nimsoc, la Mar 9 2009, 10:49 PM, a spus:
?????????????????????
Celebra? Stii diferenta dintre PLASTIC si ELASTIC?
Da MODUL DE REZISTENTA stii ce e? lxh3(a se citi la a treia) /12?
Nu ma amestecam daca nu vedeam ca ti-au raspuns la postari altii care sunt incantati de descoperire. E FALSA.
Aripa aia a ta la prima solicitare se va curba, DAR NU VA REVENI. Va ramane stramba. Aluminiu nu e un material elastic. Absoarbe forte prin deformarea sa dar nu revine la forma initiala. Asta e PLASTIC. Carbonul absoarbe dar nu se deformeaza permanent. E ELASTIC. Cand fortele depasesc plaja lui, se RUPE. Aluminiu se INDOAIE.
Acum , revenind la pozitionarea lui, ti-am dat o parte din formula. Orice grinda de rezistenta se aseaza pe CANT, nu pe latime(vezi sinele de tren) In formula pe care ti-am dat-o l=latimea grinzii, h=inaltimea ridicata la puterea a trei-a ; produsul impartit la 12. Schimba h-ul cu l-ul si vezi ce-ti da. (n-am inventat eu formula. E in fizica cu rezistenta meterialelor)
Sorry ca m-am bagat. Poti sa ma injuri dar macar s-o faci cu argumente.
Cosmin
Ai dreptate nu este elastic dar nici nu ne trebuie elastic si este perfect rezistent la fortele la care este supus de catre un model de depron si da se deformeaza, dar daca se deformeaza poti sa faci alt model, pt ca si depronul crapa.
De 2 ani de zile folosim la Pitesti aluminiu + depron la ,,supersonice'' si pana acum singurele deformari au fost cele create de pilot prin crash.
Prin folosirea profilului de aluminiu aripa devine rigida si nu este nevoie sa devina elastica, nu mai spun ca o aripa elastica la viteza la care zboara modelele de acest tip , la un low pass de 5-10 cm sau razmut cu iarba sarind din pamant si ai norocul sa iti faca aripa indoire ,,elastica'' poti sa iti iei adio de la model.
Spre exemplu F-5 Tiger >>
Fly 1
Bang Sonic 0:44 -> 1:00
Fly2 minut 1:00 - 1:20
Aceasta postare a fost editata de xShadow: 10 March 2009 - 12:16 AM