fpv zbor aripa zburatoare?
#3
Postat 18 February 2009 - 10:51 PM
#4
Postat 18 February 2009 - 11:42 PM
Capacitatea de ridicare este mai mare la aripa zburatoare decat la un avion clasic deoarece aceasta ofera portanta pe toata suprafata avionului pe cand la cele clasice fuselajul nu are portanta.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#5
Postat 18 February 2009 - 11:44 PM
Daca aripa este construita ok (SFG-urile sunt foarte importante acolo - actioneaza si ca stabilizatoare verticale) nu o vad foarte instabila.
#6
Postat 19 February 2009 - 12:11 AM
Este vorba de Farm Fly :D
#7
Postat 19 February 2009 - 12:35 AM
E un punct anume unde trebuie sa cada centrul de greutate? O sa ziceti- ala in care cade si fara camera foto... dar unde trebuie sa cada de fapt centrul de greutate la o aripa zburatoare?
Scuze daca e putin off topic fata de FPV... voi reveni cu intrebari pe FPV ulterior.
Multumesc!
#8
Postat 19 February 2009 - 08:39 AM
costel_ion, la Feb 19 2009, 12:35 AM, a spus:
Deja postat aici, dar hai sa te scutesc de o cautare http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
http://adamone.rchom...com/cg_calc.htm
#9
Postat 19 February 2009 - 01:35 PM
#10
Postat 19 February 2009 - 01:36 PM
http://www.youtube.c...ser/Gabriel2584
#11
Postat 19 February 2009 - 02:57 PM
Daca ar avea si calitate mai buna ....Nu gaseste sponsor pentru o camera HD :D
Aceasta postare a fost editata de Laur73: 19 February 2009 - 02:59 PM
#12
Postat 19 February 2009 - 03:24 PM
Laur73, la Feb 19 2009, 02:57 PM, a spus:
Daca ar avea si calitate mai buna ....Nu gaseste sponsor pentru o camera HD :D
in modul asta realizeaza filmarile prin tunel
#14
Postat 19 February 2009 - 06:53 PM
Despre mitul "instabilitatii" aripilor zburatoare sau a configuratiilor canard:
- gasiti destule materiale pe net pentru a demonta singuri aceasta exagerare. As denumi "instabilitatea "mai degraba manevrabilitate ! Aripile sant foarte manevrabile ! Cine trece de pe un trainer puturos, la o aripa, da , poate sa aiba impresia ca e instabila !. Se mai aduauga si faptul ca multe din aripile de pe piata sant pentru combat sau sloap soaring si de aici iarasi ne ducem spre viteza si manevrabilitate maxima !
- un canard este mult mai stabil decat o configuratie clasica ! :D Si asta pentru ca principala cerinta de proiectare, (siguranta), a unui canard este ca stabilizatorul orizontal, (canard-ul ) sa se angajeze inaintea aripii ! Deci, un avion canard cand ridica botul in sus, ajunge la punctul in care pierde portanta de pa canard, botul o ia la vale, si asta inainte de ajunge la punctul in care sa piarda portanta de pe aripa si sa devina total incontrolabil. Cei care intra pe RC Groups pot sa invete multe de pe thread-ul lui Charles Sully ( Canard addict)
Tot ce trebuie facut pentru ca sa " potolesti" o aripa este sa folosesti un profil gros ( macar langa sectiunea mediana) si sa rasucesti putin in jos varfurile ( twist angle ) cam cu 1.5-2.5 grade. Stabilizatoarele verticale bine dimensionate ( chestie de bun simt si aspect ) dau stabilitatea pe directia de inaintare iar inclinarea spre inapoi (sweep back) face acelasi lucru ca si diedrul la o aripa dreapta. Toate aripile pe care le-am zburat au fost perfect stabile, (cu intervale lungi de "hands off" pe vreme calma).
Portanta generata de o aripa zburatoare este mult mai mica decat cea a unui avion obisnuit ( cu coada ). :blink: Portanta la un profil obisnuit vine insotita si de un moment de rasucire in sens invers acelor de ceasornic. (bordul de fuga in sus ) . Stabilizatorul orizontal la un avion clasic se indeletniceste in primul rand cu anularea acestui moment de rasucire ! Profilurile reflex sau simetrice folosite la aripi au moment zero sau aproape zero si asta se obtine pierzand o buna parte din portanta (pana la 40 %)
Punctul neutru si CG-ul la o aripa se calculeaza folosind aceleasi principii ca la orice zburatoare. La adresa postata de renatoa, se foloseste zero la tot ce inseamna stabilizator orizontal.
Ultimul meu proiect (neterminat din cauze de 3D termice ) de aripa, demontabila in 3 parti, cu aparatul indreptat spre lateral
Aceasta postare a fost editata de farm fly: 19 February 2009 - 07:07 PM
#15
Postat 19 February 2009 - 07:16 PM
http://www.nurflugel...vel/e_index.htm
Poate te inspira vre-unul din modelele sale.
#17
Postat 19 February 2009 - 07:41 PM
costel_ion, la Feb 19 2009, 07:27 PM, a spus:
Voi incerca sa folosesc calculatorul respectiv.
Farmfly: ziceai, dar nu-mi este clar, ca o aripa zburatoare are portanta mai mica decat un avion de aceeasi anvergura si suprafata portanta?
Mersi!
Daca ai vreo intrebare anume scrie si daca ma pricep iti raspund ! Daca esti interesat cauta PROFILI II al lui Stefano Duranti, si acolo o sa gasesti profile din toate categoriile cu toate datele tehnice.
Smecheria cu aripile este ca la aceeasi anvergura cu o configuratie clasica, ai suprafata portanta mult mai mare( aripa este mai lata, mai ales la baza) si asta compenseaza coeficientul de portanta mai mica. Plus ca sectiunile mari din zona mediana zboara la nr. Re mai mare si sant intrinsec mai eficiente.