Modelism - RHC Forum: tunarul "BISTRITA" 1888 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »

tunarul "BISTRITA" 1888

#61 Useril este offline   Victorian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 07-October 07

Postat 14 April 2009 - 01:48 PM

Da Claudiu, scuze... normal ca era vorba despre "Bistrita"!

@ Mugur: cred ca este aceeasi nava in ambele poze, insa am si eu probleme in a identifica unele nave. E vorba oare despre "Principele Nicolae" sau "Principele Mircea"? :rolleyes:
0

#62 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 15 April 2009 - 08:06 AM

Interesanta ideea cu cei 2 "principi"...dar cred ca deviem prea mult de la subiectul lui Mugur...
0

#63 Useril este offline   Victorian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 07-October 07

Postat 15 April 2009 - 06:39 PM

Sper ca Mugur nu se supara, fiind si el interesat de navele vechi romanesti.

Pe de alta parte, chiar daca aparent facem "ghiveci" sau "varza", mentinem viu interesul pentru topic.

Deci, ca sa raspund la intrebarea "Principele Nicolae" sau "Principele Mircea": iata mai jos o imagine marita a cartii postale din Galati, unde cred ca se poate citi raspunsul foarte clar:

http://666kb.com/i/b83x2nvkerkm7gehl.jpg

Cred ca Mugur pur si simplu a gresit scriind numele la repezeala. Nava fluviala se chema "Principele Mircea", o noua sursa de confuzii pentru cei care sunt interesati de BRICUL Mircea. Au existat concomitent trei nave omonime. Una era adevaratul bric Mircea, construit la Londra in 1882, a doua era nava-scoala barc Mircea II, construita in 1938, iar a treia nava era acest "Principele Mircea" despre care din pacate in momentul de fata nu stiu mare lucru. Poate stie cineva sa vina cu ceva completari?
0

#64 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 15 April 2009 - 08:11 PM

sera buna,

Acum dupa ce am vazut poza cu principele mircea...100% nu e vaporul ce la-am gasit pe picassa, ancorat in fata sediului Comisiei Europene a Dunarii, iar daca va uitati la pavilionul vasului, veti ibserva ca nicidecum nu e romanesc. Si ma indoiesc ca cei d ela CED aveau un motiv sa denumeasca un vapor de-al lor cu nume romanesc.

in al doilea rand dimensiunile celor 2 vapoare difera foarte mult.



Si sa revin la Bistrita...din motive lesne de inteles si care nu mai merita sa le enumeram aici, dupa cum am promis am incercat sa caut un "ornament" din prova de la o nava din aceeasi perioada, ornament care cred ca se potriveste la bistrita

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: hms_racoon_1904.jpg

0

#65 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 15 April 2009 - 09:43 PM

Vezi postareaclaudiu_ne, la Apr 15 2009, 09:11 PM, a spus:

daca va uitati la pavilionul vasului, veti ibserva ca nicidecum nu e romanesc

Eu nu as fi foarte sigur. In perioada respectiva, se folosea film ortocromatic, care era sensibil doar la albastru; galbenul si rosul apareau negre. Deci un steag romanesc ar aparea cu o banda gri langa lance (albastrul), si o banda mai lata neagra (galbenul si rosul), exact ca in poza.
0

#66 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 15 April 2009 - 10:08 PM

Salut,

1.Victorian, te rog sa arunci o privire pe planurile canonierei BISTRITA si sa-mi spui daca velele sunt reprezentate corect; am impresia ca autorul desenului a vrut sa dea o impresie de dinamism si a alterat putin forma velelor.
2.Identificarea vaporului in cauza cu "Principele Nicolae" am facut-o pe baza unei fotografii publicate in cartea "Marina romana in primul razboi mondial 1916-1918" ( autori Raymond Stanescu si Cristian Craciunoiu, editura Modelism, anul 2000 ), unde la sectiunea cu anexe fotografice apare o vedere laterala cu un vapor fluvial ce seamana izbitor cu cel din ilustrata descoperita si postata de catre Claudiu.
3.Fotografiile navelor dunarene, contemporane cu BISTRITA sunt binevenite; in definitiv canoniera trebuie plasata intr-un context.Avand in vedere faptul ca pana in 1907 cele trei canoniere erau principala forta de lupta a flotilei fluviale, atasez o fotografie a unei unitati care la randul ei era o nava principala de lupta, dar sub alt pavilion: S.M.S. KOROS.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: koros.jpg

0

#67 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 15 April 2009 - 10:17 PM

[quote name='claudiu_ne' date='Apr 15 2009, 09:11 PM' post='293308']
sera buna,

Acum dupa ce am vazut poza cu principele mircea...100% nu e vaporul ce la-am gasit pe picassa, ancorat in fata sediului Comisiei Europene a Dunarii, iar daca va uitati la pavilionul vasului, veti ibserva ca nicidecum nu e romanesc. Si ma indoiesc ca cei d ela CED aveau un motiv sa denumeasca un vapor de-al lor cu nume romanesc.

Salut Claudiu,

Intre numele yahtului "CAROLUS PRIMUS" si numele regelui Romaniei din perioada respectiva, Carol I este o coincidenta prea mare pentru a fi intamplatoare, asa ca merg si nume romanesti la vapoarele CED.
Am indicat mai sus sursa mea de identificare a vaporului PRINCIPELE NICOLAE; astept opiniile voastre.
0

#68 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 16 April 2009 - 08:54 AM

Buna,

Am citi cu placere cele scrise de membrii acestui forum si dupa cum spunea si victorian ma bucur ca acest topic e activ, am si eu cu ce-mi umple serile si diminetile la cafea.

Poate o traducere la prima vedere a numelui vaporului "CAROLUS PRIMUS" ar fi ca si CAROL INTAIUL. dar cred ca ne inselam sa credem ca marile puteri ale lumii din acea perioada au botezat acel vapor cu numele lui Carol, numai sa faca noua pe plac. Daca ar fi fost asa eu cred ca botezau vaporul "Carol"...sau altfel, pentru ca la acea data nu cred ca Romania sa fi avut o nava cu asemenea nume, plus ca, Carol I, nu a avut niciodata acest nume latinesc.

La o simpla cautare pe internet veti descoperi ca exista un rege, care a avut aceasta titulatura e vorba de Charles I (rom. Carol I) http://www.folger.edu/html/folger_institut...t_masque_1.html

Mai jos se afla un link cu tratatul dintre marile puteri ale lumii si Romania, din 1938 privind CED, atunci si vasul Carolus Primus a fost predat spre folosinta Romaniei. Dar dupa aceea, dupa cum spunea si Victorian nu se mai stie nimic de acest yacht

http://untreaty.un.o...29/00037401.pdf

Cat despre pavilionul aflat pe vaporul ancorat in fata sediului CED... eu zic ca semana cu acest steag...si nicidecum cu cel al romaniei, facand abstractie de culori, doar dungile orizontale tradeaza acest fapt.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: eu_dc6.JPG
  • Imagine atasata: Tulcea_Sulina_PortandBoat.JPG

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 16 April 2009 - 09:08 AM

0

#69 Useril este offline   Victorian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 07-October 07

Postat 16 April 2009 - 09:01 PM

Salutare baieti,

Hai sa nu amestecam lucrurile!

Intai de toate, yachtul CED se numea intr-adevar "Carolus Primus" -in traducere din latina, "Carol intaiul". Acum, ca se referea la Carol I-ul al Romaniei sau la Carol I-ul al Angliei, sau poate chiar la amandoi deodata, asta istoria n-o mai spune, dar nu vad ce diferenta ar fi.

Claudiu, sa stii ca in general e un gest de politete elementara sa dai navei de inspectie numele suveranului tarii pe teritoriul careia te afli; nu era nevoie sa le pese prea mult membrilor CED de Romania, se respectau totusi niste uzante diplomatice care impuneau in mod tacit asta.

Acum, avem nedumerirea referitoare la originea yachtului. Domnul Craciunoiu in prima sa carte ("Navomodele-vechi nave romanesti-1979) nu precizeaza nicaieri ca nava respectiva ar fi "Carolus Primus". Din contra, textul de la pagina 100 precizeaza ca acel calc dupa care s-a copiat planul avea explicatii in limba germana, deci de pe vremea cand santierul de la Turnu Severin apartinea de DDSG. In textul respectiv se precizeaza ca santierul a fost cumparat de statul roman in anul 1893, deci vorbim despre o nava care ar fi fost facuta inainte de aceasta data. Nici macar nu este obligatoriu ca acea nava sa fi existat efectiv. Toate arhivele de proiectare din toata lumea sunt pline de proiecte "de sertar" care n-au fost realizate efectiv niciodata!

Abia in a doua carte "Corabii strabune" apare acea splendida poza a yachtului "Carolus Primus" cu precizarea ca a fost construit la Turnu Severin. Eu cred ca pur si simplu afirmatia este eronata. "Carolus Primus" a fost facut in Scotia si nu la Turnu Severin, iar daca planurile acelea sunt chiar ale navei despre care vorbim, asta se intampla doar fiindca sunt o copie a originalului care trebuie sa se fi aflat atat la bordul navei, cat si impreuna cu actele ei.

In privinta navei "Principele Nicolae", cu parere de rau, Mugur, nu am cartea respectiva asa ca te cred pe cuvant; intr-adevar a existat o nava cu acest nume care a fost nava de comandament, pe ea aflandu-se statul major al generalului Macellariu, si era cu totul diferita de "Principele Mircea"!

Inchei cu urari de Sarbatori fericite tuturor, si numai bine!
0

#70 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 25 April 2009 - 02:42 PM

Salut,

Am terminat de vopsit opera vie, linia de plutire este protejata de o banda ingusta, pentru a ramane alba, asa ca saptamana urmatoare opera moarta va fi gata.

Spor la treaba tuturor!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: b24.jpg

0

#71 Useril este offline   KIT 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 309
  • Inregistrat: 12-November 06

Postat 25 April 2009 - 05:56 PM

foarte frumos.
0

#72 Useril este offline   frigate 264 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 26-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 26 April 2009 - 11:30 AM

Vezi postareaMUGUR, la Apr 25 2009, 02:42 PM, a spus:

Salut,

Am terminat de vopsit opera vie, linia de plutire este protejata de o banda ingusta, pentru a ramane alba, asa ca saptamana urmatoare opera moarta va fi gata.

Spor la treaba tuturor!


Salutare Mugur,


Vin si eu cu o intrebare.De la ce dimensiuni (reale) ai plecat, sau la ce scara e modelul tau?Ptr. ca arata foarte bine.
Asta ptr. ca in revista Dl. Craciunoiu pune urmatoarele dimensiuni.L=30.5m, l=14,10m???, pescaj=1,85m.Deci la aceste dimensiuni, el deseneaza o silueta foarte frumoasa, de crucisator s-ar putea zice??? :rolleyes: Dar la dimensiunile date ar fi cam ca un ponton.
Multumesc si cele bune.
frigate 264
0

#73 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 26 April 2009 - 12:29 PM

Vezi postareafrigate 264, la Apr 26 2009, 12:30 PM, a spus:

Salutare Mugur,


Vin si eu cu o intrebare.De la ce dimensiuni (reale) ai plecat, sau la ce scara e modelul tau?Ptr. ca arata foarte bine.
Asta ptr. ca in revista Dl. Craciunoiu pune urmatoarele dimensiuni.L=30.5m, l=14,10m???, pescaj=1,85m.Deci la aceste dimensiuni, el deseneaza o silueta foarte frumoasa, de crucisator s-ar putea zice??? :rolleyes: Dar la dimensiunile date ar fi cam ca un ponton.
Multumesc si cele bune.



Salut,

In revista MODELISM INTERNATIONAL s-a strecurat o greseala de tipar;Victorian a scris pe acest topic datele corecte.Eu am comandat planul de dimensiuni mai mari de pe lista din MODELISM si, din comoditate, modelul l-am executat exact la dimensiunile din planul respectiv; nu am calculat cu precizie scara, cred ca este undeva intre 1:45 - 1:48.

Spor la treaba!
0

#74 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 03 May 2009 - 02:20 PM

Salut,

Am vopsit in negru opera moarta, copastia ramne lemn natur.Partea interioara a bordajului este alba.
Imi voi indrepta atentia spre ornamentele de la prova si pupa.

O zi buna tuturor!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: b_028.jpg
  • Imagine atasata: b_027.jpg

0

#75 Useril este offline   KIT 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 309
  • Inregistrat: 12-November 06

Postat 03 May 2009 - 04:45 PM

Vezi postareaMUGUR, la May 3 2009, 03:20 PM, a spus:

Salut,

Am vopsit in negru opera moarta, copastia ramne lemn natur.Partea interioara a bordajului este alba.
Imi voi indrepta atentia spre ornamentele de la prova si pupa.

O zi buna tuturor!


da-i bataie ca iese bine.
0

#76 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 05 May 2009 - 06:22 PM

Chiar asa...da-i bataie inainte...ca iasa bine...si ar fi si mai bine daca ai atasa niste poze mai mari...sa le studiem mai bine...
0

#77 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 13 May 2009 - 06:29 PM

Vezi postareaclaudiu_ne, la May 5 2009, 07:22 PM, a spus:

Chiar asa...da-i bataie inainte...ca iasa bine...si ar fi si mai bine daca ai atasa niste poze mai mari...sa le studiem mai bine...


Salut Claudiu,

Dupa agitatia fara finalitate cu ALEXANDRU CEL BUN si salupele canoniere, revin la constructia canonierei BISTRITA.Pentru ca nu am mai avansat nu am ce sa postez cu modelul.Asez, totusi, o fotografie cu o nava care dupa pavilion apartine CED si care seamana cu vaporul despre care eu cred ca este PRINCIPELE NICOLAE- un mod mai neinspirat de a tine barca de salvare eu nu am mai vazut!
Ne bazam pe tine sa gasesti poze cu vapoare asemanatoare cu ALEXANDRU CEL BUN si salupele canoniere, ca doar nu erau unicate!

Spor la cautari!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: galati11.jpg

0

#78 Useril este offline   frigate 264 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 26-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 13 May 2009 - 08:33 PM

Vezi postareaMUGUR, la May 13 2009, 06:29 PM, a spus:

Salut Claudiu,

Dupa agitatia fara finalitate cu ALEXANDRU CEL BUN si salupele canoniere, revin la constructia canonierei BISTRITA.Pentru ca nu am mai avansat nu am ce sa postez cu modelul.Asez, totusi, o fotografie cu o nava care dupa pavilion apartine CED si care seamana cu vaporul despre care eu cred ca este PRINCIPELE NICOLAE- un mod mai neinspirat de a tine barca de salvare eu nu am mai vazut!
Ne bazam pe tine sa gasesti poze cu vapoare asemanatoare cu ALEXANDRU CEL BUN si salupele canoniere, ca doar nu erau unicate!

Spor la cautari!


Interesant, dar dupa marimea ei nici nu cred ca aveau alt mod de a o fixa.
frigate 264
0

#79 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 13 May 2009 - 09:03 PM

Vezi postareafrigate 264, la May 13 2009, 09:33 PM, a spus:

Interesant, dar dupa marimea ei nici nu cred ca aveau alt mod de a o fixa.


Poate, dar este exact in dreptul numelui navei!
0

#80 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 13 May 2009 - 09:07 PM

buna seara,

...daca reusim sa descoperim o nava englezeasca, sau facuta de englezi, care sa semene cu Alexandru cel Bun...sa sti ca mai mult ca sigur vom descoperi niste poze cu aceasta. si aici vin sa sustin parerea cu poza aceea care prezinta o salupa torpiloare de clasa a 3-a, facuta pentru marina britanica, avand numarul "93"...si care se afla lanaga un vechi crucisator britanic HMS Benbow...daca priviti cu atentie salupa veti descoperii multe asemanari cu Soimul si cu Vulturul...tot asa am descoperit si vechile salupe torpiloare ale marinei australiene HMAS Longsdale...care aduce izbitor cu Soimul...singura diferenta e ca toate acestea, exceptie facand, "93-ul"...despre care nu am aflat nimic, inca, e ca sunt fabricate de catre Thornycroft si nu Yarrow, dupa cum spun arhivele.

cat priveste vasul CED...Carolus Primus, am descoperit o poza destul de inteesanta care prezinta nava de aproape, ancorata la cheu, in portul Galati...maine sper sa o pot urca pe forum ca merita.

Cat despre nava postata de tine ce are barca de salvare "ancorata" la pupa, asta imi aduce aminte de goeleta "Speranta"...din filmul Toate panzle sus si de pescadorul "Sirena"...ca si acela avea tot asa barca de salvare...eu cred ca acea nava nu e roameasca...chit ca se poate distinge ceva din numele navei...

Sa luam putin lupa... :) :) :)

Incercati putin sa mariti poza...cred ca se pot deslusi primele 2 litere din numele navei "CA"

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 13 May 2009 - 09:09 PM

0

#81 Useril este offline   Victorian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 07-October 07

Postat 13 May 2009 - 09:27 PM

Salutare din nou baieti, barca aceea agatata peste pupa e o modalitate destul de obisnuita de a tine o barca mica pe nave mici, unde spatiul este mereu insuficient si orice metru patrat conteaza!

Multe nave americane din secolul al XIX-lea aveau barcile "agatate" in acelasi fel, o moda care a "prins" mai apoi si in Anglia. Mai aproape de noi, si bricul "Mircea" (batranul) avea dinghy-ul suspendat de grui in afara bordului, dincolo de pupa.

Mugur, imaginea aceea nou postata e foarte interesanta, excelenta chiar, iti multumim mult!

Totusi, in ciuda barcii care astupa mare parte a numelui, eu pe pupa cred ca pot citi "CAROLUS.... ".
Mai are si pavilionul CED, doua catarge si un cos amplasat central... ghici ciuperca ce-i! :)
0

#82 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 13 May 2009 - 09:44 PM

sunt curios in ce an...a fost facuta acea fotografie...

Trebuie sa multumim celor de pe site-ul www.delcampe.net pentru ajutorul pe care il dau unor pasionati de modelism...ultimele doua poze sunt de pe alte site-uri...adica www.galatiul.go.ro


pana una alta atasez si eu pozele promise anterior...ale lui Carolus Primus

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 771_001.jpg
  • Imagine atasata: carolus_primus.JPG
  • Imagine atasata: carolus_primus_2.JPG

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 13 May 2009 - 09:57 PM

0

#83 Useril este offline   Victorian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 07-October 07

Postat 14 May 2009 - 08:58 AM

Excelente gaselnite, Claudiu!

O mai postez si eu inca o data pe asta: http://666kb.com/i/b8wwy8zj7w51h0qzc.jpg ca sa le avem pe toate grupate.

In mod ciudat insa, desi pe poza postata ieri de Mugur pot in continuare sa citesc "Carolus", alura generala a pupei pare sa fie diferita de ceea ce se vede in alte poze, sau poate ma inseala doar perspectiva?

Ufff, cand dau peste asemenea poze in care nu pot recunoaste cu certitudine nava, imi vine sa-mi las balta interesele, vorba lui Toparceanu, si sa ma apuc si eu de nave malgase...

Mugur, hai ca acum chiar ti-am facut topicul "tunarul Bistrita" varza... :blink:
Pana nu gasim undeva niste documente de arhiva certe si categorice despre "Carolus", eu unul nu mai scriu nimic despre el, ca ne pierdem in supozitii fara temei. Bine ca macar fostul restaurant de la Galati "Libertatea", fostul "Luceafarul" fostul "Nahlin" e un subiect clar, acolo nu mai incap discutii...
0

#84 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 14 May 2009 - 10:06 PM

Victorian incepi tu...topicul cu Nahlin...ca merita
0

#85 Useril este offline   frigate 264 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 26-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 14 May 2009 - 10:46 PM

Vezi postareaclaudiu_ne, la May 14 2009, 10:06 PM, a spus:

Victorian incepi tu...topicul cu Nahlin...ca merita



Cred ca despre asta vorbesti...Nu cred ca se va supara Marius....

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: nahlin_02.jpg

frigate 264
0

#86 Useril este offline   Victorian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 07-October 07

Postat 15 May 2009 - 02:12 PM

Salutare Frigate!


Da, ai dreptate, acela este "Nahlin", fost "Libertatea", fost "Luceafarul" fost.... "Nahlin".

Fotografia ta reprezinta un model de exceptie realizat de modelistul Marius Chescu din Sibiu.
Vezi si: http://www.modelshipgallery.com/gallery/mi...c/mc-index.html


Vorbim despre o nava construita intre 1929-1930 de firma G.L. Watson & Co, Glasgow, sub numele de Steam Yacht "Nahlin" (se pare ca "Nahlin" era numele unui sef de trib indian, motiv pentru care nava avea o figura de prova cu imaginea unui indian -indienii din America, nu cei din India!)


Nava avea urmatoarele dimensiuni:

(conform http://www.glwatson.com/nahlin.htm)
Length on Deck: 296 ft / 90.2 m
Length at Water Line: 250 ft / 76.2 m
Beam: 36.2 ft / 12.0 m
Draft: 14.75 ft / 4.5 m
Max Speed: Approx 18 knots

(conform http://www.cimec.ro/...nahlin_eng.htm)
Total length - 89.3 m
Width - 10.98 m
Ship's maximum draught - 4.42 m
Tonnage in sweet water - 1574 tones
Speed - 17.4 nodes
Engine power - 2×200 HP (doua turbine cu aburi Brown-Curtiss cu simpla reductie)
Maximum displacement - 2017 tones
Total number of persons on board - 351


Nava a fost comandata de Lady Yule, care dorea un yacht cu care sa vizitze toata partile globului pe care si le dorea.
Dupa cateva calatorii in jurul globului, Lady Yule s-a cam plictisit de navigatie si a facut nava accesibila cui dorea s-o inchirieze sau poate chiar s-o vanda. In vara anului 1936 cel care a inchiriat-o a fost regele Edward al VIII-lea al Marii Britanii, pentru o calatorie prin Adriatica si la Istambul. Prezenta doamnei Wallis Simpson la bord a atras atentia ziaristilor, iar povestea de dragoste regala a tinut multa vreme prima pagina a ziarelor provocand o criza dinastica ce s-a terminat cu abdicarea regelui.

Aceasta poveste i-a atras atentia regelui Carol al II-lea al Romaniei, care avea si el o poveste de dragoste de plimbat pe mari si oceane. Acesta a aranjat in asa fel incat Guvernul Roman i-a"oferit" cadou yachtul respectiv in anul 1937, cu numele schimbat in "Luceafarul". Oricum, regele Carol al II-lea n-a prea avut timp sa se plimbe cu aceasta nava. Totusi, a fost "teatrul" unei serii de intalniri diplomatice, printre care cea mai importanta a fost cea din the 18 Octombrie 1938 cand pe nava care era ancorata in Galati, a avut loc o intalnire intre regele Carol al II-lea al Romania, colonelul Beck, Ministrul Afacerilor Externe al Poloniei si Ministrul Afacerilor Externe al Romaniei, domnul Petrescu Comnen. S-a discutat despre criza politica si situatia Europei dupa puci-ul de la Muenchen.

La doi ani dupa asta, odata cu "Dictatul" de la Viena (30 august 1940) , care rapea Romaniei in acelasi timp parte a Transilvaniei si Basarabia, regele Carol al II-lea abdica din nou si a pleca in exil, iar yachtul a ramas pe Dunare si a fost mutat cand la Galati, cand la Tulcea, cand la Sulina, chestie care in mod ironic a contribuit la salvarea navei, fiindca in felul acesta n-a fost rechizitionat pentru efortul de razboi si a ramas o nava "civila".

Dupa razboi, cu numele schimbat inca o data in "Libertatea" a fost folosit o perioada drept nava-scoala pana la intoarcerea lui "Mircea" din Uniunea Sovietica. Pe urma varsta si lipsa de intretinere si-au spus cuvantul, nava a fost de-clasificata, n-a mai putut fi folosita pentru croaziere pe mare larga si in cele din urma a ajuns restaurant-plutitor la Galati, unde l-am intalnit ruginind linistit si in 1970, si in 1982 cand am vizitat din nou orasul de pe malul Dunarii.

Nava, in continuare restaurant ruginit si sub numele "Libertatea" a fost clasificata de Ministerul Culturii in categoria "tezaur" prin ordinul numarul 3041 din 14 Iulie 1998, dar asta n-a impiedicat firma care si-o "trasese" in proprietate s-o vanda unui trust format cu scopul de a-l restaura si valorifica prin vanzare unui potential interesat. Din pacate, desi este cel mai vechi yacht cu corp de otel inca in stare de functionare, interesatii nu s-au prea inghesuit asa ca, dupa stiinta mea si in momentul de fata inca rugineste linistit intr-un port din Anglia. Macar exista si nava in conditii destul de bune, si planurile, care actualmente sunt pastrate la Arhiva Universitatii din Glasgow. Asta, spre deosebire de alte planuri de nave romanesti; pentru cine si-a pus intrebarea, m-am interesat de mai multa vreme de asta, arhivele firmei "Thames Iron Works and Shipbuilding.Co" au ars in timpul celui de-al doilea razboi mondial si s-a ales praful si scrumul de ele... Este firma care l-a construit atat pe "Mircea" I cat si pe "Alexandru cel Bun" "Opanez" Rahova" "Smardan" si cele opt vedete de siguranta.

Nici cu "Elisabeta" n-am avut mai mult succes, exista o serie de documente din arhivele santierului Elswick care se pastreaza in doua locatii din Marea Britanie, dar planurile navei noastre nu se afla printre ele.

Cum spuneam, ne descurcam cu ce avem...
0

#87 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 15 May 2009 - 03:22 PM

...Victorian ai vorbit cu Mugur...sa putem posta peste canoiera lui...eu zic ca e mai bine sa incepem un nou topic...deschid eu topicul sa fie ok...si te rog pe tine sa dai un copy...la text in noul topic ...chiar aici http://www.rhc.ro/fo...showtopic=23133
0

#88 Useril este offline   MUGUR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 14-December 08
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 15 May 2009 - 11:08 PM

Vezi postareaclaudiu_ne, la May 15 2009, 04:22 PM, a spus:

...Victorian ai vorbit cu Mugur...sa putem posta peste canoiera lui...eu zic ca e mai bine sa incepem un nou topic...deschid eu topicul sa fie ok...si te rog pe tine sa dai un copy...la text in noul topic ...chiar aici http://www.rhc.ro/fo...showtopic=23133



Salut tuturor,

Nu este o problema postarea altor nave pe acest topic.Astept in continuare fotografii si opinii despre alte unitati, de preferat contemporane cu BISTRITA; de exemplu as vrea sa vad unitati ale flotei fluviale austro-ungare, altele decat monitoarele, din perioada 1870-1918.
Topicul despre LUCEAFARUL a inceput intr-un ton optimist, Victorian demarand ca de obicei, in forta, dar trebuie sa ne amintim ca celelalte discutii despre RANDUNICA, FULGERUL, ALEXANDRU CEL BUN, MIRCEA I, PRINCIPESA ELISABETA, SOIMUL, RAHOVA s-au terminat fara concluzie.
Din fericire pentru mine in cazul BISTRITA am trei planse originale, cateva fotografii relevante si pot spera intr-un model decent.Problema cu care ma confrunt acum este puntea care trebuie sa fie partial demontabila pentru a permite accesul la "agregatele" din interiorul corpului machetei navigante.
Postez doua fotografii ca sa va arat la ce m-am gandit cand am inceput simultan constructia la BISTRITA si FULGERUL.In locul unitatilor germane, modele nave romanesti din flotila fluviala la aceeasi scara, in varianta 1888.
Imaginile provin de pe site-ul german-navy.tripod.com.

Spor la treaba!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: SMS_Leipzig_model_pt_1_.jpg
  • Imagine atasata: Models_in_Harbour_01_1_.jpg

Aceasta postare a fost editata de MUGUR: 15 May 2009 - 11:10 PM

0

#89 Useril este offline   frigate 264 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 26-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 16 May 2009 - 12:11 PM

Vezi postareaMUGUR, la May 15 2009, 11:08 PM, a spus:

Salut tuturor,

Nu este o problema postarea altor nave pe acest topic.Astept in continuare fotografii si opinii despre alte unitati, de preferat contemporane cu BISTRITA; de exemplu as vrea sa vad unitati ale flotei fluviale austro-ungare, altele decat monitoarele, din perioada 1870-1918.
Topicul despre LUCEAFARUL a inceput intr-un ton optimist, Victorian demarand ca de obicei, in forta, dar trebuie sa ne amintim ca celelalte discutii despre RANDUNICA, FULGERUL, ALEXANDRU CEL BUN, MIRCEA I, PRINCIPESA ELISABETA, SOIMUL, RAHOVA s-au terminat fara concluzie.
Din fericire pentru mine in cazul BISTRITA am trei planse originale, cateva fotografii relevante si pot spera intr-un model decent.Problema cu care ma confrunt acum este puntea care trebuie sa fie partial demontabila pentru a permite accesul la "agregatele" din interiorul corpului machetei navigante.
Postez doua fotografii ca sa va arat la ce m-am gandit cand am inceput simultan constructia la BISTRITA si FULGERUL.In locul unitatilor germane, modele nave romanesti din flotila fluviala la aceeasi scara, in varianta 1888.
Imaginile provin de pe site-ul german-navy.tripod.com.

Spor la treaba!



Nu ai dori sa-i faci si pe altii fericiti????M-ar interesa subiectul Bistrita.
Mutumesc.
frigate 264
0

#90 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 16 May 2009 - 02:27 PM

Vezi postareaMUGUR, la May 16 2009, 12:08 AM, a spus:

Salut tuturor,

......discutii despre RANDUNICA, FULGERUL, ALEXANDRU CEL BUN, MIRCEA I, PRINCIPESA ELISABETA, SOIMUL, RAHOVA s-au terminat fara concluzie.

Din fericire pentru mine in cazul BISTRITA am trei planse originale, cateva fotografii relevante si pot spera intr-un model decent.Problema cu care ma confrunt acum este puntea care trebuie sa fie partial demontabila pentru a permite accesul la "agregatele" din interiorul corpului machetei navigante.


De ce crezi ca toate acele subiecte au ramas inchise...sau mai bine zis fara concluzii ?

...eu cred ca, noi, cei care comentam si postam am ramas fara "munitie"...ce am avut de zis am zis, pozele ce le-am avut le-am postat...si in functie de ce avem sigur vom mai spune.

Din pacate unii tin materialele doar pentru ei si e pacat asa...
0

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro