Autorotatia cu un Ornith
#1
Postat 06 February 2009 - 03:32 PM
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#2
Postat 06 February 2009 - 04:29 PM
misumat, la Feb 6 2009, 03:32 PM, a spus:
Bravo :)
Ai incercat asta direct live sau ai avut niste teste pe simulator inainte?
#3
Postat 06 February 2009 - 05:04 PM
Mag, la Feb 6 2009, 04:29 PM, a spus:
Ai incercat asta direct live sau ai avut niste teste pe simulator inainte?
Multe ore de incercari pe simulator. Doar ca pe sim imi ieseau cam jumatate din ele, iar pe viu au iesit toate... :)
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#5
Postat 08 February 2009 - 04:36 PM
Citeaza
Felicitari, si eu am inceput sa exersez niste semi-autorotatii, de la 7-8 metri inaltime si ies destul de bine. Pe simulator ies foarte bine toate.
Sa vedem realitatea! Saptamana viitoare sper sa fie vreme buna duminica. In sfarsit! :wub:
#6
Postat 08 February 2009 - 08:53 PM
Primus, la Feb 8 2009, 04:36 PM, a spus:
Sa vedem realitatea! Saptamana viitoare sper sa fie vreme buna duminica. In sfarsit! :rolleyes:
Eu o sa merg doar in timpul saptamanii la Chitila de acum incolo (in urma unor probleme aparute ieri acolo) si o sa mai exersez. Dar ma gandeam cat de departe ar trebui dus antrenamentul pentru autorotatie. In conditiile in care incep sa apara pagube mai mici sau mai mari le heli dupa aceste incercari, incepe sa nu mai renteze, mai bine raman cu o oarecare pregatire si, atunci cand va fi nevoie sa aplic, fac tot ce pot sa nu am pagube sau macar sa fie minime. Pentru ca, daca sunt atent cu pregatirea elicopterului, sunt sanse mari sa nu se opreasca motorul in zbor si sa nu fiu nevoit sa aplic ce am invatat.
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#7
Postat 09 February 2009 - 07:48 AM
Citeaza
Pai depinde cum privesti autorotatia. Daca o consideri manevra, atunci merita la fel de mult ca orice alta manevra noua pe care vrei sa o inveti.
Daca e privita ca o metoda de recuperare a modelului in cazul in care se opreste motorul, poti sa nu fii foarte riguros.
#9
Postat 25 September 2009 - 01:29 PM
radulp, la Sep 25 2009, 10:36 AM, a spus:
Teoria e simpla, vreo 2-4 grade pe minus la coborare si apoi pas pozitiv, pana la maxim cand aproape a atins solul. Practica se poate face pe simulator si e destul de aproape de adevar. Si ca sa elimin factorul surpriza, ca atunci cand se opreste motorul in zbor sa nu fiu surprins si sa nu fac chiar ce trebuie, am setat simulatorul sa opreasca motorul automat, aleator. Daca motorul se opreste la inaltime mica (2-5m) probabil ca un pas 0 si apoi spre maxim e suficient.
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#10
Postat 25 September 2009 - 05:16 PM
Aceasta postare a fost editata de Ovi: 25 September 2009 - 05:17 PM
#12
Postat 25 September 2009 - 07:46 PM
Ovi, la Sep 25 2009, 05:16 PM, a spus:
In primul rand,autorotatia se foloseste la oricare concurs de elicoptere.Este ultima manevra efectuata.Deci e bine sa o stii face si sa si exersezi.(sa o folosesti).Nu stii niciodata cand ti-i se poate opri motorul in zbor si daca nu-l stapanesti pana jos,te alegi cu o gaura mare la buzunar.As dorii sa nu mai adaugati replici nefondate.Spuneti-va parerea asupra unui lucru folositor.Asa vom mai evolua.Nu ne nastem atotstiutori.
#13
Postat 25 September 2009 - 11:07 PM
Am inceput cu semi auto-rotatii de la cativa metri, pentru a vedea cum raspunde modelul, cat pitch imi trebuie sa il opresc din cadere, si cam timp imi ia sa il stabilizez inainte de a-l pune cuminte in iarba. Au fost aterizari mai dure, am rupt si-un tren, dar astea fac parte din experienta.
Apoi am urcat din ce in ce mai mult, pana am ajuns la o inaltime pe care eu o consider suficienta. (este inaltimea la care elicopterul este in partea superioara a looping-ului).
Trebuie lucrat mult pe simulator, si apoi si cu modelul. De asemenea, pentru cine are mai multe modele, fiecare model va autorota altfel.
La o iesire, dati cel putin un rezervor sau un pack numai pe autorotatii si veti progresa.
Modele mai mici (de la seria 450 in jos) nu le recomand pentru autorotatie din cauza dimensiunii.
Succes!
#14
Postat 27 September 2009 - 08:29 AM
Ca idee m-am prins...daca se opreste motorul nu cred ca pot salva un 450 din autorotatie, nu are suficienta energie.
Aceasta postare a fost editata de firedragon: 27 September 2009 - 08:40 AM
elicoptere:blade msr, t-rex450sev2, t-rex 600esp si o jumate de t-rex 500esp
planor multiplex cularis
)
#16
Postat 27 September 2009 - 07:35 PM
La un concurs de acrobatie (nu la noi, vre-o 30 de participanti), erau multe figuri predefinite, cu punctaje diferite, din care isi alegea fiecare cam 10 care se puncteaza (K-ul). Se alege, se anunta, se da foile arbitrilor si se puncteaza exact figurile alea. Restul era libera poezie (in afara concursului). Dar, toti erau obligati si punctati eliminatoriu pentru autorotatie. Adica daca nu o faci pe asta, nici nu te inscrie, indiferent ce crezi tu ca poti sa arati.
Toate heli-urile urcau sus, foarte sus (pentru auto), nu cred ca in vre-o figura (fie ea si combinata) se ajungea mai sus. Acolo, cam toti intrau in static (hovering), dupa care treceau in idle 3. Brusc motoarele intrau in relanti, piloti puneau colectivul al minim, si heli-ul o lua in jos, violent vertical, practic in gol. Dupa o cadere destul de mare, rotorul prindea (dupa sunet) o turatie mare, mult mai mare decit turatia in transmisie, si elicopterul incetinea din coborire (nu cred ca din mansa). Raminea foarte turat, cu motrul la ralanti, si cobora mai incet, asemanator cum ar veni cu parasuta deschsa, practic in autorotatie. Din cite am vazut, cu mansa jos, complet jos. Cam pe ultimi 10m de coborire, din ciclic, i se dadea o miscare inainte si in spirala, cu care se urmarea pozitionarea cu botul in vint si cit mai aproape de un punct fix predefinit. Pe ultimii metrii, ridicau colectivul, se auzea cum se reduce viteza de rotatie, si-l stabilizau in plan vertical zburind orizontal, si facind aterizare cit mai lina si aproape de punctul fix. Clar din colectiv, pierzind turatie in rotor, cu motorul la ralanti, cam la o jumatate de metru inaltime.
Prea o faceau cu totii la fel, sa-mi inchipui ca se face altfel.
Ce am vazut: in idle 3, cu colectivul jos erau cam la -3 - 5 grade. Destul de mult se cobora constant, cu turatie foarte mare, cu mansa jos si motorul in ralanti. Asta (turatia) le dadea o incredibila rezerva rotativa, cred ca 3-5 secunde de zbor orizontal fara motor.
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 27 September 2009 - 07:43 PM
#17
Postat 11 August 2010 - 09:36 AM
Niciodata nu am incercat autorotatia , chiar daca am incercat de citeva ori pe simulator ,numai ca nu am avut pe realflight Hirobo Shuttleplus2
si pare ca din motivul asta nici nu incercam. Pina cind zburam toate feluri de 2D ,si prima data era cind eram asa de uimit si fericit de productia mea incat motorul ramanea fara combustibil :D
Se audea o innecare a motorului brusc si o mare liniste !!!
Numai zgomotul palelor si batatura inimii se audea :D , prima reactie a fost ca faceam hover si luam in horizontal , dupa ce am dat seama (si din zgomotul palelor) ca n-am de ales ,pierd si rpm si trebuie sa fac cumva autorotatie , si in acest moment dadeam pitch-ul la minim (-3 ) si vedeam cum se prabuseste de la 10m , chiar puteam manevra heliul in coborire , pina cind la aprox 2 metri dadeam collectiv aprox 3/4 si apoi full collective , ..
In fine iesea o aterizare din autorotatie excelenta la prima incercare fortata :D
Nu zic ca nu puteam sa aterizez mai putin 'soft' dar la prima era perfect , dupa o alimentare cu combustibil iarasi puteam sa sar in aer cu hirobo.
A doua incercare iesea foarte urit , si aici apare prostia incepatorului.
Urcam la vreo 25 m brusc apoi bagam la Th Hold . si dadeam collective - , si heliul scazuse cu un speed foarte ciudat mare, si lasam sa revina turatia la autorotatie , numai ca vedeam ca rotorul abia roteste scade foarte repede, am dat repede inapoi din th hold si collective + dar nici nu a tinut hover nici turatia nu a mai putut lua , asa am prabusit horizontal in pamint :(
CONCLUZIA mea era : dupa ce am urcat brusc 25m turatia la rotor scazuse mult , si cind am ajuns la inaltimea optimala pentru autorotatie TREBUIA sa fac 4-5 secunde hover sa regasesc turatia , dupa asta ar mergea si o autorotatie :D
In fine orcum invatam din pagubele noastre !