Competitia Zece - 10 000 Euro pentru un avion de hartie!!! Concurs organizat de ARCA pentru tinerii de pana in 16 ani
#32
Postat 09 February 2009 - 07:10 PM
Live to fly
Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
#33
Postat 10 February 2009 - 08:20 AM
Georgiana, la Feb 9 2009, 03:23 PM, a spus:
R: Aici nu inteleg intrebarea.
pai daca se doreste sa se evalueze modelul executat, atunci trebuie sa tineti seama ca toti concurentii sa lanseze cam in aceleasi conditii meteo.
daca e panta directia vantului este esentiala.
altfel o sa evaluati cata "bafta" de vant a avut fiecare....si cum Murphy nu sta degeaba este destul de probabil ca modelul "mai bun" sa aibe cele "mai slabe" conditii meteo si sa piarda.
#34
Postat 11 February 2009 - 08:16 AM
SILVIU66, la Feb 10 2009, 08:20 AM, a spus:
daca e panta directia vantului este esentiala.
altfel o sa evaluati cata "bafta" de vant a avut fiecare....si cum Murphy nu sta degeaba este destul de probabil ca modelul "mai bun" sa aibe cele "mai slabe" conditii meteo si sa piarda.
Buna,
Da o sa tinem seama.
Oricum nu se masoara distanta ci timpul de zbor al planorului.
Planorul poate fi lansat în orice direcţie doreşte competitorul, fie stând pe loc, fie din mers sau alergare.
Sesiunile de zbor nu se vor efectua în cazul în care vântul va depăşi 8 m/s, sau alte condiţii meteo nefavorabile, precum ploaie, ceaţă, etc. Direcţia vântului nu este un criteriu de oprire a sesiunilor de zbor, competitorii trebuind să efectueze zborurile, indiferent de direcţia vântului, cu condiţia ca acesta să nu depăşească 8 m/s.
Pentru fiecare competitor se vor desfăşura trei sesiuni de zbor, la intervale nu mai mici de o ora fiecare. În funcţie de numărul participanţilor acestea se vor desfăşura într-o singură zi sau în mai multe zile. Anterior, datei începerii sesiunilor, fiecare competitor va putea executa neoficial câte lansări doreşte, pentru a se familiariza cu locul desfăşurării zborurilor.
Timpii de zbor ai fiecărei echipe, din cadrul fiecărei sesiuni, se vor aduna. Va rezulta un timp total. Echipa al cărei planor a petrecut cea mai mare perioadă de timp în aer, va fi declarată câştigătoare.
#35
Postat 14 February 2009 - 12:15 PM
Live to fly
Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
#40
Postat 14 February 2009 - 07:32 PM
BIGfoot, la Feb 14 2009, 12:15 PM, a spus:
Buna!
Deocamdata nu am avut timp sa discutam, pentru ca ne mai ocupam si de alte proiecte. De aceea imi cer mii de scuze.
O sa va anunt cand voi afla ceva sigur. Modificari ale regulamntului sigur vor fi, dar nu ma pot pronunta deocamdata.
Stai linistit ... ca inca nu am dat drumul la inscrieri. Cand vom da drumul o sa fie regulamentul pus la punct(preconizam sa fie cam prin martie).
Georgiana
#41
Postat 14 February 2009 - 09:18 PM
Urez succes tuturor participantilor
#42
Postat 15 February 2009 - 09:18 PM
Si mam aliat cu 2 copii (un baiat care a fost la nationala la fizica si altul care a facut cateva cursuri de aeronautica) si nu prea cred ca nu suntem buni de nimic ...
Idei sunt cu droaia .. in 5 minute 500 de idei avem ... cu pusul in practica ne va ajuta acel adult ...
Dupa parerea mea nici nu are rost sa incepi sa faci modelul in practica pana nu testezi fiecare adeziv si tip de celuloza in toate posibilele combinatii si nu faci modelul in 3d si il testezi pe calculator ...
In fine astept sa vad daca se va schimba varsta ... sa sparam ca da ...
Live to fly
Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
#43
Postat 15 February 2009 - 09:40 PM
BIGfoot, la Feb 15 2009, 09:18 PM, a spus:
asta e cea mai tare.
tati alora care isi castiga painea din inginerie aerospatiala le ia saptamani bune dacan u chiar luni doar sa invete sa lucreze cu un soft CFD. realizarea simularilor CFD si de rezistenta mecanica si tot ce tine asta dureaza inca pe atat cel putin. asta daca ai la dizpozitie un cluster de minim 4 procesoare dual core cu vreo 4gb ram/nod. si astea doar pt rezultate numerice. daca vrei si randare video mai adauga niste placi video foarte capabile. ca sa nu mai vorbim de complexitatea si costul unor astfel de softuri.
#44
Postat 15 February 2009 - 10:54 PM
Dexter_Jr, la Feb 15 2009, 09:40 PM, a spus:
tati alora care isi castiga painea din inginerie aerospatiala le ia saptamani bune dacan u chiar luni doar sa invete sa lucreze cu un soft CFD. realizarea simularilor CFD si de rezistenta mecanica si tot ce tine asta dureaza inca pe atat cel putin. asta daca ai la dizpozitie un cluster de minim 4 procesoare dual core cu vreo 4gb ram/nod. si astea doar pt rezultate numerice. daca vrei si randare video mai adauga niste placi video foarte capabile. ca sa nu mai vorbim de complexitatea si costul unor astfel de softuri.
mai zii dextere .... :) , ca le zici asa de bine incit unii chiar te-or crede.
poti sa faci mama cfd ... daca nu stapinesti tehnologia "materialului" impus.
Va cistiga cel cu incarcarea alara cea mai mica ... sau poate cel mai baftos.
Isi va spune cuvintul, experienta, lucrul ingrijit, si creativitatea
Stima
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 15 February 2009 - 10:56 PM
#45
Postat 15 February 2009 - 11:00 PM
Dragut, la Feb 15 2009, 10:54 PM, a spus:
poti sa faci mama cfd ... daca nu stapinesti tehnologia "materialului" impus.
Va cistiga cel cu incarcarea alara cea mai mica ... sau poate cel mai baftos.
Isi va spune cuvintul, experienta, lucrul ingrijit, si creativitatea
Stima
am exagerat putin recunosc. ce incercam sa zic e ca nu e tocmai asa de simplu precum pare. si necesita munca.
iar simulare pt un avion de hartie? sincer dureaza mai mult pana faci simularea, o rulezi si analizezi rezultate decat sa faci avionu in sine si sa-l arunci cu mana.
#46
Postat 16 February 2009 - 12:12 AM
Mai pe romineste zis .... ADAPTAREA MATERIALULUI la conditiile impuse.
Hirtia prin definitie atunci cind vrei sa obtii rezistentza devine un material "greu".
Cei care vor participa vor trebui in prima faza sa execute un model performant din ORICE ALTE MATERIALE dupa care sa aduca modelul in conditiile de executie cu materialele impuse. Aici tehnologia isi va spune cuvintul.
E tentant dupa cum ziceam concursul nu neaparat prin prisma banilor ci prin PROVOCAREA tehnologica.
Stima
#47
Postat 16 February 2009 - 07:42 AM
De lucrat lucrez cu autocad si inventor fara probleme :D de nu prea am de invatat
Fonduri avem :(
Singura chestie care ne lipseste este varsta ..... :(
Live to fly
Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
#48
Postat 18 February 2009 - 03:08 PM
De foarte mult timp nu am mai auzit de un asemenea concurs sunt mandru sa fiu roman si sa stiu ca in tara noastra inca se mai stimuleaza tineretul sa se formeze BINE si sa nu o ia pe cai gresite.De mic am fost la un club de modelism (9 ani) si pana in prezent (21 ani) am participat la concursuri am castigat si eram entuziasmat.
Sincer sunt bucuros ca se organieaza acest concurs.Sper sa se inscrie cat mai multi participanti si probabl voi veni si eu cu cativa colegi de club.Voi vorbi cu directorul clubului si voi pune problema acestui concurs in fata.
Intrebare : daca facem la club mai multe echipe formate din 2 oameni (adult + persoana sub 16 ani in anul 2009) se poate?
Va multumesc.
Push your limits to a level you have never did before.
#49
Postat 19 February 2009 - 09:04 AM
rou162, la Feb 18 2009, 03:08 PM, a spus:
De foarte mult timp nu am mai auzit de un asemenea concurs sunt mandru sa fiu roman si sa stiu ca in tara noastra inca se mai stimuleaza tineretul sa se formeze BINE si sa nu o ia pe cai gresite.De mic am fost la un club de modelism (9 ani) si pana in prezent (21 ani) am participat la concursuri am castigat si eram entuziasmat.
Sincer sunt bucuros ca se organieaza acest concurs.Sper sa se inscrie cat mai multi participanti si probabl voi veni si eu cu cativa colegi de club.Voi vorbi cu directorul clubului si voi pune problema acestui concurs in fata.
Intrebare : daca facem la club mai multe echipe formate din 2 oameni (adult + persoana sub 16 ani in anul 2009) se poate?
Va multumesc.
Da se poate!
Si multumim mult pentru laude!
Te asteptam la concurs! Voi da un mesaj cand va fi regulamentul 100% finalizat si cand vom da drumu la inscrieri!
Georgiana
Aceasta postare a fost editata de Georgiana: 19 February 2009 - 09:09 AM
#51
Postat 23 February 2009 - 08:05 AM
the rc boy, la Feb 22 2009, 11:42 AM, a spus:
DA! Dupa cum ati vazut pe pagina noastra de internet (www.competitiazece.ro), am anuntat deja intentia de a modifica regulamentul pentru a permite tinerilor pana in 18 ani sa participe.
Adica, daca pana la data de 17 iunie 2010 nu ai implinit 18 ani, poti participa. Daca ai implinit poti participa, dar numai ca tutore.
Regulamentul continand aceasta prevedere inca nu s-a modificat, dar va fi modificat in curand. Asa ca, va puteti apuca de calcule si constructie!
#52
Postat 23 February 2009 - 06:47 PM
Se poate pune o poza cu locul de unde se vor lansa modelele si imprejurimile ?
Se multumeste din nou .. ne apucam de munca ...
Stima
Live to fly
Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
#53
Postat 23 February 2009 - 10:43 PM
sa auzim de bine!
0741336735
#54
Postat 24 February 2009 - 08:33 AM
BIGfoot, la Feb 23 2009, 06:47 PM, a spus:
Se poate pune o poza cu locul de unde se vor lansa modelele si imprejurimile ?
Se multumeste din nou .. ne apucam de munca ...
Stima
Cu foarte mare placere!
Cat despre loc....avem un loc in plan...dar ramane sa discutam cu primaria , sa vedem daca vom primi aprobare...
Georgiana
the rc boy, la Feb 23 2009, 10:43 PM, a spus:
sa auzim de bine!
Spor la munca :-)
#55
Postat 26 February 2009 - 09:22 PM
takeoff, la Feb 14 2009, 10:18 PM, a spus:
Urez succes tuturor participantilor
cred k nu esti la curent cu ce pot 'tineri" din ziua de azi..... asa ca o referinta... www.gigahertz.rodan.ro ...pana si gaurile din senzor au fost facute manual....din diferite motive......eu chiar sunt increzator in 'acele sanse cat de mici' ...... desigur ar putea exista si varianta ta......dar cu o buna organizare...de ce nu?
personal multumesc si sper sa vad si primul aeromodel planor construit din hartie...... :rolleyes:
ps:Moldovanu Ionut .....si da am doar 16 ani......... :blush:
0741336735
#56
Postat 26 February 2009 - 11:30 PM
Ar fi pacat pentru o asa initiativa laudabila.
Si inca o remarca, la 200 de participanti premiul e deja acumulat si arca ramane cu advertising-ul pe gratis. :lol:
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#58
Postat 27 February 2009 - 06:52 PM
Ce se intampla daca ma prezint cu un balon - din hartie si lipici - umplut cu heliu/hidrogen? Asta in timp ce toti ceilalti vin cu fel de fel de "planoare".
Ala nu se mai poate numi aparat de zbor aerodinamic pentru ca e pe prncipiul lui arhimede.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#59
Postat 27 February 2009 - 08:14 PM
Asa sa zicem ca cineva vine cu o invetie superba in aeronautica si din cauza ca nu a folosit nu stiu ce adeziv ca altul care avea un planor mai "normal" si il folosise a pierdut ... ceea ce nu mi sar parea corect ...
Daca nu limitate obiectele din care sa se faca modelul macar sa excludeti cate ceva dintre avezivi sau epoxi(exista epoxi care se face metal :unsure:,presupun ca stiti dar nu ma refeream la gama bison ci altceva de 15 ori ma tare sau exista chiar cu structura moleculata apoximativ asemanatoare cu cea a carbonului si o data inatarit e un pic mai greu si aproape la fel de flexibil cu tijele din fibra de carbon)
Sper sa va dea de gandit un pic ce am zis ...
Live to fly
Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
#60
Postat 28 February 2009 - 01:42 PM
Skyspy, la Feb 27 2009, 06:52 PM, a spus:
Mda... Atunci o sa vin cu un aparat de zbor aerodinamic, sustinut si de principiul lui Arhimede. In regulament nu se specifica ca n-as avea voie. Dar nu asta e problema....
Eu vin cu urmatoarea problema strict tehnica - parerea mea:
Se dau doua aeromodele cu caracteristici strict identice pana la a N-a zecimala.
Acestea vor evolua intr-o atmosfera strict identica, cu parametrii strict identici pana la a N-a zecimala.
Un aeromodel va fi lansat de un copil de 8 ani, 1,30 m inaltime si 40 Kg.
Celalalt va fi lansat de un adolescent de 16 ani, 1,70 m, si 95 Kg.
Se cere sa se afle care aeromodel va zbura mai mult si de ce.
Cei care stiu, vor intelege ce vreau sa zic. Pentru ceilalti, e vorba de un parametru numit finete aerodinamica.
In plus, eu as schimba "premiul". In loc de cei zece mii de lei-euro-dolari - de care tata/tutorele o sa-si cumpere masina sau o sa-si puna termopane - sa zicem... o bursa de studii...
Gresesc cu ceva?
Aceasta postare a fost editata de Eugen F.: 28 February 2009 - 01:52 PM