Mustang P-51 140 ARF de la CM PRo
#61
Postat 09 July 2009 - 06:49 AM
grund special inainte de vopsire ( ca la auto la spoilere ).
Patina daca vrei dai cu alta nuanta cu ajutorul unei pensule mici
de pictura si dai usor sters si intins asa incat sa se piarda in
degrade.
#62
Postat 09 July 2009 - 07:21 AM
#63
Postat 09 July 2009 - 11:08 AM
Standox, ........ si intreaba si procesul tehnologic.
Acum va fi greu de curatat, caci daca slefuiesti cu smirghel fie el si cel mai fin, la vopsire vor iesii
in evidenta denivelarile zgarieturile si ar trebui chituit, reslefuit etc...
Daca poti indeparta cu un solvent care sa nu atace si piesa este mai bine. Si incearca sa dai mai
subtire stratul si sa dai eventual 2-3 straturi.
#64
Postat 12 July 2009 - 08:27 PM
A durat o zi intreaga sa rezolv situatia. AM degresat totul si am frecat cu un burete abraziv. Am degresat iarasi si am aplicat grundul, apoi vopseaua neagra sau gri dupa caz/ Efectele cromate le-am aplicat cu pensula. Apoi migaloasa decupare a instrumentelor de bord. Nu am avut preducele pentru toate dimensiunile necesare, asa ca .... la foarfeca. Scaunul l-am facut din polistiren vopsit cu insertii pentru cusaturi, desi nu cred ca Mustangul avea scaun cu pernuta. Cred ca pilotul statea pe parasute. Va rog sa nu "intelegeti" gresit :PCap_PDT_01_26.gif
Necazul mai mare este ca incercand sa o sterg de praf, am crapat cupola de la carlinga in partea din spate. Atentie Atro, cred ca are ceva tensiuni interne, ca zau nu am agresat-o ci pur si simplu a crapat.
Si acum ceva poze lasandu-va sa apreciati daca are cat de cat realism sau nu.
.
.
.
Fisiere atasate
-
q_CarlingaFinal001.JPG (168.73K)
Number of downloads: 1004 -
q_CarlingaFinal002.JPG (151.67K)
Number of downloads: 937 -
q_CarlingaFinal003.JPG (170.66K)
Number of downloads: 824 -
q_CarlingaFinal004.JPG (178.33K)
Number of downloads: 738 -
q_CarlingaFinal005.JPG (178.26K)
Number of downloads: 711 -
q_CarlingaFinal006.JPG (157.25K)
Number of downloads: 140 -
q_CarlingaFinal007.JPG (165.88K)
Number of downloads: 147 -
q_CarlingaFinal008.JPG (183.69K)
Number of downloads: 216
#65
Postat 12 July 2009 - 08:39 PM
a iesit superb! multa bafta in continuare!
#66
Postat 12 July 2009 - 08:49 PM
#67
Postat 12 July 2009 - 09:14 PM
#68
Postat 12 July 2009 - 09:41 PM
#69
Postat 13 July 2009 - 09:43 AM
am dat doua gauri cu spiral de 1,5 - 2 mm pe zona fisurata
ca si cum ar fi gauri de mitraliera si atinsa zona cu CA fluid matuieste plexicul si da
senzatia geamului albit in zona de impact a glontului.
Trebuie facute cateva teste pentru exersat mana !
A fost doar o idee !
#70
Postat 13 July 2009 - 01:03 PM
Multumesc de sfat, este o idee buna, dar ce fac cu fisura care continua pana jos la rama? Se poate vedea in ultima fotografie, in spatele scaunului in partea dreapta. Daca gasesc, voi comanda alta cupola, sau voi confectiona un mulaj din gipd si apoi poate voi vacuuma o cupola.
#71
Postat 13 July 2009 - 01:13 PM
Radu_, la Jul 13 2009, 02:03 PM, a spus:
Multumesc de sfat, este o idee buna, dar ce fac cu fisura care continua pana jos la rama? Se poate vedea in ultima fotografie, in spatele scaunului in partea dreapta. Daca gasesc, voi comanda alta cupola, sau voi confectiona un mulaj din gipd si apoi poate voi vacuuma o cupola.
Si ce daca pui si acolo o banda "metalica", cum e si in fata?
#72
Postat 13 July 2009 - 02:17 PM
Pai asta ar fi o alta solutie, dar nu mai arata precum originalul. Si in acest caz oricum ar trebui sa le confectionez si pe cele din fata care ar face nota discordanta fata de una din Alu confectionata pentru spate.
#73
Postat 13 July 2009 - 02:36 PM
Poti lua capota in mana si te poti duce la o scoala/liceu mai mare din zona si ceri frumos 1ml de cloroform, si ii arati pentru ce ai nevoie...poti chiar sa dai pe moment cu el.
sper sa te ajute!bafta!
Aceasta postare a fost editata de lefmir: 13 July 2009 - 02:39 PM
#74
Postat 13 July 2009 - 02:49 PM
Pot sa fac rost de cloroform atata cat este necesar acolo, dar nu cunosc procedura. Lipeste crapatura sau cum?
#75
Postat 13 July 2009 - 02:52 PM
Radu_, la Jul 13 2009, 03:49 PM, a spus:
Pot sa fac rost de cloroform atata cat este necesar acolo, dar nu cunosc procedura. Lipeste crapatura sau cum?
Da, o lipeste ca super-glue-ul, doar ca nu afuma..tot se vede, nu dispare, dar nu asa pronuntat...
Aceasta postare a fost editata de lefmir: 13 July 2009 - 02:52 PM
#76
Postat 13 July 2009 - 10:06 PM
Apoi am impartit in mod egal teava de Ø8mm din dotarea chinezului si am practicat doua semne la nivel cu fuselajul. Am confectionat o teava de Ø6mm luata dintr-un tronson de antena telescopica, pe care am folosit-o pentru partea din fata a fixarii. Astfel tot ansamblul "tras la semne" l-am fixat intr-o menghina de mana. Am aliniat colturile ampenajului fata de masa cu o bucatica de hartie (ca in foto) in asa fel incat sa nu treaca intre ampenaj si masa de lucru. Astfel tija de legatura a devenit perfect paralela cu masa. Am masurat cu sublerul inaltimea fata demasa si am scazut 4mm, astfel determinand centrul tijei de legatura. De aici, trasajul a fost floare la ureche, cu echerul conform pozei. Gaurirea cu burghiu Ø2mm perpendicular pe teava. In poza se vede rezultatul cu cele doua burghie infipte de proba. In final ele vor fi inlocuite cu splinturi crestate sau cu un stift cu gaura de splint.
.
Fisiere atasate
-
q_FixareProfundor003.JPG (192.55K)
Number of downloads: 254 -
q_FixareProfundor004.JPG (139.36K)
Number of downloads: 252 -
q_FixareProfundor001.JPG (152.5K)
Number of downloads: 228 -
q_FixareProfundor002.JPG (210.99K)
Number of downloads: 271
#77
Postat 18 July 2009 - 11:17 PM
q_TijeAripi007.JPG (185.77K)
Number of downloads: 157
Apoi am pozitionat gaurile de prindere a aripilor pe fuselaj.. Am folosit bucata de placaj data de chinez ca sablon pentru marcare. Insa a trebuit sa trasez "traseul gaurilor" in asa fel incat sa cada perpendicular pe asezarea de pe fuselaj. Pentru intarirea gaurilor, si pentru a evita strivirea aripilor prin strangeri repetate, am taiat doua bucati de teava de DurAl cu exteriorul de Ø6mm si cu interiorul deØ4mm, pe care le-am lipit in gauri.
q_TijeAripi005.JPG (155.49K)
Number of downloads: 152
#78
Postat 18 July 2009 - 11:19 PM
Number of downloads: 141
Apoi am trecut la gaurile pentr tijele de legatura suplimentare. Am avut teava de DurAl de Ø12mm cu Ø10.. interior pentru tevile lipite din aripi si teava "conjugata" de Ø10mm exterior cu Ø8mm interior pentru tija demontabila.
Am improvizat un ghidaj perpendicular pe suprafata de separatie, din doua echere lipite cu banda adeziva si cu ajutorul unui vecin am ghidat gaurile
q_TijeAripi008.JPG (165.76K)
Number of downloads: 142
#79
Postat 18 July 2009 - 11:20 PM
.
Fisiere atasate
-
q_TijeAripi001.JPG (125.15K)
Number of downloads: 145 -
q_TijeAripi002.JPG (142.42K)
Number of downloads: 136 -
q_TijeAripi003.JPG (151.8K)
Number of downloads: 149 -
q_TijeAripi004.JPG (151.77K)
Number of downloads: 150
#80
Postat 18 July 2009 - 11:21 PM
Fixarea axiala a tevilor o voi face ca la ampenajul orizontal cu stift in teava centrala. Inca mai caut o teava cu diametrul Ø28 ca sa o folosesc in interiorul celei existente.
#81
Postat 14 February 2010 - 08:49 PM
Astazi am reluat lucru (usor sa nu ma obosesc). Am montat rezervorul de benzina si robinetul pentru trenul escamotabil. Am folosit acelasi servo cu bechia. Dar am facut o mica modificare la robinet. Am scos un inel zeger si am montat in canal, prima spira de la un arc spiralat conic, astfel indiferent de neconcordanta de la servo, avand in vedere ca sunt doua miscari pe el cu deplasari diferite, robinetul se inchide la ambele capete corect. Initial am vrut sa pun un cablu elastic care doar sa traga de robinet la cap de cursa, dar in final am "nimerit" deplasari corecte la ambele miscari, si am montat o tija cu Ø1,5mm.
P2140006.JPG (150.8K)
Number of downloads: 232
P2140003.JPG (156.21K)
Number of downloads: 252
Cat despre rezervor nu stiu ce sa zic...nu o fi prea mic? Are numai 500ml
La un motor de 40cmc habar nu am cum o sa fie. Nici nu l-am pornit inca si nici rodajul nu l-am facut. Stie cineva cam care este consumul?
Aceasta postare a fost editata de Radu_: 14 February 2010 - 09:03 PM
#82
Postat 14 February 2010 - 10:03 PM
#83
Postat 17 February 2010 - 10:30 PM
Dati si voi avizul de zbor sau spuneti ce parere aveti.
Multumesc anticipat pentru orice sugestie sau reclamatie.
#84
Postat 19 February 2010 - 10:58 PM
Am montat busonul de benzina, intrerupatoarele pentru receptor si pentru aprindere.
f1.jpg (256.82K)
Number of downloads: 229
Apoi am montat manomentrul de aer si valva de umplere a rezervorului de aer.
f2.jpg (34.39K)
Number of downloads: 233
In final am decupat intrarea de aer de la "radiatoare" si am montat acumulatoarele.
f3.jpg (151.59K)
Number of downloads: 230
5 celule pentru receptie si 4 pentru aprindere, amandoua bateriile avand 1900mah.
Am confectionat o placa de placaj prinsa in trei suruburi de panoul vertical.
Le-am montat asa in spate pentru a echilibra putin modelul. Asa a iasit cand am centrat
CG si inca mai trebuie sa mai pun 150gr in coada undeva la nivelul ampenajului orizontal.
#85
Postat 20 February 2010 - 08:42 AM
O metoda foarte simpla ( poate o stii deja ) :
1 ) avem aripa ( zona hasurata )
2 ) latimea de la zona de incastrare ( ca segment - ROSU ) o punem in prelungirea latimii de la capat ( GALBEN )- IN AMBELE PARTI
3 ) acelasi lucru il facem si cu latimea de la varful aripii pe care o adaugam in ambele partii la latimea de la incastrare
4 ) unim cu o linie in diagonala varfurile prelungirilor si intersectia celor doua corespunde cu un C.G. corect care urmeaza a fi ajustat dinamic la primele
zboruri.
Nu pot sa pun o poza este prea mare !
P.S.
Daca corespunde cu ce dau Chinezii este si mai bine , daca NU, eu as merge pe ce da calculul !
Bafta !
#86
Postat 20 February 2010 - 10:25 AM
Oricum, cine a mai construit si zburat acest model Un topic valoros au mers tot pe 140mm si au ajuns la 7Kg :D , eu pe moment am 5,5Kg si nu cred ca mai creste mult.
#87
Postat 20 February 2010 - 07:11 PM
Practic am facut 3 ștuțuri, din care am taiat unul in doua si am lipit fiecare jumatate la mijlocul celorlante, dupa o prealabila gaurire. Mai nasol a fost ca dupa lipire a trebuit sa mai gauresc totul inca o data, caci cositorul a migrat prin capilaritate pe gauri astupand gaurile pe aproape toata lungimea :D
T_Aer001.jpg (146.67K)
Number of downloads: 111
Apoi am trecut la CNC sa frezez o degajare pentru cheie fixa la butucul elicei ca sa pot sa blochez axul la strangere. Altfel nu prea ai cum sa realizezi o strangere corecta a elicei. Cam asa arata.
Bucsa0011.jpg (113.28K)
Number of downloads: 109
Bucsa0022.jpg (107.03K)
Number of downloads: 90
#88
Postat 20 February 2010 - 07:41 PM
Radu_, la Feb 20 2010, 10:25 AM, a spus:
Oricum, cine a mai construit si zburat acest model Un topic valoros au mers tot pe 140mm si au ajuns la 7Kg :) , eu pe moment am 5,5Kg si nu cred ca mai creste mult.
Poate intelegi acum :
Segmentele ROSII sunt EGALE la fel si segmentele GALBENE sunt EGALE. Intersectia celor BLEU ( Norii cum zicea bunica ) este C.G.-ul.
Metoda este valabila la orice aripa dreapta (scazuta sau nu) . Nu este valabila la aripa eliptica - cum are Spitfire-ul .
P.S. Prin translatare poti muta C.G. ul mai langa fuselaj daca nu ai un dispozitiv de balansat cu deschidere asa mare sau daca aripa in acel loc are doar folie
si ar exista riscul strapungerii ei pe un eventual dispozitiv de balansat !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 20 February 2010 - 07:51 PM
#89
Postat 22 February 2010 - 10:18 PM
PozElice001.JPG (151.02K)
Number of downloads: 167
Acum am nevoie de un sfat.
Sunt gata cu toate pentru rodat motorul. Pentru asata l-am demontat de pe model si-l voi fixa pe un batiu. Dar a intervenit o problema.
Cand am vrut sa strang elicea, mi-am dat seama ca va exista posibilitatea ca aceasta sa se desfaca, deoarece sunt prea multe suprafete de fretaj, deci fiecare avand posibilitatea sa "patineze" astfel ajungand la eventuala slabire a elicei. Am facut o poza cu "forma explodata" a lantului de strangere a elicei.
Bucsa originala este pe pana pe axul motorului. Ea este stransa fara probleme de axul elicei, care a fost lungit ca sa ajunga afara de sub capota.
Apoi urmeaza bucsa de prelungire care se centreaza pe un umar cota in cota fata de bucsa originala, dar nu are fixare radiala.
Flansa conului nu este fixata pe bucsa de prelungire, de aceea am lipit-o cu bizon epoxi metal de bucsa si am tinut-o presata in timpul lipirii, astfel am redus ceva din posibilitatea de patinare
Apoi urmeaza elicea care se freteaza pe rizurile de pe flansa conului.
Apoi urmeaza saiba si piulita, saiba fiind lissa si piulita cu dintisori de asigurare fata de saiba, ca orice piulita cu guler.
Si acum vin intrebarile si rog pe cei care au experienta cu modele mai mari sa-mi dea avizul sau un sfat.
Este suficienta strangerea in conditiile in care am simulat doar cateva starturi cu totul montat, dar fara con si am observat oarecare deplasare unghiulara.
Este drept ca nu am strans la maxim piulita gandindu-ma la flansa de plastic a conului.
Ca remediu, m-am gandit sa confectionez 4 stifturi si sa dau niste gauri ca in pozele exemplu.
PozElice002.JPG (122.94K)
Number of downloads: 162
PozElice0055.jpg (134.01K)
Number of downloads: 161
#90
Postat 22 February 2010 - 10:20 PM
Fisiere atasate
-
PozElice0033.jpg (122.15K)
Number of downloads: 73 -
PozElice0066.jpg (105.47K)
Number of downloads: 71 -
PozElice0044.jpg (114.59K)
Number of downloads: 74