Profile 3D Trainer
#1
Postat 31 January 2009 - 05:28 PM
Anvergura 1m
Profil :Naca 0016
Suprafata aripa :32 dm^2
Greutate ARF :1320 g
Servo eleroane : clasa 19 g
profundor si directie : clasa 9 g
Primele impresii:
- motorul cam mare si puternic pentru anvergura de 1m
- eleroanele ar merge o idee mai mari.
Dupa zbor, ( conditii zero in viitorul apropiat) vedem ce mai trebuie schimbat, imbuntatit !
Asteptam sugestii si reclamatii !
#2
Postat 31 January 2009 - 05:47 PM
Am comandat deja un set de magneti mai mari , cu 1.5 kg forta fiecare, ....astia ar trebui sa fie suficient de mari !
Aceasta postare a fost editata de farm fly: 31 January 2009 - 05:49 PM
#4
Postat 01 February 2009 - 03:09 PM
RedBaron, la Feb 1 2009, 12:19 PM, a spus:
si ca sfat, servo mai mari, si mai de calitate pe el(par sg 90) ceea ce clar nu se pune pe asa ceva... servourile alea sunt degeaba...
Da, intentia mea e sa fac un kit, pe care sa il activez urgent in caz de crash :) !Tocmai puneam cap la cap planurile CNC pentru 1.2-1.3 m anvergura, motor de 7.5 cm. ( Eu zbor cu un 7.5 acum !)
O sa fie cu servo standard peste tot, mai putin la acceleratie unde o sa fie unul de 19 g. Daca ai anumite preferinte sau sugestii astept sa mi le trimiti !
O sa iti dau un pret dupa ce iese de pe linia de asamblare primul de 1.3 m ! :)
De acord cu observatia legata de servouri, sg90 sant puse acolo pentru teste, Vali o sa il echipeze cu ceva mai serios ! Apropos...Vali, (Lipitorul )o sa fie in zona Brasovului saptamana asta ! Stiu ca i-ai dat numarul de telefon ca sa va intalniti la zbor ! Vreme buna si...aterizari reusite !
#8
Postat 09 February 2009 - 07:25 PM
Pe un vant putin cam zbarlit pe alocuri, am inaugurat scandurica de 1m. Impresia generala este pozitiva ! La 1400 g RTF este un pic cam greu. Astazi nu am simtit greutatea decat atunci cand s-a oprit motorul... a venit la aterizare la limita controlabilului ! Comportamentul in zbor este de la bine in sus. Cu motorul la relanti zboara foarte lent iar la 40% din mansa se duce pe verticala nelimitat.
L-am zburat si eu si Vali. Asteptam si impresiile lui!
Un prim retus l-am facut la sistemul de prindere la trenul de aterizare. Dupa doua aterizari in dead-stick, fuselajul s-a crapat in zona respectiva pentru ca eu intarisem zona de prindere doar pe latimea trenului, nimic mai mult. Am refacut adaugand doua bucati de 30x80 de placaj de 2mm. La a doua sedinta de zbor nu am mai avut probleme cu trenul.
Am schimbat si rezervorul dupa ce motorul se oprea la cate o repriza de turatie maxima... pana la urma s-a dovedit a fi o problema de reglaj amestec !
Un sg 90 de pe directie ne-a spus adio...si l-am inlocuit cu un Hitec ZS M218. Si pentru profundor avem acelasi plan !
Una peste alta ne-a apucat inseratul, deabia mai vedam avionul la ultimele zboruri !
A fost interesant si constructiv lucrul in echipa !
Acum sa vedem...ori un 4 cm pentru asta micu ori mergem la 1.2 si pastram motorul asta !
Oricum trebuie sa mai zburam , sa mai scapam de stresul inaugural,..ca sa vedem exact ce poate mititelul !
#9
Postat 09 February 2009 - 09:34 PM
Eu as pune un 4 cc pe asta... si i-as da gaz cu lingurita. Castigi cam 200grame. RH-ul meu are greutate de 1200g cu un motor de 2.5cc care il sustine de-o parerere in hover (asta daca-i nimeresc pozitia la gaz).
Eu m-am lecuit demult de SG-uri. Merg pe sockie-uri... insa pe acrobate de genul asta nu prea rezista... si parerea mea e ca unul bun e mai ieftin decat doua slabe :).. sau p-acolo :). Pe RH am S3114 Futaba... care au rezistat si la 100km/h :)) (imi place mie sa tot aduc viteza asta in atentie). Si acum tot astea sunt si par sa reziste bine.
Altfel se pare ca a-ti reusit ceva extraordinar de versatil. Un model de tavaleala perfect.
Apropos, ce crezi ca as putea sa fac cu un set de aripi, ampenaj orizontal si directie de la un Yak de la Jamara? Ai vre-o idee? :)
#11
Postat 10 February 2009 - 01:38 AM
Abburo, la Feb 9 2009, 09:34 PM, a spus:
Eu as pune un 4 cc pe asta... si i-as da gaz cu lingurita. Castigi cam 200grame. RH-ul meu are greutate de 1200g cu un motor de 2.5cc care il sustine de-o parerere in hover (asta daca-i nimeresc pozitia la gaz).
Eu m-am lecuit demult de SG-uri. Merg pe sockie-uri... insa pe acrobate de genul asta nu prea rezista... si parerea mea e ca unul bun e mai ieftin decat doua slabe :D.. sau p-acolo ;). Pe RH am S3114 Futaba... care au rezistat si la 100km/h :lol:) (imi place mie sa tot aduc viteza asta in atentie). Si acum tot astea sunt si par sa reziste bine.
Altfel se pare ca a-ti reusit ceva extraordinar de versatil. Un model de tavaleala perfect.
Apropos, ce crezi ca as putea sa fac cu un set de aripi, ampenaj orizontal si directie de la un Yak de la Jamara? Ai vre-o idee? :D
Vedem la ce greutate o sa iasa 1.2m ,...oricum cred ca ai dreptate cu imparteala :
- 4 cc pe 1m,
-5.5 cc pe 1.2m
-7.5cc pe 1.3-1.4 m
La servouri ne-am invatat lectia, o sa folosim ceva mai mare ! Am folosit si noi ce aveam din abundenta prin debara, de la modelele electrice de anul trecut... :blush:
Pune manutele si piciorusele de la Yak in portbagaj la primul drum spre casa... facem un nou fuselaj, daca tot s-au invatat cu zborul ! ....asta a fost primul termic nu ?
Aceasta postare a fost editata de farm fly: 10 February 2009 - 01:46 AM
#12
Postat 10 February 2009 - 01:38 AM
Abburo, la Feb 9 2009, 10:34 PM, a spus:
Eu as pune un 4 cc pe asta... si i-as da gaz cu lingurita. Castigi cam 200grame. RH-ul meu are greutate de 1200g cu un motor de 2.5cc care il sustine de-o parerere in hover (asta daca-i nimeresc pozitia la gaz).
Motorul de pe "scandurica" este OS MAX 35 AX, deci 5,5 c.c.
#13
Postat 10 February 2009 - 11:08 AM
farm fly, la Feb 10 2009, 01:38 AM, a spus:
Yupiiii..... daca ai un pic de timp si poti sa faci un profiler si pentru astea zic d'acuma sarumana si piciorul...
Daca reusesti sa-i faci un fuselaj, modelul asta va ramane la Braila, iar cand voi veni p-acolo am si eu material de distractie :blush:
Da, a fost primul meu termic si pentru mine a insemnat enorm de mult.
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 10 February 2009 - 11:08 AM
#16
Postat 12 February 2009 - 10:36 PM
Prima decolare: http://www.youtube.c...h?v=XI-jZ9kR3dI
Si o proba de slow fly: http://www.youtube.c...h?v=3H04zcptnM4
#17
Postat 13 February 2009 - 10:32 AM
Daca o sa faceti un kit de vanzare, as vrea si eu unul, am un motor de 7.5 ccm care sta degeaba, poate puneti aici detalii + poze despre constructia lui...
#18
Postat 13 February 2009 - 01:32 PM
Pentru primul model de 1.2 m, m-am hotarat sa merg cu infoliere ieftina: folie de 5 lei /m de la supermarket. O sa iasa putin mai greu si o sa aiba cateva zbarcituri...dar, zic ca nu o sa fie rau deloc ! O sa fie un model cu buget de criza !
Mai trebuie sa cumpar coroplast de 6 mm pentru eleroane, profundor si directie !
MihaiD - tinem legatura ! E adevarat ca Tributue -36 a fost ultima scandurica pe care am vazut-o la lucru si cred ca albul de acolo mi se trage ! E o bijuterie, usurata la maxim,un punct de reper pentru oricine zboara sau construieste aeromodele !( Vorbind de cate de mult e usurat modelul : Lipitorul a avut placerea sa asiste la dezmembrarea in aer a Tributu-lui sau : dupa ce a acumulat cateva busituri, fara sa se vada prea mult la exterior, partea de grosime minima a fuselajului, cea unde se prind aripile s-a crapat,...asa ca la ultimul zbor botul cu motorul au luat-o inainte, iar aripile si fuselajul au ramas sa se descurce cum pot pe la vreo 30 m inaltime !)
Aceasta postare a fost editata de farm fly: 13 February 2009 - 01:46 PM
#21
Postat 19 February 2009 - 04:40 PM
Toata coada (profundor si directie integral ) cantareste 105 g. Numai profundorul din coroplast , in faza in care l-am abandonat cantareste 95 g. Cu bratul de 65 cm pana la CG, trebuiea sigur ceva lest in bot !
Deci baieti, nu mai faceti gratarul cu modele dupa ce dati cu ele de pamant ! Nu se stie niciodata cand va trebuie cate o ...coada ! :D
Acum modelul are anvergura 1225 mm si lungime aproape 1300 . Bratul directiei a ramas acelasi dar la profundor s-a marit cu 5 cm.
Mai sant cateva detalii de rezolvat si ne apucam de infoliat.
Aceasta postare a fost editata de farm fly: 19 February 2009 - 04:42 PM
#24
Postat 19 February 2009 - 08:15 PM
RedBaron, la Feb 19 2009, 05:54 PM, a spus:
Baroane, si eu am fost surprins cat de eficiente sant eleroanele la "ala micu". Lipitorul si Gunman l-au vazut zburand, pot sa confirme cat de violente erau raspunsurile la comenzile de eleron !
Oricum, o sa incerc sa folosesc si eleroanele de la Extra, daca tot am inviat coada....nu de alta dar nu am nici o folie care sa se asorteze cat de cat cu movul din coada ! :blink:
#25
Postat 19 February 2009 - 10:12 PM
ma rog, voi sunteti constructorii , voi stiti ce vreti de la el , si daca ajunge ce aveti, eu incercam sa dau o sugestie :blink:
inca o idee ... trenul mai "pliabil" ... cumva eventual prins in suruburi de plastic(sa se rupa alea, nu tot modelu daca dai tare ...) analizati asta, nu zic neaaparat ca e cea mai buna solutie...dar io asa as face...
O elice ceva mai mare... 11*6 sau chiar 12*5 :)
astept sa il vad gata, eventual poate il prind si io pe viu cand vine vali pe la brasov :)
#26
Postat 21 February 2009 - 04:12 PM
La faza asta cantareste 1120 g !!!!! Ady avea dreptate, o sa mearga chiar mai mare pentru motoare de7.5 !
Greu de asortat movul din coada, sa vad ce artificii mai gasesc !
#29
Postat 22 February 2009 - 02:37 PM