Zona 51...Parcela lu' Mamutel Locul unde se"reinventeaza" aerodinamica
#61
Postat 05 May 2004 - 12:58 PM
var cu tava de mici iese din discutzie ...e cam rigida!!!!
multzam fain
Mamutel
#62
Postat 05 May 2004 - 01:03 PM
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 05 May 2004 - 01:07 PM
Cu rabdare si ciocan.
#63
Postat 05 May 2004 - 01:17 PM
Incep sa devii de-al nostru. Ai ajuns la problema materialelor. Dupa ce o rezolvi pe asta o sa dai de cea a meseriasilor, apoi de cea a preturilor si in final o sa zici "Doamne ajuta!" si la o aripa clasica, numai sa zboare...
Sa vezi ce simplu o sa para echilibrajul modelului, cu greutati puse unde trebuie! Ca doar le pui o singura data, nu-i nevoie de altceva... Dar ma rog, daca vrei sistem a la Leonardo da Vinci e placerea ta.
Mergi pe solutia lui Marinaru (ambele sunt OK si simple) ca ai un bonus pentru problemele viitoare...
Sa trecem la ale noastre. Cum merge treaba? In ce stadiu esti cu modelul? Ai terminat elicea pentru DF, sau aia o faci dupa ce termini tubul? A iesit OK?
Telefon: 0721 385365
#64
Postat 05 May 2004 - 02:22 PM
problema principala este ca am un 600 care cantareste mai mult decat mi-am imaginat...plus acum care au inca o greutate de motor ...fac cam 600 gr asa ca modelul nu poate depasi granitza celor 600 gr ...rezulta ca aripile vor avea cate doua profile pe semiplan plus un lonjeron(aste fiind din balsa de 10 mm),fuselajul central....cam din acelasi mat.... cu cadre de balsa..., tubull......!!!
asa ca .... de unde cumpar miraculosul material?
#65
Postat 05 May 2004 - 02:28 PM
#66
Postat 06 May 2004 - 11:55 AM
E cam rigid pentru dimensiunea tubului tau dar e oricum mai flexibil decat tavitza de mici.
salut
#67
Postat 06 May 2004 - 10:23 PM
Depronu de 5 mm de care ziceam ca-i prea rigid pare ca poate fi rulat pe o sticla de bibortzeni de 2L fara sa se sifoneze. vreo 12cm diametru.
La ce-ti trebuie 2 tuburi? Elicea n-are nevoie decat de unu.
Inca o chestie: se pare ca performanta unui ventilator intubat depinde foarte serios (25-30% tractiune statica) de forma tubului de admisie a aerului, care e bine sa nu fie teava dreapta si subtire ci cat-de cat rotunjit, ca un clopot sau trompeta.. intelegi mata. Cel putin asa pretinde GWS pentru DF-urile lor.
Problema cu o priza de aer "evazata" si mai eficienta e ca o sa ai un diametru exterior semnificativ mai mare decat cel interior, de unde rezistenta parazita crescuta la viteza.
#68
Postat 11 May 2004 - 09:00 AM
2 tuburi provin de la un tub taiat in doua(rez 2 tuburi... pt a avea acces la elice shi pt a putea-o monta... voi reveni cu niste poze mai amanuntzite...)
iar teoretic cu ajutorul profilarii "nervurii" tubului ubtii performantzele unei elici la diam ext al tubului!!!
rezistenta la inaintare creste odata cu viteza(la patratul vitezei)asa ca pt un obiect care nu se vrea un vitezoman ... tubul are avantaje majore.....!!!
#70
Postat 12 May 2004 - 10:38 AM
el va fii mana mea dreapta din momentul mutarii mele pe baza de la Borcea!(lucru care se va intampla cat de curand)
#71
Postat 12 May 2004 - 11:06 AM
Ma bucur sa vad ca se abordeaza si solutii inedite in domeniul "aeromodelelor"... ce sanse de reusita ar avea un corp zburator sub forma de picatura de apa alungita? La NASA s-au facut cercetari in domeniul corpurilor zburatoare... totul a pornit de la un inginer (nu mai tin minte numele) care a inceput proiectul in propriul garaj ulterior alegandu-se cu un premiu in bani pentru continuarea oficiala a cercetarilor. In prezent la NASA se afla in studiu realizearea unei capsule spatiale insa (atentie!) cu posibilitati aerodinamice date tocmai de profil de corp zburator.
Ar interesa pe cineva asa ceva de realizat ca model?
Cu stima,
MIG-29
P.S.: desi deocamdata sunt cam departe de Borcea... (doar vreo cateva zeci de mii de kilometri) ce sanse ar exista sa pot sa ma lipesc de un zbor pe un reactor?:D in scop stiintific bineinteles... (mai in gluma mai in serios chiar se pot face niste experimente interesante...).
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 12 May 2004 - 11:06 AM
#72
Postat 12 May 2004 - 07:50 PM
Metoda se poate aplica si la constructia fuselajelor de slowflyer.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#73
Postat 12 May 2004 - 09:58 PM
MIG-29, la 12 May 2004, 11:06, a spus:
Pe pariu ca la mai mult de DOUA (zeci de mii de km.) nu ai cum sa fi!
...in cazul in care esti, totusi, pe planeta Pamant...
#74
Postat 12 May 2004 - 10:00 PM
Mamutel, la 12 May 2004, 10:38, a spus:
Ferea, ca astia se aduna!!!
Bun venit, Setal!
#75
Postat 12 May 2004 - 10:01 PM
http://134.169.96.2/~modellflug/klaustroph...hoverbuild.html
Slow flyer inseamna ca nu e pentru voi, astia care vreti aeromodel care sa zboare peste unu mah!
Aceasta postare a fost editata de Valteras: 12 May 2004 - 10:04 PM
#76
Postat 13 May 2004 - 09:30 AM
Mamutel, la 12 May 2004, 11:38, a spus:
de data asta sunt eu rau: ...si dup-aia ce o sa fie? o sa se desfiinteze si baza de la Borcea?!...
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#77
Postat 13 May 2004 - 11:03 AM
dupa asta o sa se desfiinteze aviatia militara
#78
Postat 13 May 2004 - 11:42 AM
Sa traiti tovarashu' Mamutel si restul escadrilei!
Big
#79
Postat 13 May 2004 - 03:00 PM
Mamu', scuze pentru spatiul ocupat, da-i bataie, dar nu uita sa zbori si cu modelele, daca tot esti p-aici.
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#80
Postat 13 May 2004 - 03:59 PM
Hai sa folosim sistemul metric in locul siclei de biborteni
(mea culpa) si a borcanului de iaurt.
Deci, cati centimetri diametru interior zici ca are tubul?
Poate datele urmatoare te intereseaza (pentru comparatie):
e vorba de un EDF75 (electric ducted fan) de la GWS:
- motorul e din clasa 400, cantarind 77.5g
- greutate totala (motor+tub+elice+con de scurgere): 111.0g
- diametru interior: 79,4 mm
- tensiune/amperi : forta tractiva/ amperi : forta cu ajutaj
de intrare (varianta cu 4 pale rotor):
7.2V / 5.0A = 112g / 5.1A = 148g
8.4V / 6.1A = 138g / 6.3A = 183g
9.6V / 7.3A = 163g / 7.8A = 224g
10.8V / 8.7A = 192g / 8.9A = 255g
--------------------------------------------------------
Probabil ca pentru un motor din clasa 600 vei avea
nevoie de un diametru substantial mai mare de 80mm.
Numai bine,
Cezar
#81
Postat 13 May 2004 - 10:48 PM
cred ca acum cand exista un mod de comunicare la distantza atat de simplu si ieftin e pacat sa nu profitam de el.... sper sa putem colabora in continuare din orice loc al lumii in care voi fi prezent la datorie(datoria sa zbor caci o fac si pt unii din voi care au visat sa fie langa mine , colegi dar care anumite motive nu au facut posibila materializarea visurilor lor......)
sunt deosebit de bucuros ca va cunosc !(e tot ce pot spune)
in legatura cu proiectul elicei intubate ....
am schimbat motorul speed 600 cu reductor in schimbul unui speed 400 fara reductor.... motivul fiind supradimensionarea evidenta a motorului fata de proiectul initial
deci am luat un cooler de calc de 8 cm din care am taiat partile ext( evident coolerul a fost perfect rotund fara prea multe asperitati exterioare) ; am extras motorul initial , am gaurit elicea ,din care a ramas doar cercul shi palele; locasul motorului initial va fi batiul motorului speed caci se potriveste perfect ca diametru iar lagarul interior al coolerului va fi folosit pt sustinerea prelungirii axului speed-ului ; se profileza cei 4 montanti shi se ascute tubul coolerului pe interior astfel incat la introducerea acestuia in cutia de iaurt danone de 500 gr sa interiorul tubului sa fie cat mai uniform;
aici m-am cam oprit datorita probl de servici ce au trebuit rezolvate urgent(mutarea pe borcea)
urmeaza sa pun depron, invelind tubul de danone care a iesit pana acum shi sa profilez depronul!
elicea de la cooler are cam 7-8 cm dim shi interiorul care a fost extras cam 2,8 cm diam ....care l-am umplut cu discuri de balsa de 1cm si o moneda de 500 lei dinainte gaurite in centru in care am bagat un ax shi le-am finisat la bormasina (cu glaspapir)
deci vazut de la motor .... totul ar fi astfel... motor - prelungire ax- lagarul coolerului - butuc de balsa plus 500 lei - elice cooler - carcasa cooler - tub danone(cu fructe musai...) - depron!!!!!
momentan acasa nu merge netul dar promit poze si le voi posta dupa ce termin cu circul de la scarbici!
#82
Postat 13 May 2004 - 11:05 PM
au in scimb motoare mult mai dracoase shi elici mai .... calculate decat ce fac eu dar in lipsa de fonduri shi oferta pe acest domeniu eu zic ca ar fi cam cea mai simpla shi usoara atat la cantitati cat shi la forme....( greut tot estimata .....110-120gr cu motor cu tot, diam 8-8,5cm,lungime 10-12 cm)
#83
Postat 13 May 2004 - 11:06 PM
Va salut shi spor la munca!
Lt. Mamut
#84
Postat 14 May 2004 - 08:12 AM
mai maimutel! nu ne lua asa de sus ca nu suntem nici inculti, nici idioti. fati elicea aia in liniste, prezintane niste rezultate si dupa aia poti sa ne si zici ce mare aviator esti (pariu ca inca esti la dubla pe ceva yak)
ce, daca eu sunt electronist tre sal fac prost si idiot pe unul care intreaba cei ala variator de turatie, sau nu stie cum sasi lege servourile la receptor?? get real si maturizeazate
cu respect
red
#85
Postat 14 May 2004 - 08:46 AM
separat stiam ce inseamna, nu stiam care e diferenta intre ele
unele site-uri le vand cu denumirea de variator altele sub denumirea de regulator
da oricum niciodata nu mi-e rusine sa intreb pe altzii care stiu mai multe decat mine!!!
daca intreb nu inseamna ca sunt idiot,cred ca din contra
oricum nici o carte nu face cat experienta membrilor de pe acest forum!!! :lol: :huh:
#86
Postat 14 May 2004 - 12:00 PM
ReD, la 14 May 2004, 08:12, a spus:
mai maimutel! nu ne lua asa de sus ca nu suntem nici inculti, nici idioti. fati elicea aia in liniste, prezintane niste rezultate si dupa aia poti sa ne si zici ce mare aviator esti (pariu ca inca esti la dubla pe ceva yak)
ce, daca eu sunt electronist tre sal fac prost si idiot pe unul care intreaba cei ala variator de turatie, sau nu stie cum sasi lege servourile la receptor?? get real si maturizeazate
cu respect
red
cam ce ar trebui sa fie ultimele doua mesaje nu stiu, dar Red s-a bagat ca strampu .....sper sa fie sterse de cineva ultimele doua mesaje pt al modifica pe al meu!!!!!
Red....RESPECT FATA DE CINE .....?
EU stiu cine sunt,ce fac,si cum am ajuns sa fac ceea ce imi place iar cu un frustrat ca tine nu cred ca mai are rost sa-mi bat capul!!!! ASA CA AI PIERDUT PARIUL(yak-ul tau....e MIG 21 Lancer)iar cand am spus ca zbor si pt altzii inafar'de mine....sunt unele persoane care ar fi facut orice sa fie sanatosi sa fie locuri la academie, sa aiba un dram de noroc si soarta sa ii ajute sa ajunga ce au visat de o viata dar nu ..,.... am colegi care au ajuns alaturi de mine din greseala (pare rau ca o spun dar asta este cruntul adevar,iar cand i-am intrebat daca au facut si altceva sa zboare inafar'de avioane de hartie au amutit!ma doare domnilor caci am avut prieteni aeromodelisti infocati dar la care soarta nu a fost atat de generoasa.....destinul sau poate altceva, nu stiu dar ma simt atat de singur uneori printre atatea uniforme albastre incat as pleca cat mai departe, si ma simt obligat de acest lucru sa indrum persoanele care vor sa paseasca pe lungul drum al aviatiei militare!daca vreti zbor, "PURSISIMPLU"....credeti nebuneste in viitor!!!
(PS: nu cred ca am ofensat pe cine prin explicatiile mele iar cu luatu de sus... no WAY,asta mi-e limbajul cotidian iar daca va simtiti totusi ofensati mai cititi inca o data textul ...inseamna ca tot ce scrie mai poate fi interpretat si altfel nu doar jicnitor,cum cred unii)
Aceasta postare a fost editata de Mamutel: 14 May 2004 - 12:47 PM
#87
Postat 14 May 2004 - 12:23 PM
nu doresc sa fiu partas, nu asta cred ca ne trebuie, dar Red, chiar nu inteeg ce te-a apucat de data asta, mai ales dupa de Mamutelu' a intrat pe calea aia buna (a dat cu capu' in problemele iscate de materialele noastre si de alea, alea). Chiar nu vad rostul unei dispute dure ca asta, poate doar daca ai boala pe Mamu' ca nu a venit si el la RR :lol: . Disputa de idei pe topic cred ca e constructiva, dar hai sa nu cadem in ceea ce a facut odata, demult, unu pe care l-am si uitat, de cand a aparut modelistu' din el.
Hai, stati bai oameni linistiti la locurile voastre, mai bine modelim un pic (ca odata si odata tot se vor rupe) si sa ne indulcim fierea...
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#88
Postat 15 May 2004 - 07:43 AM
credeam ca un pilot de supersonice e un pic mai hotarat pe cea ce face ,daca intelegi la ce ma refer
Daca nu ai nici un material la indemana sa demonstrezi ca pilotezi orice 1:1 e de ajuns sa precizezi o data ca esti mare pilot de mig-uri ,parerea mea
Personal eu te cred!
#89
Postat 21 May 2004 - 08:46 PM
Fisiere atasate
-
X_45__1.JPG (58.59K)
Number of downloads: 164
#90
Postat 31 May 2004 - 11:48 PM
am sters de praf locul asta shi ....
trimit pimele poze cu ce am facut pana acum...
e un iad sa nu fii la tine acasa si sa nu ai ce-ti trebe....!
dar cam asta pot face cu ce am la mine!!!....am simplificat cat am putut...am taiat greutate de unde am putut...am incercat sa-mi fac un fierastrau de nichelina....dar m-am oprit....in lipsa de sursa
Fisiere atasate
-
EPSN10371.JPG (35.76K)
Number of downloads: 165