In fine, sa trec la subiect.
Anul trecut, de ziua mea (iulie) m-am hotarat sa-mi iau un elicopter. De multi ani doresc asta, in fine inainte vroiam un avion dar mi-am dat seama ca nu prea am unde sa zbor cu el, si cum elicopterele s-au ieftinit (de la 6 mil cel mai ieftin a coborat la 1), prietena mea mi-a facut cadou (ales de mine :rolleyes: ) un heli coaxial pe 3 canale DoubleHorse Apache 9088. Mi-a placut foarte mult, m-am jucat cu el, are fixed pitch si fixed cylcic (daca exista asa ceva :lol: ) si un tail rotor orientat in sus propulsat de un mic motoras electric, care e cam slab... chiar daca nu e vant si il ridic la mai mult de 2-3 metri nu il mai controlez, motorasul nu are destula forta sa incline elicopterul in fata/spate. Odata l-am ridicat la vreo 15-20 de metri, abia daca il mai vedeam, da il ducea vantu :lol: ... in fine am aterizat in siguranta. Si acum ma mai joc cu el, l-am echilibrat cum am putut, i-am dat jos o racheta de pe o aripa ca incepuse sa se incline spre dreapta putin, dar destul cat sa accelereze constant. I-am echilibrat si acel gyro mecanic pentru orice eventualitate, chiar daca el era indreptat de forta centrifuga. L-am facut sa decoleze perfect drept; m-am jucat cu el si l-am tot lovit si i s-au ciobit un pic palele... in fine tot zboara, nu o sa i le schimb din cauza ca in singurul loc in care am gasit pale de schimb ma costa transportul cat din state pana aici... si nu se merita sa dau 50$ pentru niste pale de 5$... De asemenea, mi s-a umflat bateria un pic, iar acum capacitatea ei a scazut la jumate... mi-e cam frica cand o incarc, o pun in mijlocul sufrageriei pe o tava de inox si ii verific temperatura cu mana din 10 in 10 min. Acest elicopter si-a trait viata...
Acum vreau sa-mi cumpar un Honey Bee King 2. Sincer, mi-ar fi placut un Belt CP, dar acela costa mai mult si nu gasesc piese de schimb in romania. Am facut o intelegere cu parintii, eu platesc jumate din pret :D In fine, il iau din Romania de pe -p h o e n i x- , pentru ca nu prea am incredere in banci si sunt scarbit de posta romana. O sa-l iau cu un set de pale de rezerva, un landing skid pt incepatori si un main shaft. Deja am planuri de viitor, sa-i iau un Brushless 3900kv ala de la Esky si un ESC, iar mai apoi upgrade din aluminiu si, cand oi avea bani, o Futaba T-6EXP pe 40MHz (este buna?). Dupa aceea vad eu. Pana atunci busesc elicoptere in simulator :D am un E-fly cu FMS... Ma joc in Aerofly si in RealFlight G4.5. Cel din urma imi place mai mult, in aerofly cum busesc un pic palele de pamant, cum explodeaza, in schimb in RF reusesc (aproape) de fiecare data sa aterizez inverted cu HeliMax 400 :D Plus ca mai sunt cateva mici detalii, cum ar fi ca in RF tail motor produce o FORTA, care impinge elicopterul intr-o parte, ceea ce ma forteaza sa zbor cu el un pic inclinat pentru a sta la punct fix... in aerofly nu e asa.
---In fine, scuze pentru lunga mea istorisire, in principal, am facut postul pentru o singura intrebare: la motorul brushless spune ESC recomandat de 25A ... daca iau unul de 30A se va arde motorul? Sau amperajul acela este maximul constant care il da ESCul fara sa arda, iar motorul suge cat vrea? De asemenea, pentru ce este BEC-ul? Am vazut undeva ca vorbeau de unele servouri care necesita curent mare ca ardeau ESCurile din cauza amperajului mic suportat de BEC.
Multumesc, si imi cer scuze pentru timpul pierdut.
EDIT: Nu e complect fixed pitch... palele de sus sunt oarecum cyclic, actionate de gyro mecanic :lol:
Aceasta postare a fost editata de Mirc_El: 30 January 2009 - 01:42 AM