Modelism - RHC Forum: tunarul "BISTRITA" 1888 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »

tunarul "BISTRITA" 1888

#31 Useril este offline   frigate 264 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 26-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 28 March 2009 - 02:01 PM

Vezi postareaMUGUR, la Mar 25 2009, 08:22 PM, a spus:

PS... Victorian, comentariile tale ar prinde foarte bine in viitorul numar (3) al revistei Modelist, la care de curand m-am abonat. ar trebui sa iei legatura cu Dl. Horia, pentru o viitoare colaborare.



Salut Claudiu,

Te rog sa postezi o adresa de e-mail sau un numar de telefon de la MODELIST; as dori sa comand revista, dar nu am gasit decat putine informatii si numai pe CARTULA.


Multumesc anticipat,

Salutare Mugur,

Imi place canoniera ta si urmaresc cu interes cum prinde forma (astept cu nerabdare finalul).Fiind un adept al navelor romanesti(acum lucrez la vedeta de siguranta ce a avut-o Marina Regala Romana la Dunare in WWI), te intreb daca poti sa ma ajuti si pe mine cu planurile acesteia.De asemenea te-as intreba de unde ai luat poze...sau nu ai?
Adresa mea de eMail e in profil.
Multumesc mult si spor la treaba.
frigate 264
0

#32 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 29 March 2009 - 10:27 AM

Vezi postareafrigate 264, la Mar 28 2009, 03:01 PM, a spus:

Salutare Mugur,

Imi place canoniera ta si urmaresc cu interes cum prinde forma (astept cu nerabdare finalul).Fiind un adept al navelor romanesti(acum lucrez la vedeta de siguranta ce a avut-o Marina Regala Romana la Dunare in WWI), te intreb daca poti sa ma ajuti si pe mine cu planurile acesteia.De asemenea te-as intreba de unde ai luat poze...sau nu ai?
Adresa mea de eMail e in profil.
Multumesc mult si spor la treaba.



Salut,

Planurile canonierelor din clasa BISTRITA au fost publicate in MODELISM nr.2/1995; cateva fotografii sunt incluse in articolul respectiv,iar planurile se pot comanda din lista prezenta in aceeasi revisa.

Spor la tereaba!
0

#33 Useril este offline   frigate 264 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 26-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 29 March 2009 - 11:06 AM

Vezi postareaMUGUR, la Mar 29 2009, 10:27 AM, a spus:

Salut,

Planurile canonierelor din clasa BISTRITA au fost publicate in MODELISM nr.2/1995; cateva fotografii sunt incluse in articolul respectiv,iar planurile se pot comanda din lista prezenta in aceeasi revisa.

Spor la tereaba!


Salutare,
La vedeta de siguranta lucrez actualmente.M-ar interesa canoñera.Din pacate nu am acest nr. al revistei.Multumesc ptr. promtitudine.
Numai bine!
frigate 264
0

#34 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 29 March 2009 - 03:22 PM

Salut,

Pana cand posteaza Victorian solutia de fixare a bompresului, am inceput sa studiez ornamentele canonierei.

Spor la treaba tuturor!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: b12.JPG

0

#35 Useril este offline   frigate 264 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 26-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 29 March 2009 - 06:47 PM

Vezi postareaMUGUR, la Mar 29 2009, 03:22 PM, a spus:

Salut,

Pana cand posteaza Victorian solutia de fixare a bompresului, am inceput sa studiez ornamentele canonierei.

Spor la treaba tuturor!


Salutare,

Ti-as ramane indatorat daca mi-ai trimite aceste pagini.Evident ca si articolul, ce insoteste planul e foarte important.
Multumesc mult.
frigate 264
0

#36 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 30 March 2009 - 10:19 AM

Buna

pacat de poze, ca au o rezolutie asa slaba, dar nici hartia nu prea e de calitate...si aici ma refer la cele din revista

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Bistrita10a.JPG

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 30 March 2009 - 10:20 AM

0

#37 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 30 March 2009 - 10:21 AM

si inca una...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: gunboat.JPG

0

#38 Useril este offline   frigate 264 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 26-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 30 March 2009 - 02:31 PM

Vezi postareaclaudiu_ne, la Mar 30 2009, 10:21 AM, a spus:

si inca una...


Salutare Claudiu,

Ptr. mine pozele?Daca da, multumesc mult.Ceva vedere de sus, plan de forme, sau alte planse, ceva text ai?
Multumesc!
frigate 264
0

#39 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 30 March 2009 - 03:33 PM

pozele sunt pentru toata lumea :D :D ;) ;)

Dupa cum se vede am atasat niste poze si detalii ale unor canoniere turcesti din aceeasi perioada cu Bistrita...si a naibii de asemanatoare...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: gunboat12.JPG

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 30 March 2009 - 03:34 PM

0

#40 Useril este offline   frigate 264 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 26-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 30 March 2009 - 04:39 PM

Salutare,
Nu stiu daca daca s-a dus mesajul.Nu am nimic, nimic, nimic..
Multumesc foarte mult.
frigate 264
0

#41 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 30 March 2009 - 08:31 PM

...s-a dus ...
0

#42 Useril este offline   frigate 264 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 26-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 30 March 2009 - 08:37 PM

Vezi postareaclaudiu_ne, la Mar 30 2009, 08:31 PM, a spus:

...s-a dus ...


Scuze;

dumitru1964@yahoo.com
frigate 264
0

#43 Useril este offline   Victorian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 07-October 07

Postat 31 March 2009 - 11:12 AM

Salutare Mugur,

Am apucat sa studiez un pic problema ta referitoare la prova Bistritei.

Cred ca planurile sunt destul de clare. Avem o vedere laterala, un plan al puntii, o sectiune. Din pacate nu se intelege prea bine ce se intampla acolo.

Eu cred totusi ca sectiunea este lamuritoare. Bompresul este realizat din lemn rotund si este fixat in doua puncte: in partea din fata este sprijinit pe capul etravei, care in cazul acesta trebuie sa fie o piesa de metal ce urmeaza forma partii din fata a corpului navei. Probabil ca exista si o brida-colier subtire din tabla care inconjura bompresul pe deasupra si era fixata cu suruburi in lateralul etravei, sub bompres. Aceasta nu e vizibila in planuri, dar o avea exact la fel si bricul "Mircea".

In partea din spate bompresul este cioplit pentru ca talpa acestuia sa ajunga la o sectiune patrata. Talpa se potriveste intr-o gaura de aceeasi forma dintr-o "scandura" groasa (cam 15 cm grosime, 30 cm latime, 90 cm inaltime) din lemn asezata vertical incepand de la punte in sus. La partea inferioara, aceasta "scandura" se infige intr-un suport metalic fixat la nivelul puntii. Portiunea triunghiulara dintre capul etravei si parapet, pana in bordurile "scandurii" suport a bompresului sunt inchise cu o punte orizontala aflata la nivelul marginii parapetului. Deasupra acestuia, in borduri, mai exista o scandura care continua parapetul si care urca treptat de la "0" in partea din spate la nivelul suportului parapetului, pana la inaltimea bompresului, astfel incat bompresul formeaza o prelungire armonioasa a formelor marginii parapetului.

In spatele scandurii-suport, foarte aproape de ea, mai exista inca un element care mi-a cam dat de furca. In sectiune se observa un element de forma unui trunchi de con inversat. In plan se observa un patratel cu un cerculet punctat pe el, deci elementul este circular.

Seamana cu un lampadar actual!

Eu cred ca este un mic vinci vertical actionat manual cu o manivela detasabila. Se afla intr-o pozitie cam inghesuita acolo, dar nu prea vad alt loc in care sa incapa, asa ca e cea mai logica varianta!

In privinta decoratiilor, acolo peste corpul metalic navei, care are forma facuta de tine, se aseazau niste elemente din lemn de forma unei scanduri pe care erau sculptate acele decoratii. Decoratiile erau in relief, iar partea iesita in afara era aurita, in timp ce partile adancite erau vopsite in negru ca si corpul navei.

Sper sa te ajute analiza mea. In masura in care timpul imi permite, voi reveni si cu un desen.
0

#44 Useril este offline   frigate 264 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 26-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 01 April 2009 - 03:19 PM

Vezi postareaclaudiu_ne, la Mar 30 2009, 08:31 PM, a spus:

...s-a dus ...



Salutare,

Ti-am trimis un mesaj pe eMail.
frigate 264
0

#45 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 03 April 2009 - 08:40 PM

Salut,

Multe multumiri caudiu ne pentru blogul a carui adresa ai postat-o pe topicul bricului MIRCEA.Asa am gasit o noua fotografie cu una din canoniere.

http://caramica.blogspot.com/

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: b17.jpg

0

#46 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 03 April 2009 - 09:12 PM

ar trebui sa-ti multumesc eu...pentru aceasta poza...am vazut-o dar nu mi-am dat seama ca e una din canoniere...acum daca ma uit mai bine vad ca asa e.
0

#47 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 03 April 2009 - 09:51 PM

daca tot suntem la vederi vechi vin si eu cu o completare la imaginea pusa de tine http://images.delcampe.com/img_large/aucti...099/525_001.jpg .Ma tem ca e acelasi vapor ca si in poza ta...adica vaporul comisiei dunarene "Carol Primus"http://images.delcampe.com/img_large/auction/000/057/099/525_001.jpg
0

#48 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 04 April 2009 - 07:38 AM

sau vaporul asta ??? http://lh6.ggpht.com/_0fWqAf3UG64/RsZGIndJNmI/AAAAAAAAACE/C2Duo7nVLKk/Tulcea_Sulina_PortandBoat.jpg .

http://picasaweb.google.com/restromania/Su...840741887784546

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 04 April 2009 - 07:40 AM

0

#49 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 04 April 2009 - 09:54 AM

http://www.rhcforum.ro/public/style_images/master/snapback.png' alt='Vezi postarea' />claudiu_ne, la Apr 4 2009, 08:38 AM, a spus:




Salut Claudiu,

Cred ca este vorba de vaporul PINCIPELE NICOLAE folosit de flota romana in primul razboi mondial ca nava de comandament.
0

#50 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 04 April 2009 - 12:32 PM

http://www.rhcforum.ro/public/style_images/master/snapback.png' alt='Vezi postarea' />claudiu_ne, la Apr 3 2009, 10:51 PM, a spus:

daca tot suntem la vederi vechi vin si eu cu o completare la imaginea pusa de tine http://images.delcampe.com/img_large/aucti...099/525_001.jpg .Ma tem ca e acelasi vapor ca si in poza ta...adica vaporul comisiei dunarene "Carol Primus"


Vaporul CAROLUS PRIMUS a fost construit la SN Tr. Severin si, initial, avea velatura (inclusiv bompres).Un extras din planurile acestei nave se pot vedea in "Navomodele.Vechi nave romanesti" (autor C.Craciunoiu).
Pentru mine vederile retusate sunt un permanent motiv de enervare din cauza faptului ca fotograful care a efectuat colorarea a eliminat, prin acest procedeu, o serie de detalii care noua ne-ar fi fost foarte utile si nici macar culorile nu sunt corecte.In vederea cu canoniera pe care am postat-o cosul este alb, cand in realitate era galben; acest luicru se poate observa cu usurinta in fotografia in care apar doua canoniere din clasa BISTRITA in pupa unei vedete de siguranta.
0

#51 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 05 April 2009 - 07:01 PM

Salut Victorian,

Multumesc pentru descriere; am ajustat bordajul la prova si l-am adus la forma corecta, iar acum lucrez in paralel la ornamentele navei si la bompres.
Inainte de a monta bompresul vreau sa montez pe el toate manevrele fixe si mobile specifice, lucru care va intarzia lucrarile.Este interesant faptul ca atunci cand vezi un plan al unei nave si vrei sa faci o macheta descoperi pe parcursul constructiei nenumarate lucruri neprevazute care duc la prelungirea exasperanta a termenului de finalizare.
Nu am sa postez astazi o fotografie a modelului pentru ca am avansat prea putin, dar avand in vedere faptul ca topicele cu fotografii sunt mai interesante includ una cu masina mea de finisat improvizata.

Spor la treba tuturor!

P.S.: Claudiu, ai un fler deosebit la descoperirea imaginilor cu nave romanesti!Te rog, cand le mai gasesti posteaza-le pe acest topic, chiar daca legatura cu subiectul este numai indirecta!vor fi apreciate intotdeauna!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: b18.jpg

0

#52 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 06 April 2009 - 07:27 AM

Vezi postareaMUGUR, la Apr 5 2009, 08:01 PM, a spus:

P.S.: Claudiu, ai un fler deosebit la descoperirea imaginilor cu nave romanesti!Te rog, cand le mai gasesti posteaza-le pe acest topic, chiar daca legatura cu subiectul este numai indirecta!vor fi apreciate intotdeauna!



Multumesc pentru aprecieri si ma voi stradui sa "descopar" cat mai multe poze interesante...cateodata cautarile mele dau rezultate, altadata dupa cum spuneai si tu legaturile sunt indirecte. Oricum nu voi mai posta poze care chiar ca nu au legatura aici. Nu vreau ca topicul sa se transforme intr-un topic de generalitati..precum am ajuns cu topicul Randunicii, unde mai mult ca sigur trebuie modificat numele.

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 06 April 2009 - 07:30 AM

0

#53 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 12 April 2009 - 01:06 PM

Salut tuturor,

Am aplicat balustrada, iar aceasta va ramane lemn natur; in babord sunt patru trepte pentru acesul la bord, din care am montat trei, a IV-a fiind prea aproape de linia de plutire mi-ar fi creat probleme la vopsire si am decis sa o montez ulterior. Deasemenea am montat sabordurile in pozitia inchis, cu exceptia celui din prova-babord care este deschis.

Spor la treaba tuturor!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: b20.jpg
  • Imagine atasata: b22.jpg

0

#54 Useril este offline   Victorian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 07-October 07

Postat 13 April 2009 - 09:00 AM

Salutare Mugur,

Arata bine modelul tau, imi place ca i-ai modificat forma parapetului si acum nu mai apare acea "cadere" a liniei. Spor la treaba.

De asemenea, de acord cu tine in privinta obiceiului enervant de a "retusa" pozele vechi, modalitate prin care se pot distruge iremediabil detalii pretioase pentru modelistul care incearca sa inteleaga ce naiba se vede acolo, intr-o poza cu rezolutie proasta.

Nu sunt de acord insa in privinta navei "Carolus Primus". Domnul Craciunoiu nu spune nicaieri ca acel "vaporas de inspectie fluviala" ar fi unul si acelasi cu yachtul CED, "Carolus Primus", desi este posibil ca planurile gasite de domnia sa in arhivele din Turnu Severin sa fie niste copii ale planurilor originale ale respectivei nave. Oricum, nu cred ca acel yacht a fost construit la santierele navale Turnu Severin. Tot in aceleasi arhive domnia sa a gasit si copii ale planurilor crucisatorului "Elisabeta" cu toate ca o nava de marimea acestuia nu putea sa ajunga pe Dunare mai sus de Braila.

Din pacate, arhivele respective au fost facute "terci" (literalmente!) de o inundatie in anii '70 asa ca nu se mai pastreaza nimic. Cum spuneam, asa se scrie istoria in Romania!

Dupa parerea mea, yachtul CED este fosta SS (Survey Ship) "Oithona" cumparat in 1904 de catre CED. Uite nava aici intr-o poza din 1902 (pagina 2)

http://www.plymouth....docks_25-32.pdf

Nava a fost construita de santierele navale Simpson & Strickland din Glasgow in jurul anului 1890 drept yacht oceanic pentru lordul Inglis, 86 ft (26 m) lungime, 300 de tone-registru, motor cu aburi compound de 300 Hp. Nava a fost transformata in "Survey ship" (nava oceanografica) la Millibay Docks in 1901, dar trei ani mai tarziu a fost cumparata de CED si transformata in nava lor de inspectii.

Nu am idee despre soarta ulterioara a navei, dar am senzatia ca nu a mai aparut dupa primul razboi mondial.
0

#55 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 13 April 2009 - 10:24 AM

victorian...multumim de poze...si cu aceasta ocazie am mai rezolvat un "mister"...e vorba de acea nava "blaon"..petrolier cred...pe care am gasit-o si eu intr-o carte postala.
0

#56 Useril este offline   Victorian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 07-October 07

Postat 13 April 2009 - 03:53 PM

Da Claudiu,

Am vazut si eu, nava respectiva este SS (Steam-Ship) Sagamore. Vezi aici: http://en.wikipedia....iki/SS_Sagamore

A fost singura nava englezeasca construita cu o punte de forma respectiva (turtledeck) o inventie a domnului Alexander McDougall (1845–1923) folosita in special de navele care erau gandite pentru Marile Lacuri din SUA.

Eventual, pune aici si poza respectiva, sa vada si prietenii nostri la ce anume ne referim. Ma bucur si eu ca am reusit sa dezlegam inca un mister naval si istoric...
0

#57 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 13 April 2009 - 08:55 PM

[
Nu sunt de acord insa in privinta navei "Carolus Primus". Domnul Craciunoiu nu spune nicaieri ca acel "vaporas de inspectie fluviala" ar fi unul si acelasi cu yachtul CED, "Carolus Primus", desi este posibil ca planurile gasite de domnia sa in arhivele din Turnu Severin sa fie niste copii ale planurilor originale ale respectivei nave. Oricum, nu cred ca acel yacht a fost construit la santierele navale Turnu Severin. Tot in aceleasi arhive domnia sa a gasit si copii ale planurilor crucisatorului "Elisabeta" cu toate ca o nava de marimea acestuia nu putea sa ajunga pe Dunare mai sus de Braila.

Salut Victorian,

In "Corabii strabune" (autor C. Craciunoiu), la pagina 31 este o fotografie: "vasul de inspectie <Carolus Primus> al Comisiei europene a Dunarii, construit la Turnu Severin inaintea achizitionarii santierului de catre statul roman".Din pacate nu pot vedea poza postata de tine- trebuie sa gasesc un Adobe 8 sau 9.Multe nave au fost construite/reconstruite la acest santier.
Ce parere ai despre cartea postala cu "Principele Nicolae"?am identificat corect?

O seara buna!

P.S.: ce zici Claudiu?nu-i asa ca am deviat iarasi de la subiect?
0

#58 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 14 April 2009 - 08:56 AM

Salut victorian si Mugur...

Intrucat nu detin cartea "Corabii Strabune"...nu ma pot pronunta in legatura cu planurile si pozele referitoare la "vaporasul de inspectie fluviala" ...dar in schimb am vazut pozele aparute pe internet ale lui Carolus Primus. Si de aceea pozele din link-ul lui victorian seamana foarte bine cu vaporul comisiei.

Daca cititi acest capitol http://atelier.liternet.ro/articol/5729/Gh...patru-regi.html din cartea "Troica amintirilor Sub patru regi", e o foarte frumoasa prezentare si a yacht-ului dar si a acelor vremuri tulburi. Ca urmare tind sa dau crezare celor spuse de Victorian, referitor la acel yacht.

Pentru Mugur...aici este poza de care vorbea Victorian, asta in cazul in care nu ai instalat Adobe...

Pana la urma si acest topic e un loc de discutie si ca orice discutie lumea mai deviaza de la un subiect la altul, dar in final tot acolo ajungem...adica la canonierele englezesti.


PS..."eu m-am tot uitat pe net dupa poze cu ornamentul de pe prova ale navei, sa ne spui daca ai rezolvat ceva"
PSS..."asta e link-ul cu nava balon http://www.rhc.ro/fo...showtopic=14036 "

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: carolus_primus.JPG

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 14 April 2009 - 09:01 AM

0

#59 Useril este offline   Victorian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 07-October 07

Postat 14 April 2009 - 11:18 AM

Merci Claudiu si Mugur,

Intr-adevar, uitasem de imaginea lui "Carolus Primus" de la pagina 31 a cartii "Corabii Strabune". Am avut deci ocazia sa compar poza cu cea postata de Claudiu. E clar ca sunt niste diferente, dar nu ma pot pronunta daca este aceeasi nava sau nu. Am nedumeriri privitoare la pozitia hublourilor, care in poza postata de Claudiu sunt anormal de jos pe linia de plutire fata de nivelul puntii superioare. Poate a fost o modificare necesara pentru utilizarea ca nava de cercetare oceanografica.

Nu stiu ce sa zic, dupa parerea mea nava este prea fin realizata ca sa fi fost facuta in 1902 la Turnu Severin, un santier mai degraba specializat in constructii fluviale. Dar in schimb nu e imposibil ca o copie a planurilor sa fi ajuns acolo in perioada respectiva.

Trebuie sa recunosc ca e un subiect deschis in continuare la fel de fel de controverse si pana nu apare cineva cu documente clare, (asa cum este cazul pentru "Nahlin" fost "Libertatea" fost "Luceafarul" yachtul regal devenit restaurant ancorat la Galati) o sa bajbaim prin intuneric in cautarea adevarului istoric.

Propun pe moment sa ne intoarcem la subiectul "Randunica", un subiect absolut fascinant, mai ales ca Randunica noastra este unul din cele doar trei exemple de torpilare cu scondru reusite din istoria razboaielor navale!
0

#60 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 14 April 2009 - 01:32 PM

Vezi postareaVictorian, la Apr 14 2009, 12:18 PM, a spus:

Propun pe moment sa ne intoarcem la subiectul "Randunica", un subiect absolut fascinant, mai ales ca Randunica noastra este unul din cele doar trei exemple de torpilare cu scondru reusite din istoria razboaielor navale!


Cred ca mai bine zis sa ne intoarcem la Bistrita...Randunica e in alt topic...

si poza asta o mai cunosc http://www.deltadunarii.info.ro/cultural/media/vapor.jpg

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 14 April 2009 - 01:39 PM

0

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro