Zona 51...Parcela lu' Mamutel Locul unde se"reinventeaza" aerodinamica
#91
Postat 02 June 2004 - 02:08 PM
Se concretizeaza ideea ta... Iti doresc mult succes! ...si la mai mare!!
Zbor frumos.
#92
Postat 08 June 2004 - 05:47 PM
am incercat cu doua placi de stirodur albastru.... dar lipsa de experienta si calitatea lipiturii celor doua placi a rezultat ceva ce lasat de dorit(nichelina se oprea in lipici...siiiiii...varza!) ,asa ca am luat doua placi de polistiren alb de 5 cm si am reluat munca ..... concluzia finala fiind..... sa nu mai incerc sa tai cu fierastrau(nichelina) mai mare de un metru, nu pot fi atent simultan la ambele nervuri...(asa-i, de unu singur)
asa ca am incercat var nr 2.... am batut un cui in masa de care am legat un capat de nichelina si al doilea capet legat la un batz...rezultat.....mult mai bun.
problema 2.... nervura capatului de plan mult prea mica....mi-a facut imposibila crearea unor suprafete netede si uniforme.... rezultat.... am marit dimensiunea nervurii de la extremitati!
sper ca cei care inca nu s-au apucat de taiat polistirene sa ia in consideratie si umilele mele concluzii
urmeaza maine aplicarea bordului de fuga( lonjeronul posterior...de langa flaperoane si poate bord de atac de balsa ,dar sigur voi pune lonjeroane principale consistente...4 bagete late de balsa un lonjeron,prin care va trece tija de comanda a eleroanelor.)
sper ca sapt asta cat stau in orasul natal sa fac si o prima incercare de zbor!!!!
inca ceva....am un pack...de 8 cel, 1850 mA,...cam400gr....nu vreau sa-l desfac....credetzi ca ar fi mai avantajos o greutate mai mare(8cel) ,anvergura mai mare....1,8m...sau...greutate mai mica, nu substantial(6 cel) anvergura mai mica....1,4m.....deci ce sa aleg la un speed 400 intubat cu tubu de 10 cm interior,12cm ext (cam 500 gr forta cu 8 cel ,9,2 v, 1850 mA)...........tractiune contra greutate?
P.S.....salutari de la Focsani la toata lumea!
Aceasta postare a fost editata de Mamutel: 08 June 2004 - 07:09 PM
#93
Postat 09 June 2004 - 08:56 AM
Citeaza
Mamutele, sa tai de unul singur chestia aia e nasol de tot! Ar fi trebuit sa fiti minim 2, 3 fiind optim. Doi cu firul si unul "soferul".
Citeaza
Parerea mea e ca trebuie incercat, din teorie prea putin ne putem da seama... Vezi mai intai cum se comporta cu 8 celule si daca e prea greu mergi pe 6. Pentru varianta de 1,8m nu cred ca Speed400-le o poate duce....
