Profile 3D Trainer
#61
Postat 16 March 2009 - 05:30 PM
Vali a pus la bataie o camera in care s-a desfasurat cu toate placajele, scarturile, etc ..
Varianta lui Vali este cu aripa mai in fata si respectiv profundorul mai in spate, una peste alta, un plus de 10.5 cm intre aripa si profundor (de la 58 cm la 68.5cm intre bordurile de atac ). Directia este cam cu 10% mai mare, iar coarda medie a aripii cu 1.5 cm mai mare. Pana vine motorul de 4cm a fost imprumutat cel de 5.5cc de pe Tribute.
De zburat zboara mai bine decat varianta #1, e mai stabil iar hoverul il face in joaca !
#64
Postat 17 March 2009 - 08:33 AM
Scapasem din vedere subiectul si vroiam sa imi spun si io parerea despre echele alea reglabile de la hitec . Pe scurt am avut cred ca fro 20 de servouri cu eche din alea.. absolut toate au facut joc , sau slabit sau s-au torsionat si am ajuns intr-un final sa le arunc. De obicei le foloseam pe alea rosii aratau ca dracu dar macar functionau corect.
#65
Postat 17 March 2009 - 12:59 PM
Dar cele de la Great Planes cum sunt?
#66
Postat 18 March 2009 - 09:20 PM
ZOD, la Mar 17 2009, 08:33 AM, a spus:
In faza asta santem amorezati de clasa 1m! Al meu zboara cam in fiecare zi, din batatura, e la a treia tranta fara nici o avarie serioasa ( astazi a facut cunostinta cu reteau nationala de transport energie electrica :) )l, iar bidonul de gaz e inca bine sanatos !!!!
Benzina ne face cu ochiul de mult dar eu unul m-am calmat pana termin macar ciclul primar la scoala de pilotaj! :lol: Din ce am auzit, ca nici macar motorul nu prea scapa intreg la un crash cu 4-5 kg in spate!
Cam asta urmeaza acum:
#71
Postat 06 April 2009 - 06:54 PM
Intrebari pentru cei care zboara benzinare, (eventual profile) :
Punand toate in balanta (pret initial al motorului, combustibil, durabilitate ) e mai economic zborul cu benzina fata de cel cu metanol ?
Pentru unul ca mine care la fiecare zbor trebuie sa incerce cate o manevra noua, si care macar la doua saptamani trimite modelul la pascut, rezista ....sa zicem un 40 cc benzina?
Aprinderea electronica cum se comporta dupa cateva trante ?
La motoarele pe metanol am invatat lectia: se curata bine exteriorul, se demonteaza si se spala interiorul ...si gata e fata mare! ( Am citit totusi pe undeva ca si astea pe metanol ar suferi de la trante, stie cineva detalii ?)
Treaba care umbreste un pic distractia este pretul combustibilului. In 4 luni de zbor cu motoare mici (de la 7.5 in jos ) am papat banet cat pentru un motor pe benzina !
Aceasta postare a fost editata de farm fly: 06 April 2009 - 06:54 PM
#72
Postat 06 April 2009 - 07:01 PM
http://www.rhc.ro/fo...-1167519792.jpg
Si OS-ul .10 al lui nasuc a ajuns la fel.
Dar sa nu uitam ca s-a intamplat la Betoane...
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 06 April 2009 - 07:03 PM
#73
Postat 06 April 2009 - 07:46 PM
dan_mitea, la Apr 6 2009, 07:01 PM, a spus:
http://www.rhc.ro/fo...-1167519792.jpg
Si OS-ul .10 al lui nasuc a ajuns la fel.
Dar sa nu uitam ca s-a intamplat la Betoane...
Nu cred ca e cazu la Aries , cred ca daca, cauti nu gasesti 10 cm de beton in tarlaua lui! Numai aratura sau cultura de lucerna!
Aceasta postare a fost editata de gun man: 06 April 2009 - 07:47 PM
#80
Postat 13 June 2009 - 07:40 PM
De mult vroiam sa experimentez o aripa delta, sa vad "bunele maniere" de zbor la unghiuri de incidenta mari .
Fiindca am accidentat toata flotila de scandurici, aseara si azi dimineata am taiat si am lipit....la amaiza am zburat !
Super incantat de cum poate sa zboare o bucata de polistiren extrudat cu un motor in nas ! Intradevar face un harrier de toata frumusetea ! Iar daca vrei viteza, ai si viteza !
Lipsa aripilor profilate se simte doar cand tai motorul !
Greutate fara combustibil :850 g
Anvergura :1m
#82
Postat 13 June 2009 - 07:49 PM
- reglat bine (si putin teflon pe jiglere) zboara fara cusur .
Cu un rezervor de 120 am zburat de 3 ori si tot a mai ramas combustibil de scos la urma !
Maine incercam si un Webra0.32 si un OS 0.28
Aceasta postare a fost editata de farm fly: 13 June 2009 - 07:49 PM
#84
Postat 15 June 2009 - 05:18 AM
#86
Postat 15 June 2009 - 10:04 AM
Abburo, la Jun 15 2009, 10:26 AM, a spus:
Imi trimiti si mie dimensiunile? Extrudatul ce grosime are?
Dimensiunile actuale: coarda la mijloc : 60 cm ( latimea placii de extrudat)
coarda la varf : 10 cm
anvergura : 100 cm ( 50 cm intre mijloc si varful aripii)
Extrudat de 2 cm grosime.
Am zburat ieri si cu Webra 0.32. Forta din belsug dar din cauza greutatii suplimentare zborul devine "bolovanos" !
Recomand macar 1.2 m anvergura pentru motoare de 0.36.
Aceasta postare a fost editata de farm fly: 15 June 2009 - 10:05 AM
#88
Postat 16 November 2009 - 02:43 PM
Mai ales ca m-am umplut de nervi cand am vazut ca ultima scandurica Tribute a fost luata de la importator si ei nu mai aduc - deocamdata ...
Acum serios vorbind.
Aripile sunt construite din polistirent taiat la fir cald - aici probabil trebuie profilul scos pe 2 bucati de placaj de aviatie si dupa taiere la anvergura specificata acoperita cu folie ( eventual carbon in aripa ) - profilul e un NACA nustiucum
Fuselajul ( hadicatelea scandurica ) e un sandwich din extrudat de 2/3 cm placat cu balsa ? Presupun
Banuiesc ca la conceptia unui aeromodel ina fara de CG trebuie sa existe niste rapoarte intre bot /CG/cur ca sa zboare bine - nu doar sa fie echilibrat ca camila scuzati cacofonia . Am gasit pe RHC pe undeva o schita care arata niscai rapoarte privind dimensiunile zburatoarei plecand printre altele si de la calcului corzii medii a aripii
Daca FarmFly si alti minitehnicusi ar putea face un mic tutorial ( asistat de ochii beliti ai profanilor ) ar fi o mare invatatura pentru toata lumea.
Un tutorial cu stiinta, nu doar "kre avetzi planuri psotati aici plz, etc etc etc " cum se poarta . Caci cine va cere 'plz planuri' o sa-l faca la pastele cailor
Mie unuia mi-ar face placere sa pot sa am suficiente minime cunostinte pentru a jongla cu un design ( minimal de altfel ) de genul celor de mai sus
Si felicitari pentru scandurele ! :( De ce nu ? !