Modelism - RHC Forum: Mustang P-51 140 ARF - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Mustang P-51 140 ARF de la CM PRo

#1 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 15 February 2009 - 09:03 PM

A sosit modelul.
Asa cum ma asteptam (dupa experienta de le Ventus 2BX) totul foarte ingrijit ambalat, fiecare pieasa lipita de un suport sa nu se poata misca la transport
Apoi fuselajul
din fibra de sticla, foarte frumos vopsit, cu multe detalii constructive.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#2 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 15 February 2009 - 09:11 PM

Cateva detalii ale fuselajului.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#3 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 15 February 2009 - 09:16 PM

Si acum profilul aripilor,
si ceva detalii constructive.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#4 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 15 February 2009 - 09:24 PM

Interiorul fuselajului este cam saracut in intarituri, mai ales in mijloc sub carlinga. Aici ar trebui facut ceva caci este cam firav. Probabil ca voi pozitiona niste baghete din fibra de stical pe pereti pentru intaritura. Dar asta numai dupa ce voi primi (deja am comandat)) chitul de carlinga.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#5 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 15 February 2009 - 09:31 PM

Motorul este un CRRC-pro benzinar de 40cmc sosit in kit dezasamblat. O sa descriu mai tarziu si motorul.
Am inceput constructia cu o evaluare a problemelor. Si prima problema pe care mi-o pun este pozitionarea motorului.
Incerc sa postez ceva fotografii cu o simulare de pozitionare si va rog sa va dati cu parerea si daca se poate ceva sfaturi.
In prima fotografie este un sablon al prinderii motorului pe batiul existent.
Inurmatoarele trei este o simulare de asezare a motorului, in asa fel incat sa pot aseza conul pe ax la 2,5mm de panoul din fata. Motorul ar incapea sub capota perfect dar trebuie ridicat putin sa raman pe centrul panoului frontal. Asa ca voi face o decupare foarte mica in capota pentru partea din fata a "chiulasei" (intre ghilimele ca nu are-cilindrul este monobloc cu camera de ardere) si pentru fisa de bujie.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#6 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 15 February 2009 - 09:33 PM

ULtimele trei vor sa simuleze pozitionarea carburatorului. intentionez sa construiesc un colector de admisie intre carburatorul plasat cam in locul unde-l tin in mana si intrarea in motor. Constructia va fi pentru inceput cu doua flanse de alama si teava de cupru si un cot de cupru pe care le voi cositori. Daca motorul va functiona corect (posibile probleme de amestec si aer aspirat prea cald) voi confectiona o galerie din DurAl. O sa fac si un desen cu viitoarea galerie, dar dupa ce o confectionez.
Ce parere aveti?

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Radu_: 15 February 2009 - 09:33 PM

Invata repede si aplica...tot repede!
0

#7 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 17 February 2009 - 12:01 AM

Pentru inceput va prezint cateva poze cu realizarea de proba lipita cu banda adeziva si legata cu sarma.
Prima poza prezinta situatia din profil unde se vad se vad unghiurile galeriei din profil.
In pozele 2,3,4 se poate vizualiza faptul ca este loc suficient pentru carburator sub capota, in asa fel incat numai suruburile de reglaj sa raman in afara.
In poza 5 am incercat sa desenez decupajele din capota. Cel mare pentru cilindru si bujie, iar cel liiar pentru evacuarea aerului cald.
Probabil ca admisia aerului in carburator se va face printr-o sita cu aflata lateral in capota sau in interiorul fuselajului cu admisia aerului prin priza originala de sub fuselaj.
In poza 6 o vedere a carburatorului dinspre voletul de soc. Se poate observa cota la care este pozitionat carburatorul fata de camera de ardere, asa ca sper ca chiar daca motorul sta cu chiulasa in jos sa nu se poata ineca accidental.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#8 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 17 February 2009 - 11:25 PM

Am terminat galeria.
Am confectionat doua flanse identice cu cele originale, si am lipit conductele de Cu cu cositor (ca la instalatiile sanitare) :rolleyes:
Rezultatul se poate vedea in fotografii. Cel putin aceasta va fi galeria pentru rodaj si probe motor. Daca o sa dea semne de "oboseala" prin vibratii si temperatura, voi confectiona una identica din durAl. Acum urmeaza partea mai grea...galeria de evacuare.
Cu ocazia asta am observat ca daca mut motorul cu 20mm mai in spate, incape totul sub capota si nu mai trebuie sa o decupez in fata pentru chiulasa. Doar gaura pentru bujie si cele tei gauri pentru cele trei suruburi de reglaj. Sigur, mai si ieswirea de la teava de esapament. Mutand motorul mai in spate va trebui sa lungesc surubul (axul ) elicei cu cei 20mm. Oare este mult sa ies cu inca 20mm in consola cu elicea? Nu am experienta cat de lung poate sa fie axul la elice.
Voi ce parere aveti?

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#9 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 01 March 2009 - 11:25 AM

Intre timp a sosit si kitul de cockpit. Este ceva mai mare decat necesar dar se poate ajusta. Tebuie taiat fuselajul la nivelul suprafetei existente de la carlinga, in asa fel incat sa ramana intaritura de plastic incastrata in fibra (in spatele bordului). Mai trebuie ajustate si piesele din kit si trebuie facuta o intaritura pe laterala de genul conductelor lui Actro. Alta solutie pentru intarituri ar fi niste tevi sau bare de carbon Ø 6-8mm care sa treaca prin toate nervurile din peretele de foc pana in spate . Podeaua trebuie dublata cu o bucata de placaj (probabil 3mm) care va fi si suportul pentru servomecanisme. Vechiul suport nu mai poate fi folosit, caci comenzile ar trece prin cabina.
Acum niste fotografii cu ce am primit si cu o simulare de aranjare a pieselor.Fisier atasat  q_P3010005.JPG (94.32K)
Number of downloads: 293
Fisier atasat  q_P3010007.JPG (71.08K)
Number of downloads: 293

Din ultimele fotografii se intuieste cam cat trebuie ajustat din bord. Se observa insa ca suprafata si forma podelei se potriveste perfect. Chiar si adancimea cockpitului se potriveste. Pana la aripa mai raman aprox 20mm. Panourile trebuiesc "pictate" manual pentru a scoate in evidenta detaliile.
Un manual de asamblare gasiti aici

Acum astept parerile voastre despre acest proiect. Este destul de mult de munca pentru realizare si va intreb daca efectul va merita efortul.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#10 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 01 March 2009 - 12:58 PM

Salut,
In prmul rand te "invidiez" pentru achizitie iar kit-ul arata chiar bine.
Cat priveste "prelungirea" axului de elice, personal, nu ti-asi recomanda-o. Ideal este ca consola sa fie cat mai mica masurand de la punctele de reazem ale lagarelor arborelui cotit. Cu cat vei prelungi mai mult axul cu atat solicitarile in reazeme si implicit in rulmenti vor creste nemaidiscutand si de problemele ridicate de centrarea unui arbore adaugat ori de realizarea unuia nou mai lung. Personal asi accepta compromisul de a decupa putin capotajul.
Este doar o parere.
Succes!
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#11 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 01 March 2009 - 01:01 PM

Depinde de tine,daca esti un bun zburator,merita tot efortul de a-l face in toata splendoarea,daca nu esti foarte sigur pe tine,fa-l apt de zbor,vezi cum te descurci si apoi treci la detalii si migaleli.

spor la treaba
0

#12 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 08 March 2009 - 11:05 PM

Am mai lucrat ceva zilele astea la cockpit. In principiu am reusit sa pozitionez toate elementele da baza, podeaua, panourile laterale, plansa de bord si scaunul.
Elementele pentru moment sunt prinse cu banda adeziva doar pentru pozitionarea prealabila. Fuselajul l-am taiat numai dupa ce m-am convins ca totul incape corect si cat de cat realist.
Fisier atasat  q_Carlinga001.JPG (55.37K)
Number of downloads: 207Fisier atasat  q_Carlinga002.JPG (57.01K)
Number of downloads: 229[attachm
ent=45328:q_Carlinga004.JPG]
Scaunul a trebuit scurtat, dar am "inselat " putin prin faptul ca am scurtat distanta dintre spatar si tetiera, apoi am relipit suprafetele prin suprapunere. De jos am taiat doar 20mm, asa ca proportia intre sezut si spatar nu este prea mult alterata.
Fisier atasat  q_Carlinga003.JPG (57.77K)
Number of downloads: 203

In interiorul fuselajului a ramas loc si pentru comenzile de coada, in sensul ca podeaua se afla la 34mm de suprafata aripii. Am achizitionat si bechia escamotabila, dar ica nu inteleg cum o sa fac cu comenzile de directie. Daca folosesc cabluri de comanda pana la servo de directie acestea vor sta libere cand bechia este pliata in fuselaj si ma gandesc sa nu se agate cumva cablurile.
Voi confectiona o intaritura (cat podeaua ) din placaj de 3mm si o voi gauri pentru usurare. Peste panoul pentru servomecanisme voi construi un alt panou numai pentru servourile de coada. Dupa taiere fuselajul nu s-a slabit preq mult si nici nu avea tensiuni interne. Am observat acest lucru, caci am taiat cu un disc de 0,2mm si gaura rezultata nu s-a deformat fata de panoul decupat. Am loc supa cum se vede sub panourile laterale si la baza podelei sa lipesc niste baghete.Fisier atasat  q_Carlinga005.JPG (49.95K)
Number of downloads: 152Fisier atasat  q_Carlinga006.JPG (53.16K)
Number of downloads: 115
Fisier atasat  q_Carlinga007.JPG (56.42K)
Number of downloads: 102Fisier atasat  q_Carlinga008.JPG (54.26K)
Number of downloads: 137[attachm
e
nt=45333:q_Carlinga010.JPG]
Toate piesele componente ale cockpitului vor trebui vopsite si apoi intarite pe dos cu baghete pentru a avea tinuta. Constructorul sugereaza in manual culorile cu care trebuiesc vopsite (cu pensula) fiecare relief al panourilor. Nu sunt montate centura de siguranta si mansa, acestea fiind ultimele dupa vopsire.
Attached thumbnail(s)

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Radu_: 08 March 2009 - 11:05 PM

Invata repede si aplica...tot repede!
0

#13 Useril este offline   alexvid 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1494
  • Inregistrat: 30-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 March 2009 - 11:36 PM

Radu, scuze de interventie...cred ca in realitate, arata bine ce faci tu acolo, dar cu ce doamne fereste, faci pozele alea?
Au uitat astia la fabrica sa puna macar 256 culori in aparatul ala foto?
Nu stiu cum le reduci sau ce le faci, dar tu prezinti niste chestii de detaliu cu niste poze fara detalii !
Nu vad nimic in pozele alea...parca ar fi desene, nu poze.
Mai bine micsoreaza pozele la 640x480 inainte de compresie.

Scuze de interventie si succes in continuare.

Aceasta postare a fost editata de alexvid: 08 March 2009 - 11:38 PM

0

#14 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 09 March 2009 - 08:54 AM

@alexvid
Ai dreptate, la mine aratau foarte bine dar la 30-40K arata ca naiba. Asta este daca suntem limitati la 500K Ce rost are sa fim limitati la 500K/post daca se posteaza de 10X a 500? Mai istet ar fi limitare de 500K/ poza. Daca face interes am sa reiau pozele. Cele originale au 2Mb.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#15 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 09 March 2009 - 09:44 AM

Radu daca te rog eu pui motorul ala pe un banc sa-l rodezi asa? Sa-ti spun de ce...
1 - Mi-e ca din cauza prelungirii admisiei lubrifierea va fi foarte proasta - uleiul e in benzina nu in baie...
2 - In timpul functionarii si in mod deosebit in timpul rodajului motorul se va incalzi excesiv. Eu nu vad gaurile de ventilare suficient de mari in capota ta...
3 - Rodandu-l pe banc macar 3-4 rezervoare, ii asiguri o racire optima.

In rest modelul e frumos, sunt curios de impresiile de la camp dupa primul zbor.

P.S. in legatura cu marimea pozelor, le poti rezolva elegant si calitativ urmand tutorialul de aici:
http://www.rhc.ro/fo...showtopic=18821

Numai bine,
Calin

Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 09 March 2009 - 09:45 AM



0

#16 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 09 March 2009 - 10:15 AM

Motorul asta il am si eu. Daca il pui la punct, te rog lasa-ma si pe mine sa stiu ce unghi de distributie ai la scanteie. Mie la 28 grd imi porneste cam la 2-3 minute de dat la pala....dupa ce se incalzeste, nu mai raspunde la comanda si cand accelerez, se opreste....cat e rece, raspunde ok. Al meu a mers pe banc deja cam o ora. dar asta numai intr-o zi...dupa aia am avut o febra musculara groaznica in bratul si umarul drept...oare de ce? :rolleyes:
Galeria aia de pe carburator inlocuieste cumva o piesa intermediara de cauciuc pe care prindeai carburatorul?....nu are si un orificiu mic ce comunica prin piesa de cauciuc cu interiorul carburatorului?
Imi place mult motorul pentru ca e unul de anduranta cu doi segmenti cu sectiune patrata, grosi (cred ca e de 7000 rpm dupa segmenti) si ca nu are multe suruburi pe el (vezi lipsa chiulasei demontabile)
Later edit: initial motorul avea magnetou si l-am inlocuit cu aprindere electronica. Problema majora este deja ca am scanteie intre pipa si chiulasa, pe afara....apar intreruperi si nu gasesc o alta pipa!
Acum am vazut ca difera si carburatoarele.

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 09 March 2009 - 10:27 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#17 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 09 March 2009 - 03:33 PM

@kriminel
Normal ca voi roda motorul pe banc sau fara capota
Admsia mai lunga nu face sa dispara uleiul. In cel mai rau caz va fi o frana aerodinamica in calea jetului de gaze. Daca se incalzeste bine (si probabil ca va fi invelita) va vaporiza corect. Numai testele vor dovedi acest fapr. Am experienta bogata in 2T si stiu sa "acordez" un motor 2T. Dar asta nu scuteste sa primesc cu bucurie orice sfat de la oricine. Problema de ungere apare mai mult in frana de motor nu in sarcina, in cazul galeriei mai lungi.

@marinaru
motorul are un singur segment si baleiajul prin piston. Avansul initial la aprindere este fix, si apoi varibil in F de turatie. Dar de acest ultim aspect se ocupa aprinderea. Nu are elemente mecanice de reglaj. Am sa incerc sa "numar" cu raportotul gradele, dar mai sigur voi reusi sa-ti spun in mm fata de PMI.
Nu are orificiu pentru pompa. Este exterior pe stut si furtun direct in carter.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#18 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 09 March 2009 - 10:12 PM

pozele de las postul #12 refacute

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#19 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 09 March 2009 - 10:13 PM

si ultimele...

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#20 Useril este offline   typer 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 28-April 08

Postat 27 March 2009 - 02:37 AM

Radule, fara nici cea mai mica urma de nu stiu ce, fara sa sustin ca ma pricep in motoare, deasemenea nu vreau sa-ti stric topicul cu nu stiu ce "debate"(deci rog de acum sa nu intram in polemica), ce cred eu e ca modificarea facuta la carburator nu o sa mearga, cred eu ca intarzie amestecul sa ajunga in cilindru(cati cc are pipe-ul?, eu as vedea-o ca o intrebare valida). Plus ca e cam riscant sa pui cositor acolo ... Vibratii, temperaturi maricele ...
Daca ma insel lamureste-ma si pe mine ...

Bafta la mesterit!
"An engineer once said to build something great is like swimming in honey"

"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
0

#21 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 27 April 2009 - 10:23 AM

@typer
Raspund cam tarziu (fix o luna) ca nu prea am mai intrat pe forum din motive de reamenajari interioare in apartament. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/angry.gif
Acum am reluat lucrul la model.
Galeria a fost lipita cu cositor din motive lesne de inteles. Manevrare si confectionare usoara. Am mai avut galerie de admisie facuta din elemente de instalatie din Cu la o bicicleta cu motor. Montasem motorul central in mijlocul cadrului, si merge si in ziua de astazi foarte bine. Temperaturi mari nu sunt la admisie caci tot timpul galeria este spalata de gazele proaspete. Sigur ca se vor inrautatii probabil performantele motorului. Dar daca se ajunge la rezonanta la un moment dat, atunci va fi chiar benefic. Nenorocirea este ca motorul va merge optim doar in regimul respectiv. Numai testele vor dovedi acest lucru si oricum investitia este minora pentru acea galerie. Daca nu va functiona, oricum nu am stricat nimic. Oricum rodajul trebuie facut si voi vedea atunci cum se comporta.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#22 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 30 April 2009 - 10:03 PM

Astazi am avut mai mult timp, si am incercat programul pe CNC, pentru mecanismul de escamotare al jambelor. Am reusit sa fac o piesa zic eu frumoasa si destul de solida. Probabil ca va fi gaurita si crestata pentru a introduce teava jambei efectiv. Mai trebuie data gaura pentru axul balamalei si slitul pentru tija de comanda a pistonului pneumatic. In functie de diametrul tevii (ma gandesc la Ø10-12mm) voi mai micsora si gabaritul piesei.

Fisier atasat  q_Jambe001.JPG (127.18K)
Number of downloads: 382
Fisier atasat  q_Jambe005.JPG (160.15K)
Number of downloads: 364
Am facut si un filmulet, asa ca sa puteti sa va dati seama cum functioneaza freza Einhell modificata CNC. Nu e mare l ucru, dar poate fi vizionataici
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#23 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 02 May 2009 - 10:49 PM

Astazi am reusit sa termin suportul jambei si cilindrul pneumatic. Suportul este gaurit si frezat tot CNC, iar ciindrul este confectionat manual pe strung.
Pentru suport am folosit cornier 10X40 din Dur Al de la Hornbach (7ron/m) iar pentru cilindru am folosit patrat de 16mm tot de DurAl de la aceeasi sursa 11ron/m
Distantierele sunt din bara de DurAl de Ø6mm ,gaurita cu Ø3mm. asta numai provizoriu, pana la montajul final, cand voi confectiona distantiere care vor tine loc si de nit. Am adoptat aceasta solutie pentru ca nu vreau sa "cioplesc" din suportul din aripa. Piulitele distantierelor depasec gabaritul piesei si ar trebui sa fac o degajare in suportul din brad (oare este brad???) din aripa.
Cilindrul este confectionat din plin, cu gaurire atenta in trepte, ca sa nu lase rizuri. In cap am taiat un filet M10X1 si am confectionat un dop tot filetat care tine loc si de stut pentru furtunul de aer. Maine daca am timp voi termina pistonul si tija de comanda. Pana acum mecanismul functioneaza foarte usor, am jocuri foarte mici si se autoblocheaza pe pozitie deschis. Deci toata forta de basculare este preluata de mecanism, pistonul avand numai rolul de a debloca mecanismul. In cazul in care dintr-un motiv sau altul ramane fara presiune, mecanismul revine pe pozitie deschis datorita arcului din interiorul cilindrului.
Dupa cum se poate observa (cam la limita) in fotografia de pe cantar, am ajuns la 110gr. Nu stiu daca este mult sau putin. Voi ce parere aveti? Ma gandesc ca la final, dupa ce totul este gata voi putea sa mai reduc pe ici pe colo din dimensiuni, deci si din greutate.
Si acum ceva poze.

.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#24 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 03 May 2009 - 09:21 AM

Felicitari pentru lucrare,va iesi foarte solid trenul,iar greutatea cred ca nu prea conteaza.Sa inteleg ca nu a avut ansamblu tren in chit?Personal,mai ales ca ai si conditii,m-as gandi la niste amortizoare"ca lumea".

spor la treaba
0

#25 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 03 May 2009 - 03:56 PM

Multumesc.
In chit vine numai cu tije metalice incastrate intr-o bucata de lemn si imbracate intr-un ornament de plastic care simuleaza jamba. Telescoapele urmeaza sa fie confectionate din teava de Dural de Ø10 sau 12mm si telescop de otel de Ø8mm
Astazi am terminat si pistonul, dar din pacate nu etanseaza. Trebuie sa ma gandesc cu ce voi aleza cilindrul. Nu este suficienta prelucrarea chiar si foarte atenta, numai din gaurire.

Aceasta postare a fost editata de Radu_: 03 May 2009 - 03:58 PM

Invata repede si aplica...tot repede!
0

#26 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 03 May 2009 - 04:19 PM

Vezi postareaRadu_, la May 3 2009, 04:56 PM, a spus:

Multumesc.
In chit vine numai cu tije metalice incastrate intr-o bucata de lemn si imbracate intr-un ornament de plastic care simuleaza jamba. Telescoapele urmeaza sa fie confectionate din teava de Dural de Ø10 sau 12mm si telescop de otel de Ø8mm
Astazi am terminat si pistonul, dar din pacate nu etanseaza. Trebuie sa ma gandesc cu ce voi aleza cilindrul. Nu este suficienta prelucrarea chiar si foarte atenta, numai din gaurire.

Cred ca voi bucsa cilindrul cu o seringa medicala.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#27 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 13 May 2009 - 08:14 PM

Ieri am avut ma mult timp si am "taiat" tot cnc primul inel pentru jambe, pentru prinderea foarfecii. Nu am debitat inca materialul caci dupa cum se vede am inceput si la al doilea (mai trebuiesc 3). Poate maine sau saptamana viitoare caci voi pleca cateva zile de acasa.
Uite si poza facuta din pacate cu telefonul, dar va puteti face o idee.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  Inel.JPG (83.36K)
    Number of downloads: 182

Invata repede si aplica...tot repede!
0

#28 Useril este offline   lefmir 

  • Chupacabra
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 724
  • Inregistrat: 14-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 16 May 2009 - 09:12 PM

vin si eu cu o intrebare....
de fapt cu mai multe.... ;)
ce anvergura are(mie din poze mi se pare ca are cam 1,5m anvergura....)?ce greutate are ARF? ce greutate are numai motorul?
Motorul nu e prea puternic?
Vreau sa ma apuc , cat de curand, de un scratchbuild, un p-51B Pony de 2m(in capul meu, sa vedem de ce e necesar ca sa ajung la anvergura asta)...
si nu in ultimul rand, cat a costat si firma producatoare.... :lol:
Numai bine,
Mircea
0

#29 Useril este offline   Bogdan B 

  • ex ad525
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 948
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Botosani

Postat 16 May 2009 - 09:17 PM

scuzati .. era o intrebare idioata.. care era deja specificata... :lol: frumos model :lol: scuzati interventia ;)

Aceasta postare a fost editata de ad525: 16 May 2009 - 09:23 PM

0

#30 Useril este offline   lefmir 

  • Chupacabra
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 724
  • Inregistrat: 14-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 16 May 2009 - 09:33 PM

vin si eu cu o intrebare....
de fapt cu mai multe.... ;)
ce anvergura are(mie din poze mi se pare ca are cam 1,5m anvergura....)?ce greutate are ARF? ce greutate are numai motorul?
Motorul nu e prea puternic?
Vreau sa ma apuc , cat de curand, de un scratchbuild, un p-51B Pony de 2m(in capul meu, sa vedem de ce e necesar ca sa ajung la anvergura asta)...
si nu in ultimul rand, cat a costat si firma producatoare.... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Numai bine,
Mircea

Later edit: acum am vazut ca e de la CM Pro...140 se refera la anvergura?adica 1,4m?sau e imperial?
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

9 useri citesc topicul
0 membri, 9 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro