Salut trupa am sieu o nelamurire; am un incarcator Robbe 5R si un accumulator de 2v si 10 A pt bujie cuplat la incarcator la 680mA comform formulei ar trebui sa stea la incarcat cam 20 ore dar dupa 12 a inceput sa se auda un fel de sfarait in accu ca si cum ar fierbe DE CE ??????????
Pagina 1 din 1
incarcator +accumulator
#2
Postat 05 April 2004 - 10:02 AM
Acumulatorii cu plumb se incarca cu un curent de 1/20 din capacitate, deci in cazul tau cam 500 mA.
La acestia finalizarea incarcarii se face la atingerea tensiunii maxime pe celula, dupa care se deconecteaza. De asemenea, se recomanda ca adata cu apropierea de stadiul de incarcare maxim, sa se reduca curentul de incarcare progresiv pana la decuplare.
Sper sa nu fi fiert de tot al tau!
Succes!
La acestia finalizarea incarcarii se face la atingerea tensiunii maxime pe celula, dupa care se deconecteaza. De asemenea, se recomanda ca adata cu apropierea de stadiul de incarcare maxim, sa se reduca curentul de incarcare progresiv pana la decuplare.
Sper sa nu fi fiert de tot al tau!
Succes!
#5
Postat 06 April 2004 - 10:44 PM
Cu respect pt totat lumea, dar incarcare-n tensiune constanta a auzit cineva pe aici?
Pai daca confundatzi Pb cu NI-CD sau NI-mh nare decat sa sfaraie de-i sar placile.
Vezi artcolul acumulatorii al lui Alexela totusi, dar pana atunci itzi spun ca eu incarc PB de 12Vcc adica 6elementzi de 2Vcc inseriatzi, in tensiune constanta de 13.8 vcc si merg de minune (unele sisteme merg pana la 14.7). Mai exact tie-tzi trebuie la bornele incarcatorului 13.8/6 adica 2.3 sau 2.4 vcc tensiune constanta si atat tre sa mai ai grija doar sa faca si incarcatorul fatzaa la curentul consumat functzie de capacitatea si niv de descarcare al accu adica sa nu incinga aiurea daca-i prea mic, daca-i prea mare nu-i nici un bai. Pt finalul incarcarii potzi inseria un ampermetru si vezi cand nu mai ia curent, dar potzi sa-l tii mult si bine la-ncarcat ca nu au nimic atat timp cat la borne nu depasesti 2.4Vcc la mine la unele sisteme satau chiar tot timpul la-ncarcat, ma-i putzin cand se ia curentul. Daca incarcatorul nu-tzi perminte o tensiune constanta de 2.4vcc spune si gasim noi o solutzie pt asta. Bafta si nu-i prajii si tu cum am prjit eu bujia azi
Pai daca confundatzi Pb cu NI-CD sau NI-mh nare decat sa sfaraie de-i sar placile.
Vezi artcolul acumulatorii al lui Alexela totusi, dar pana atunci itzi spun ca eu incarc PB de 12Vcc adica 6elementzi de 2Vcc inseriatzi, in tensiune constanta de 13.8 vcc si merg de minune (unele sisteme merg pana la 14.7). Mai exact tie-tzi trebuie la bornele incarcatorului 13.8/6 adica 2.3 sau 2.4 vcc tensiune constanta si atat tre sa mai ai grija doar sa faca si incarcatorul fatzaa la curentul consumat functzie de capacitatea si niv de descarcare al accu adica sa nu incinga aiurea daca-i prea mic, daca-i prea mare nu-i nici un bai. Pt finalul incarcarii potzi inseria un ampermetru si vezi cand nu mai ia curent, dar potzi sa-l tii mult si bine la-ncarcat ca nu au nimic atat timp cat la borne nu depasesti 2.4Vcc la mine la unele sisteme satau chiar tot timpul la-ncarcat, ma-i putzin cand se ia curentul. Daca incarcatorul nu-tzi perminte o tensiune constanta de 2.4vcc spune si gasim noi o solutzie pt asta. Bafta si nu-i prajii si tu cum am prjit eu bujia azi
#6
Postat 07 April 2004 - 05:15 PM
Asa este. La cele cu plumb de 12 V este buna tensiunea de incarcare constanta de 13.8 V (mie mi-a mers cel mai bine) si pana la 14.1 V. Curentul de incarcare nu trebuie sa depaseasca 1/10 din curentul acumulatorului. 1/10...10 ore....1/20.....20 de ore.
#8
Postat 08 April 2004 - 04:09 PM
Fierbe si creste concentratia de acid.
#9
Postat 08 April 2004 - 09:35 PM
Cu respect intreb acum, atzi incercat asa ceva si fierbe daca are 2,4Vcc la borne?
Si din nou va repet ca PB se incarca doar in tensiune constanta si atat.
Ca daca mergetzi cu masina peste 3 ore nu va fierbe accuu doar? si de scos alternatorul din sarcina nu-l scoate nimeni, releul regulator se straduie doar sa nu depaseasca aprox 14Vcc la borne si atat.
Sursele din centrala alarmelor sunt doar niste stabilizatoare paralele car nu decupleaza nici cum accu din circuit ci ii mentin tensiunea la borne constanta si atat.
Si din nou va repet ca PB se incarca doar in tensiune constanta si atat.
Ca daca mergetzi cu masina peste 3 ore nu va fierbe accuu doar? si de scos alternatorul din sarcina nu-l scoate nimeni, releul regulator se straduie doar sa nu depaseasca aprox 14Vcc la borne si atat.
Sursele din centrala alarmelor sunt doar niste stabilizatoare paralele car nu decupleaza nici cum accu din circuit ci ii mentin tensiunea la borne constanta si atat.
#10
Postat 09 April 2004 - 04:47 PM
Ai absoluta dreptate.Asa am spus si eu-poate nu foarte clar-.Tensiune 13.8 si sa nu depaseasca 1/10 din amperaj.Asta la inceput ca pe urma curentul scade singur.Deci un stabilizator cu limitare de curent.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1