Profile 3D Trainer
#32
Postat 22 February 2009 - 03:23 PM
RedBaron, la Feb 22 2009, 02:22 PM, a spus:
Nu este prea mult pentru 3D la anvergura asta adica 1340 mm si tinand cont ca vorbim de un motor de 7,5 cc.
Spre exemplu avem modele 3D de fabrica de la Botosani care depasesc aceasta greutate:
- PENGUIN (POLE-CAT) 3D - 50 - cu 2500 grame
- DIAMANT NO LIMIT - 2300 grame
- BOSSANOVA - 2300 grame
Iar la Tribute 36 greutatea de 2000 g este data cu un motor de .36 care cantareste cu 150 g mai putin decat un osmax de .46
In concluzie...FELICITARI @farmfly!!! Sper ca maine daca este vremea buna, sa-l vedem la zbor!
#34
Postat 22 February 2009 - 04:31 PM
Cateva poze cu detalii constructive
Aceasta postare a fost editata de farm fly: 22 February 2009 - 04:34 PM
#35
Postat 22 February 2009 - 09:42 PM
PS: penguiunul ala nici sa il bati nu sta in elice...
Aceasta postare a fost editata de RedBaron: 22 February 2009 - 09:43 PM
#36
Postat 24 February 2009 - 03:34 PM
Am sa incep cu singurul lucru negativ pe care l-am descoperit : La viteza mare, aripile intra in flutter ! Sant rigidizate cu cate doua ate+lipici pe intrados si extrados....si atat. Ei....nu e suficient pentru marimea asta ! La viteza normala nu sant nici un fel de probleme, aripa e rigida si face fata cu brio la tot ce am incercat !
Pentru modelele urmatoare: 2 tije carbon pe intrados si extrados in zona de grosime maxima a profilului.
Si acum cu cele bune:
- magnetii sant de marimea potrivita. Am facut cateva teste tinand modelul de varful unei aripi si scuturand. Montajul si demontajul aripii este o joaca, tot ce se conecteaza-deconecteaza fiind tijele de comanda de la eleroane ( se baga tija in echie,se pune siguranta si atat !).
-face hover foarte bine. Coada lunga il face foarte stabil si usor de controlat. M-am chinuit cu motorul care tot murea in hover, ( pana l-a reglat Marian ! , sa traiti !). La ultimele zboruri am mutat CG foarte aproape de stabilitate zero si a fost si mai bine. Oricum nervii din prima jumatate cand am avut dead stick-uri fara numar si-a spus cuvantul si nu am avut starea necesara ca sa exersez mai mult ! ( o fi fost de la frig, de la nervi...nu stiu sigur )
- cutit excelent. Daca la modelul precedent de la Conrad, cutitul nu iesea deloc, la asta iese ...aproape singur. Suprafata laterala plata si relativ mare isi spune cuvantul !
- in dead stick modelul vine foarte bine la aterizare. Incarcarea alara este in zona optima.
Au mai fost si cateva high alfa roll (de incepator..), zbor inversat, etc.. totul iese !
De acum vreme buna, combustibil, si ....placerea de a zbura !
Pozele si filmuletele or sa apara prin bunavointa lui Vali !( eventual fara sonor fiindca imi aduc aminte ca le ziceam cam cu foc din cauza motorului care tot murea in hover! ;) )
Aceasta postare a fost editata de farm fly: 24 February 2009 - 03:36 PM
#37
Postat 24 February 2009 - 04:11 PM
Felicitari. Ma bucur ca nu sunt singurul caruia ii plac placile ...
Am avut mai multe dintre care 4 facute de mine cu motoare de 6.5 cc de 7.5 cc si de 15 cc . Ala de cu motor de 15 aproape ca statea singur in hovering..
http://www.youtube.c...h?v=T6LXgYVCrU0
Sincer sa fiu ma asteptam sa nu tina magnetii aia dar se pare ca am facut bine ca n-am zis nimic ca imi inghiteam cuvintele.. BRAVO !!!
Daca imi permiti o mica mica imbunatatire .
Ca sa nu mai trebuiasca sa pui tijele alea de comanda .. la urmatorul poti sa incerci sa muti servourile de eleroane in aripa si pui mufe MPX pe fuselaj si pe aripa.. Legatura de la receptor la servouri se face prin mufele ale. Am vazut la mai multi inclusiv la ceva mare de 2.6 m. O sa incerc sa gasesc o poza daca te intereseaza sistemul . Mi se pare ca daca tot e plug an play.. sa fie pana la capat .
oricum super tare.. si imi place si designul . Din experienta daca aripa e scazuta parca zboara un pic mai bine., dar e mai greu de manufacturat.
BRAVO!!!
#38
Postat 24 February 2009 - 05:17 PM
Super tare cum zburati voi in echipa ! La Rapa anul asta mi-am propus sa fur meserie de la voi ...numai cu simulatorul e cam greu de progresat !
Am luat o mufa Multiplex pentru studiu, cu gandul la o asemenea conectare. M-am desumflat cand am vazut ca mufa de la servo nu intra direct in ea ci trebuie taiate firele si lipite individual. E vre-o chestie care imi scapa ?
Oricum aripile mele din polistiren, cel putin astea fara carbon in ele, cred ca ar ceda daca le-as scobi ca sa ingrop un servo standard in ele. Odata si odata, dupa ce mai evoluam cred ca la asta o sa ajungem !
Daca merge sa rigidizez polistirenul cu carbon, o sa incerc si aripa scazuta !
Aceasta postare a fost editata de farm fly: 24 February 2009 - 05:20 PM
#39
Postat 24 February 2009 - 05:35 PM
Las' ca vin io we asta sa vaz cu ochii mei ce ai facut p-acolo ;))
Sunt convins ca dupa vre-o doua modele busite iti va reusi unul de competitie.
#40
Postat 24 February 2009 - 06:02 PM
farm fly, la Feb 24 2009, 03:34 PM, a spus:
Am sa incep cu singurul lucru negativ pe care l-am descoperit : La viteza mare, aripile intra in flutter ! Sant rigidizate cu cate doua ate+lipici pe intrados si extrados....si atat. Ei....nu e suficient pentru marimea asta ! La viteza normala nu sant nici un fel de probleme, aripa e rigida si face fata cu brio la tot ce am incercat !
Pentru modelele urmatoare: 2 tije carbon pe intrados si extrados in zona de grosime maxima a profilului.
Si acum cu cele bune:
- magnetii sant de marimea potrivita. Am facut cateva teste tinand modelul de varful unei aripi si scuturand. Montajul si demontajul aripii este o joaca, tot ce se conecteaza-deconecteaza fiind tijele de comanda de la eleroane ( se baga tija in echie,se pune siguranta si atat !).
-face hover foarte bine. Coada lunga il face foarte stabil si usor de controlat. M-am chinuit cu motorul care tot murea in hover, ( pana l-a reglat Marian ! , sa traiti !). La ultimele zboruri am mutat CG foarte aproape de stabilitate zero si a fost si mai bine. Oricum nervii din prima jumatate cand am avut dead stick-uri fara numar si-a spus cuvantul si nu am avut starea necesara ca sa exersez mai mult ! ( o fi fost de la frig, de la nervi...nu stiu sigur )
- cutit excelent. Daca la modelul precedent de la Conrad, cutitul nu iesea deloc, la asta iese ...aproape singur. Suprafata laterala plata si relativ mare isi spune cuvantul !
- in dead stick modelul vine foarte bine la aterizare. Incarcarea alara este in zona optima.
Au mai fost si cateva high alfa roll (de incepator..), zbor inversat, etc.. totul iese !
De acum vreme buna, combustibil, si ....placerea de a zbura !
Pozele si filmuletele or sa apara prin bunavointa lui Vali !( eventual fara sonor fiindca imi aduc aminte ca le ziceam cam cu foc din cauza motorului care tot murea in hover! ;) )
Ce v-ati face fara mine baaa! dadeai vina pa motor !!!
Aceasta postare a fost editata de gun man: 24 February 2009 - 06:06 PM
#41
Postat 24 February 2009 - 06:12 PM
Abburo, la Feb 24 2009, 05:35 PM, a spus:
Las' ca vin io we asta sa vaz cu ochii mei ce ai facut p-acolo :()
Sunt convins ca dupa vre-o doua modele busite iti va reusi unul de competitie.
Te asteptam la zbor ;) ....vreau sa zbori cu el si sa imi spui ce ti se pare bun si ce mai trebuie schimbat....pentru profile #3 !
#42
Postat 24 February 2009 - 06:25 PM
gun man, la Feb 24 2009, 06:02 PM, a spus:
Bune termicele astea, ca poti sa exersezi in voie, ...da si cand iti prinzi urechile la motor si iti vine sa ii dai foc !!!!
Facem pista sa il tinem pe omul cu puscociu mai mult pe la Braila ! Problema e ca lui ii trebuie si balta....
#43
Postat 24 February 2009 - 06:28 PM
farm fly, la Feb 24 2009, 06:12 PM, a spus:
De venit vin, dar sa stii ca nu obisnuiesc sa rup modelele altora :(. Iar la cat de bun chilot sunt eu nu cred ca-ti voi putea da un sfat pertinent. :D
Dar pot sa te chitzibusesc din spate daca chiar insisti .. muahahaha ...!
PS: clar motorul n-are nimic... parca io nu stiu de la dihania aia mititica. Mie Magnumul de 7.5 mi s-a oprit doar de 2 ori in zbor... si aia doar din vina mea.... a mers prea sarac si s-a incins.
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 24 February 2009 - 06:30 PM
#44
Postat 24 February 2009 - 06:53 PM
Abburo, la Feb 24 2009, 06:28 PM, a spus:
Dar pot sa te chitzibusesc din spate daca chiar insisti .. muahahaha ...!
PS: clar motorul n-are nimic... parca io nu stiu de la dihania aia mititica. Mie Magnumul de 7.5 mi s-a oprit doar de 2 ori in zbor... si aia doar din vina mea.... a mers prea sarac si s-a incins.
Tocmai d-aia am facut scandurica, sa zburam fara stres si sa o modificam pe masura ce invatam !
Nu acceptam nici un fel de eschiva !
Aceasta postare a fost editata de farm fly: 24 February 2009 - 06:54 PM
#45
Postat 24 February 2009 - 07:16 PM
Din pacate la RR nu o sa ma vezi.. si cred io ca nici pe florin.. dar la HF daca doresti ...
Si da tre sa tai mufele de la servo ... dai inainte fara frica.. lipeste-le cu grija si daca nu ai curaj (stiu cum e ca si eu la inceput cand taiam o mufa la un servo aveam impresia ca se prabuseste lumea pe mine) sacrifica niste prelungitoare .. si baga mufa de la servo in prelungitor si prelungitorul il tai si la un capat folosesti mufa MPX.
#46
Postat 24 February 2009 - 09:16 PM
ZOD, la Feb 24 2009, 04:11 PM, a spus:
Care ar totusi o explicatie pentru acest fenomen? Nu de alta dar am un subiect deschis cu Yak vs Extra si apare si fenomenul in cauza. Extra area aripa ceva mai jos... eventual mutam discutia asta acolo...
#47
Postat 24 February 2009 - 09:36 PM
incearca sa balansezi vertical un bat in urmatoarele 3 puncte:
- tinut de capatul de sus => cel mai stabil, practic nici un efort nu este depus la echilibrarea sa => zbor mai stabil dar mai putin acrobatic
- tinut de la jumate, e mai greut de balansat si instabil => zbor putin mai instabil dar putin mai acrobatic
- tinut de capatul de jos, foarte instabil, depui efort mare pentru stabilizarea sa => zbor instabil dar FOARTE acrobatic.
Acum inlocuieste batul cu modelul pe CG si punctele pe bat cu pozitia aripii (parasol, la mijlocul fuselajului si "sub" fuselaj) si intelegi fenomenul
Numai bine,
Calin
#48
Postat 24 February 2009 - 10:04 PM
Voi incerca totusi sa reformulez intrebarea: in ce sens ajuta un model 3D aripa scazuta.
Eu personal as fi fost tentat sa cred ca un model simetric, gen Yak54 sau majoritatea 3D-urilor dedicate, ar fi fost cele mai indicate acestei aplicatii. Hoverul spre exemplu e mai usor de tinut pe un model cu aripa mediana.... sau nu?
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 24 February 2009 - 10:04 PM
#51
Postat 25 February 2009 - 12:39 AM
iar aici filmul cu "scandurica V2" in actiune:
http://www.youtube.c...h?v=m6hdCx08MUc
#53
Postat 25 February 2009 - 01:31 AM
Abburo, la Feb 25 2009, 12:09 AM, a spus:
Aripa scazuta... adica in partea de jos a fuselajului => centru de presiune deasupra ei.
ah pai atunci vorbeam de acelasi lucru nu? :D Ca aveam alta impresie :rolleyes:
Scuze pentru deturnarea topicului, poate un moderator muta discutia in alt topic sa o putem continua fara probleme.
#54
Postat 25 February 2009 - 07:44 AM
Si discutia referitor la amplasarea pe verticala a aripii este interesanta ! Am intrat in Real Flight G4 in meniul edit aircraft si in afara de faptul ca am modificat avioanele dupa cum m-a dus capul ca sa vad cum se comporta in zbor, am si invatat o gramada de chestii interesante referitoare la proportii, greutati, unghiuri de constructie.... Uite ca asta cu modificarea pozitiei aripii in sus sau in jos pe fuselaj nu am facut pe un 3D! Oricum nu poate fi vorba de o deviatie mare fata de axa, cred ca numai o configuratie simetrica sau aproape simetrica poate sa furnizeze aporximativ aceleasi caracteristici de zbor indiferent de pozitia aparatului.
Aceasta postare a fost editata de farm fly: 25 February 2009 - 07:49 AM
#55
Postat 25 February 2009 - 08:22 AM
farm fly, la Feb 25 2009, 07:44 AM, a spus:
Dap.. despre asta vorbeam...
Nu am o explicatie stiintifica, poate cineva care se pricepe mai bine la aerodinamica sa explice d'aia am si zis ca doar din experienta.. Am avut mai multe avioane cu aripa patrata.. si au niste comportamente ciudate.. Katana aia cu aripa scazuta in afara de faptul ca facea hovering bine si alte figuri 3D era si destul de precisa..iar pt un avion fara fuselaj e ceva...
#56
Postat 06 March 2009 - 08:38 AM
Si fiindca Ady a adus motorul Magnum de 0.21 (3.6 cc) pentru placa mica de 1m, de atunci am zburat numai cu asta micu' !
Am incercat elici de, 10x5 , 9X5, 9X6 ! Cea de zece este putin cam mare si motorul nu se tureaza( desi trage binisor) iar cu cele de 9, tractiunea este aproape identica, insuficienta ca sa tina in hover modelul care acum cantareste cu jumatate de rezervor 1280 g. Pentru cei care au vazut RH- lui Ady la zbor, placa mea sta o idee mai mult in hover si apoi o ia la vale incet, controlabil. Cred ca daca mai scap de 50-70 g o sa stea si el atarnat de elice cum trebuie !
Chiar si fara hover, am ramas sa zbor cu asta micu,si exersam la greu zbor in cutit, slow roll, high alfa roll, ... nu de alta dar cu 50 ml de combustibil zbor cam 8-9 minute !
Am deja doua crash-uri la activ cu el,( dintre care unul de poveste - tot trimand la Futaba mea, cum butonul de trim si cel general sant apropiate, nu stiu cum am dat din greseala pe butonul de inchis- deschis :D ) si surpriza : mai nimic nu se intampla la greutatea asta ! Putin lipici, putina folie si gata, fara sa ramana stramb, etc...
Oricum sant pe drum doua OS-uri de pe E-...y, Vali a luat un FX de .25 iar eu un .28 FSR.
Vali are in lucru varianta #2 pentru asta de 1m, cu aripa mutata mai in fata si probabil stabilizatoare in constructie clasica ! Asteptam detalii !
#58
Postat 06 March 2009 - 07:19 PM
farm fly, la Mar 6 2009, 08:38 AM, a spus:
Te rog sa-mi spui daca s-a slabit singura sau nu a fost bine stransa. Eu ezit sa pun la le biplan....mi se par fragile.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 06 March 2009 - 07:21 PM