... sa nu mai incerc sa tai cu fierastrau(nichelina) mai mare de un metru, nu pot fi atent simultan la ambele nervuri...(asa-i, de unu singur)

Mamutele, sa tai de unul singur chestia aia e nasol de tot! Ar fi trebuit sa fiti minim 2, 3 fiind optim. Doi cu firul si unul "soferul".

Citeaza

inca ceva....am un pack...de 8 cel, 1850 mA,...cam400gr....nu vreau sa-l desfac....credetzi ca ar fi mai avantajos o greutate mai mare(8cel) ,anvergura mai mare....1,8m...sau...greutate mai mica, nu substantial(6 cel) anvergura mai mica....1,4m.....deci ce sa aleg la un speed 400 intubat cu tubu de 10 cm interior,12cm ext (cam 500 gr forta cu 8 cel ,9,2 v, 1850 mA)...........tractiune contra greutate?

Parerea mea e ca trebuie incercat, din teorie prea putin ne putem da seama... Vezi mai intai cum se comporta cu 8 celule si daca e prea greu mergi pe 6. Pentru varianta de 1,8m nu cred ca Speed400-le o poate duce....
0

#94 Useril este offline   Mamutel 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 700
  • Inregistrat: 18-March 04
  • Gender:Male

Postat 09 June 2004 - 06:09 PM

azi am continuat munca la un semiplan....
din greseala am facut doua pe aceeasi parte.....altzi 45 mii de lei pe geam
am conceput si sistemul de facut gauri in aripa(din polistiren) pt servouri sau alte alea.... pistol de lipit si o ansa de 20 cm lungime, in fctie de temperatura ansei,pt a taia cat mai fin polistirenu .... deci ansa in forma de U iar ca opritor sau distantier doua placaje subtziri prinse pe ansa de o parte si de alta, cu doua suruburi ,dar suruburile nu trebe sa faca masa cu ansa( ansa de cupru diam de 3-4 mm) ....se incearca pe o bucata de polistiren temperatura de taiere (,inaltimea gropii!!) si se regleaza din lungimea ansei...punem baghete in jurul locului de taiere ,si executam decupajul de dimensiuniea dorita ....iese "a la CNC"...... cu putina chinuiala cred ca ar putea fi facut din ansa un profil de fuselaj sau as face un sistem de gidare pt a executa un fuselaj din cadre umput cu polistiren sau un set de anse cu modelul cadrelor necesare....tai o bucata ,schimbi ansa pt cadrul urmator,,,,,,,,,,..... etc
eu am decupat locul lonjeronului in forma de U din bagete late de balsa (arata ca un jgeab de lemn)(lonjeron principal doar pe extrados) prin care vor trece tijele de comanda a eleroanelor si a flapsului ce se misca conjugat cu profundorul ...... a iesit o treaba beton.... dar usor .......(.am pus lonjeron doar pe extrados datorita lipsei diedrului(pozitiv) asa ca o sa las fileurile de aer sa faca ceea ce eu nu pot....din motive estetice si altele...singura problema la incovoiere pe care am reperat-o acum e miscarea eleronului...dar cred ca si acolo poate fi pacalit cu un eleron din bucatzi, cu o bracare cam ca la pasari mai mica spre extremitati, astfel scap de o presiune prea mare pe o unica tija de comanda....deci tija comanda aripa ,triungi de com ,tija,triungi,tije separate,astfel sper sa ajung la o distributie de presiuni pe extrados cat mai eliptica..... )
maine urmeaza executarea,eleroanelor,flapsurilor,stabilizatorului si profundorului, poate si directiile!!!
oricum parca e altceva cand ai un intreg club de aeromodele in mana(si sa lucrezi si singur fara surse externe de stres)!!!!!
P.S.... ce parere avetzi de ideile mele ....ca tot ramasesem dator la o idee a lu Dom'profesor....cu facutu' de gauri in aripile de polistiren...........poate ma iau astia de la NASA..... 8)

Aceasta postare a fost editata de Mamutel: 09 June 2004 - 07:06 PM

0

#95 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 09 June 2004 - 07:11 PM

Sa dea Domnul! Vorbesc de faza cu NASA...

