S100 de la Italeri Schnellboot 1:35
#1
Postat 14 February 2009 - 07:17 PM
Pana sa ajunga, am citit pe diferite forumuri tot ce am gasit despre acest kit, asa ca am asteptat sperand ca totul va fi in regula. Si asa a fost.
Coca se monteaza din 4 piese: 2 laterale, oglinda si o piesa in dretul carmelor. Cele 2 parti principale ale cocii, se prind cu holzsuruburi pe chila, si suruburi cu distantiere in partea de sus. Puntile se prind si ele, cu holzsuruburi de distantierele respective. Plasticul din care sunt facute este destul de gros. Rezulta un corp destul de solid. Nu atat de elasic cat cel de la Robbe, dar mult mai solid.
Realizez ca Robbe a facut modelul pentru profesionisti, care au dorinta de a realiza singuri multe piese, si Italerii se adreseaza altei clase, dar chiar si asa, diferenta intre kituri este imensa.
Cred ca este unul dintre cele mai bune kituri realizate de Italerii pana acum. Foarte multe detalii, incepand cu niturile de pe coca, si interiorul timoneriei, care este "mobilat" in totalitate. Va trebui sa-l fac cu usa deschisa si sa pun un bec inauntru. In cutie, mai este o foaie de tabla cu cateva detalii care vor prinde foarte bine cand voi ajunge acolo. Italerii promite ca va scoate si un set de figurine pentru S-100 1:35, dar pana atunci am luat cativa tanchisti si ofiteri, care se potrivesc foarte bine.
Toate balustradele, scarile si antenele sunt turnate din plastic, pentru cei ca mine, care au o problema cu ciocanul de lipit.
Opera vie este foarte detaliat facuta, cu toate gurile de aerisire.
Singura camera foto momentan, este cea de la telefon, dar chiar si asa:
SUS - torpila montata de la Robbe, JOS - kitul de la Italerii
http://img15.imageshack.us/img15/8729/zasdenf6.jpg
Am citit destule critici la adresa kitului, si unele par indreptatite, in special cele legate de acuratetea lui. Inclusiv comentarii legate de numarul de nituri sau pozitionarea unor luminatoare. Parerea mea de nespecialist, este ca in realitate erau destul de diferite, chai aceeasi serie fiind. Se construiau pe 2 santiere, si mai ales in ultima parte a razboiului, din ce se gasea pe acolo. Asa ca io cred ca e destul de realist facut.
NON SERVIAM !!!
#2
Postat 14 February 2009 - 10:54 PM
Parerea mea e ca acest kit a lui Italeri merita mai mult sa fie cumparat decat cel al lui Robbe, mai ales ca i-a mai scazut pretul in vest: 90 £ sau 100-110 € si sigur o sa mai scada in urmatoarele luni. Pretul de la hobbyx e inca cel de la aparitia kitului sau e pret "specific plaiurilor mioritice". La detalii nu sufera comparatie si in plus nu esti nevoit sa platesti un sistem de propulsie prost.
#3
Postat 28 September 2009 - 12:35 PM
http://img15.imageshack.us/img15/2729/57208553.jpg
http://img9.imageshack.us/img9/3302/98538217.jpg
http://img17.imageshack.us/img17/9835/16059132.jpg
http://img132.imageshack.us/img132/5484/87282072.jpg
http://img513.imageshack.us/img513/8602/71858880.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/1028/73903079.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/9052/15729087s.jpg
http://img188.imageshack.us/img188/6167/56907329.jpg
http://img16.imageshack.us/img16/2621/97823839.jpg
NON SERVIAM !!!
#5
Postat 01 October 2009 - 09:55 AM
Orice alte comentarii sunt binevenite.
Multumesc,
U-1326
NON SERVIAM !!!
#6
Postat 01 October 2009 - 08:32 PM
Cam sinuoasa mi se pare calea aleasa pentru firul antenei. pleaca de la receptor de pe partea dreapta, trece in stanga si ocoleste motoarele apoi revine in dreapta la antenuta. Nu stiu de ce ai procedat asa dar banuiesc ca nu te-ai indurat s-o tai asa ca "i-ai gasit loc"pe acolo. Gresit caci captezi paraziti de la motoare, regulator, acumulator si fire. Pe aceasta bucata de fir aproape ca nu captezi nici un pic de semnal de rf. util, in special cand barca e pe apa si la distanta mai mare de mal.
Eu as fi dus fir prin dreapta, direct la antena, pe care as fi pus-o cat mai aproape de receptor. Si as fi pus un fir subtire de otel inox de cca 30-40 cm. De la distanta nici nu se vede.
#7
Postat 02 October 2009 - 10:32 AM
O alta problema. Nu ma injurati, ca mi-am tras singur destul de multe suturi in partea din spate. Poate suna ca o tampenie incredibila, dar: Acumulatorul este NiMh de 8,4V. Luminile de pozitie sunt becuri de 6V si nu leduri. Deoarece am vrut o lumina mai palida pe ele, am facut cum m-a indrumat cineva. Sunt 3 becuri de 6V si un led dreptunghiular legate in SERIE. In teste, au mers bine 6 ore continuu. Am lipit cabina saptamana trecuta. In fiecare seara am facut teste cu luminile cam 10 minute. Alaltaieri, am dat prima mana de alb, si modelul a stat pe balcon 48 de ore. Aseara becurile palpaiau o data, apoi se stingeau. Ledul mergea fara probleme. Acumulatorii erau incarcati, merg cu 2 legati in serie. Becurile uneori pornesc o secunda cand fac contactul, alteori deloc. Led-ul nu are nici o problema. Sigur sunt legate in serie. Sigur nu este de la fire sau contacte. Daca nu rezolv problema, va trebui sa dezlipesc tot. Partea urata este ca becurile sunt facute sa nu se demonteze, adica lipite cu poxi.
Orice ajutor este mai mult decat binevenit.
Multumesc,
U-1326
NON SERVIAM !!!
#8
Postat 05 October 2009 - 10:13 AM
http://img25.imageshack.us/img25/4750/001pc.jpg
http://img25.imageshack.us/img25/6151/002lk.jpg
Si rezultatul.
http://img16.imageshack.us/img16/7044/003gy.jpg
http://img35.imageshack.us/img35/6686/004ed.jpg
NON SERVIAM !!!
#9
Postat 14 October 2009 - 09:22 AM
http://img263.imageshack.us/img263/9421/elix.jpg
http://img386.imageshack.us/img386/3091/7270.jpg
Dupa 10 minute de teste in cada, motoarele se incing cam tare. Sub motoare si intre ele si plasticul de care sunt prinse, sun lipite bucati de azbest. Dupa cum ati vazut in poze, eu am pus elici cu 5 pale. Distanta intre motoare este de 6mm.
1) Daca as pune elicile cu 3 pale din poza, motorul s-ar incinge mai putin? Mi-e greu sa fac teste, deoarece elicile sunt prinse definitiv pe axe.
2) Ar fi o posibilitate sa pun 4 placi de racire ca cea din poza intre motoare si sa umplu cu silicon termic golurile ramase? Nu reusesc sa fac un sistem de racire cu spirale pentru motoarele respective.
Multumesc pentru ajutor,
U-1326
NON SERVIAM !!!
#10
Postat 14 October 2009 - 09:38 PM
http://www.rhcforum.ro/public/style_images/master/snapback.png' alt='Vezi postarea' />U1326, la Oct 14 2009, 10:22 AM, a spus:
http://img263.imageshack.us/img263/9421/elix.jpg
http://img386.imageshack.us/img386/3091/7270.jpg
Dupa 10 minute de teste in cada, motoarele se incing cam tare. Sub motoare si intre ele si plasticul de care sunt prinse, sun lipite bucati de azbest. Dupa cum ati vazut in poze, eu am pus elici cu 5 pale. Distanta intre motoare este de 6mm.
1) Daca as pune elicile cu 3 pale din poza, motorul s-ar incinge mai putin? Mi-e greu sa fac teste, deoarece elicile sunt prinse definitiv pe axe.
2) Ar fi o posibilitate sa pun 4 placi de racire ca cea din poza intre motoare si sa umplu cu silicon termic golurile ramase? Nu reusesc sa fac un sistem de racire cu spirale pentru motoarele respective.
Multumesc pentru ajutor,
U-1326
Salut,
Incearca sa pui un motor de dimensiuni mai mici, cu sursa de alimentare separata, pe post de ventilator.Asa am procedat pentru BISTRITA, iar rezultatele au fost multumitoare.
O seara buna!
#11
Postat 15 October 2009 - 08:20 AM
Dupa cum vedem tu ai acolo o vedeta rapida....in ceea ce priveste modul de racire al motoarelor, te pot ajuta cu niste poze de pe site-ul http://www.rcgroups....scale-boats-55/ si unde alti pasionati au construit modele asemanatoare.
Uite aici o poza cu sisteme de racire pentru motoare
http://www.rcgroups.com/forums/attachment....hmentid=2312043 si aici e topicul http://www.rcgroups....ad.php?t=991800
PS..."Din ce am vazut eu toti modelisti au avut elici cu 3 pale..."
Bafta
#12
Postat 15 October 2009 - 10:51 AM
Desi am citit o gramada de forumuri, pe acesta nu-l vazusem :D. Stiu ca si original, vedeta avea elici cu 3 pale, dar astea cu 5 arata mult mai frumos. Daca elicile cu 5 pale nu afecteaza tare cat de mult se incinge motorul, voi merge cu ele. Daca castig semnificativ la racire, le voi pune pe cele cu 3. Pot sa o rulez pe uscat peste 45 de minute fara sa incing tare motoarele. Daca pun niste blocuri de racire da la coolere pe motoare, credeti ca vor ajuta?
Multumesc pentru ajutor,
U-1326
NON SERVIAM !!!
#14
Postat 15 October 2009 - 07:11 PM
Multumesc,
U-1326
NON SERVIAM !!!
#15
Postat 09 November 2009 - 10:12 AM
NON SERVIAM !!!
#17
Postat 12 December 2009 - 11:39 PM
http://img689.imageshack.us/img689/9821/sol1x.jpg
http://img130.imageshack.us/img130/3767/sol2z.jpg
http://img10.imageshack.us/img10/7580/sol3y.jpg
Desi nu am vazut in poze, nici reale, nici ale altor modelisti, am citi pe un site ca numai capitanul in functie pe nava purta cascheta alba.
Multumesc ca va uitati si pentru comentarii,
U-1326
NON SERVIAM !!!
#18
Postat 13 December 2009 - 10:44 AM
Citeaza
Ca sa stie mitraliorii inamici pe cine sa-si concentreze focul :) .
Cutia aia nu era mai bine s-o faci fara spatiul prevazut pentru statie, ca si asa vedeta e de 1 m? Ar fi fost mai comoda.
Intrebarea cu cutia era singura critica ca sa nu zic ca doar te laud. In rest sunt vrajit de ceea ce iese din mainile tale.
#19
Postat 14 December 2009 - 01:06 PM
Cutia are fix 130cm lungime. Mult timp m-am gandit cat de mare s-o fac, mai ales ca intra mai greu intr-u portbagaj de Dacie. Pana la urma, am facut-o asa ca sa pun totul in ea, si sa nu mai fiu nevoit sa mai car o geanta cu statia si restul.
Multumesc,
U-1326
NON SERVIAM !!!
#20
Postat 18 December 2009 - 11:58 AM
http://img44.imageshack.us/img44/1123/80611041.jpg
Torpilele.
A fost prima oara cand m-am jucat cu vopseaua metalica. Am aflat ca trebuie sa fie mult mai diluata si mult mai amestecata decat cea normala. In spate, sa vad canistrele de fum. Am decupat din autocolant cu un font sablon scrisul ZUG (fum) si l-am lipit bine, apoi am dat cu vopsea rosie. Cand am scos autocolantul, scrisul a iesit bine dar sablonul a plecat cu o parte din vopseaua alba. Am refacut, si am folosit o bucata de autocolant mai uzata, care nu s-a lipit foarte bine. Nu a mai luat si vopseaua de fundal, dar nici scrisul nu a iesit foarte bine.
http://img64.imageshack.us/img64/1700/39613892.jpg
Mitraliera prova 2cm
Nici marinarii dedicati de la Italerii, si nici altii nu au intrat intr-o pozitie normala. Probabil va fi unul care sta pe margine, si nu unul in pozitie gata de tragere. Nici vorba a mai intre unul pe post de incarcator acolo.
http://img43.imageshack.us/img43/1664/34625050.jpg
3.7cm Flak
In mod normal vine montat in pupa. Va fi montat pe mijloc, eventual inaltat putin. Marinarii de la Italerii nu prea se potrivesc, si sistemul de ochire al tunului ii loveste in casca daca vrei sa ridici teava. Vor trebui lipiti inclinati putin, astfel incat sistemul de ochire sa treaca pe langa ei.
http://img12.imageshack.us/img12/9047/67686959.jpg
2cm Flakvierling
Inlocuieste mitraliera AA cu doua tevi din centru. In realitate, ar fi inlocuit tunul de 3.7cm. Dar pentru ca vreau ca marinarii sa stea lipiti de tun, voi merge pe varianta asta. Modeluel este de la Tamyia "2cm Flakvierling 38".
German 2cm Flakvierling 38
Aceasta postare a fost editata de U1326: 18 December 2009 - 12:00 PM
NON SERVIAM !!!
#21
Postat 19 December 2009 - 09:09 AM
http://img268.imageshack.us/img268/2218/scris.jpg
Am marcat pe interiorul cutiei numele si logo-ul Sboot-ului. Nu sunt reale, pentru ca daca va fi sa se mandreasca, s-o faca cu faptele ei si nu cu ale altora. :) Inscrisurile pe exterior, cu alb, vor fi facute la primavara cand vremea imi va da voie sa folosesc aerograful.
Si alte..
http://img109.imageshack.us/img109/4899/79307660.jpg
http://img149.imageshack.us/img149/7471/84997380.jpg
http://img69.imageshack.us/img69/1499/73429999.jpg
http://img69.imageshack.us/img69/1822/zxd.jpg
http://img705.imageshack.us/img705/1885/87500958.jpg
..vederi generale sau posibilitati de aranjare. Flakvierling-ul este pus pe un dop, sa vad cam cat de mult va trebui inaltat.
O parere artistica...
http://img199.imageshack.us/img199/3/70751677.jpg
Detin kitul barcii din imagine. Pe internet, majoritatea au lasat Sboot-ul original la pupa, sau au adaugat mine. O posibilitate ar fi sa montez barca de cauciuc la pupa, cativa soldati echipati pentru field si cateva arme, echipamente, ca si cum ar duce o grupa de comando. Ce ziceti?
Multumesc ca urmariti postul si pentru comentarii,
U-1326
NON SERVIAM !!!
#22
Postat 20 March 2010 - 08:19 PM
Am facut un test cu tunurile. Imi cer scuze, mi-a cam tremurat mana, dar cam asa a iesit cu telefonul:
Am uitat sa comand roti dintate, si de asta flack-ul e cam defazat si se roteste mai mult.
Multumesc,
U-1326
NON SERVIAM !!!
#25
Postat 02 April 2010 - 08:37 AM
http://img202.imageshack.us/img202/2130/47810640.jpg
http://img181.imageshack.us/img181/1906/50296110.jpg
http://img265.imageshack.us/img265/8503/29385024.jpg
Mai sunt amanunte de adaugat, corecturi. etc. Dar in mare parte, cam asta este :)
Multumesc,
U-1326
NON SERVIAM !!!
#28
Postat 06 April 2010 - 12:30 PM
Incerc sa vin cu mai mult text, un fel de kit review si problemele de care m-am lovit.
Pe langa kiturile S-100 si S-100 crew de la Italeri, am mai achizitionat: German Commando Staff (Dragon) si German 2cm Flakvierling 38 (Tamiya).
Istoric, cred ca este ok. Am adunat o colectie impresionanta de poze si carti despre S-boot si comparat cu ele, kitul pare ok. As tine cont si de faptul ca erau facute in conditii de razboi, urmatoarea avea o mica imbunatatire fata de precedenta, piesele erau mai greu de gasit, etc. (Daca sunt doritori de documentatie, pls YM.)
Plasticul: destul de dur, fara multe bavuri. Sunt destule antene si balustrade fragile asa ca trebuie manevrat cu atentie. Am avut noroc si au fost putine rupturi in cutie. Mai multe am provocat eu din neatentie. A fost un mic defect de turnare, la calota, care a fost remediat destul de usor. Modelul este foarte spectaculos din fabrica fara alte adaosuri. Doua lucruri recomand: tevi metalice pentru tunuri, si pontili de balustrada metalici. La cati bani dai pe kit, e mare pacat sa nu modifici aceste amanunte.
Nu au fost probleme la montaj. De mentionat ca suportii arborilor port elice sunt de aceeasi parte amandoi. Trebuie slefuita mult (indreptata) zona de lipire cu coca. Alte probleme de montaj nu am gasit.
Sunt la servici, asa ca ma apuc de treaba. Voi mai scrie cand voi avea timp. Daca aveti intrebari...
Multumesc,
u-1326
NON SERVIAM !!!
#30
Postat 10 August 2010 - 09:00 PM
......si poate totusi