Salutare Mugur,
Arata bine modelul tau, imi place ca i-ai modificat forma parapetului si acum nu mai apare acea "cadere" a liniei. Spor la treaba.
De asemenea, de acord cu tine in privinta obiceiului enervant de a "retusa" pozele vechi, modalitate prin care se pot distruge iremediabil detalii pretioase pentru modelistul care incearca sa inteleaga ce naiba se vede acolo, intr-o poza cu rezolutie proasta.
Nu sunt de acord insa in privinta navei "Carolus Primus". Domnul Craciunoiu nu spune nicaieri ca acel "vaporas de inspectie fluviala" ar fi unul si acelasi cu yachtul CED, "Carolus Primus", desi este posibil ca planurile gasite de domnia sa in arhivele din Turnu Severin sa fie niste copii ale planurilor originale ale respectivei nave. Oricum, nu cred ca acel yacht a fost construit la santierele navale Turnu Severin. Tot in aceleasi arhive domnia sa a gasit si copii ale planurilor crucisatorului "Elisabeta" cu toate ca o nava de marimea acestuia nu putea sa ajunga pe Dunare mai sus de Braila.
Din pacate, arhivele respective au fost facute "terci" (literalmente!) de o inundatie in anii '70 asa ca nu se mai pastreaza nimic. Cum spuneam, asa se scrie istoria in Romania!
Dupa parerea mea, yachtul CED este fosta SS (Survey Ship) "Oithona" cumparat in 1904 de catre CED. Uite nava aici intr-o poza din 1902 (pagina 2)
http://www.plymouth....docks_25-32.pdf
Nava a fost construita de santierele navale Simpson & Strickland din Glasgow in jurul anului 1890 drept yacht oceanic pentru lordul Inglis, 86 ft (26 m) lungime, 300 de tone-registru, motor cu aburi compound de 300 Hp. Nava a fost transformata in "Survey ship" (nava oceanografica) la Millibay Docks in 1901, dar trei ani mai tarziu a fost cumparata de CED si transformata in nava lor de inspectii.
Nu am idee despre soarta ulterioara a navei, dar am senzatia ca nu a mai aparut dupa primul razboi mondial.