Aceasta postare a fost editata de bitex: 09 June 2004 - 07:15 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#96 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 10 June 2004 - 11:58 AM

nasa, ca nasa. aia sa te ia si sa traiasca.

da cu modelu cum ramane?
la ce greutate il estimezi? ca un speed400 nu tare cred ca duce cei 1.8m anvergura propusi. nu ca as fi carcotas, da dacai tare greu nu zboara si ai dat banii degeaba, ca munca nu o mai pun ca la romani e pe gratis. mai ales din ce am vazut in poza cu fuselaju, pare cam greu. adica uitate la dimensiunile si greutatea unui polistiren. ca sunt cam mici. asta spune tot

red

Aceasta postare a fost editata de ReD: 10 June 2004 - 11:58 AM

come to the dark side. we have cookies!
0

#97 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 10 June 2004 - 12:43 PM

Eu as zice sa iei un power 600 daca nu chiar 700/13 (sunt sub 20$) pt 1.8manvergura si acumulatorul lasa-l de 8 celule sa fie sanatos.
eu am un power 600/19 pe un aeromodel cu 1.5m anvergura
Nu a gasit inca o cifra pt greutatea la care vrei sa ajungi!?

Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 10 June 2004 - 12:57 PM

0

#98 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 10 June 2004 - 12:51 PM

Chestia aia ci intubatul mi-a scapat de la bun inceput, crezi ca o elice cu 10 cm e optima chiar si pt un speed 400 ca prin cataloage se recomanda de 6-7 inchi (~15cm)
0

#99 Useril este offline   Mamutel 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 700
  • Inregistrat: 18-March 04
  • Gender:Male

Postat 10 June 2004 - 05:41 PM

azi a fost zi de lucru incepand cu ora 8 dimineata,panala 6 seara....se pare ca modelul final incepe sa se concretizeze..... ma uit la el si ma mir cum de am ajuns la anvergura aia de 2 m.... ariple....1,85m plus 15cm fuselajul...2 metri mari greutatea inca este redusa dat incepe sa creasca din ce in ce.... dar oricum tot modelul nu bate nicicum la greutate acumulatorul meu imens.... va rezulta un motoplanor...fara viteza prea mare
deja incepeam sa introduc in calcule inca un speed 300..ca watzi am de unde sa-i dau sa manance sau poate schimb varianta de fuselaj (aripile sunt detasabile),si-l fac bimotor(tot intubat,dar vectorizat ....un neam de vtol)
as fi vrut sa pun o poza dar nu am aparat
iar acum sa va raspund pe rand
Red..... stiu ca motorul e prea mic dar l-am testat si are 500 gr forta cu motorul in maximal.... la 800gr cat estimez greutate finala.... nu cred ca ar fi chiar asa de submotorizat ...nu vreau acrobatie.. ci doar zbor la orizontala...singura problema care ma streseaza ....rezistenta la inaintaredar sper ca varianta aripa zburatoare sa-si spuna cuvantul
Mr space...MULTZI ANI!!!!!.. am avut un speed 600 cu reductor... 370gr....e mult prea greu pt ce as putea obtine de la o elice intubata de max 14 cm... ala stiu ca e pt elici de 25 cm.... intram intr-un cerc vicios in care maream puterea ,dar si greutatea finala....trebuia un fuselaj mai lat ...rezistenta la inaintare....si tot asa, de ajungeam la marinaru sa-mi dea un motor termic.... trebe sa merg pana la capat.... sau singura salvare un acumulator mai usor.....shi iese un motoplanor de acrobatie....
sper sa ma fi lamurit si pe mine sa merg mai departe
azi a fost ziua cu facutu de comenzi .... lucru naibii... dar au iesit... am renuntat la eleronul din bucati caci greutatea rezultata batea avantajele
am mai sapat shi se pare ca am dat de acumulatorii minune .... acumulatorii de sagem mix 5 sunt identici cu aia pt rc am sa bat recordul la cumparat acumulatori de sagem....mai trebe 3 bucati cred ca ii gasesc pe la 200 mi bucata... traiasca tehnolojia jos cu lesturile din avioane .... maine voi incerca si va dau detalii despre aventurile in tara litiuionului cu speed 400 intubat
(cred ca avand acumulatorii la un sfert de greutate ....150-160 gr...ma duc si eu la 400-450gr...cat ar fi normal la un 400) http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif

Aceasta postare a fost editata de Mamutel: 10 June 2004 - 09:58 PM

0

#100 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 10 June 2004 - 10:31 PM

Ai mare grija ca accu de mobil nu dau curent mare!!!!
Astia de modelism sunt special facuti sa dea lejer peste 10A sa zboare avionul, aide mobil daca dau 1A e mult... sub nici o forma nu-s buni,
Zici ca ai tractiune de 500g cu power 400- felicitari dar decat sa mai pui un motor sped 300 pe langa 400 sa complici lucrurile, zic ca poer 600 pe care il ai deja e f bun, dar ai grija ca e bun fara reductor!!!
Ia inceartca te rog si vezi ce tractiune obtii, sigur va fi mai bine! mai ales ca varianta 600/19 are turatii mai mari ca rwestul motoarelor cam 16.000 in loc de 12.000t/min
Succes si sa auzim numai de bine.
0

#101 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 10 June 2004 - 11:59 PM

Si inca ceva!
cei 500g tractiune optinuti de tine sunt la viteza zero fata de sol (si cu oarece precizie si fata de aer) cred!
dar in timpul zborului, cand aerul va intra in turbina ta cu o viteza initiala de cativa metri/sec buni, pasul aparent al elicii va fi mult mai mic ca cel real de la punct fix, astfel ca tractiunea va scadea.
Trebuie sa fi f atent, candva am facut un program ce calcula tractiunea unei elici si se vedea efectul asta!

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 11 June 2004 - 10:08 AM

0

#102 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 11 June 2004 - 12:47 PM

Mamutel,

Cred ca poti lasa acumulatorii asa cum sunt. Cu sau fara 100 de grame, la anvergura ta nu prea mai conteaza.
Am o rugaminte - poti sai dai niste detalii / imagini despre elicea intubata - caci 500g e cam neasteptat de mult de la un motor de 400.
Pana la urma ai folosit ventilator de calculator? Sau ai intubat o elice "normala" ?

Mersi,
Cezar

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 11 June 2004 - 12:50 PM

0

#103 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 June 2004 - 02:08 PM

@mrspace
cu ce aplicatie se deschide fisierul tau atasat, ca eu nu am gasit nici o posibila asociere?
Multumesc,
Bogdan
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#104 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 11 June 2004 - 02:38 PM

e fisier mathcad
Nu e ceva grozav, e doar orientativ, am aproximat o elice cu bucati de aripa si am calculat ca atare, rezistenta si tractiunea.
Eu nu sunt la aero, si marinaru care stie mai bine a zis ca aprox asta merge mai bine pt rotoare de eliciptere la avioane diferentza poate devenii insemnata.

Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 11 June 2004 - 10:34 PM

0

#105 Useril este offline   Mamutel 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 700
  • Inregistrat: 18-March 04
  • Gender:Male

Postat 11 June 2004 - 05:44 PM

1. am intubat o elice de lemn pt viteza(cu motor termic..arata ciudat dar e beton!!!!)
2. cat cantareste speed-ul 600 de care vb.? si cu ce elici merge?
3 clar ca nu pot sa-l termin sapt asta asa ca mai am timp de meditatii!!!.... am gasit un pack de camera video JVC de 7,4V;1800mA.... ce parere aveti?.... iar cu acum de tlf... ar trebui sa mai iau cel putin 2 dar banii sunt gata luna asta ....dupa 15 iun continui inbogatirea unui magazin de telefoane!!!.... normal daca as pune cate 2 baterii in serie.... 7,2V... plus puse in paralel.... 1600mA... din cat am inteles sing problema e ca totzi acum sa aiba aceeasi rezistenta interna!!!!
4. treba aia cu viteza aerului o stiu si eu dar am gasit un mic ac de cojocul chestiei asteia(puterea necesara creste cu viteza)....am un fuselaj in fata tubului... viteza in spatele fuselajului este teoretic mai mica decat cea de inaintare.... rezulta ca puterea necesara ncesara va fi mai mica... teoretic.... a fost probata pe chestiile mai mari ...ca am gasit asta intr-un studiu NASA...... mai este faptul ca fuselajul din fata elicei intubate e o aripa cu anvergura mica(15cm) intoarsa(cu profilul inversat)care la alfa mai mari se va comporta ca la zborul pe spate a oricarui avion doar ca stratul limita este absorbit de elicea intubata ,iar la un alfa de urcare ...partea de sus a tubului este aproape acoperita de botul (fuselajului....)
viteza fileurilor de aer care intra in tub mai mica,suprafata de intrare de sus fiind umbrita ....oricum mai ramane partea de jos a tubului care va avea parte de viteza totala a fileurilor de aer.... e oricum complicat.....!

Aceasta postare a fost editata de Mamutel: 11 June 2004 - 07:25 PM

0

#106 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 11 June 2004 - 08:01 PM

datele tehnioce la motoare sunt sintetizate in tabelul de mai jos

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  4472.h1 (10.52K)
    Number of downloads: 69

0

#107 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 11 June 2004 - 08:06 PM

si inca ceva!
daca in spatele fuselajului viteza aerului e mica, atunci apare o zona de presiune redusa ce va crea o forta de rezsitenta la inaintare relativ mare
Asa ca efectul alora de la NASA se duce pe apasambetei, nu iti sugerez sa crezi tot ce intruga aia!
Mai bine lasi profilul ca o picatura cum a dat Dzeu sa fie corect dpdv aerodinamic :) Amin

Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 11 June 2004 - 08:07 PM

0

#108 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 11 June 2004 - 10:29 PM

Cat despre acumulatorii de camera video sau mobil iti zic atat NU DAU CURENT MARE!!! ai nevoie de ~10A sa ai tractiune serioasa, cei pt modelism sunt special conceputi si-si merita banii. Cat despre pacul de 8 celule de 1850mAh daca e cel de la robbe sigur da lejer si peste 20A la nevoie si deci poti pune pe el si doua speed400 daca vrei. Eu m-am zgarcit si am luat unu de 7celule de 1500mAh si e cam la limita cerintelor lui Power 600 al meu. Desi am fost avertizat ca in zbor se vad diferente :) zgarcitul mai mult pierde.
Si inca ceva: nu desigila pacul, ei au fost grupati sa dea curent mare si sa mearga bine cum sunt ei in ambalaj daca-i desperechezi mai mult pierzi
0

#109 Useril este offline   Mamutel 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 700
  • Inregistrat: 18-March 04
  • Gender:Male

Postat 12 June 2004 - 01:29 PM

multumesc de sfaturi..... sunt pe picior de plecare la Timisoara.... unde voi termina mamutoplanul....sa ne auzim de bine!
0

#110 Useril este offline   Mamutel 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 700
  • Inregistrat: 18-March 04
  • Gender:Male

Postat 14 June 2004 - 10:15 PM

salut ... am ajuns in timisoara...si lupta continua pe frontu' de vest
am o mica problema ...
o statie Kraft ..model 78(KPT-5C)... un pacxk de 9,2 v 1850mA... ,un regulator...GS600 JR...ard receptoru sau nu?
si mai am o mica problema ...conexiunile intre pack,regulator, receptor.....dar receptoru ului de unde sa-i mai pun o baterie ,ce n-are destula pe avion de la motor.... deci cum mama naibii sa le conectez ca mi-a scos peri albi
PS stie careva la cat se alimenteaza receptorul ala de Kraft

Aceasta postare a fost editata de Mamutel: 15 June 2004 - 02:14 AM

0

#111 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 15 June 2004 - 03:01 AM

Parca ai zis "Sesam deschide-te!" Of, te si vad deja mare modelist! Bine ai venit in randul nostru, al celor care mereu pun intrebari! Dupa cum vezi nimeni nu se naste invatat!

PS. N-ai decat doua variante sa-l arzi din prima sau din a doua incercare. Cum ti-o fi norocul. Eu ard receptoarele din prima, indiferent de pretul lor. Sper sa fii mai norocos, adica sa le arzi din a doua incercare... Oare de ce e mai geu in realitate ca pe hartie? Hââ? Cum te-ai descurcat cu elicea intubata? Sa nu-mi zici ca nu te-ai atins de nici un motor termic ca nu te cred...
Vezi tu, ca tare-i simpliu sa vorbim de vectorizare sau... bla bla bla, pe cand a lipi doua fire e deja o problema...
Hai spor la treaba si sa mai auzim de NASA!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#112 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 15 June 2004 - 05:17 AM

receptoarele se alimenteaza de obicei la 4,8 vcc (nu baga mai mult ca-l arzi)
daca regulatorul are BEC e f simplu (si are;din ce imi dau seama dupa cod are si frana)
introduci mufa aferenta canalului motor in receptor si gata
receptorul e alimentat http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
vezi ca mufele au o cheitza da daca te chinui potzi sa le bagi si ensvers si nu e bine
cate canale are receptorul?
flying is my life...
0

#113 Useril este offline   Mamutel 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 700
  • Inregistrat: 18-March 04
  • Gender:Male

Postat 15 June 2004 - 06:06 AM

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrreeeeeee BEC saru'mana...... in rest codul culorilor.......dar ......daca are bec... regulatoru ala de o carca de bani... da 4,8 v sau se face scrum receptoru'?????!!!
(ma pricep si io la cate ceva ....si sare tot omu la jugulara lu mamutu' ca de se crede prea destept..... bravos dom'le nu-s enciclopedie!!!! asa ca sarumana de raspuns silviu ....si merci de initierea in tainele arderii la curentul electric (a receptoarelor) bitex)
0

#114 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 15 June 2004 - 06:27 AM

daca are BEC linistit alimentezi receptorul din packul de mars pe canalul motor/bec si merge parfum
regulatoru da fix tensiunea pt receptor
chiar daca din greseala bagi mufa ensvers nu o sa se intample nimik doar ca nu o sa functioneze
(plusu e pe pinu din mijloc)daia e firu rosu :D deci din regulator nu potzi sa arzi receptia
da de obicei nu intra invers decat cu ciocanu http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
flying is my life...
0

#115 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 June 2004 - 07:22 AM

Controlerul GS600 are si BEC si frana, asa cum a zis si Silviu.

Poti sa-l bagi in rec. in orice canal vei dori sa-l folosesti pe post de "gaz". Stai linistit, controlerul are un regulator de tensiune ce-i da receptorului fix 5V. Vezi ca BEC-ul nu se impaca cu un numar infinit de servouri mari si insetate de curent!

Mai are si PCO (Power Cut Off). Adica atunci cand tens. in packul de zbor scade sub o anumita valoare (poa sa fie de la 6 la 5,2V), iti taie automat alimentarea motorului si iti mai lasa ceva timp la dispozitie sa aterizezi baragladina. Asa ca tre facut multa practica de "dead stick landing".

In rest, Bitex le zice ca din cartzi cu lipitul firelor si tractiunea vetorizata...

Sporuri si uel cam tu za clab!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#116 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 15 June 2004 - 07:29 AM

@ valteras

Citeaza

uel cam tu za clab!

da un ai invatzat sa vorbesti asa frumos??
vreau si io la scoala asta!!
nu cumva e scoala (universitatea) romano-amerikana ???
despre care am mai discutat?

Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 15 June 2004 - 08:02 AM

flying is my life...
0

#117 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 15 June 2004 - 09:21 AM

No problem, ca nu stiam ca are BEC. Am avut si eu una bucata statie cu BEC si daca era mai buna la electrice am facut-o cadou unuia... De restul i-am scris pe MI asa ca ce-i pe forum la vedere e doar ca gluma. La prima intalnire oricum o sa stau cu c... lipit de un zid sa nu primesc un picior din directia respectiva, ca nu se stie... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
PS. Daca-i mai inalt e OK ca-l vad de la distanta si pot sa ma feresc, da' ce fac daca-i mai mic si apare ca MIGu' din aratura? Noroc ca mai mic ca bitexu nu se poate decat daca-i prescolar si nu-i cazul sper io... Sub o masa ma simt ca intr-o catedrala, ba si mai mult, daca ma ratacesc o iau dupa ecou!
Hai pa si spor la treaba.
Acu' sa ma scuze cei cu gramatica modelistica nu statia era cu BEC, adica nu emitatorul...

Aceasta postare a fost editata de bitex: 15 June 2004 - 09:42 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#118 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 15 June 2004 - 11:51 AM

M-am tot uitat pe profile de aripi, viteze, minuni polare etc. Am si eu o intrebare ce se intimpla daca la un anumit aeromodel ii schimb profilul de aripa? Sau ca sa nu fiu rau unde gasesc macar citeva cuvinte despre modul de alegere al profilelor, functie de viteza si greutate.
PS: Si dupa aia o sa vreau si mai multe, nu? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/sad.gif

Aceasta postare a fost editata de Picatot: 15 June 2004 - 11:53 AM

Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#119 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1643
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 15 June 2004 - 01:32 PM

Pai se poate intampla orice daca schimbi profilul! Insa profilul ala a fost ales, si apoi optimizat, pt un anumit regim de zbor, o anumita sarcina etc.

Am mai scris aici, ca exista o carte foarte buna: Profile pt aeromodele. daca o cauti pe la biblioteca ai sanse sa dai de ea. Acolo ti se explica toata aerodinamica de baza, cum se citeste o polara, cum se alege un rofil, ce este cu reynolds, etc.

Big
FROGS CAN FLY!
0

#120 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 15 June 2004 - 02:04 PM

MULTAM FAIN!!!!
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

Arata acest topic


  • 10 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

35 useri citesc topicul
0 membri, 35 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro