Mustang P-51 140 ARF de la CM PRo
#31
Postat 16 May 2009 - 11:12 PM
#32
Postat 20 May 2009 - 03:01 PM
date tehnice
motorul este mai usor de cat cel recomandat. In rest, am sa vad cum se comporta cand va fi gata.
#33
Postat 22 June 2009 - 01:03 PM
Radu_, la May 13 2009, 09:14 PM, a spus:
Uite si poza facuta din pacate cu telefonul, dar va puteti face o idee.
Salut!
Ai mai facut ceva la model?
#34
Postat 22 June 2009 - 01:16 PM
M-am oprit mai mult la inelele de la jambe, care nu au iesit foarte bine si vreau sa le refac. Sigur, asta nu inseamna ca nu puteam sa fac altceva, dar timpul este foarte scurt cand ajungi seara acasa
#35
Postat 22 June 2009 - 01:57 PM
Radu_, la Jun 22 2009, 02:16 PM, a spus:
M-am oprit mai mult la inelele de la jambe, care nu au iesit foarte bine si vreau sa le refac. Sigur, asta nu inseamna ca nu puteam sa fac altceva, dar timpul este foarte scurt cand ajungi seara acasa
Si eu strang banii pentru un model ca asta :)
Sper ca intr-o zi reusim sa zburam in formatie
Foarte fain topicul.
Astept cu nerabdare continuarea!
Bafta!!
#36
Postat 27 June 2009 - 09:51 PM
La trape am folosit patru balamale, cam mari, dar asta am găsit. Am avut intenția sa fac balamale din pânza dar ma gândesc ca totuși trapele vor avea o garda la sol destul de mica si pot sa fie "agresate" de orice fir de iarba mai rebel sau alt obstacol nedorit, si trebuie sa aibă o prindere solida. Fiind făcute din fibra de sticla destul de subțire, le-an căptușit cu cate o placuta de placaj de 1mm lipita cu epoxy. Astfel s-au rigidizat fiind mai putin vulnerabile. Pentru inchiderea trapelor, voi adopta solutia constructiva a lui Benoit (un modelist din Franta) conform fotografiei, dar trebuie sa caut o bucata de sarma de otel de 0,7mm pentru firul de legătură dintre trape. Acesta tine trapele deschise și este și mecanismul de închidere al lor, în sensul ca axul bechiei, in momentul închiderii apasă pe firul de otel, trăgând trapele după el.
Fisiere atasate
-
q_Bechie002_1.JPG (132.01K)
Number of downloads: 1200 -
q_Bechie004.JPG (123.46K)
Number of downloads: 1201 -
q_Bechie006.JPG (140.31K)
Number of downloads: 1066 -
q_Bechie007.JPG (84.49K)
Number of downloads: 984
#37
Postat 28 June 2009 - 01:59 PM
#38
Postat 28 June 2009 - 10:26 PM
Intre timp, am pozitionat si suportul la servomecanismul de acceleratie. am fost nevoit sa-l plasesz in dreptul carburatorului si o sa-i fac o protectie sa nu curga benzina pe el cand modelul este intors pe spate, modul uzual de lucru la motor. Am terminat si intaritura din spate la suportul de motor care se vede in aceeasi poza.
q_Tije005.JPG (170.71K)
Number of downloads: 830
Am cumparat de la Hornbach niste tije rotunde de fag, perfect executate(made in germany)de diametru Ø8mm si Ø6mm pe care intentionez sa le bag prin gaurile din coaste din fata pana in spate ca sa intaresc fuselajul. In special intre motor si carlinga unde fuselajul nu are nici un fel de intaritura. Totul se bazeaza pe peretele de foc si o coasta pe care se sprijina rezervorul. Acelasi lucru ma gandesc sa-l fac si in partea superioara a motorului unde iarasi nu este nimic ca intaritura.
Va prezint poze cu o tija Ø6 introdusa prin gauri de proba, pentru exemplificare si va cer sfatul sa va dati cu parerea daca merita sau este ca o frectie la un picior de lemn. Personal ma gandesc ca la o aterizare mai "dura" este posibil ca fuselajul sa crape neavand nici un fel de lonjeroane
Fisiere atasate
-
q_Tije001.JPG (144.96K)
Number of downloads: 179 -
q_Tije003.JPG (105.04K)
Number of downloads: 168
#39
Postat 29 June 2009 - 02:54 PM
(Parere de incepator in constructii)
#40
Postat 01 July 2009 - 08:47 PM
Fisiere atasate
-
q_Toba_si_capota002.JPG (179.98K)
Number of downloads: 188 -
q_Toba_si_capota004.JPG (124.64K)
Number of downloads: 193
#41
Postat 01 July 2009 - 08:48 PM
Apoi am incercat sa pozitionez capota motorului. Pentru a identifica gaurile necesare, am confectionat doua sabloane din hartie mai groasa, pe care le-am lipit de fuselaj. Apoi am decupat gaurile.
Fisiere atasate
-
q_Toba_si_capota003.JPG (154.74K)
Number of downloads: 230 -
q_Toba_si_capota004.JPG (184.4K)
Number of downloads: 200 -
q_Toba_si_capota005.JPG (159.79K)
Number of downloads: 195
#42
Postat 01 July 2009 - 08:53 PM
Fisiere atasate
-
q_Toba_si_capota006.JPG (260.07K)
Number of downloads: 306 -
q_Toba_si_capota007.JPG (209.34K)
Number of downloads: 337
#43
Postat 01 July 2009 - 08:54 PM
Fisiere atasate
-
q_Toba_si_capota008.JPG (442.04K)
Number of downloads: 218
#44
Postat 02 July 2009 - 09:32 PM
Fisiere atasate
-
q_Grup_propulsor001.JPG (175.04K)
Number of downloads: 194 -
q_Grup_propulsor002.JPG (175.1K)
Number of downloads: 202 -
q_Grup_propulsor003.JPG (145.68K)
Number of downloads: 187
#46
Postat 03 July 2009 - 07:15 AM
Aceasta postare a fost editata de Radu_: 03 July 2009 - 07:15 AM
#47
Postat 05 July 2009 - 11:08 AM
Prin incercari succesive am obtinut forma optima a tijelor in asa fel incat miscarea sa fie in acelasi plan cu echiile de comanda.
In final am o deplasare de 40mm (-20 +20) la echie ceea ce inseamna maximum de unchi + - 45º la profundor de si nu cred ca va fi nevoie de o asemena amplitudine a comenzii. Chinezul nu sugereaza amplitudinea maxima a comenzilor. O sa caut pe forumurile internationale sa vad daca cineva face aceasta precizare conform eperientei de zbor.
Ceva poze.....
Fisiere atasate
-
q_Profundor001.JPG (190.72K)
Number of downloads: 144 -
q_Profundor003.JPG (127.67K)
Number of downloads: 134 -
q_Profundor004.JPG (131.27K)
Number of downloads: 156
#48
Postat 05 July 2009 - 10:26 PM
#49
Postat 05 July 2009 - 11:05 PM
Pai sa vedem.....
unul pe directie,
unul pe profundor,
unul pe trenuri escamotabile, mai precis cablu bowden pentru bechie si comanda directa la distribuitorul pneumatic pe aceeasi echie de servo,
doua pe eleroane,
unul pe flapsuri,
unul pe acceleratie,
X...la primarie si prefectura,,,etc
in total 7 sa traiti!!
Am continuat cu directia. Am "simulat" o aranjare a cabluilor de comanda cu niste sarme ca sa vad unde cad echiile directiei si sa evidentiez eventualele "conflicte" cu directia bechiei. Asa am ajuns la concluzia ca unul din cabluri va trece tot prin gaurile din coaste, ca sa ajunga intr-o linie dreapta la servomecanism. Fiind diferente mari de dimensiuni, si neavand frecari sau pozibilitati de intepenire, nu am mai tras tub pentru el.
In pozitia cu bechia stransa, cablurile aferente stau semilibere, asa incat chiar numai la capatul de cursa al directie, bechia misca foarte putin. Cu bechia in pozitie activa, cablurie stau intinse si urmaresc fara sa se slabeasca pozitia directiei. A trebuit sa demontez usile bechiei ca sa pot efectua reglajul corect. Mai trebuiesc puse sigurantele la furci, dar pe moment raman asa.
O idee de ultim moment, de si chginezul spne sa se lipeasca definitiv, voi face ampenajul orizontal demontabil. Blocajul se va face pe teva principala fie cu stift si siguranta, fie cu surub de de fretaj.
Fisiere atasate
-
q_Directie002.JPG (113.67K)
Number of downloads: 221 -
q_Directie003.JPG (142.15K)
Number of downloads: 235 -
q_Directie004.JPG (119.44K)
Number of downloads: 196 -
q_Directie005.JPG (122K)
Number of downloads: 200
#50
Postat 06 July 2009 - 09:54 AM
spor la lucru in continuare !
#52
Postat 06 July 2009 - 10:37 AM
Si anume despre numarull de inregistrare, si numele celor doi piloti.
Daca dati o cautare pe Google (sau goange a la Vanghelie) veti observa ca sunt foarte multe inregistrari cu aceste insemne si legate de numele respectiv.
si anume:
U.S AIR FORCE 474651
FF-651
capt L.W. Rogers
t/sgt H.J. Wilkens
Pilotul si numarul de inregistrare, sunt legendare sau este o coincidenta?
Ce semnificatie au inregistrarile respective?
#53
Postat 06 July 2009 - 12:01 PM
Asa a prevazut chinezul, nu am facut nicio inventie. Sistemul este asemanator cu cel pentru profundor, doar ca este foarte scurt. servo ste incastrat sub aripa din st si are furca spre cele doua echii ale flapsurilor , si tot sistemul este mascat de fuselaj.
Am sa postez si aici planurile date de chinez.
#54
Postat 06 July 2009 - 11:12 PM
Cat despre cel care a facut asta, nu am nicio idee. Dar era mai cuminte sa-mi spuna daca are ceva cu mine.
Revenind la topicul curent, revin cu intrebarea despre insemnele de pe model:
U.S AIR FORCE 474651
FF-651
capt L.W. Rogers
t/sgt H.J. Wilkens
Buckeye Blitz-VI
Red Eraser
U.S. AIR FORCE P-51 D-20-AN
AF SERIAL NO. 44-12943.
chiar nu stie nimeni despre semnificatia inscrisului??
Aceasta postare a fost editata de Radu_: 06 July 2009 - 11:13 PM
#55
Postat 07 July 2009 - 12:36 AM
Radu, inmatricularea este fantezista desi a existat si avionul Buckeye Blitz-VI si capitanul Rogers.
Despre capitan gasesti cate ceva aici:
http://www.arlington.../jwrogersjr.htm
http://www.456fis.or..._JOE_ROGERS.htm
http://www.mcchordairmuseum.org/REV%20B%20...JOE_RODGERS.htm
Dar este J. W. Rogers jr. si este printre altele detinatorul recordului mondial de viteza cu un monomotor.
In timpul Razboiului din Corea, este cotat cu doborarea unui MIG15, desi victoria nu a fost confirmata, la bordul unui F51D "Buckeye Blitz-VI".
Inmatricularea modelului nostru este dupa modelul din timpul razboiului din Corea dar este fantezsta.
Si este F51D nu P51D. In perioada razboiului din Corea s-a trecut de la P (pursuit) la F (fighter)
Corect ar fi fost:
36th FBS 8th FBW Capt. JW Rogers "Buckeye Blitz VI" S/N 474941
Seria de la modelul nostru am cautat-o si eu acum vre-o doi ani si nu se potriveste cu nimic.
Cat despre seria 44-12943, ea exista, e de la un F51D pilotat de Edwin K. Jones, tot in Corea.
Despre mecanic nu stiu nimic, nu am cautat.
Spor la lucru,
Adrian
Aceasta postare a fost editata de atro: 07 July 2009 - 12:46 AM
#56
Postat 07 July 2009 - 12:56 AM
18th FBG Col W. Clark, CO, FF-651 S/N 474651
Adrian
#57
Postat 07 July 2009 - 08:46 AM
Cu modificarile astea , desi nu stiu care este regulamentul
cred ca poti merge cu el la concursul de machete zburatoare.
O intrebare : modificarile aduse la tren , bechie etc ridica mult
greutatea peste cea data de producator ?
Intreb pentru ca am si eu pe fratele lui mai mic ( 50 Size ) si i-mi este
teama sa il ridic neavand la Chitila o pista cat de cat dreapta.
Sper ca tu ai o pista lunga si dreapta pentru a veni la aterizare !
Spor la treaba in continuare ! Sa pui si pilot ( figurina ) !
#58
Postat 07 July 2009 - 10:42 AM
@florin100%
Multumesc de aprecieri, dar cred ca este inca foarte departe de a fi considerata o macheta. Poate scala, dar oricum nu cunosc criteriile si nici nu-mi propun asa ceva.
Doresc sa ajunga o zburatoare frumoasa si functionala. Cat despre greutatea in plus, nu cred ca este cazul. Motorul deja este mai usor decat cel indicat si ceva mai "tare" (40cmc). Oricum inca nu am ajuns la faza de cantar, dar nici nu cred ca este "supraponderal" Modelul este prevazut (optional) si pentru tren escamotabil, deci nu cred ca are mare importanta. Cat despre pilot figurina, sigur ca voi pune cel putin ca sa am pe cine sa dau vina :(
Cat despre pista, noi avem (inca) aeroclubul de la Sanpetru unde suntem tolerati si chiar primiti cu bucurie. Acum se vorbeste despre amenajarea unei piste de 100m pentru aeromodele (avem un coleg cu un JET) dar este inca in faza de proiect.
#59
Postat 08 July 2009 - 09:53 PM
Am continuat cu aranjamentul copkitului. Acum cateva zile vopsisem toaste elementele prima data cu un grund si apoi cu un spray gri care s-au dovedit a fi de doi lei. Dupa cateva manipulari s-au exfoliat si practic se cojesc in intregime daca insist.
Asta nu ma oprit in a efectua aranjamentul final al elementelor. Acum toate panourile stau netensionate la locul lor. Faptul ca s-a cojit vopseaua pe ici pe colo da un aspect de "patina a vremii" care nu arata tocmai rau. Totusi este un model de epoca. Dupa ce o sa p un si decalurile o sa fie mai "animat " si mai putin monoton.
Voi ce parere aveti, sa refac vopsirea sau sa o mai cojesc suplimentar pe ici pe colo?
Fisiere atasate
-
q_carlinga_vopsita001.JPG (175.6K)
Number of downloads: 144 -
q_carlinga_vopsita002.JPG (181.89K)
Number of downloads: 150 -
q_carlinga_vopsita003.JPG (139.15K)
Number of downloads: 137
#60
Postat 08 July 2009 - 11:05 PM