Modelism - RHC Forum: Mustang P-51 140 ARF - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Mustang P-51 140 ARF de la CM PRo

#61 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 09 July 2009 - 06:49 AM

Curata si da cu alt ceva. Pe plastice se foloseste un
grund special inainte de vopsire ( ca la auto la spoilere ).
Patina daca vrei dai cu alta nuanta cu ajutorul unei pensule mici
de pictura si dai usor sters si intins asa incat sa se piarda in
degrade.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#62 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 09 July 2009 - 07:21 AM

pai asa zice pe el ca este primer pentru plastice fibra etc. Dar vad ca nu face treaba. Sau poate nu am degresat eu bine.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#63 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 09 July 2009 - 11:08 AM

Incearca cu produse de firma ( unde face la comanda si culoare , si lac .....si tot ce ai nevoie )
Standox, ........ si intreaba si procesul tehnologic.
Acum va fi greu de curatat, caci daca slefuiesti cu smirghel fie el si cel mai fin, la vopsire vor iesii
in evidenta denivelarile zgarieturile si ar trebui chituit, reslefuit etc...
Daca poti indeparta cu un solvent care sa nu atace si piesa este mai bine. Si incearca sa dai mai
subtire stratul si sa dai eventual 2-3 straturi.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#64 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 12 July 2009 - 08:27 PM

Am cojit toata vopseaua din carlinga. MUNCA DE CHINEZ!! :angry2:Cap_PDT_01_15.gif
A durat o zi intreaga sa rezolv situatia. AM degresat totul si am frecat cu un burete abraziv. Am degresat iarasi si am aplicat grundul, apoi vopseaua neagra sau gri dupa caz/ Efectele cromate le-am aplicat cu pensula. Apoi migaloasa decupare a instrumentelor de bord. Nu am avut preducele pentru toate dimensiunile necesare, asa ca .... la foarfeca. Scaunul l-am facut din polistiren vopsit cu insertii pentru cusaturi, desi nu cred ca Mustangul avea scaun cu pernuta. Cred ca pilotul statea pe parasute. Va rog sa nu "intelegeti" gresit :PCap_PDT_01_26.gif
Necazul mai mare este ca incercand sa o sterg de praf, am crapat cupola de la carlinga in partea din spate. Atentie Atro, cred ca are ceva tensiuni interne, ca zau nu am agresat-o ci pur si simplu a crapat.
Si acum ceva poze lasandu-va sa apreciati daca are cat de cat realism sau nu.

.

.

.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#65 Useril este offline   lefmir 

  • Chupacabra
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 724
  • Inregistrat: 14-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

  Postat 12 July 2009 - 08:39 PM

apropo de gradul de realism...imi vine sa ma urc in el :)
a iesit superb! multa bafta in continuare!
0

#66 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 12 July 2009 - 08:49 PM

bestial!!!!! felicitari maxime!!!! am o idee...fai din carbon de 1 mansa ca nu e greu...cauta pe google o poza cu mustangu 1:1, vezi cum e mansa si o faci aproximativ...e simplu si de efect :)
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#67 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 12 July 2009 - 09:14 PM

mansa este in lucru deja. Va fi din lemn prelucrat la strung
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#68 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 12 July 2009 - 09:41 PM

foarte tare ! :)
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#69 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 13 July 2009 - 09:43 AM

O idee : la un model unde am fisurat ( din vina mea ) cupola
am dat doua gauri cu spiral de 1,5 - 2 mm pe zona fisurata
ca si cum ar fi gauri de mitraliera si atinsa zona cu CA fluid matuieste plexicul si da
senzatia geamului albit in zona de impact a glontului.

Trebuie facute cateva teste pentru exersat mana !

A fost doar o idee !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#70 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 13 July 2009 - 01:03 PM

@Real Dessign

Multumesc de sfat, este o idee buna, dar ce fac cu fisura care continua pana jos la rama? Se poate vedea in ultima fotografie, in spatele scaunului in partea dreapta. Daca gasesc, voi comanda alta cupola, sau voi confectiona un mulaj din gipd si apoi poate voi vacuuma o cupola.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#71 Useril este offline   Marton Csaba 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 35
  • Inregistrat: 08-October 08

Postat 13 July 2009 - 01:13 PM

Vezi postareaRadu_, la Jul 13 2009, 02:03 PM, a spus:

@Real Dessign

Multumesc de sfat, este o idee buna, dar ce fac cu fisura care continua pana jos la rama? Se poate vedea in ultima fotografie, in spatele scaunului in partea dreapta. Daca gasesc, voi comanda alta cupola, sau voi confectiona un mulaj din gipd si apoi poate voi vacuuma o cupola.

Si ce daca pui si acolo o banda "metalica", cum e si in fata?
0

#72 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 13 July 2009 - 02:17 PM

@Csaba
Pai asta ar fi o alta solutie, dar nu mai arata precum originalul. Si in acest caz oricum ar trebui sa le confectionez si pe cele din fata care ar face nota discordanta fata de una din Alu confectionata pentru spate.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#73 Useril este offline   lefmir 

  • Chupacabra
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 724
  • Inregistrat: 14-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 13 July 2009 - 02:36 PM

Daca dai cu cloroform pe crapatura, n-o sa se mai vada aproape deloc....nu stiu de unde poti lua, de la un laborator, ceva...oricum mai rar.
Poti lua capota in mana si te poti duce la o scoala/liceu mai mare din zona si ceri frumos 1ml de cloroform, si ii arati pentru ce ai nevoie...poti chiar sa dai pe moment cu el.
sper sa te ajute!bafta!

Aceasta postare a fost editata de lefmir: 13 July 2009 - 02:39 PM

0

#74 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 13 July 2009 - 02:49 PM

Qlefmir.

Pot sa fac rost de cloroform atata cat este necesar acolo, dar nu cunosc procedura. Lipeste crapatura sau cum?
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#75 Useril este offline   lefmir 

  • Chupacabra
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 724
  • Inregistrat: 14-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 13 July 2009 - 02:52 PM

Vezi postareaRadu_, la Jul 13 2009, 03:49 PM, a spus:

Qlefmir.

Pot sa fac rost de cloroform atata cat este necesar acolo, dar nu cunosc procedura. Lipeste crapatura sau cum?

Da, o lipeste ca super-glue-ul, doar ca nu afuma..tot se vede, nu dispare, dar nu asa pronuntat...

Aceasta postare a fost editata de lefmir: 13 July 2009 - 02:52 PM

0

#76 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 13 July 2009 - 10:06 PM

Astazi am definitivat ampenajul orizontal. In sensul ca am reusit sa-i fac fixarea demontabila. Pentru asta am facut doua gauri in partea din fata a celor doua "aripi" Eu nu am avut aceeasi problema ca Atro in ceea ce priveste alinierea gaurilor pe axa ampenajului, insa gaurile din fata erau deplasate cu 0.89mm. /Interesant ca amandoua aveau aceeasi valoare a deplasarii. In plus, daca doreai sa traversezi cu o tija de 6mm (cat gaura din fuselaj) nu putei de ultima costa a fuselajului care "statea in drum" cu 0,9mm. Asa ca cu mare grija am alungit gurilepastrand aliniamentul pe axa ampenajului.
Apoi am impartit in mod egal teava de Ø8mm din dotarea chinezului si am practicat doua semne la nivel cu fuselajul. Am confectionat o teava de Ø6mm luata dintr-un tronson de antena telescopica, pe care am folosit-o pentru partea din fata a fixarii. Astfel tot ansamblul "tras la semne" l-am fixat intr-o menghina de mana. Am aliniat colturile ampenajului fata de masa cu o bucatica de hartie (ca in foto) in asa fel incat sa nu treaca intre ampenaj si masa de lucru. Astfel tija de legatura a devenit perfect paralela cu masa. Am masurat cu sublerul inaltimea fata demasa si am scazut 4mm, astfel determinand centrul tijei de legatura. De aici, trasajul a fost floare la ureche, cu echerul conform pozei. Gaurirea cu burghiu Ø2mm perpendicular pe teava. In poza se vede rezultatul cu cele doua burghie infipte de proba. In final ele vor fi inlocuite cu splinturi crestate sau cu un stift cu gaura de splint.

.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#77 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 18 July 2009 - 11:17 PM

Astazi am avut timp sa incep constructia demontabila a aripilor. Pentru inceput, am incercat sa pozitionez aripa sub fuselaj, asa cum este data de chinez si sa trasez gaurile stifturilor din bordul de atac. Pentru asta am folosit o coala de hartie care am lipit-o superficial de fuselaj si am marcat gaurile din fuselaj. Apoi am pozitionat aripa, si am lipit coala de hartie(care a ramas intre fuselaj si aripa) de aripa. Apoi, am transferat semnele de pe foaie pe aripa. Am repetat acest lucru de cateva ori penru ca nu am putut sa cred ca cele doua stifturi du vor fi pozitionate in mijlocul bordului de atac. Si totusi asa este, datorita diedrului dintre aripi, gaurile cad sub inflexiunea bordului de atac.
Fisier atasat  q_TijeAripi007.JPG (185.77K)
Number of downloads: 157
Apoi am pozitionat gaurile de prindere a aripilor pe fuselaj.. Am folosit bucata de placaj data de chinez ca sablon pentru marcare. Insa a trebuit sa trasez "traseul gaurilor" in asa fel incat sa cada perpendicular pe asezarea de pe fuselaj. Pentru intarirea gaurilor, si pentru a evita strivirea aripilor prin strangeri repetate, am taiat doua bucati de teava de DurAl cu exteriorul de Ø6mm si cu interiorul deØ4mm, pe care le-am lipit in gauri.
Fisier atasat  q_TijeAripi005.JPG (155.49K)
Number of downloads: 152
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#78 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 18 July 2009 - 11:19 PM

.Fisier atasat  q_TijeAripi006.JPG (213.29K)
Number of downloads: 141
Apoi am trecut la gaurile pentr tijele de legatura suplimentare. Am avut teava de DurAl de Ø12mm cu Ø10.. interior pentru tevile lipite din aripi si teava "conjugata" de Ø10mm exterior cu Ø8mm interior pentru tija demontabila.
Am improvizat un ghidaj perpendicular pe suprafata de separatie, din doua echere lipite cu banda adeziva si cu ajutorul unui vecin am ghidat gaurile
Fisier atasat  q_TijeAripi008.JPG (165.76K)
Number of downloads: 142
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#79 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 18 July 2009 - 11:20 PM

Din pacate, nu am avut un burghiu mic asa de lung (180mm) ca sa gauresc toate cele trei nervuri. Burghiul de Ø12 l-am improvizat alungit prin sudura. Si cu toata atentia, tot a rupt putin din nervuri, asa ca acum va trebui sa le intaresc cu ceva placaj lipit . In final am reusit sa prind trei nervuri, pana la caseta trenului fata. Voi face reparatiile prin gaura casetei care inca nu am lipit-o.


.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#80 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 18 July 2009 - 11:21 PM

Dupa ce s-a intarit epoxy cu tija introdusa in tevi si cu aripa montata, am putut sa glisez foarte usor tevile si sa demontez aripa. a devenit foarte rigida si acum chiar stau sa ma gandesc daca sa mai bag sau nu o tija si in bordul de fuga. Acolo sunt si cele doua suruburi M4 de prindere pe fuselaj. Oare nu o fi destul? Ce parere aveti despre asta?
Fixarea axiala a tevilor o voi face ca la ampenajul orizontal cu stift in teava centrala. Inca mai caut o teava cu diametrul Ø28 ca sa o folosesc in interiorul celei existente.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#81 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 14 February 2010 - 08:49 PM

Nu am mai lucrat de mult la pasaroi.
Astazi am reluat lucru (usor sa nu ma obosesc). Am montat rezervorul de benzina si robinetul pentru trenul escamotabil. Am folosit acelasi servo cu bechia. Dar am facut o mica modificare la robinet. Am scos un inel zeger si am montat in canal, prima spira de la un arc spiralat conic, astfel indiferent de neconcordanta de la servo, avand in vedere ca sunt doua miscari pe el cu deplasari diferite, robinetul se inchide la ambele capete corect. Initial am vrut sa pun un cablu elastic care doar sa traga de robinet la cap de cursa, dar in final am "nimerit" deplasari corecte la ambele miscari, si am montat o tija cu Ø1,5mm.
Fisier atasat  P2140006.JPG (150.8K)
Number of downloads: 232
Fisier atasat  P2140003.JPG (156.21K)
Number of downloads: 252
Cat despre rezervor nu stiu ce sa zic...nu o fi prea mic? Are numai 500ml
La un motor de 40cmc habar nu am cum o sa fie. Nici nu l-am pornit inca si nici rodajul nu l-am facut. Stie cineva cam care este consumul?

Aceasta postare a fost editata de Radu_: 14 February 2010 - 09:03 PM

Invata repede si aplica...tot repede!
0

#82 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 14 February 2010 - 10:03 PM

E suficient rezervoru. Eu pe Yak am un 3W 55CS cu rezervor de 500ml si ma tine 20-25 de minute de zbor 3d
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#83 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 17 February 2010 - 10:30 PM

Astazi am montat totul si ce nu am montat am lipit cu banda adeziva ca sa vad ce fac cu acumulatorii, unde-i plasez. Am verificat CG la 140mm de bordul de atac asa cum spune chinezul (doar rezervorul era gol) si ca sa fie totul ok am mai avut nevoie de o compensare de 150gr plasate pe ampenajul orizontal, deci este greu de bot. Nu cred ca 150gr sunt o problema, la msa totala de 5,4Kg. Chinezul cred ca se lauda ca trebuie sa iasa la 4,7Kg. In final nu am facut risipa decat de 150-200gr. Dar de la 5,5-5,6Kg cu tot cu benzina si pana la 4,7 cat zice orezarul este cale lunga. Totusi avand in vedere ca acum e benzinar si ca motorul este de 40cmc nu cred ca va avea problema de motorizare.
Dati si voi avizul de zbor sau spuneti ce parere aveti.
Multumesc anticipat pentru orice sugestie sau reclamatie.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#84 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 19 February 2010 - 10:58 PM

Astazi am mai lucrat putin la model.
Am montat busonul de benzina, intrerupatoarele pentru receptor si pentru aprindere.
Fisier atasat  f1.jpg (256.82K)
Number of downloads: 229
Apoi am montat manomentrul de aer si valva de umplere a rezervorului de aer.
Fisier atasat  f2.jpg (34.39K)
Number of downloads: 233
In final am decupat intrarea de aer de la "radiatoare" si am montat acumulatoarele.
Fisier atasat  f3.jpg (151.59K)
Number of downloads: 230
5 celule pentru receptie si 4 pentru aprindere, amandoua bateriile avand 1900mah.
Am confectionat o placa de placaj prinsa in trei suruburi de panoul vertical.
Le-am montat asa in spate pentru a echilibra putin modelul. Asa a iasit cand am centrat
CG si inca mai trebuie sa mai pun 150gr in coada undeva la nivelul ampenajului orizontal.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#85 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 20 February 2010 - 08:42 AM

Referitor la CG : din experienta ea cu alte modele de la CmPro (sau Jamara ) C,G, ul dat de chinez a fost intotdeauna mult diferit de realitate, motiv pentru care as indrazni sa sugerez sa il calculezi putin inainte de primul zbor.
O metoda foarte simpla ( poate o stii deja ) :

1 ) avem aripa ( zona hasurata )
2 ) latimea de la zona de incastrare ( ca segment - ROSU ) o punem in prelungirea latimii de la capat ( GALBEN )- IN AMBELE PARTI
3 ) acelasi lucru il facem si cu latimea de la varful aripii pe care o adaugam in ambele partii la latimea de la incastrare
4 ) unim cu o linie in diagonala varfurile prelungirilor si intersectia celor doua corespunde cu un C.G. corect care urmeaza a fi ajustat dinamic la primele
zboruri.

Nu pot sa pun o poza este prea mare !

P.S.

Daca corespunde cu ce dau Chinezii este si mai bine , daca NU, eu as merge pe ce da calculul !

Bafta !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#86 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 20 February 2010 - 10:25 AM

N-am inteles nimic. Te rog poate micsorezi poza sau o trimiti pe mail la oana_p_r@yahoo.com. Multumesc
Oricum, cine a mai construit si zburat acest model Un topic valoros au mers tot pe 140mm si au ajuns la 7Kg :D , eu pe moment am 5,5Kg si nu cred ca mai creste mult.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#87 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 20 February 2010 - 07:11 PM

Intre timp m-am ocupat sa confectionez T pentru furtunul de aer cu diametrul bradutului de 2,3mm si gaura de 0,8mm. Nu am gasit nicaieri in Romania si nici nu am fost dispus sa dau 20€ pe trasnsort pentru 3€ marfa. Asa ca le-am facut home made la strung, cu rambdare si fara tutun ca nu mai fumez de 5 ani. :rolleyes:
Practic am facut 3 ștuțuri, din care am taiat unul in doua si am lipit fiecare jumatate la mijlocul celorlante, dupa o prealabila gaurire. Mai nasol a fost ca dupa lipire a trebuit sa mai gauresc totul inca o data, caci cositorul a migrat prin capilaritate pe gauri astupand gaurile pe aproape toata lungimea :D
Fisier atasat  T_Aer001.jpg (146.67K)
Number of downloads: 111
Apoi am trecut la CNC sa frezez o degajare pentru cheie fixa la butucul elicei ca sa pot sa blochez axul la strangere. Altfel nu prea ai cum sa realizezi o strangere corecta a elicei. Cam asa arata.
Fisier atasat  Bucsa0011.jpg (113.28K)
Number of downloads: 109
Fisier atasat  Bucsa0022.jpg (107.03K)
Number of downloads: 90
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#88 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 20 February 2010 - 07:41 PM

Vezi postareaRadu_, la Feb 20 2010, 10:25 AM, a spus:

N-am inteles nimic. Te rog poate micsorezi poza sau o trimiti pe mail la oana_p_r@yahoo.com. Multumesc
Oricum, cine a mai construit si zburat acest model Un topic valoros au mers tot pe 140mm si au ajuns la 7Kg :) , eu pe moment am 5,5Kg si nu cred ca mai creste mult.



Poate intelegi acum :

Segmentele ROSII sunt EGALE la fel si segmentele GALBENE sunt EGALE. Intersectia celor BLEU ( Norii cum zicea bunica ) este C.G.-ul.

Metoda este valabila la orice aripa dreapta (scazuta sau nu) . Nu este valabila la aripa eliptica - cum are Spitfire-ul .

P.S. Prin translatare poti muta C.G. ul mai langa fuselaj daca nu ai un dispozitiv de balansat cu deschidere asa mare sau daca aripa in acel loc are doar folie
si ar exista riscul strapungerii ei pe un eventual dispozitiv de balansat !

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  CG.jpg (30.28K)
    Number of downloads: 95
  • Fisier atasat  CG.jpg (45.93K)
    Number of downloads: 86

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 20 February 2010 - 07:51 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#89 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 22 February 2010 - 10:18 PM

Multumesc de desene. Am sa verific chiar daca aripa de mustang este putin asimetrica in partea de incastrare.
Fisier atasat  PozElice001.JPG (151.02K)
Number of downloads: 167
Acum am nevoie de un sfat.
Sunt gata cu toate pentru rodat motorul. Pentru asata l-am demontat de pe model si-l voi fixa pe un batiu. Dar a intervenit o problema.
Cand am vrut sa strang elicea, mi-am dat seama ca va exista posibilitatea ca aceasta sa se desfaca, deoarece sunt prea multe suprafete de fretaj, deci fiecare avand posibilitatea sa "patineze" astfel ajungand la eventuala slabire a elicei. Am facut o poza cu "forma explodata" a lantului de strangere a elicei.

Bucsa originala este pe pana pe axul motorului. Ea este stransa fara probleme de axul elicei, care a fost lungit ca sa ajunga afara de sub capota.
Apoi urmeaza bucsa de prelungire care se centreaza pe un umar cota in cota fata de bucsa originala, dar nu are fixare radiala.
Flansa conului nu este fixata pe bucsa de prelungire, de aceea am lipit-o cu bizon epoxi metal de bucsa si am tinut-o presata in timpul lipirii, astfel am redus ceva din posibilitatea de patinare
Apoi urmeaza elicea care se freteaza pe rizurile de pe flansa conului.
Apoi urmeaza saiba si piulita, saiba fiind lissa si piulita cu dintisori de asigurare fata de saiba, ca orice piulita cu guler.

Si acum vin intrebarile si rog pe cei care au experienta cu modele mai mari sa-mi dea avizul sau un sfat.
Este suficienta strangerea in conditiile in care am simulat doar cateva starturi cu totul montat, dar fara con si am observat oarecare deplasare unghiulara.
Este drept ca nu am strans la maxim piulita gandindu-ma la flansa de plastic a conului.
Ca remediu, m-am gandit sa confectionez 4 stifturi si sa dau niste gauri ca in pozele exemplu.
Fisier atasat  PozElice002.JPG (122.94K)
Number of downloads: 162
Fisier atasat  PozElice0055.jpg (134.01K)
Number of downloads: 161
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#90 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 22 February 2010 - 10:20 PM

.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro