Modelism - RHC Forum: Yak 54 - Jamara - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Yak 54 - Jamara povestea

#1 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 10 February 2009 - 04:59 PM

As dori sa fac o scurta prezentare unui model deosebit, cel putin pentru mine.

Este vorba de Yak54 de la Jamara, avand ca si producator chinezul de la CMPro.

Specificatii:
=====
Anvergura: aprox. 1320 mm
Lungime: aprox. 1150 mm
Suprafata portanta: aprox. 33 dm2
Masa model neechipat: aprox 1980 grame
Masa complet echipat: aprox 2700 grame
=====


Echipare:

Motor: initial am avut un Magnum de 7.5cc pe care l-am schimbat ulterior cu un ASP de 8.5cc
Servo: Futaba S3003 - peste tot
Acumulator receptie: NiMh 2000mAh



Prezentarea in cutie a fost buna, totul fiind ambalat frumos. Nici un fel de probleme vis-a-vis de integritatea lui.
Fuselajul este executat integral din fibra de sticla.Vopseaua lacuita este de foarte buna calitate. Capota superb executata,foarte solida, iar fixarea ei nu pune absolut nici o problema.
Aripile sunt in constructie clasica, acoperite partial cu balsa.

Cum spuneam kitul vine cu toate accesoriile incluse, insa eu am facut urmatoarele mici modificari.
- inlocuit furci de plastic cu unele de metal.
- sufa mecanismului pull-pull al directiei s-a dovedit a fi prea scurta, asa ca am optat pt doua cabluri bowden pentru acelasi tip de actionare.

Alta mica rectificare pe care i-am facut-o a fost la panoul de foc. Pe interior am umplut cu adeziv poliuretanic o zona care parea lipsita de rasina.


Calitati de zbor:


Fiind un model cu fuselaj composit, are o greutate destul de mare. aprox 2.9 kg gata de zbor. Tinand cont si de suprafata portanta rezulta o incarcare alara de aprox 90g/dm^2. De aici i se trag si calitatile de "zburator rapid".
Nu ii plac vitezele mici si nici comenzile bruste. La viteza mare daca se trage rapid de profundor executa instantaneu un snap de toata "frumusetea".

Pentru echilibrarea cu motorul de 7.5cc a trebuit sa adaug aproximativ 150g Pb pe bot, mai exact l-am prins de batiu. Ca si paranteza aici, acest model ar inghiti perfect un motor de 10cc.
Motorasul de 7.5cc ii asigura un zbor scale frumos insa fara posibilitati prea mari de acrobatie. Spre ex. loopingul iesea "patrat" sau "triunghiular" datorita lipsei de putere in urcare :angry2:. Problema s-a schimbat radical cand am pus un ASP de 8.5cc cu elice 12x6. Motorul asta m-a surpins de-a dreptul. Dezvolta foarte multa putere si practic il urca la limita vizuala chiar in conditiile in care modelul atinsese 3.3 kg dupa o reparatie.

Manevrele acrobatice clasice le executa frumos, dupa ce te-ai acomodat putin cu greutatea lui.

Vitezele mari nu pun nici o problema structurala. Sta foarte bine pe trasa si executa exact ce i se spune.

Am avut parte de doua dead-stickuri in toata cariera lui. N-as putea spune ca e chiar in elementul lui fara motor, insa aterizarile s-au lasat fara pagube chiar daca au fost la viteze destul de mari.



(Ne)calitati de zbor:

In nici un caz acest model nu se preteaza la zbor 3D.

Mare atentie la viteza de infundare, greutatea isi spune cuvantul si nu e rezonabil sa execute loopinguri la joasa altitudine. Acesta a fost si motivul pentru care l-am trantit o data.
Iesirea din looping este recomandat a se face cu "ceva" motor, in caz contrar avionul are tendinta sa rupa portanta si sa intre in balans.

Un alt incovenient ar fi distanta de aterizare, care trebuie sa fie generoasa.


Impresii personale:

Pentru mine acest model a fost debutul in termice. Am acumulat multe cunostinte legate atat de motoare, cat si de zborul curat. Acest model m-a invatat ce inseamna sa zbori scale, ce inseamna sa ai grija la energia aparatului in diverse faze de zbor, cum sa recuperezi pierderile de energie etc...
Are si un aspect extrem de placut privirii, fiind foarte bine finisat.

Trebuie neaparat subliniat si robustetea lui structurala. Un prim exemplu ar fi faptul ca nou fiind (nezburat inca), asamblat in sufragerie in timp ce sotia calca rufe de zor, a primit din greseala un fier de calcat cazut de la inaltimea mesei fix cu varful intr-una din aripi. Absolut nici o problema... doar o vaga urma a impactului. Alte exemple au fost aterizarile mai dure, care nu au avut niciodata urmari. S-a dat peste cap de nenumarate ori, a aterizat in balarii... fara probleme.

Cum spuneam mai devreme, am avut parte si de o tranta oarecum pe burta la o iesire dintr-un looping. Vazut de la departare am crezut ca nu mai aleg nimic din el... insa pagubele au fost minime. Putina rasina si un lonjeron nou au rezolvat problema

Trenul de aterizare l-as putea caracteriza ca ideal, fiind elastic si atenuind perfect impactul aterizarilor.

Firewall-ul extrem de solid. Chiar si in urma impactului final cand batiul s-a rupt parafocul a ramas absolut intact.

Impactul final a fost intr-o masina din pacate, in timpul unei aterizari. Nu dezvolt aici aceasta poveste, decat faptul ca si de data asta structura modelului a fost afectata mult sub asteptari. Am decis totusi sa nu-l mai repar deoarece ii va creste greutatea de data asta periculos de mult si deja poate prezenta riscuri atat pilotului cat si spectatorilor.



Pe scurt, un model frumos, care necesita o anumita disciplina de zbor si este capabil sa pompeze multa adrenalina pilotului. Nu foarte spectaculos publicului, insa plin de satisfactii pentru pilot.
Pentru mine va ramane un model de suflet :D !!!

PS: va renaste in forma unui profiler 3D, intrucat aripile, toate ampenajele, electronica si motorul sunt in buna stare. :D

Voi reveni cu ceva poze.
Pana atunci, zborul lui de debut il gasiti aici. Pana la jumatea filmului ma chinui sa decolez :D , intrucat nu nimeream reglajele motorului. In acest film retineti ca este primul meu zbor cu un model termic. Ne-am facut debutul atat eu cat si modelul la aceasta categorie ;). Si nu uit nici suportul moral acordat de Romulus :unsure:



Aceasta postare a fost editata de Abburo: 10 February 2009 - 05:02 PM

URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#2 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 11 February 2009 - 08:36 AM

R.I.P.! (aparent doar in prima varianta, si de fapt oricum inteleg ca nu va avea parte de multa odihna...) http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif

Aceasta postare a fost editata de ave: 11 February 2009 - 08:36 AM

Ave
0

#3 Useril este offline   Cagliostro 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 67
  • Inregistrat: 04-July 06

Postat 20 February 2009 - 09:48 AM

Salutare

Mie mi-a pikat cu tronc modelul asta dupa ce am rupt unu de 5 ori de la artech. Vreau sa il achizitionez cat de curand posibil si vroiam sa te rog sa imi explici mai pe larg ( eu sunt super incepator) cum e cu motorul ala ca sa stiu cu ce il echipez, si ce servouri imi recomanzi. Probabil azi sau maine dau comanda si de aceea is nerabdator sa stiu cat mai multe. Mersii anticipat.
Radu T
0

#4 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 20 February 2009 - 10:26 AM

Am descris echiparea mai sus. Depinde doar de bugetul tau ce-ti alegi.

La motor poti jongla linistit cu motoare de la 8.5 la 10cc. Eu personal am fost foarte incantat de ASP-ul de 8.5.
Subliniez ca acest model nu este gandit pentru 3D.

De asemenea cauta sa schimbi si rotile cu unele de diametru mai mare.
Mecanismul pull-pull l-am inlocuit cu doua cabluri bowden.

S3003 sunt niste servouri excelente care mi-au servit modelul pana la final.

Aceasta postare a fost editata de Abburo: 20 February 2009 - 10:32 AM

URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#5 Useril este offline   Cagliostro 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 67
  • Inregistrat: 04-July 06

Postat 20 February 2009 - 10:50 AM

Am inteles sa traiti .
Cred ca azi dau comanda sau ma duc personal sa il iau. Mersii de recomandari. Sunt curios sa vad ce imi recomanda si ei la magazin. . Is cam chior si nu am vazut ca ai descris exact modelul de servo. Sper sa iasa ceva binisor din achizitia asta. Inca o data mii de multumiri. Cand ne vedem cu prima okazie fac cinste.


radu T
0

#6 Useril este offline   Cagliostro 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 67
  • Inregistrat: 04-July 06

Postat 20 February 2009 - 10:52 AM

De fapt vroiam sa imi spui pe scurt daca e diferenta mare intre magnum si ASP. Mersii inca o data
Radu t
0

#7 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 20 February 2009 - 11:12 AM

Vezi postareaCagliostro, la Feb 20 2009, 10:52 AM, a spus:

De fapt vroiam sa imi spui pe scurt daca e diferenta mare intre magnum si ASP. Mersii inca o data
Radu t


In principiu Magnum, ASP, GX si inca vreo cateva "branduri" au acelasi producator. Deci nu prea exista diferente. Doar ca dealerul nostru de Magnum are capacitati de 7.5 si 10cc. Cel de 8.5cc il gasesti la dealerul de ASP :rolleyes:. Nu stiu cum merg motoarele de 10cc pe acest model.

Cel de 8.5 si-a atins din plin scopul pe care mi l-am propus. Din punct de vedere greutate chiar si cu cel de 8.5 a trebuit sa-l lestez cu plumb pe bot, cam 150 grame. Daca vrei forta bruta atunci un 10cc ar fi recomandat. In acest caz trebuie sa ai grija si la dimensiunile motorului sa nu iasa in afara capote.

Mie mi s-a recomandat 7.5 cand l-am cumparat. Zboara dar fara prea multe acrobatii. Retine ca este un model greut pentru clasa lui.

PS: pt S3003 trebuie neaparat sa-i dai 6V, altfel sunt foarte lente.

Aceasta postare a fost editata de Abburo: 20 February 2009 - 11:13 AM

URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#8 Useril este offline   Cagliostro 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 67
  • Inregistrat: 04-July 06

Postat 20 February 2009 - 11:19 AM

S-a notat . Sa vad ce gasesc aici la magazinul de langa mine. acuma am vazut ca ninge f tare si nu jtiu daca ajung la ei dar vad eu. Inca o data mersii ptr promptitudine. Va tin la curent .


Radu T
0

#9 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 20 February 2009 - 12:32 PM

Felicitari Abburo pentru kit review, pentru model si felicitari Cagliostro pentru alegere.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#10 Useril este offline   Cagliostro 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 67
  • Inregistrat: 04-July 06

Postat 17 March 2009 - 11:10 PM

Aztazi fiind o zi ceva mai speciala ( cred ca ziua mea de nastere daca nu ma insel ) m-am dus si mi-am facut cadoul. Yakul de la Jamara, cu motor de 10.
M-am dus personal la Botosani ca sa vad ce cumpar. Astfel am ascultat de sfaturile lui Abburo si am mai luat :
- furci metal ( inlocuire cele de plastic)
- roti cu diametrul mai mare
- motorul (magnum) cu bujie furtune
- doua elici , una lemn una plastic , sa vedem care ma satisface mai mult
- 5 servouri 3003 plus acumulator si cablu y
Desi sunt incepator totusi am admirat lucrarea foarte buna si atentia la detalii si vopsire. Mie mi se pare foarte ok si foarte robust fata de ce am mai zburat. Postez pozele cu o parte din cumparaturi. In alta ordine de idei va rog cat mai multe sfaturi ptr rodarea motorului. Multam anticipat

Fisiere atasate


0

#11 Useril este offline   Cagliostro 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 67
  • Inregistrat: 04-July 06

Postat 17 March 2009 - 11:11 PM

Restul pozelor , urmand ca de maine sa il asamblez...

Fisiere atasate


0

#12 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 18 March 2009 - 01:01 AM

La multi ani si felicitari pentru achizitie. :rolleyes:
Stiu ca esti mai nou in breasla si de aceea te rog mult ca inainte de a zbura acest model sa-ti faci mana bine de tot pe simulator sau trainere. Exerseaza bine, bine aterizarile si sa nu-l ridici daca nu ai o pista de 60-100 metri.

Referitor la roti, am folosit si eu la inceput acel tip, insa au prostul obicei sa le cedeze janta din plastic. Urmatoarele roti ai grija sa fie "pneumatice". Asta nu inseamna ca trebuie umflate, desi exista si astfel de roti, ci doar faptul ca au un cauciuc gol pe interior.

Verifica firewallul pe interior si ai grija sa aiba rasina de jur imprejur. Eu am completat gaurile cu adeziv poliuretanic.

Pastreaza sistemul de comenzi exact cum este in kit. Mie mi-a rezistat foarte bine.

Preventiv poti intari panoul de prindere a trenului cu un profil triunghiular de balsa prin interiorul fuselajului. Mie mi s-a dezlipit putin la un dead stick, insa dupa ce am pus acele intarituri n-a mai avut nici pe dracu indiferent de cat de dure au fost aterizarile.

Rezervorul l-am siliconat pentru fixare de cadrul de lemn dinspre lonjeron. A ramas intepenit acolo beton.

Pentru rodajul Magnumului ia un manual de OS si executa dupa el :rolleyes:.
Eu personal am lasat primul rezervor sa fie consumat doar la relanti. Abia de la al doilea am inceput sa mai sprituiesc, saracesc, imbogatesc. In total am ars cred cam 3 rezervoare la sol.

Aceasta postare a fost editata de Abburo: 18 March 2009 - 01:02 AM

URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#13 Useril este offline   Cagliostro 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 67
  • Inregistrat: 04-July 06

Postat 18 March 2009 - 08:11 AM

Mersii mult de sfaturi, am notat tot . Rotile le-am luat la repezeala, dar daca nu imi plac le schimb moment. Am sa fac cam tot ce ai spus tu ca sa fiu sigur ca nu am sa ma lovesc de pro cu care te-ai lovit tu. Oricum daca nu imi iese ceva am sa te mai solicit cu sfaturi. Pista mea are 30m pe 650 m , asa ca ma gandesc ca nu o sa am probleme. Antrenamentul l-am inceput de mult (2 luni) pe un yak electric (rupt de 6 ori) si acuma pe un trainer termic. Nu mai zic de simulatoare , pe care fac mai ales cazuri speciale , de cedari motor in diferite situatii. Mi s-a pus pata rau de tot pe zborul cu modele, si de aceea ma gandesc ca am sa mai fur de la voi secrete daca ajung la Rapa.

Mersii mult,
Radu
0

#14 Useril este offline   andrei_me 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 25-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:aero

Postat 27 May 2009 - 08:21 PM

Esti sigur ca zborul din film a fost primul zbor?La aterizare ai aterizat perfect,de parca ai mai facut-o de 100 de ori inainte.
Bravo pentru reusita si cat mai multe ore de zbor cu el ;)
0

#15 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 27 May 2009 - 08:59 PM

Pe cuvantul meu mon cher ;). Si aterizarea nu e chiar buna.... vezi si tu ce viteza avea...

Urarile pentru cat mai multe ore de zbor sunt pentru Cagliostro probabil, pentru ca al meu este deja istorie... vezi in primul post ;)
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#16 Useril este offline   andrei_me 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 25
  • Inregistrat: 25-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:aero

Postat 28 May 2009 - 09:56 PM

Vezi postareaAbburo, la May 27 2009, 09:59 PM, a spus:

Pe cuvantul meu mon cher :). Si aterizarea nu e chiar buna.... vezi si tu ce viteza avea...

Urarile pentru cat mai multe ore de zbor sunt pentru Cagliostro probabil, pentru ca al meu este deja istorie... vezi in primul post :)

Da,a fost la viteza cam mare,dar e bine.La fel d ebine putea sa se duca in bot si sa se rastoarne :)
0

#17 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 June 2009 - 12:39 PM

Azi am primit si eu un kit identic cu cel descris in acest topic. Am la el motor OS 55 de 9 cmc. E primul meu avion de orice fel, totusi sper sa-mi fie mai usor de condus avand aproape un an de elicoptere. Pe simulator merge bine si inca exersez. Intrucat o sa dureze cateva zile montajul, o sa pun mai multe intrebari legate de constructia lui, pe masura ce ma lovesc de probleme, la care sper sa aveti amabilitatea sa-mi raspundeti. Prima intrebare: toate elementele mobile ale aripilor, profundorului, etc, se prind de partile fixe cu niste discuri rotunde dintr-un soi de hartie mai groasa, discuri care vor flexa odata cu miscarea din servouri. In manual scrie sa pun super glue pe acele discuri in ambele parti. Care e ideea, cat sa pun si cum sa fac sa nu ramana CA pe partea unde flexeaza discul, CA fiind evident casant. Multumesc.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#18 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 26 June 2009 - 12:55 PM

Felicitari pentru model. Sa-ti aduca numai bucurii.
In manualele de la Great Planes se explica mai bine cum vine treaba cu acele balamale. De exemplu :
http://manuals.hobbi...manual-v1_1.pdf
la pagina 38.
Dar mie nu imi plac. Sunt prea rigide si nu iti permiti sa lasi spatii minime intre suprafata de comanda si partea de care se prinde respectiva suprafata de comanda. Mult mai bune mi se par balamalele clasice.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 26 June 2009 - 01:00 PM

0

#19 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 June 2009 - 12:59 PM

Vezi postareadan_mitea, la Jun 26 2009, 01:55 PM, a spus:

Felicitari pentru model. Sa-ti aduca numai bucurii.
In manualele de la Great Planes se explica mai bine cum vine treaba cu acele balamale. De exemplu :
http://manuals.hobbi...0236-manual.pdf
la pagina 41.
Dar mie nu imi plac. Sunt prea rigide si nu iti permiti sa lasi spatii minime intre suprafata de comanda si partea de care se prinde respectiva suprafata de comanda. Mult mai bune mi se par balamalele clasice.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.


Da, ma uitam acum la furnizor si vad ca sunt multe variante de balamale de plastic, pare mai logic asa. Cam ce dimensiuni sa iau, late cam cat diametrul discurilor?
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#20 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 26 June 2009 - 01:04 PM

Poti folosi cu incredere balamalele din kit. Sunt foarte rezistente.

Montajul e cel descris de tine... iti trebuie un CA foarte fluid care sa poata intra cu usurinta peste tot. Este recomandabil sa mai bagi niste tzinte sau holsuruburi mici pentru a le asigura suplimentar.... asta dupa ce montajul e complet. Nu iti face probleme daca CA-ul ajunge si in zona de indoire. Cum ai zis, este casant si se va "sparge" la prima actionare lasand zona relativ curata. Evident, nu trebuie sa exagerezi cu surplusul. Poti sterge imediat dupa imbinare in cazul in care este mult prea mult cu o bucatica de servetel sau chiar il poti imprastia cu un varf de surubelnita.

Subliniez inca o data, desi am spus mai sus, sa verifici foarte bine panoul de foc la interior. In cazul in care observi ca nu este incarcat cu rasina de jur imprejur uniform, incarca-l tu. Eu am folosit monocomponent poliuretanic (cel care expandeaza).

De asemenea, nu uita: curse mici la profundor altfel apare fenomenul numit "accelerated stall". Tija de actionare a profundorului ce vine in kit este foarte buna (teava aceea de carbon cu doapele alea negre dintr-un cauciuc foarte dur).

Insist sa ii schimbi si rotile cu unele de diametru de aprox 70mm, intrucat aterizarile se fac destul de in viteza iar contactul cu solul este destul de ferm :D.

Succes la montaj... voi urmari cu interes evolutia :)

Aceasta postare a fost editata de Abburo: 26 June 2009 - 01:05 PM

URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#21 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 26 June 2009 - 01:04 PM

Cel mai mult imi plac astea:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...LXK113&P=ML
Iar daca esti perfectionist iti recomand sa nu pui axul balamalei intre eleron si aripa cum se face deobicei. Corect este ca axul sa fie in interiorul eleronului. Exact pe axa in jurul careia se roteste.
Citeste, daca vrei, aici:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...st&p=270834

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 26 June 2009 - 01:13 PM

0

#22 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 June 2009 - 01:17 PM

Vezi postareaAbburo, la Jun 26 2009, 02:04 PM, a spus:

Poti folosi cu incredere balamalele din kit. Sunt foarte rezistente.

Montajul e cel descris de tine... iti trebuie un CA foarte fluid care sa poata intra cu usurinta peste tot. Este recomandabil sa mai bagi niste tzinte sau holsuruburi mici pentru a le asigura suplimentar.... asta dupa ce montajul e complet. Nu iti face probleme daca CA-ul ajunge si in zona de indoire. Cum ai zis, este casant si se va "sparge" la prima actionare lasand zona relativ curata. Evident, nu trebuie sa exagerezi cu surplusul. Poti sterge imediat dupa imbinare in cazul in care este mult prea mult cu o bucatica de servetel sau chiar il poti imprastia cu un varf de surubelnita.

Subliniez inca o data, desi am spus mai sus, sa verifici foarte bine panoul de foc la interior. In cazul in care observi ca nu este incarcat cu rasina de jur imprejur uniform, incarca-l tu. Eu am folosit monocomponent poliuretanic (cel care expandeaza).

De asemenea, nu uita: curse mici la profundor altfel apare fenomenul numit "accelerated stall". Tija de actionare a profundorului ce vine in kit este foarte buna (teava aceea de carbon cu doapele alea negre dintr-un cauciuc foarte dur).

Insist sa ii schimbi si rotile cu unele de diametru de aprox 70mm, intrucat aterizarile se fac destul de in viteza iar contactul cu solul este destul de ferm :D.

Succes la montaj... voi urmari cu interes evolutia :)


Ok, am inteles cum e cu balamalele. Totusi, fiind foarte ieftine cele de plastic, nu ar fi mai bine sa pun de-alea de la inceput? Au si dezavantaje cele de plastic fata de hartiile alea stock?
Cu cursele mici la profundor... asta e ultima problema, setarea modelului de zbor. Cu siguranta voi cere ajutorul cuiva priceput la camp pentru asta, poate chiar un zbor cu elev-profesor.
O sa iau si roti mai mari, stiam deja, am citit tot ce ati scris mai sus si m-am conformat.
Cat despre panoul de foc, scuza-mi ignoranta ca sunt inca in invatarea termenilor, presupun ca e primul panou transversal dupa cel din capat, unde se prinde batiul motorului. O sa verific sa fie etans pe margini, presupun ca in ideea de a nu intra caldura in restul avionului, dar acel panou are si niste gauri foarte mari, pe langa cea prin care trece rezervorul, cu alea ce fac, le inchid etans cu ceva? (dupa ce las tije, furtune, etc sa treaca)
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#23 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 26 June 2009 - 01:18 PM

...ahhh... mai adaug ceva...

E primul tau avion ? Prima ta experienta cu un aeromodel? Daca da ai doua optiuni:

1. Cablu trainer pentru primele zboruri
2. Cauta si zboara un alt model inainte...

Crede-ma ca nu e genul de avion cu care sa iti faci debutul... cu atat mai mult cu cat mana ta este formata pe elicoptere!!!

Daca vrei te pot ajuta la primul zbor!

PS: am postat in acelasi timp :)

Aceasta postare a fost editata de Abburo: 26 June 2009 - 01:20 PM

URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#24 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 June 2009 - 01:24 PM

Vezi postareaAbburo, la Jun 26 2009, 02:18 PM, a spus:

...ahhh... mai adaug ceva...

E primul tau avion ? Prima ta experienta cu un aeromodel? Daca da ai doua optiuni:

1. Cablu trainer pentru primele zboruri
2. Cauta si zboara un alt model inainte...

Crede-ma ca nu e genul de avion cu care sa iti faci debutul... cu atat mai mult cu cat mana ta este formata pe elicoptere!!!

Daca vrei te pot ajuta la primul zbor!

PS: am postat in acelasi timp :)


Da, e primul avion. Da, asa ma gandeam si eu, cu cablu de trainer la inceput. As fi onorat sa ma ajuti la primul zbor. Cat despre mana pe elicoptere, pe simulator inca nu am avut probleme de influenta (sa gresesc la avion dand comenzi ca pt elicopter sau invers). Cred ca singurul avantaj fata de un incepator absolut ar fi ca sunt obisnuit cu comenzile, in sensul ca atunci cand vine spre tine modelul nu dai comenzi inversate sau altele similare de care m-am lovir si eu cand am inceput cu heli.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#25 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 26 June 2009 - 01:24 PM

Panoul de foc sau este chiar primul panou de care se prinde motorul.... cel cu o singura gaura rotunda (diametru 15-20mm) in care intra dopul rezervorului.

Ideea este ca daca te uiti pe interior vei vedea un panou de balsa rotund care are cam 4-5 mm distanta pana la fuselaj. Acolo vei vedea si rasina care e foarte posibil sa se fi adunat intr-o parte in loc sa fie distribuita uniform. pe exterior este invelit complet cu fibra. Scopul ranforsarii nu are nici o legatura cu caldura ci doar cu rezistenta structurala.

Cat despre temperatura motorului poti sta linistit, are o admisie generoasa la capota....

Mana de elicopterist este mai rapida in miscari decat la aeromodele... de aceea ziceam de acea influenta!

Aceasta postare a fost editata de Abburo: 26 June 2009 - 01:26 PM

URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#26 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 June 2009 - 01:25 PM

Vezi postareadan_mitea, la Jun 26 2009, 02:04 PM, a spus:

Cel mai mult imi plac astea:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...LXK113&P=ML
Iar daca esti perfectionist iti recomand sa nu pui axul balamalei intre eleron si aripa cum se face deobicei. Corect este ca axul sa fie in interiorul eleronului. Exact pe axa in jurul careia se roteste.
Citeste, daca vrei, aici:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...st&p=270834


Am inteles si am citit linkurile. Daca pun acele balamale o sa incerc sa scobesc putin sa mut balamaua cat mai spre eleron.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#27 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 June 2009 - 01:29 PM

Vezi postareaAbburo, la Jun 26 2009, 02:24 PM, a spus:

Panoul de foc sau este chiar primul panou de care se prinde motorul.... cel cu o singura gaura rotunda (diametru 15-20mm) in care intra dopul rezervorului.

Ideea este ca daca te uiti pe interior vei vedea un panou de balsa rotund care are cam 4-5 mm distanta pana la fuselaj. Acolo vei vedea si rasina care e foarte posibil sa se fi adunat intr-o parte in loc sa fie distribuita uniform. pe exterior este invelit complet cu fibra. Scopul ranforsarii nu are nici o legatura cu caldura ci doar cu rezistenta structurala.

Cat despre temperatura motorului poti sta linistit, are o admisie generoasa la capota....

Mana de elicopterist este mai rapida in miscari decat la aeromodele... de aceea ziceam de acea influenta!


Am inteles care e panoul de foc, o sa verific ce ai zis cu rasina, acum nu sunt acasa. Si promit sa invat urgent toti termenii :)
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#28 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 26 June 2009 - 01:30 PM

Daca imi permiti sa rezum. Balamalele din kit sunt ok. Acelasi tip vei gasi si in kit-urile Great Planes si in cele SIG.
Dar daca piticii cu bocancii ghintuiti care se plimba pe creierul nostru sunt multi si activi....atunci cele clasice sunt de preferat....parea mea.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 26 June 2009 - 01:32 PM

0

#29 Useril este offline   shogi 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2753
  • Inregistrat: 08-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiest,Bucuresti
  • Interests:pussy

Postat 26 June 2009 - 01:37 PM

nu te complica cu cele de plastic...nu e un model foarte mare sa pui plasticele alea.Am avut si eu pe pole cat pentru ca era primul model care il montasem si nu stiam care sunt balamalele si mi`am comandat d`astea de plastic.Intradevar isi fac treaba dar dupa parerea mea tot cele din hartie sunt mai bune pentru modele astea mai mici.

vorba domnului dan...fiecare cu piticii lui :)

Aceasta postare a fost editata de shogi: 26 June 2009 - 01:38 PM

0

#30 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 June 2009 - 01:43 PM

Vezi postareashogi, la Jun 26 2009, 02:37 PM, a spus:

nu te complica cu cele de plastic...nu e un model foarte mare sa pui plasticele alea.Am avut si eu pe pole cat pentru ca era primul model care il montasem si nu stiam care sunt balamalele si mi`am comandat d`astea de plastic.Intradevar isi fac treaba dar dupa parerea mea tot cele din hartie sunt mai bune pentru modele astea mai mici.

vorba domnului dan...fiecare cu piticii lui :)


Ok, las pe cele de hartie. Cat de departate trebuie reglate aceste "balamale", cat sa atinga eleronul de aripa la cursa maxima (inca nu stiu cate grade, dar parca scrie prin manual), sau care ar fi reperul?

Roti de 70mm nu sunt acum in stoc, o sa pun de 60mm deocamdata.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

12 useri citesc topicul
0 membri, 12 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro