S-130 de la Robbe
#1
Postat 26 June 2008 - 01:27 PM
Doresc sa achizitionez de la ROBBE kitul de S-130. Modelul vine cu trei motoare care se invart spre dreapta. Ma gandeam sa inversez polaritatea unuia dintre cele exterioare pentru a corecta problema de manevrabilitate a modelului. Problema este ca nu gasesc si elice pe stanga. Pot sa montez alt tip de elice pe model, eventual de viteza?
S-a mai "jucat" cineva cu acest kit? Orice sfaturi sau recomandari sunt binevenite, chiar cerute, deoarece este primul kit de acest fel de care vreau sa ma apuc.
Multumesc,
NON SERVIAM !!!
#3
Postat 26 June 2008 - 07:52 PM
mai bine as lua PT15 unde cu un navy compact ,obtii o tractiune mult mai mare ,sau chiar cu un motor 755.
faci cum vrei dar parerea mea este ca PT15 ar fi alegerea ce mai buna d.p.d.v calitate-pret.
daca rami la s-130,eu zic sa lasi elicile originale,din ce am vazut s-ar parea ca axul port elice e de 3mm(nu stiu sigur)
http://data.robbe-online.net/robbe_pdf/P11...1122_1-1165.pdf
#4
Postat 26 June 2008 - 09:12 PM
Asta va fi si urmatoarea mea achizitie (renunt la Calypso dar depind de unii la care am comandat un start set digital de trenulet pe N si daca mi-l aduc luna viitoare, mai stau cu S130 o luna-doua, daca nu mi-l aduc, cu banii recuperati imi iau vedeta si-mi schimb si avatarul :lol: ). Asa ca m-a obsedat si pe mine mult problema asta si nici nu vreau sa aud ca a mea va merge cu 3 elicii pe acelasi sens.
Problema este ca n-am gasit nicaieri nici o informatie despre diametrul elicilor de la s130-robbe scara 1/40. Prin comparatie cu modelul S100 Revell la scara 1/72, care are elicile de 15mm, as putea zice ca cele de la robbe ar avea pana in 30mm.
Deoarece robbe nu are elici submerse pe ambele sensuri decat de la 35mm in sus, inseamna ca trebuie sa facem cum a zis si anton_beton93, iar daca-i bal, apai o sa luam din bronz sau inox, ca se gasesc de la 10$ la maxim 15 euro bucata. Daca par cam scumpe, merg si cele de plastic dar alea metalice erau de mare efect.
A doua problema ar fi daca robbe au pus motoare de aero, cu setarea periilor astfel incat sa favorizeze mersul pe dreapta. In cazul asta trebuie schimbate si motoarele sau incercata modificarea unuia ceea ce ma tem ca-i tare greu. Dar sa nu cobim si sa gandim pozitiv.
Acum sa-i raspund si lui sonic xz, ca sa nu ramana suparat: a compara o vedeta din clasa S100 cu un PT815 japonez (numita si PT15) pentru mine suna a blasfemie. Nu-i rea japoneza dar germana e deosebita cu arhitectura ei, cat despre viteza si manevrabilitate S130 este net superioara.
Apropo sonic, sa sti ca PT815 reala din WWII, avea tot 3 motoare, 3 axe si 3 elici. Robbe a vrut sa o poata vinde mai ieftin, iar cine vrea sa respecte realitatea o face si pe aia cu 3 grupuri propulsoare.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 26 June 2008 - 09:19 PM
#5
Postat 26 June 2008 - 09:42 PM
elicile sunt de 30 mm cu filet M2 si din cate am vazut pe siteul producatorului, are doar elici pe dreapta
@navigator,eu nu sunt mare pasionat de asemenea navomodele,mai ales despre istoria lor.cert e ca imi place o vedeta ca aceasta,insa pt ce are ea in interior,pret si pe langa faptul ca iti trebuie si restul de piese...nu mi se pare deloc o afacere fericita....
motorizarea consta in 3 motoare seria 400.aceste motoare au turatii mari si elicile de 30mm sunt deja prea mari pt direct drive.macar de avea in kit motoarele cu un reductor de 3:1.consumul unui motor se duce pana in 5-7 amp ,asa ca la 3 bucati....15-20 amperi....nu te joci prea mult cu barca...
oricand as prefera 2 seturi de propulsie (cum ar fi navy compact)...comsuma 4-5 amperi cu elicea originala(2 pale de 45 si pas de 60mm).si ofera o tractiune destul de mare...asa ca la vedeta s -130 unde are aprox 1.5kg,o bucata e deajuns....iar cu un acumulator de 8 celule ruleaza si 40 minute...si este mult mai interesant sa aiba si functii auxiliare.
in fine....nu este alegerea mea....dar e frumoasa si pt15 :D
#6
Postat 27 June 2008 - 06:20 AM
Stiu ca acest kit este nesimtit de scump si din pacate destul de prost executat de fabricant. Are probleme la virajele spre dreapta, si mari probleme la asamblarea puntilor. Am citit cam tot ce am gasit si despre nava, si despre modelul de la Robbe.
Ca motorizare, acest model se poate monta in doua feluri, si voi merge pe varianta cu doua regulatoare. Adica pana la jumatate inainte si inapoi, voi merge cu un motor. Peste, vor intra si celelalte doua. La o carmire spre dreapta la viteza maxima, modelul se ridica pe o coasta, o elice iese din apa, si sare drept, in loc sa coteasca.
Nici pe site la Robbe si nici pe site-ul de unde o cumpar nu sunt elici cu pasul spre stanga de 30mm pe ax de 2mm. Nu stiu de unde asi putea achizitiona alt set. Sa inteleg ca nu este suficient doar sa inversez polariatea uniua dintre motoarele laterale? Si de unde se poate achizitiona un set de elici metalice? Si mie mi se par de efect.
O alta intrebare ar fi daca sa-i pun si un sistem de racire cu apa.
Cei de pe site-ul de unde o comand mi-au spus ca va avea o autonomie destul de mare. Nu stiu exact cat vor tine acumulatorii, mai ales ca ma gandesc sa instalez si lumini de pozitie cu un proiector de cautare functionale. Exista vre-o posibilitate sa-i cresc autonomia (alti acumulatori, altceva)?
Daca aveti experienta, ce adezivi imi recomandati, eventual de la #$%&%#$$.
Modelul nu este incarcat in privinta detaliilor, dar cred ca se pot adauga multe. O problema va fi sa gasesc marinari germani scara 1:40.
In filmuletele de pe youtube, nu prea sunt modele care sa se compare cu el in ceea ce priveste navigatia. In liceu ma apucasem sa-l construiesc din baghete, insa diferite motive m-au facut sa renunt. Nu vreau sa renut la S-130. deoarece sunt pasionat Kriegsmarine.
Aceasta postare a fost editata de U1326: 27 June 2008 - 08:37 AM
NON SERVIAM !!!
#7
Postat 27 June 2008 - 08:07 AM
U1326, la 27 Jun 2008, 06:20, a spus:
poti incerca si o varianta cu trei regulatoare. unul central - ca in varianta aleasa de tine, iar celalalte doua mixate dupa o lege care sa permita intoarcerile corect.
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#8
Postat 27 June 2008 - 08:49 AM
#10
Postat 27 June 2008 - 10:17 AM
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#11
Postat 27 June 2008 - 10:58 AM
navigator, la 27 Jun 2008, 08:49, a spus:
cauta elici la graupner, le poti comanda de acolo de unde comanzi barca (le dai codul elicei si ei le aduc), exista la robbe un adaptor de la ax de 2mm la ax de 4mm (il comanzi separat, este folosit la navomodelul RAC 400, nu-i stiu codul)
butucul la elicile pt ax de 4mm este de 6.5mm
Aceasta postare a fost editata de Zue: 27 June 2008 - 10:58 AM
#12
Postat 27 June 2008 - 01:56 PM
U1326, poate ca in pozele alea este o barca a unuia care a modificat si el sistemul de propulsie, schimband elicile. In planul P1122_1-1165.PDF la pagina 33/48 (al documentului pdf) se arata ca in ambele variante de echipare cu regulatoare, motoarele se leaga astfel incat sa se roteasca la fel.
Fulgerica, nu cumva te-ai lasat inselat de faptul ca motorul central este doar desenat cu polii inversati fata de cele laterale, dar urmarind legaturile se observa ca este cu borna plus legata tot la iesirea motor-plus a regulatorului ptr central? De fapt sagetile sensului de rotatie arata acelasi sens la toate motoarele.
Vorbim de acelasi document? M-as bucura sa ai dreptate.
#13
Postat 27 June 2008 - 03:03 PM
Aceasta este poza in care se vad elicele originale.
Am facut deja comanda, dar nu au toate componentele pe stoc momentan. Sper sa ajunga pana weekend-ul viitor.
Aceasta postare a fost editata de U1326: 27 June 2008 - 03:12 PM
NON SERVIAM !!!
#14
Postat 27 June 2008 - 04:16 PM
navigator, la 27 Jun 2008, 13:56, a spus:
Fulgerica, nu cumva te-ai lasat inselat de faptul ca motorul central este doar desenat cu polii inversati fata de cele laterale, dar urmarind legaturile se observa ca este cu borna plus legata tot la iesirea motor-plus a regulatorului ptr central? De fapt sagetile sensului de rotatie arata acelasi sens la toate motoarele.
Vorbim de acelasi document? M-as bucura sa ai dreptate.
da, se pare ca m-am inselat. dar asta nu te impiedica sa le pui inversat. altfel, modelul se apleaca periculos de mult:
http://www.modelboatmayhem.co.uk/Builds/S130/images/Build_1306.jpg
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#15
Postat 27 June 2008 - 06:12 PM
Ce componente nu au pe stoc si cine? Bt sau Robbe?
Ca elici de bronz pot fi avute in vedere cele de la http://www.raboesch.com/ catalogul 2, cele D-type cu 3 pale, cod 156-01 ptr. R si 156-02 ptr L. Astea mi se par foarte apropiate de cele din poza de epoca. Elicile A-type cod 146-09 si 146-10 sunt asemanatoare ROBBE dar departe de realitate si de o nava de viteza.
#17
Postat 27 June 2008 - 06:37 PM
#19
Postat 02 July 2008 - 07:47 PM
Citeaza
si cum zici ca ai calculat autonomia asta?!!!!
#21
Postat 02 July 2008 - 08:55 PM
#22
Postat 02 July 2008 - 09:00 PM
La machete e de dorit sa se imprime o viteza "la scara". Nu neaparat viteza navei reale impartita la scara modelului, dar se poate tine cont si de siajul lasat de nava.
Sigur, oricine este liber sa puna orice sistem de propulsie ca sa modifice comportamentul machetei.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 03 July 2008 - 08:52 AM
#24
Postat 18 July 2008 - 09:39 AM
Vorbesc in cunostinta de cauza deoarece posed si PT si S-100 (seamana cu s-130)
Aceasta postare a fost editata de Shumica: 18 July 2008 - 09:40 AM
#25
Postat 18 July 2008 - 01:15 PM
sonic xz, la 26 Jun 2008, 19:52, a spus:
mai bine as lua PT15 unde cu un navy compact ,obtii o tractiune mult mai mare ,sau chiar cu un motor 755.
faci cum vrei dar parerea mea este ca PT15 ar fi alegerea ce mai buna d.p.d.v calitate-pret.
.....
Am uitat sa-i zic lui sonic xz dar e valabil si ptr altii care nu stiu ce sa aleaga intre S130 sau PT15:
pretul lui S130 este cel final, care include toate elementele suprastructurii si cele 3 motoare, cu 3 axe de elici si cu 3 elici. Pretul lui PT15 este fara kitul cu elementele suprastructurii (no. 1098), fara motor, ax, elice (sau toate astea de inmultit cu 3 ptr. cine tine sa respecte realitatea).
Daca facem o socoteala, nu cred ca PT15 a ramas "alegerea ce mai buna d.p.d.v calitate-pret".
#26
Postat 18 July 2008 - 01:35 PM
oricum un pt15 costa 400ron....setul e accesorii este 160 ron ....... iar pt sistemul de propulsie raman cam 240 ron.
asta pt o comparatie intre cele 2 modele.
in general nu am incredere in 3 motoare 400speed pe direct cu elici de 30mm si toate pe acelasi sens... cu pachetul de 6-7 celule consumul maxim ajunge pe la 15 amperi sau chiar mai mult..in comparatie cu alte sisteme de propulsie chiar si cu un singur motor adecvat unde consumul abia poate depasi 6-8 amperi...deci asa avem o autonomie mai mare si poate o viteza egala sau mai mare.
daca vreti 3 motoare : seria 400 cu reductor 2:1 sau 3:1 cu elice adecvata sau motoare de cuplu mare si turatie de 6.000-10.000 rpm in gol.
#27
Postat 18 July 2008 - 01:43 PM
Daca esti modelist maniac dai orcat ca sa ai acasa modelul dorit.
Stangi din popou nu bei nu manaci nu te duci la parasute si dupa cateva luni poate iti permiti sa cumperi ce vrei.
Aceasta postare a fost editata de Shumica: 18 July 2008 - 01:45 PM
#28
Postat 18 July 2008 - 02:00 PM
Shumica, la 18 Jul 2008, 14:43, a spus:
Daca esti modelist maniac dai orcat ca sa ai acasa modelul dorit.
Stangi din popou nu bei nu manaci nu te duci la parasute si dupa cateva luni poate iti permiti sa cumperi ce vrei.
sa stii ca asa sta treaba... :lol:
#29
Postat 12 September 2008 - 03:33 PM
Asa arat modelul acum. Saptamana viitoare vor ajunge si sistemul propulsor comandat la Raboesch via alta firma. Restul, daca mai sunt amatori.
Multumesc,
U-1326
NON SERVIAM !!!
#30
Postat 16 September 2008 - 01:31 PM
Eu chiar nu imi explic combinatia regulator aero cu navo.
Din cate am vazut aia recomanda regulator de 35 A ala de aero de 19 A mi se pare cam mic.
Eu as sugera sa mergi pe acelasi tip de regulator/oare.
Ce motoare o sa folosesti ?