yr-zbg deproniada ed. a IV-a
#61
Postat 14 April 2009 - 09:55 AM
Bafta la zbor si asteptam sa vedem si zborul inaugural. Sunt sigur ca va zbura frumos si docil.
#62
Postat 14 April 2009 - 11:43 AM
Din pacate acum la Ploiesti ploua marunt si des...deci sanse slabe sa zboare azi...asta e...Mai sta cumintel in porbagaj.
Bafta!
#63
Postat 14 April 2009 - 02:58 PM
Ma ce sa mai ce e al tau e pus deoparte, ai mana ai rabdare imaginatie numai zic, foarte frumos si reusit modelul.
Bafta si aterizari cat mai multe si mai line cu Mielutu.
P.S. Dupa care cu toata floata cat mai multe zboruri placute!
#64
Postat 15 April 2009 - 01:32 PM
Bafta si asteptam primul zbor.
#65
Postat 16 April 2009 - 07:44 AM
am asa de multe vesti ( :lol: :wub: :D )ca nu stiu cu ce sa incep....
Dar sa o luam pe rand...
Ies ieri de la servici si ma "trezesc" ca o iau asa spre Paulesti, desi copilotul avea listingul cu actiunile casnice ce trebuiesc facute (de...vine Pastele).
Bun..ajung eu la Paulesti...campul unde zburam de obicei plin de mioare...ups. Nu-i nimic....usor inainte ma duc dincolo de stana. Ma dau eu jos din masina...ba batea vantu...ba nu batea.
Ce sa fac ? ....aranjez eu avionul...alerg cu el in mana sa vad cam cum ar plana...bai frate si vine o pala de vant de mi-l salta la vreo 3-4m...de ziceai ca prind fluturi. Ma rog trece rafala si imi pica "Mielu" direct in brate. Mi se cam inmuiasera genunchii...asa ca il iau frumos il bag in porbagaj si pun verdictul..."Bate vantu...alta data"
Ma urc in masina si o iau in continuare sa vad ce au mai lucrat astia la un pod pe acolo... trec de pod...da parca nu imi venea sa plec....opresc ma dau jos..."hai mai ca nu bate asa rau si oricum bate pe aceiasi directie".
Asa ca il scot cuplez accu dau camera nevestii si "Dumnezeu cu mila".
Am decolat...foarte greu de bot. Abia l-am saltat si cum am slabit profundorul zbang cu rotile de terra...ma rog il redresez din bont si hop hop iau inaltime fac un cerculet...apoi am dat trimerul complet pe cabrat si gata...se potoleste si sta frumos...
Mai si ce frumos zboara....si zboara....dupa vreo 3 min de cerculete mai un tonou mai un pendul mai un zbor pe spate...multumit de comportament zic "hai cu el jos".
Bai si incepe vantul...si incerc o aterizare...si inca una si inca una...veneam ...cand sa il pun ma umfla o rafala...cand se oprea rafala daca nu eram cu motor pica instant...
Si tot asa ...realizez ca pe drum sigur nu il mai pun...zic asta e in aratura cu el...dar barem sa fie in grau. Dau eu sa fac un ultim cerculet si cand eram cu vant de spate incep sa pierd inaltimea...trag eu el nimic...apoi brusc salta nasu, imping... se duce brusc in jos..trac brusc...dau cu coada de aratura sare pe un plan si in bot. ramane nemiscat cu coada in sus ca un par infipt in aratura. Trenul s-a intepenit in aratura iar fuselajul s-a fisurat in zona cea mai slaba (imadiat dupa aripa).
Ajung la el...servourie caraiau de zor ...elicea rupta...in rest doar fuselajul fisurat.
Concluzia:
AM CASTIGAT!!!!....SUNT FERICIT !!!!!!!...a zburat....frumos...e facut de mine cu manuta mea...vai ce mi-a placut.
ps.
1. calculul CG-ului prin metoda grafica este mai mult decat aproximativ. Teoretic ma aflam cu centrajul in ultima parte spre greu de coada..in realitate avionul a fost breu de bot.
2. Desi servourile caraiau nu cred sa fi fost vorba de interferente...e greseala de pilotaj...combinata cu vantul ala in rafale.
3. Avionul s-a rupt exact de unde banuiam....dar cu toate astea a tinut in zbor la juma de looping inversat.
4. Motorul periat 400 s-a comportat exemplar, dar elicea 7x6 e prea mult pt. el. Dupa crash accu si motorul erau destul de fierbinti. Acuu s-a dus in 4minute de la 8,3v initial la 7,4v. Cred ca elicea 7x4 (care era pe decathlon) e mai recomandata. In zbor practic nu prea il auzeam..e posibil ca din cauza caldurii motorul sa fi pierdut brusc din turtie ??? Nu stiu...ideea e ca desi am bagat gaz parca eram in "dead stick".
Si in final...cu 3 picaturi de monocomponent s-a rezolvat...deja e iar apt de zbor. Dar acum nu ma mai grabesc (am filmarea pt. concurs) deci mai intai voi cauta solutii sa intaresc un pic fuselajul in zona aripii, unde e f. f. fragil.
bafta!
in curand poze si filmul...
Aceasta postare a fost editata de yr-zbg: 16 April 2009 - 07:51 AM
#66
Postat 16 April 2009 - 07:49 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#67
Postat 16 April 2009 - 07:54 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#68
Postat 16 April 2009 - 08:06 AM
Si descrierea - parca as fi fost langa tine
si avionul care a zburat exemplar (aproape)
si pilotajul - ca un pilot cu experienta
si aspectul - f ingrijit
s.a.m.d.
Stima.
#69
Postat 16 April 2009 - 09:07 AM
pccdtk ....sincer habar nu am ce e ala coroplast si in plus inca de la inceput nu am vrut sa folosesc decat strict depron. Singurele concesii facute au fost 2 bete de frigaruie si bordul de atac din balsa (care au rigidizat aripa). Fuselajul nu are nici un fel de rigidizare suplimentara. si dupa cum se vede in poza era f. probabil sa cedeze in acea zona (fuselajul este din depron de 3mm).
PIC_0042.JPG (488.47K)
Number of downloads: 977
Bunn...si cateva poze:
ps. filmul inca nu e gata...dar cu ocazia asta am aflat ca nevastamea are parkinson :rolleyes: (doamne fereste)
#70
Postat 16 April 2009 - 09:08 AM
Fisiere atasate
-
PIC_0001__Medium_.JPG (154.32K)
Number of downloads: 896 -
PIC_0006__Medium_.JPG (127.69K)
Number of downloads: 808 -
PIC_0007__Medium_.JPG (102.46K)
Number of downloads: 754 -
PIC_0012__Medium_.JPG (114.67K)
Number of downloads: 729
#71
Postat 16 April 2009 - 09:09 AM
Fisiere atasate
-
PIC_0009__Medium_.JPG (171.95K)
Number of downloads: 115 -
PIC_0014__Medium_.JPG (208.69K)
Number of downloads: 104 -
PIC_0041__Medium_.JPG (71.5K)
Number of downloads: 120
#72
Postat 16 April 2009 - 09:11 AM
Sper pana in 11 sa pun si filmuletul...
Bafta!
Fisiere atasate
-
PIC_0034__Medium_.JPG (137.57K)
Number of downloads: 158 -
PIC_0036__Medium_.JPG (159.8K)
Number of downloads: 157
#73
Postat 16 April 2009 - 01:42 PM
Nu am editat filmul sub nici o forma pentru ca sper sa fac altu pana pe 22 (cand e ultima zi). Din pacate imaginea este foarte miscata si doar daca urmariti avionul fata de nori sau de orizont se vede cum zboara....altfel pare ca e zbuciumat rau. Cum spuneam mai devreme era sa il trosnesc de la decolare. Fiind f. greu de bot cum am slabit mansa s-a dus in jos...dar dupa 2 ture am trimat si statea frumos. Si in zbor pe spate statea bine...ce sa mai il mai laud eu....mai bine va uitati si il criticati voi.
Bafta!.
ps. daca nu reusesc sa fac alt filmulet il voi edita pe acesta.
Aceasta postare a fost editata de yr-zbg: 16 April 2009 - 01:44 PM
#74
Postat 16 April 2009 - 04:15 PM
#75
Postat 16 April 2009 - 05:53 PM
Abia astept sa il scot iar la aer.
Bafta!
#77
Postat 17 April 2009 - 12:12 PM
Sunt hotarat ca zilele astea sa il zbor cat mai mult posibil.
Pana una alta, el e apt de zbor, eu sunt dornic de zbor...deci:
Paste Fericit!! si aterizari line tuturor.
#78
Postat 21 April 2009 - 01:02 PM
Am numai vesti bune. Mielu a zburat impecabil in weekend, si in ciuda unor aterizari cam dure e teafar si nevatamat. Cu elicea 7x4 e mai domol...dar mie imi place pt. ca e mai aproape de un avion real. Merge si un pic de acrobatie, dar fiecare figura trebuie pregatita (asigurata viteza)...si apoi iese superb. M-am indragostit de el...am zburat muult, am mai facut si ceva filmari...asa ca acum filmul final se incarca pe vimeo. (sper sa nu imi scada calitatea prea mult. Oricum o sa pun pe un dvd tot ce tine de acest proiect, pt. intalnirea de la RR).
Bafta tuturor...si sa auzim de bine.
ps. eu am reusit ce mi-am propus (ceva clasic)...altii au reusit ce si-au propus (ozn-uri)...dar peste toate ramane placerea de a zbura.
#82
Postat 28 April 2009 - 08:19 AM
Bafta!
Fisiere atasate
-
Rudolph_project.zip (39.88K)
Number of downloads: 37
#83
Postat 28 April 2009 - 09:55 AM
yr-zbg, la Apr 28 2009, 09:19 AM, a spus:
Bafta!
multumim de proiect. chiar intentionam s afac si eu unul. Oricum, chiar daca era 100% fiecare il adapta dupa materialele si electronica disponibila.
#84
Postat 28 April 2009 - 03:04 PM
In plan de exemplu nu apare bacheta de balsa care formeaza bordul de atac si care reprezinta si rigidizarea aripii. Dar cu planul ala si citind topicul se poate face o idee. restul ...fiecare cu ce are.
Nu e un proiect cum e Edge 540 depron care daca tai si lipesti toate bucatelele alea iese 100% (inclusiv unghiul la motor si locasuri pt baterie ...)
Totusi sper sa se inmulteasca turma de Miei :)
Bafta
#85
Postat 18 May 2009 - 11:24 AM
Spor la lucru si multa bafta.
F__Rudolph_project_Model__1.pdf (76.3K)
Number of downloads: 55
F__Rudolph_project_Model__2.pdf (60.46K)
Number of downloads: 40
ps. mielul meu zboara in continuare beneficiind de permaxul 400 castigat la tombola, dat fiind ca motorul initial (un noname tot seria 400) si-a dat duhul din cauza uzurii periilor.
#86
Postat 19 May 2009 - 08:44 PM
yr-zbg, la May 18 2009, 11:24 AM, a spus:
Spor la lucru si multa bafta.
F__Rudol...Model__1.pdf
F__Rudol...Model__2.pdf
ps. mielul meu zboara in continuare beneficiind de permaxul 400 castigat la tombola, dat fiind ca motorul initial (un noname tot seria 400) si-a dat duhul din cauza uzurii periilor.
Super planul si multumesc, chiar o sa ma apuc sa construiesc "mielul", cand o sa am ceva timp liber. Se poate sa faci planul in format A0? E mai simplu de printat, decat in 2 A1... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
#87
Postat 24 May 2009 - 02:43 PM
yr-zbg, la May 18 2009, 12:24 PM, a spus:
Spor la lucru si multa bafta.
F__Rudol...Model__1.pdf
F__Rudol...Model__2.pdf
ps. mielul meu zboara in continuare beneficiind de permaxul 400 castigat la tombola, dat fiind ca motorul initial (un noname tot seria 400) si-a dat duhul din cauza uzurii periilor.
Multumesc!Sper ca zilele astea sa am ceva timp si sa ma "bag"la lucru!
tel.0724686263
#88
Postat 25 May 2009 - 02:35 PM
melsoft, la May 19 2009, 09:44 PM, a spus:
Salutare...uite am avut un pic de timp..deci... :
Model_A0.pdf (131.1K)
Number of downloads: 53
si cu ocazia asta am descoperit o mica eroare in planurile A1...deci primul plan il reatasez:
F__Rudolph_project_Model__1.pdf (76.75K)
Number of downloads: 38
Eroarea a aparut cand am "rupt" aripa. cota corecta acolo e ca in planul reatasat si nu 300mm cum am postat initial.
Bafta...si astept sa mai vad "miei".
Aceasta postare a fost editata de yr-zbg: 25 May 2009 - 02:35 PM
#89
Postat 17 September 2009 - 12:41 PM
Acestea fiind spuse...cred ca e momentul sa inchid acest topic.
Bafta tuturor!
ps. Deproniada 2009 a reprezentat pt mine o experienta placuta...si chiar daca cupele n-au ajuns (si probabil nici nu vor mai ajunge) consider ca ar trebui ca astfel de initiative sa aiba loc mai des....