#94
Postat 09 June 2004 - 06:09 PM
din greseala am facut doua pe aceeasi parte.....altzi 45 mii de lei pe geam
am conceput si sistemul de facut gauri in aripa(din polistiren) pt servouri sau alte alea.... pistol de lipit si o ansa de 20 cm lungime, in fctie de temperatura ansei,pt a taia cat mai fin polistirenu .... deci ansa in forma de U iar ca opritor sau distantier doua placaje subtziri prinse pe ansa de o parte si de alta, cu doua suruburi ,dar suruburile nu trebe sa faca masa cu ansa( ansa de cupru diam de 3-4 mm) ....se incearca pe o bucata de polistiren temperatura de taiere (,inaltimea gropii!!) si se regleaza din lungimea ansei...punem baghete in jurul locului de taiere ,si executam decupajul de dimensiuniea dorita ....iese "a la CNC"...... cu putina chinuiala cred ca ar putea fi facut din ansa un profil de fuselaj sau as face un sistem de gidare pt a executa un fuselaj din cadre umput cu polistiren sau un set de anse cu modelul cadrelor necesare....tai o bucata ,schimbi ansa pt cadrul urmator,,,,,,,,,,..... etc
eu am decupat locul lonjeronului in forma de U din bagete late de balsa (arata ca un jgeab de lemn)(lonjeron principal doar pe extrados) prin care vor trece tijele de comanda a eleroanelor si a flapsului ce se misca conjugat cu profundorul ...... a iesit o treaba beton.... dar usor .......(.am pus lonjeron doar pe extrados datorita lipsei diedrului(pozitiv) asa ca o sa las fileurile de aer sa faca ceea ce eu nu pot....din motive estetice si altele...singura problema la incovoiere pe care am reperat-o acum e miscarea eleronului...dar cred ca si acolo poate fi pacalit cu un eleron din bucatzi, cu o bracare cam ca la pasari mai mica spre extremitati, astfel scap de o presiune prea mare pe o unica tija de comanda....deci tija comanda aripa ,triungi de com ,tija,triungi,tije separate,astfel sper sa ajung la o distributie de presiuni pe extrados cat mai eliptica..... )
maine urmeaza executarea,eleroanelor,flapsurilor,stabilizatorului si profundorului, poate si directiile!!!
oricum parca e altceva cand ai un intreg club de aeromodele in mana(si sa lucrezi si singur fara surse externe de stres)!!!!!
P.S.... ce parere avetzi de ideile mele ....ca tot ramasesem dator la o idee a lu Dom'profesor....cu facutu' de gauri in aripile de polistiren...........poate ma iau astia de la NASA..... 8)
Aceasta postare a fost editata de Mamutel: 09 June 2004 - 07:06 PM
#95
Postat 09 June 2004 - 07:11 PM
Aceasta postare a fost editata de bitex: 09 June 2004 - 07:15 PM
Telefon: 0721 385365
#96
Postat 10 June 2004 - 11:58 AM
da cu modelu cum ramane?
la ce greutate il estimezi? ca un speed400 nu tare cred ca duce cei 1.8m anvergura propusi. nu ca as fi carcotas, da dacai tare greu nu zboara si ai dat banii degeaba, ca munca nu o mai pun ca la romani e pe gratis. mai ales din ce am vazut in poza cu fuselaju, pare cam greu. adica uitate la dimensiunile si greutatea unui polistiren. ca sunt cam mici. asta spune tot
red
Aceasta postare a fost editata de ReD: 10 June 2004 - 11:58 AM
#97
Postat 10 June 2004 - 12:43 PM
eu am un power 600/19 pe un aeromodel cu 1.5m anvergura
Nu a gasit inca o cifra pt greutatea la care vrei sa ajungi!?
Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 10 June 2004 - 12:57 PM
#98
Postat 10 June 2004 - 12:51 PM
#99
Postat 10 June 2004 - 05:41 PM
deja incepeam sa introduc in calcule inca un speed 300..ca watzi am de unde sa-i dau sa manance sau poate schimb varianta de fuselaj (aripile sunt detasabile),si-l fac bimotor(tot intubat,dar vectorizat ....un neam de vtol)
as fi vrut sa pun o poza dar nu am aparat
iar acum sa va raspund pe rand
Red..... stiu ca motorul e prea mic dar l-am testat si are 500 gr forta cu motorul in maximal.... la 800gr cat estimez greutate finala.... nu cred ca ar fi chiar asa de submotorizat ...nu vreau acrobatie.. ci doar zbor la orizontala...singura problema care ma streseaza ....rezistenta la inaintaredar sper ca varianta aripa zburatoare sa-si spuna cuvantul
Mr space...MULTZI ANI!!!!!.. am avut un speed 600 cu reductor... 370gr....e mult prea greu pt ce as putea obtine de la o elice intubata de max 14 cm... ala stiu ca e pt elici de 25 cm.... intram intr-un cerc vicios in care maream puterea ,dar si greutatea finala....trebuia un fuselaj mai lat ...rezistenta la inaintare....si tot asa, de ajungeam la marinaru sa-mi dea un motor termic.... trebe sa merg pana la capat.... sau singura salvare un acumulator mai usor.....shi iese un motoplanor de acrobatie....
sper sa ma fi lamurit si pe mine sa merg mai departe
azi a fost ziua cu facutu de comenzi .... lucru naibii... dar au iesit... am renuntat la eleronul din bucati caci greutatea rezultata batea avantajele
am mai sapat shi se pare ca am dat de acumulatorii minune .... acumulatorii de sagem mix 5 sunt identici cu aia pt rc am sa bat recordul la cumparat acumulatori de sagem....mai trebe 3 bucati cred ca ii gasesc pe la 200 mi bucata... traiasca tehnolojia jos cu lesturile din avioane .... maine voi incerca si va dau detalii despre aventurile in tara litiuionului cu speed 400 intubat
(cred ca avand acumulatorii la un sfert de greutate ....150-160 gr...ma duc si eu la 400-450gr...cat ar fi normal la un 400) http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif
Aceasta postare a fost editata de Mamutel: 10 June 2004 - 09:58 PM
#100
Postat 10 June 2004 - 10:31 PM
Astia de modelism sunt special facuti sa dea lejer peste 10A sa zboare avionul, aide mobil daca dau 1A e mult... sub nici o forma nu-s buni,
Zici ca ai tractiune de 500g cu power 400- felicitari dar decat sa mai pui un motor sped 300 pe langa 400 sa complici lucrurile, zic ca poer 600 pe care il ai deja e f bun, dar ai grija ca e bun fara reductor!!!
Ia inceartca te rog si vezi ce tractiune obtii, sigur va fi mai bine! mai ales ca varianta 600/19 are turatii mai mari ca rwestul motoarelor cam 16.000 in loc de 12.000t/min
Succes si sa auzim numai de bine.
#101
Postat 10 June 2004 - 11:59 PM
cei 500g tractiune optinuti de tine sunt la viteza zero fata de sol (si cu oarece precizie si fata de aer) cred!
dar in timpul zborului, cand aerul va intra in turbina ta cu o viteza initiala de cativa metri/sec buni, pasul aparent al elicii va fi mult mai mic ca cel real de la punct fix, astfel ca tractiunea va scadea.
Trebuie sa fi f atent, candva am facut un program ce calcula tractiunea unei elici si se vedea efectul asta!
Fisiere atasate
-
Avionul_meu.mcd (46.48K)
Number of downloads: 78
Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 11 June 2004 - 10:08 AM
#102
Postat 11 June 2004 - 12:47 PM
Cred ca poti lasa acumulatorii asa cum sunt. Cu sau fara 100 de grame, la anvergura ta nu prea mai conteaza.
Am o rugaminte - poti sai dai niste detalii / imagini despre elicea intubata - caci 500g e cam neasteptat de mult de la un motor de 400.
Pana la urma ai folosit ventilator de calculator? Sau ai intubat o elice "normala" ?
Mersi,
Cezar
Aceasta postare a fost editata de ctotth: 11 June 2004 - 12:50 PM
#103
Postat 11 June 2004 - 02:08 PM
cu ce aplicatie se deschide fisierul tau atasat, ca eu nu am gasit nici o posibila asociere?
Multumesc,
Bogdan
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#104
Postat 11 June 2004 - 02:38 PM
Nu e ceva grozav, e doar orientativ, am aproximat o elice cu bucati de aripa si am calculat ca atare, rezistenta si tractiunea.
Eu nu sunt la aero, si marinaru care stie mai bine a zis ca aprox asta merge mai bine pt rotoare de eliciptere la avioane diferentza poate devenii insemnata.
Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 11 June 2004 - 10:34 PM
#105
Postat 11 June 2004 - 05:44 PM
2. cat cantareste speed-ul 600 de care vb.? si cu ce elici merge?
3 clar ca nu pot sa-l termin sapt asta asa ca mai am timp de meditatii!!!.... am gasit un pack de camera video JVC de 7,4V;1800mA.... ce parere aveti?.... iar cu acum de tlf... ar trebui sa mai iau cel putin 2 dar banii sunt gata luna asta ....dupa 15 iun continui inbogatirea unui magazin de telefoane!!!.... normal daca as pune cate 2 baterii in serie.... 7,2V... plus puse in paralel.... 1600mA... din cat am inteles sing problema e ca totzi acum sa aiba aceeasi rezistenta interna!!!!
4. treba aia cu viteza aerului o stiu si eu dar am gasit un mic ac de cojocul chestiei asteia(puterea necesara creste cu viteza)....am un fuselaj in fata tubului... viteza in spatele fuselajului este teoretic mai mica decat cea de inaintare.... rezulta ca puterea necesara ncesara va fi mai mica... teoretic.... a fost probata pe chestiile mai mari ...ca am gasit asta intr-un studiu NASA...... mai este faptul ca fuselajul din fata elicei intubate e o aripa cu anvergura mica(15cm) intoarsa(cu profilul inversat)care la alfa mai mari se va comporta ca la zborul pe spate a oricarui avion doar ca stratul limita este absorbit de elicea intubata ,iar la un alfa de urcare ...partea de sus a tubului este aproape acoperita de botul (fuselajului....)
viteza fileurilor de aer care intra in tub mai mica,suprafata de intrare de sus fiind umbrita ....oricum mai ramane partea de jos a tubului care va avea parte de viteza totala a fileurilor de aer.... e oricum complicat.....!
Aceasta postare a fost editata de Mamutel: 11 June 2004 - 07:25 PM
#107
Postat 11 June 2004 - 08:06 PM
daca in spatele fuselajului viteza aerului e mica, atunci apare o zona de presiune redusa ce va crea o forta de rezsitenta la inaintare relativ mare
Asa ca efectul alora de la NASA se duce pe apasambetei, nu iti sugerez sa crezi tot ce intruga aia!
Mai bine lasi profilul ca o picatura cum a dat Dzeu sa fie corect dpdv aerodinamic :) Amin
Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 11 June 2004 - 08:07 PM
#108
Postat 11 June 2004 - 10:29 PM
Si inca ceva: nu desigila pacul, ei au fost grupati sa dea curent mare si sa mearga bine cum sunt ei in ambalaj daca-i desperechezi mai mult pierzi
#109
Postat 12 June 2004 - 01:29 PM
#110
Postat 14 June 2004 - 10:15 PM
am o mica problema ...
o statie Kraft ..model 78(KPT-5C)... un pacxk de 9,2 v 1850mA... ,un regulator...GS600 JR...ard receptoru sau nu?
si mai am o mica problema ...conexiunile intre pack,regulator, receptor.....dar receptoru ului de unde sa-i mai pun o baterie ,ce n-are destula pe avion de la motor.... deci cum mama naibii sa le conectez ca mi-a scos peri albi
PS stie careva la cat se alimenteaza receptorul ala de Kraft
Aceasta postare a fost editata de Mamutel: 15 June 2004 - 02:14 AM
#111
Postat 15 June 2004 - 03:01 AM
PS. N-ai decat doua variante sa-l arzi din prima sau din a doua incercare. Cum ti-o fi norocul. Eu ard receptoarele din prima, indiferent de pretul lor. Sper sa fii mai norocos, adica sa le arzi din a doua incercare... Oare de ce e mai geu in realitate ca pe hartie? Hââ? Cum te-ai descurcat cu elicea intubata? Sa nu-mi zici ca nu te-ai atins de nici un motor termic ca nu te cred...
Vezi tu, ca tare-i simpliu sa vorbim de vectorizare sau... bla bla bla, pe cand a lipi doua fire e deja o problema...
Hai spor la treaba si sa mai auzim de NASA!
Telefon: 0721 385365
#112
Postat 15 June 2004 - 05:17 AM
daca regulatorul are BEC e f simplu (si are;din ce imi dau seama dupa cod are si frana)
introduci mufa aferenta canalului motor in receptor si gata
receptorul e alimentat http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
vezi ca mufele au o cheitza da daca te chinui potzi sa le bagi si ensvers si nu e bine
cate canale are receptorul?
#113
Postat 15 June 2004 - 06:06 AM
(ma pricep si io la cate ceva ....si sare tot omu la jugulara lu mamutu' ca de se crede prea destept..... bravos dom'le nu-s enciclopedie!!!! asa ca sarumana de raspuns silviu ....si merci de initierea in tainele arderii la curentul electric (a receptoarelor) bitex)
#114
Postat 15 June 2004 - 06:27 AM
regulatoru da fix tensiunea pt receptor
chiar daca din greseala bagi mufa ensvers nu o sa se intample nimik doar ca nu o sa functioneze
(plusu e pe pinu din mijloc)daia e firu rosu :D deci din regulator nu potzi sa arzi receptia
da de obicei nu intra invers decat cu ciocanu http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
#115
Postat 15 June 2004 - 07:22 AM
Poti sa-l bagi in rec. in orice canal vei dori sa-l folosesti pe post de "gaz". Stai linistit, controlerul are un regulator de tensiune ce-i da receptorului fix 5V. Vezi ca BEC-ul nu se impaca cu un numar infinit de servouri mari si insetate de curent!
Mai are si PCO (Power Cut Off). Adica atunci cand tens. in packul de zbor scade sub o anumita valoare (poa sa fie de la 6 la 5,2V), iti taie automat alimentarea motorului si iti mai lasa ceva timp la dispozitie sa aterizezi baragladina. Asa ca tre facut multa practica de "dead stick landing".
In rest, Bitex le zice ca din cartzi cu lipitul firelor si tractiunea vetorizata...
Sporuri si uel cam tu za clab!
#116
Postat 15 June 2004 - 07:29 AM
Citeaza
da un ai invatzat sa vorbesti asa frumos??
vreau si io la scoala asta!!
nu cumva e scoala (universitatea) romano-amerikana ???
despre care am mai discutat?
Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 15 June 2004 - 08:02 AM
#117
Postat 15 June 2004 - 09:21 AM
PS. Daca-i mai inalt e OK ca-l vad de la distanta si pot sa ma feresc, da' ce fac daca-i mai mic si apare ca MIGu' din aratura? Noroc ca mai mic ca bitexu nu se poate decat daca-i prescolar si nu-i cazul sper io... Sub o masa ma simt ca intr-o catedrala, ba si mai mult, daca ma ratacesc o iau dupa ecou!
Hai pa si spor la treaba.
Acu' sa ma scuze cei cu gramatica modelistica nu statia era cu BEC, adica nu emitatorul...
Aceasta postare a fost editata de bitex: 15 June 2004 - 09:42 AM
Telefon: 0721 385365
#118
Postat 15 June 2004 - 11:51 AM
PS: Si dupa aia o sa vreau si mai multe, nu? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/sad.gif
Aceasta postare a fost editata de Picatot: 15 June 2004 - 11:53 AM
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#119
Postat 15 June 2004 - 01:32 PM
Am mai scris aici, ca exista o carte foarte buna: Profile pt aeromodele. daca o cauti pe la biblioteca ai sanse sa dai de ea. Acolo ti se explica toata aerodinamica de baza, cum se citeste o polara, cum se alege un rofil, ce este cu reynolds, etc.
Big
#120
Postat 15 June 2004 - 02:04 PM
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .