Modelism - RHC Forum: Yak 54 - Jamara - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Yak 54 - Jamara povestea

#61 Useril este offline   adrian82 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:eletronica-aeromodelism-masini

Postat 23 August 2009 - 12:16 AM

doapele le am si au si fost montate pe tije numai ca trebuie sa dau gaura si prin tije si prin doape pentru siguranta . Am vazut acum un motor de 10 cc 400 de lei :lol: iar eu din cate stiu am dat pe al meu 580 de lei :D . Motoarele magnum din seria asp sunt segmentate ? La mine la OS nu are segment ... in teresant motor.
0

#62 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 August 2009 - 09:50 AM

Vezi postareaadrian82, la Aug 23 2009, 01:16 AM, a spus:

doapele le am si au si fost montate pe tije numai ca trebuie sa dau gaura si prin tije si prin doape pentru siguranta . Am vazut acum un motor de 10 cc 400 de lei :lol: iar eu din cate stiu am dat pe al meu 580 de lei :wub: . Motoarele magnum din seria asp sunt segmentate ? La mine la OS nu are segment ... in teresant motor.

Pe dopuri pui super glue la greu si le infigi in teava dintr-o miscare ferma si gata.... nu mai ies de acolo niciodata. Fara nici o incalzire. Asa am facut si merge perfect.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#63 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 August 2009 - 09:59 AM

Si mai am cateva sfaturi din perspectiva incepatorului care a dat cu el de pamant la greu pana am prins miscarea, mai ales aterizarea:
1. Capota motorului trebuie intarita din start, mai ales daca ai o decupare mare la toba. Altfel, la cea mai mica lovitura se va rupe din ea prin partea din fata. Eu am pus un singur strat de fibra pe interior pe toata partea frontala si acum tine perfect. Greutatea adaugata e foarte mica si e in zona unde oricum vei adauga greutati.
2. Asa cum a zis si Abburo trebuie intarita zona de prindere a trenului. Doar ca eu am fost nevoit sa intaresc zona chiar mai mult tot cu un strat suplimentar de fibra dupa ce s-a crapat zona. Am pus fibra pe exteriorul avionului pe toata zona in forma de U unde vine trenul. Zona aia va veni oricum sub capota motorului asa ca nu strici infatisarea.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#64 Useril este offline   adrian82 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:eletronica-aeromodelism-masini

Postat 23 August 2009 - 07:57 PM

nu am probleme de genul acesta pentru intarit la trenul de aterizare voi folosi o tabla de aluminiu si rezolv problema . Azi m-am chinuit sa bag aripa din spate in fuselaj , chinul naibi am dat cu pila de mi-a iesit ochii si tot a intrat greu. In final am decupat cat sa faca priza intre fuselaj si aripa am egalizat masuriile intre aripi fata spate si am turnat rasina pe aripa spate . Sincer sa fiu daca stiam ca e atata munca la acest tip de avion realizat din fibra mai bine cumparam un extra 330 sau ceva realizat din placaj si lemn.
0

#65 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 24 August 2009 - 10:48 AM

Crezi ca alte chituri sunt complet lipsite de probleme?

Oricum, iti recomand sa tii legatura cu misumat. A asamblat acest chit ireprosabil. I s-a centrat corect din prima ... doar ca a tinut cont de cateva sfaturi de la mine si le-a adaptat in cel mai fericit mod posibil. Stabileste-ti o intalnire cu el si nu vei avea decat de castigat ;).

Ahh... trimurile la zborul inaugural au fost 0 !

Spor la treaba!
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#66 Useril este offline   adrian82 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:eletronica-aeromodelism-masini

Postat 25 August 2009 - 08:34 PM

Apropo ce conuri ai folosit de aluminiu sau din plastic ? mie ce-mi recomandat pentru elicea de 10X8 ?
0

#67 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 25 August 2009 - 09:13 PM

In primul rand nu iti recomand aceasta elice. In schimb la .46 tau merge perfect APC 12.25x3.75. Este o elice excelenta pt yakul asta. Poti incerca la fel de bine un 11x5... dar in nici un caz 10x8.
Ca si con pui de care vrei, in functie de ce greutate suplimentara ai nevoie pentrui echilibrare. Probabil ca vei avea nevoie de un con greu. Diametrul optim pentru con in cazul elicelor de 12" este de aprox 50-55mm
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#68 Useril este offline   adrian82 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:eletronica-aeromodelism-masini

Postat 31 August 2009 - 06:55 PM

Salut ce-mi recomandati pentru a comanda directia ? Am vazut spre surprinderea mea ca-mi lipseste un cablu pentru directie si din cate stiu trebuie sa fie 2 cabluri :blink: . Am dat un mesaj la cei care am facut comanda si astept un mesaj daca nu cred ca recurg la o tije de comanda .
0

#69 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 August 2009 - 07:43 PM

Vezi postareaadrian82, la Aug 31 2009, 07:55 PM, a spus:

Salut ce-mi recomandati pentru a comanda directia ? Am vazut spre surprinderea mea ca-mi lipseste un cablu pentru directie si din cate stiu trebuie sa fie 2 cabluri :blink: . Am dat un mesaj la cei care am facut comanda si astept un mesaj daca nu cred ca recurg la o tije de comanda .

Daca citeai macar acest topic de la inceput aflai si raspunsul, Abburo iti da solutia, pe care o folosesc si eu...
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#70 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 31 August 2009 - 07:53 PM

Da adrian82. Te rog mult sa citesti tot ce s-a scris in acest kit review, inclusiv cometariile ulterioare. Este relativ scurt, iar informatia este destul de concentrata. Acum insa pare ca incepe sa se dilueze :blink:
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#71 Useril este offline   adrian82 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:eletronica-aeromodelism-masini

Postat 31 August 2009 - 11:05 PM

S-a diluat :) in afara de cele doua sarme 0,8mm pentru carma am comandat si 2 roti de 7,3 cm , conul pentru elice l-am comandat de culoare albastra elicea de 12,25x3,75 am facut rost.
0

#72 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 31 August 2009 - 11:10 PM

Bravos :).

Sarme de 0.8... nu inteleg? Deci vrei sa pui sarme de 0.8 in loc de bowden? Retine totusi ca "sarmulitele" pt comenzi pull-pull sunt multifilare. Sarma de 0.8 se va rupa dupa cateva flexari.

Asadar ai doua optiuni:
1. cabluri bowden
2. cabluri multifilare - sunt special pt asa ceva
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#73 Useril este offline   adrian82 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:eletronica-aeromodelism-masini

Postat 01 September 2009 - 12:15 PM

cablul bowden are insertie de 0.8
0

#74 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 01 September 2009 - 12:19 PM

Eu te cred, dar invelisul ala de plastic confera o rezistenta suplimentara. Nu il lasa nici sa se indoaie in unghi ascutit, ceea ce ar crea tensiuni mari pe respectiva sarma de 0.8.

Dar na', decizia e a ta :unsure:
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#75 Useril este offline   adrian82 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:eletronica-aeromodelism-masini

Postat 01 September 2009 - 12:29 PM

dal naiba daca ma supara trec la fir de pescar D: , chiar am ramas masca ca mi-au trimis doar o sarma de comanda pentru carma . Acest lucru ma enerveaza fiindca daca stiam dam in acelasi timp sa cumpar si asa ceva , pana acum am dat pe posta cam 40 de lei doar pentru maruntisuri.
0

#76 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 01 September 2009 - 12:41 PM

Uite ce zic eu in chiar primul post:

"- sufa mecanismului pull-pull al directiei s-a dovedit a fi prea scurta, asa ca am optat pt doua cabluri bowden pentru acelasi tip de actionare."

Aceasta postare a fost editata de Abburo: 01 September 2009 - 12:41 PM

URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#77 Useril este offline   adrian82 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:eletronica-aeromodelism-masini

Postat 01 September 2009 - 12:50 PM

am citit , acum astept sa-mi vina comanda joi si am terminat de montat yakul.
0

#78 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 September 2009 - 03:13 PM

Vezi postareaadrian82, la Sep 1 2009, 01:50 PM, a spus:

am citit , acum astept sa-mi vina comanda joi si am terminat de montat yakul.

Cand zbori cu el si unde ? Ca vin si eu....
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#79 Useril este offline   adrian82 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:eletronica-aeromodelism-masini

Postat 03 September 2009 - 01:38 PM

Azi mi-au venit tijele adica 2 bucati la numar - sunt misto fata de firul multifilar ... cu tijele comanda e data direct la fel ca la profundoare - acceleratie - eleroane. S-au potrivit si furcile de metal fiindca le aveam , urmeaza sa le montez. Am cumparat 2 conuri unu de 57mm albastru si altu de 70mm tot albastru , la primu imi intra elicea asp de 10x8 si nu-mi intra elicea de 12,3x3,25 si nici cea de 11x6 pe nici un con asadar recurg la cutit. As dori sa cumpar in viitor un con din aluminiu dar mie frica sa nu iau teapa daca il iau de 63 sau de 70 mm. Caucicele de 73x24 sunt dintr-un fel de burete :D dar sunt bune - mari frumoase un pic mai late pentru stabilitate . Voi pune si poze in scurt timp.
Misumat mai am de lucru la el.
0

#80 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 03 September 2009 - 01:57 PM

Conurile se ajusteaza prin pilire/decupare pt a putea acomoda o anumita elice.
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#81 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 October 2009 - 05:04 PM

Am descoperit ceva care mie mi se pare interesant si util. Capota motorului are in partea de jos o umflatura, care seamana cu o priza de aer dar vine fara nici o decupare. Recent am taiat complet acea umflatura si acum e o gaura dreptunghiulara care mai ajuta la iesirea aerului cald. Surpriza placuta a fost acasa, dupa zbor, cand am constatat ca tot avionul era perfect curat, fara urme de ulei, praf, mizerii, ca inainte de a taia acea parte. Deduc ca aerul cald care iese prin aceasta noua gaura indeparteaza de fuselaj jetul de gaze ale esapamentului. Pana acum racirea motorului se facea doar pe langa toba, decuparea capotei fiind facuta sa lase putin spatiu pentru iesirea aerului din zona motorului.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#82 Useril este offline   adrian82 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:eletronica-aeromodelism-masini

Postat 27 March 2010 - 08:23 PM

Salut , pe vechiul yak l-am echipat cu un OS61FX de 9,95cc pot spune ca se conporta excelent mai nou m-am pricopsit cu un corsair F4U sunt curios cum o sa zboare .
Sa auzim numai de bine.
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro