Aceasta postare a fost editata de Primus: 04 February 2009 - 12:19 PM
T-rex 600 conversie electric la nitro sau benzinar
#3
Postat 03 February 2009 - 06:40 PM
Mag, la Feb 3 2009, 04:54 PM, a spus:
nu alege sa te scarpini la cap cu mana printre picioare..
poti alege direct electric sau direct nitro
ce farmec ar avea sa cumperi un kit electric si sa il faci nitro ,complicand inutil ceva care trebuie sa fie simplu..
"pe benzina" -trebuie sa aiba motor de minim 23 cc(cred ca 23 e minim)-motor destul de greu destinat unei clase mai mari de heli.
p.s presupun ca nu se vrea sa fie un topic de genul "as putea sa pun dak vreau motor de la drujba ca am primit una cadou si mias face un elicopter sa fac poze cu el"
Aceasta postare a fost editata de Primus: 04 February 2009 - 12:22 PM
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#4
Postat 04 February 2009 - 12:56 PM
nen77, la Feb 3 2009, 06:40 PM, a spus:
poti alege direct electric sau direct nitro
ce farmec ar avea sa cumperi un kit electric si sa il faci nitro ,complicand inutil ceva care trebuie sa fie simplu..
"pe benzina" -trebuie sa aiba motor de minim 23 cc(cred ca 23 e minim)-motor destul de greu destinat unei clase mai mari de heli.
p.s presupun ca nu se vrea sa fie un topic de genul "as putea sa pun dak vreau motor de la drujba ca am primit una cadou si mias face un elicopter sa fac poze cu el"
Scarpinatul asta de care spui tu este 100% real intr-o tara dezvoltata cum este SUA (desi in acest moment nici acolo nu e viata prea roz). Dar la noi unde cuvantul "criza" are un trend ascendent, lucrurile stau cu totul altfel.
Personal detin si un kit de T-rex 600 electric (achizionat mai ieftin decat din magazin) pe care as vrea sa-l fac pe benzina. Dar conversia de la electric la benzina nu s-a prea facut. Exista un pas intermediar, Nitro. Toti fac trecerea de la Nitro la benzina. De aceea acest topic.
Exista si motoare mai usoare si de capacitate mai mica care se preteaza la asa ceva. De ex. Zeonah 20cc. Apoi se pot pune pale mai mari, inclusiv la coada.
In final, ai sa razi, dar solutia cu motorul de drujba nu este una chiar asa de caraghioasa cum pare. Nu e prea mare diferenta. Doar ca motorul de drujba are magnetou inclus, ceea ce nu toate motoarele cu benzina de avioane au.
Topicul este destul de complex si astept persoane competente sa-si expuna parerile.
Merci, oricum.
#5
Postat 04 February 2009 - 07:04 PM
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 04 February 2009 - 07:05 PM
#6
Postat 04 February 2009 - 07:23 PM
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 04 February 2009 - 07:23 PM
#7
Postat 04 February 2009 - 08:17 PM
vlad1, la Feb 4 2009, 07:04 PM, a spus:
E adevarat, m-am gandit si eu la asta, dar e destul de greu sa le compari daca nu le ai in fata. Nu se dau cotele in mm sau inch decat la prea putine repere. Si este o ruleta costisitoare. Pana acum pare singura solutie. Un ajutor mare ar fi daca as putea vedea si masura un T-rex 600N in realitate. De aceea si acest topic. Mersi oricum.
#8
Postat 04 February 2009 - 08:22 PM
dan_mitea, la Feb 4 2009, 07:23 PM, a spus:
S-a testat deja asta. S-a gasit o optiune buna. Motorul de avioane Zenoah 20cc. E adevarat ca e mai greu si dezvolta mai putina putere, dar chiar si asa se pot efectua inca acrobatii 3d. Insa timpul de zbor a crescut enorm. Aprox 45 min. de zbor ceea ce e intr-adevar deosebit.
#9
Postat 04 February 2009 - 09:05 PM
Mag, la Feb 4 2009, 08:22 PM, a spus:
Daca toata complicatia asta vrei sa o faci pt. cresterea timpului de zbor,nu merita,dupa cum a spus si Vlad 1 vei cheltui multi bani fara garantia reusitei.Uite aici o poza cu doua elicoptere,care crezi ca a zburat mai mult?(record mondial la durata)
Si cam asa arata un rezervor pt. nitro
#10
Postat 04 February 2009 - 09:20 PM
takeoff, la Feb 4 2009, 09:05 PM, a spus:
record_heli_2.jpg
Si cam asa arata un rezervor pt. nitro
Tare poza !
Probabil cel pe nitro, caci celalalt e electric. N-avea nici o sansa.
Complicatia asta vreau s-o fac caci am deja unul electric achizitionat mai de mult fara motor. Sunt sanse mari sa reusesc cu un minim de cheltuiala inutila. De aia scopul acestui topic.
Si dorinta este nu doar de a zbura mult timp, ci si de a scapa de ceva vibratii si de acel fum daunator imaginilor sau filmarilor. Si nu in ultimul rand a unui zgomot ceva mai redus.
Mersi.
#11
Postat 04 February 2009 - 11:41 PM
#12
Postat 05 February 2009 - 10:53 AM
takeoff, la Feb 4 2009, 11:41 PM, a spus:
Technica...ormation.doc
Pt. ca era imposibil de ghicit. Si asa pare ireal desi datele sunt destul de exacte. Cred ca batea tare vantul de jos sau erau cine stie ce curenti ascensenti in acel moment :D
#13
Postat 05 February 2009 - 03:37 PM
conversia motoarelor de drujba in motoare de avion e posibila insa nu cred ca merge la heli(de fapt motoarele de avion acolo isi au originile)
argument :
motoarele de heli necesita turatii mai mari si se incalzesc mult mai mult ca motoarele de avion.
daca intr-o tara dezvoltat SUA oameni is permit sa faca de fun experimente nu te impiedica nimeni si pe tine sa o faci..mutate acolo sau incerca aici.
totusi:
esti un om cu o gama mica de cunostinte in acest domeniu si presupun ca si bugetul limitat.ca sa nu mai zic de accesiblitatea la anumite scule.
incerci sa faci ce nu au implementat firme consacrate care au un buget obraznic pentru a dezvolta idei noi ,piloti de exceptie etc.
daca ideea ar fi fost "buna" era deja imlementata.
sunt sigur ca merge dar nu vad finalitatea,vei obtine un heli care sta in aer 30 minute dar va fi ceva modest ,iar calitatile de zbor cu mult sub ale oricarui kit standard .
p.s si la pret ...motorul ala de zenoah cu adaptari cat crezi ca va costa?
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#14
Postat 05 February 2009 - 05:06 PM
nen77, la Feb 5 2009, 03:37 PM, a spus:
conversia motoarelor de drujba in motoare de avion e posibila insa nu cred ca merge la heli(de fapt motoarele de avion acolo isi au originile)
argument :
motoarele de heli necesita turatii mai mari si se incalzesc mult mai mult ca motoarele de avion.
daca intr-o tara dezvoltat SUA oameni is permit sa faca de fun experimente nu te impiedica nimeni si pe tine sa o faci..mutate acolo sau incerca aici.
totusi:
esti un om cu o gama mica de cunostinte in acest domeniu si presupun ca si bugetul limitat.ca sa nu mai zic de accesiblitatea la anumite scule.
incerci sa faci ce nu au implementat firme consacrate care au un buget obraznic pentru a dezvolta idei noi ,piloti de exceptie etc.
daca ideea ar fi fost "buna" era deja imlementata.
sunt sigur ca merge dar nu vad finalitatea,vei obtine un heli care sta in aer 30 minute dar va fi ceva modest ,iar calitatile de zbor cu mult sub ale oricarui kit standard .
p.s si la pret ...motorul ala de zenoah cu adaptari cat crezi ca va costa?
Dar vad ca esti un negativist convins :)
Turatia mare nu se regaseste doar in turatia motorului ci si in factorul de demultiplicare si in performantele motorului, mai exact momentul cuplului maxim. In concluzie, motorul nu este unul special ci toata conceptia. Trebuie sa ai destula forta la o anumita turatie sustinuta care sa poata genera un anumit numar de ture la un anumit diametru si cu un anumit unghi al palelor. Atat. Simplu. Sunt toate cifre. Si sunt posibile de 1 an incoace. Exista destule heli facute de diverse firme (fabrici) care ruleaza cu motoare pe benzina. Nu am inventat eu roata acum. Ideea este foarte bine implementata poti sa gasesti raspunsuri si singur. Eu doar vreau sa aflu niste pareri ale unora care au mai incercat eventual niste date tehnice.
Daca eram un om cu gama mica de cunostinte nu lansam acest topic. :(
Finalitatea este: un elicopter docil (nu toata lumea face 3D), cu un consum foarte redus (deci zbor ieftin), cu mai putine vibratii, cu o durata mai lunga de viata a motorului si nu in ultimul rand cu un zgomot mai redus. Oare merita? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Te rog, daca nu aduci niste idei noi in acest topic, adica orice constructiv, incearca sa plasezi comentarii negativiste in alta parte.
Multumesc pt. intelegere!
#15
Postat 05 February 2009 - 07:18 PM
vrei silentios..fa-l electric(am vazut doar 3 heli benzinare si nu mi s-au parut deloc silentioase-doar raportat la cele pe nitro).
vrei docil ...uraa ... de la clasa 600 toate sunt docile.daca iese mai greu nu va mai docil.
vrei benzinar ..ai atatea kit0uri direct benzinare la care poti pune direct motor de 20-23 pe benzina.
benzinarele au fost implementate doar la clase mai mari si cred ca daca toti producatori de heli au facut asa sunt sanse mici sa greseasca.
idei contructive nu am ,pentru ca am prea multe logice impotriva.
daca tu vrei sa modifici un 600 in benzinar fa-o si multa bafta din partea mea (cu multa ambitie vei reusi).
va zbura aia e clar cum (prost dupa parerea mea).
ceea ce incerci aici e sa aduni idei constructive ..pentru ce nici tu nu sti exact fiindca nu ai specificat.
nu stiu pe cate heli ai lucrat si cu cate ai zburat dar deocamdata prarea mea e ca vorbesti la "in princpiu".
asa ca nu confunda negativismul cu realismul si nu incerca sa inventezi roata patrata.
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#16
Postat 05 February 2009 - 08:44 PM
nen77, la Feb 5 2009, 07:18 PM, a spus:
vrei silentios..fa-l electric(am vazut doar 3 heli benzinare si nu mi s-au parut deloc silentioase-doar raportat la cele pe nitro).
vrei docil ...uraa ... de la clasa 600 toate sunt docile.daca iese mai greu nu va mai docil.
vrei benzinar ..ai atatea kit0uri direct benzinare la care poti pune direct motor de 20-23 pe benzina.
benzinarele au fost implementate doar la clase mai mari si cred ca daca toti producatori de heli au facut asa sunt sanse mici sa greseasca.
idei contructive nu am ,pentru ca am prea multe logice impotriva.
daca tu vrei sa modifici un 600 in benzinar fa-o si multa bafta din partea mea (cu multa ambitie vei reusi).
va zbura aia e clar cum (prost dupa parerea mea).
ceea ce incerci aici e sa aduni idei constructive ..pentru ce nici tu nu sti exact fiindca nu ai specificat.
nu stiu pe cate heli ai lucrat si cu cate ai zburat dar deocamdata prarea mea e ca vorbesti la "in princpiu".
asa ca nu confunda negativismul cu realismul si nu incerca sa inventezi roata patrata.
Cred ca am explicat foarte bine avantajele unui "benzinar" fata de nitro si electric. Evident exista si dezavantaje. Unul dintre ele este acela ca exista persoane ca tine care se opun. :rolleyes: Glumesc. Este un compromis intre electric si nitro (din punct de vedere al zgomotului si vibratiilor) care a luat amploare in ultima perioada si care are multe sanse de izbanda. Vezi topicuri de afara. Si daca inca tot esti "realist"...Ce facem? Ascultam la pickup toata viata? Apropo, daca o sa pun un topic legat de motorizare cu turbina sau solutii alternative, ce ne facem? Nu sunt aberant, ma intereseaza, dar asta la noi mai are prea mult incat sa ajunga subiect de forum. Saracia nationala din pacate inca ne caracterizeaza la capitolul asta.
Ceea ce incerc sa fac, este sa aduc la viata un kit de T-rex 600E (fara partea electrica) intr-o directie in care cred cea mai buna din punct de vedere a ceea ce ma intereseaza. Adica benzinar. Dar pt ca aceasta conversie sa poata fi realizata, trebuie mai intai sa-l fac Nitro (evident fara motor). Nimeni nu a facut inca (sau nu am dat eu de acea persoana) conversia direct de la Electric la benzinar. Toate au avut ca subiect de trecere Nitro. Vreau sa stiu diferentele dintre un Nitro si un Electric. Distanta dintre frame-uri, daca se potrivesc anumite distantiere, cutia de viteze daca trebuie schimbata, daca trebuiesc schimbate ambele volante sau doar una, etc. Intrebari sunt, dar nici un proprietar de T-rex 600 Nitro adevarat nu a postat nici un mesaj inca.
Apropo, ai sau ai avut T-rex 600Nitro sau eventual 700? Asta ar fi cu adevarat de folos.
Merci.
#17
Postat 05 February 2009 - 09:46 PM
Mag, la Feb 5 2009, 08:44 PM, a spus:
Ceea ce incerc sa fac, este sa aduc la viata un kit de T-rex 600E (fara partea electrica) intr-o directie in care cred cea mai buna din punct de vedere a ceea ce ma intereseaza. Adica benzinar. Dar pt ca aceasta conversie sa poata fi realizata, trebuie mai intai sa-l fac Nitro (evident fara motor). Nimeni nu a facut inca (sau nu am dat eu de acea persoana) conversia direct de la Electric la benzinar. Toate au avut ca subiect de trecere Nitro. Vreau sa stiu diferentele dintre un Nitro si un Electric. Distanta dintre frame-uri, daca se potrivesc anumite distantiere, cutia de viteze daca trebuie schimbata, daca trebuiesc schimbate ambele volante sau doar una, etc. Intrebari sunt, dar nici un proprietar de T-rex 600 Nitro adevarat nu a postat nici un mesaj inca.
Apropo, ai sau ai avut T-rex 600Nitro sau eventual 700? Asta ar fi cu adevarat de folos.
Merci.
DA am t-rex 600 nitro .
nu te i-au de sus .
insa e ceva timp de cand fac asta insa nu sunt expert .
daca esti la inceput nu complica problema si asa nu e chiar joaca de copii sa contruiesti-pilotezi un heli.Sunt aspecte ca si siguranta zborului ,siguranta aparatului etc care nu trebuiesc ignorate.un venitlator de 1,2 metri care roteste cu 1800-2500 niste pale de carbon care te pot decapita in 0.2 secunde nu trebuie ignorat.
sunt tone de parametri care trebuie sa ii iei in calul si asta pentru ce?
- ca sa zbori 40 minute si nu 12?
- ca sa economisesti 200 euro? - e 100 ron patul de spital/zi.
fa un heli standard electric termic benzinar diesel,nuclear cum alegi tu.
piloteaza-l ,invata sa rezolvi problemele care apar apoi treci la idei nastrusnice.
uite aci kit standard de raptor gresit asamblat-manipulat:
http://www.youtube.c...h?v=ko8Yp3Kv6Is
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro