Modelism - RHC Forum: Restaurare Sicroly - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Restaurare Sicroly Aeromodel F3A din anii '70

#1 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2250
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 28 January 2009 - 08:34 PM

Se pare ca nu sunt singurul posesor al unui astfel de model, deci sa recapitulam:

Citeaza

Eraser:
Super Sicroly I , design Hanno Prettner, model cu care a si iesit vicecampion mondial in 1973. Conceput pentru motor de 10cc, greutatea in jur de 4400g

Exemplarul meu este fabricat candva in anii '70 (nu este exemplarul de la campionat) si a fost cumparat de la Linz din Austria de la un modelist ce sustinea ca l-ar fi cumparat in anii '80 chiar de la Hanno Prettner. Din pacate afirmatia lui nu poate fi dovedita cu acte, singurele indicii fiind initialele ("H." si urma de la "P") lipite pe carma si urma servomecanismului Simprop Contest imprimata in suporul servo de la eleroane. (Hanno Prettner folosea o radiocomanda Simprop Alpha Contest in anii '70)

Anvergura 160 cm ; aripa din balsa cu miez din polistiren, eleroanele comandate cu un singur servomecanism ; fuselaj din fibra de sticla, vopsit ; ampenaj profilat din balsa masiv de ~8mm.

Necesita unele reparatii (infoliere intrados aripi si ampenaj). Structura este buna.

Eu am dat pe el in decembrie 190Euro si m-am chinuit destul de mult sa il car in masina mea.


Citeaza

Red Baron:
salut eraser...
de cand caut eu sa aflu ce model e acrobatul asta... eu il am facut de cineva prin anii 95 si mi-a garantat ca modelul e un F3A facut dupa planurile celui ce prin nu stiu ce an a fost vicecampionatul mondial ...eu il am inca si il zbor , e super ca model de f3a, imi pare rau ca al meu e motorizat doar cu un PDP de 10 cmc, motor care nu trage cat ar vrea modelul... la primii bani mi-am promis ca ii iau un 10 OS ... eu la el am 2 aripi ...
daca ai cea mai mica dorinta sa ma ajuti, da-mi te rog o poza cu compartimentul motorului la tine .. si cum e prinsa roata de bot
mersi anticipat


Atasez doua poze cu modelul meu facute cu telefonul la momentul achizitiei si o poza luata de pe net cu Super Sicroly 2 , modelul din 1974. (sunt mici diferente la ampenaj si capota)

Imagine atasata: Sicroly_1.jpg Imagine atasata: Sicroly_2.jpg
Imagine atasata: supersicroly2_2.jpg

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 28 January 2009 - 08:35 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#2 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2250
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 28 January 2009 - 08:55 PM

Se pare ca exemplarul meu este cu ~ 20 de ani mai vechi decat ce ai tu. Ar putea fi unele diferente. Pe net am gasit planurile de la Super Sicroly 2 care a fost prezentat in 1974 si care datorita publicarii planurilor in mai multe reviste a cunoscut o raspandire mult mai mare.

Diferentele majore ar fi ca Super Sicroly 2 are tren de aterizare escamotabil si ampenaj orizontal profilat. Evident, cine nu si-a permis tren de aterizare escamotabil a pus unul fix.

La modelul meu, intr-o perioada "istorica" cineva a facut roata din bot escamotabila, apoi candva s-a revenit la trenul fix, panoul de foc a fost schimbat si "burta" fuselajului a fost carpacita cu fibra de sticla.


Conform informatiilor din reviste vechi si poze, Prettner a avut instalat un Webra Speed .61 cu rezonator si elice 11x8. Eu mai am inca agatatoarea care sustinea partea din spate a rezonatorului.
Am avut si eu un Webra Speed .61 cu toba normala dar l-am vandut vara trecuta.

Ca sa vezi coincidenta: si eu m-am gandit sa-i pun un motor HB PDP de 10cc pentru ca asta am momentan. Totusi, dupa ce am studiat motoarele de la inceputul anilor '70 am ajuns la concluzia ca PDP-ul de 10cc este prea puternic si prea greu si ca sa ma pot folosi de puterea lui va trebui sa pun o elice de 13x7 sau 13x8 care nici nu ar mai incapea si ar lovi cu palele in pamant. Deocamdata, daca tot m-am hotarat sa-l restaurez voi pune pe el o piesa de colectie, un HB PDP "Blitz" de 6.5cc din 1983. Are aproape puterea unui motor de 10cc din anii '70. Data fiind turatia mare pe care o dezvolta motorul (la origine motor de pylon racing) voi folosi o elice 11x7 in loc de 11x8.

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 28 January 2009 - 08:58 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#3 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2250
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 28 January 2009 - 09:17 PM

Concret:

Modelul este intr-o stare destul de proasta. Nu a fost invelit cu film ci a fost lacuit si vopsit in mai multe straturi. Oricum, indiferent de cate crashuri a suportat, aripa nu a fost afectata decat foarte putin, atunci cand l-am luat imi parea intacta dar acum constat ca are mai multe adancituri pe intrados. Carma e si ea ciupita in cateva locuri.
Va trebui polizat in totalitate, chituit si carpacit cu rasina, slefuit din nou si in final invelit cu film. Am comandat deja film galben si albastru inchis ca sa-l refac in schema de culori a lui Super Sicroly 2 din fotografia de mai sus. Cel al lui Prettner din '73 era in doua nuante de bleu / albastru, mai inchis pe intrados.

Rotile erau coapte complet si foarte grele, cu janta din aluminiu cu bucse de bronz (facuta parca sa tina mii de kilometrii), Kavan cu diametrul de 56mm. Voi pune unele ultrausoare de 64mm care sunt ok pentru iarba. Trenul este ruginit dar recuperabil. Roata din bot are brat dublu cu suspensie, capetele sunt cositorite intr-o piesa care intra in suportul de plastic de pe panoul de foc. Motorul sta la 90 de grade. Voi face poze maine desi nu am timp acum sa ma ocup de el.
Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#4 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 29 January 2009 - 01:18 PM

ehe ...cum prind o camera foto il bag la pozat... eu la al meu am 2 aripi ... una a suferit un crash inainte sa il iau eu, si o bucatica din bordul de atac e inlocuita...

trenul meu de aterizare e fix .
fuselajul era alb (vopsit si lacuit in x straturi)... pentru ca eu vreau sa il usurez, am dat cu metanol pur pe el si am dat toata vopseaua jos .. am lasat doar cativa centrimetri in spatele tobei pentru protectie... aripile ambele sunt vopsite exact cum spui si tu , si la una din aripi( cea mai buna, dar pe care o tin ca rezerva) o sa ii fac si eu ce spui tu.. dat jos vopseaua si incercat sa pun solar ...
pe modelul asta cam tot ce e, e old stile
de la motoru de pe timpul lui pazvante, pana la servourile de pe coada , parfa rs 3000 indirect drive... , pe acceleratie am futaba fp s148 (tot de pe timpul buniculuiu) si pe eleroane un robbe fs 100...
aripa asta care o am acum pe model, are partea din centru din fibra(pus fibra peste balsa de dedesubt)..

ce sistem de actionare ai pe coada???
la mine din servo pleaca tije de otel, apoi sunt prinse de niste baghete de lemn, care in fuselaj fac undeva din nou trecerea la otel...
pe profundor sunt 2 tije de comanda ...
io inca nu imi dau seama cum as putea scoate /baga un alt motor... tiind sa cred ca a fost pus motorul si apoi data coaja de fibra...



a da .. si eu merg pe 12*5 ...si cred ca ar mai fi loc... oare daca pun 13 ar trage mai bine motoru' ?
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#5 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2250
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 29 January 2009 - 02:06 PM

La HB -ul tau merge ideal un 13x6. Motorul nu are turatie mare dar are un cuplu imens, aproape cat un motor de 15cc. In tot cazul, modelul e rapid, nu se preteaza la elice cu pasul 5 cum ai pus tu. Prettner folosea elice cu pasul 8. Eu iti recomand sa incerci cu un 12x7 in loc de 12x5 si asa nici nu trebuie sa modifici trenul de aterizare. Cred ca nu o sa mai simti nevoia de a inlocui motorul cu altceva.

Marinaru spunea ca probabil ca tu ai un "Curare" facut la Tg. Mures dupa planurile de la "Curare" al lui Hanno Pretner, model cu care a iesit campion mondial in 1976. "Curare" este nepotul lui Super Sicroly, doar aripa a ramas neschimbata.

Botul la mine este clasic, se termina cu panoul de foc pe care este fixat batiul. Peste vine capota care este in stare relativ buna, o voi revopsi dar nu prea am de reparat la ea.

Servomecanismele de pe modelul tau sunt cu 20 de ani mai noi decat Simprop Contest ce a avut al meu pe eleroane. Servo-urile Futaba FP S-148 s-a produs pana in 2003 - 2004 iar FS 100 pana in jurul anului 2000, deci nu sunt prea vechi. FP S-148 folosesc si eu pe mai multe modele, nu sunt puternice (mai slabe ca 3003)dar au precizie buna. Despre Prafa nu pot sa iti spun nimic, firma este nemteasca, destul de cunoscuta in anii '80.

Pentru profundor sunt doua tije de la fiecare semiprofundor, legate la acelasi servo. Carma este actionata tot cu o tija, voi vedea daca e necesar sa schimb sistemul cu un push-pull cu cabluri.

Aripa este intarita cu fibra pe mijloc, exact cum ai spus tu. Putin crapata in zonele de prindere pe fuselaj.


Diseara o sa fac cateva poze.
Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#6 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 29 January 2009 - 02:13 PM

e foarte foarte posibil sa am ce zice Marinaru' ... el e stie'tot :lol:
io am observat doar ca seamana si de acolo am dedus ca ar fi acelasi ...
o sa ii schimb elicea, cat despre partea de la motor... la mine nemcapota... e ..fuselaj pana in fata...e dintr-o bucata de la coada pana langa elice...

si al meu se afla intr-o stare destul de rea , dar eu zbor cu el week-end de week-end... week-endul trecut am remorcat cu el arcus fara a avea vre'un sistem de declansare (nici pe arcus macar).... si a mers...

acum il aranjez putin pentru week-endul ce vine(in primul rand ii prind roata de bot, pentru ca era slabita prinderea si la fiecare decolare trebuia sa plec tras ca sa nu ruleze pe fata ca o lua in toate partile, si aterizat in limita... sa nu ruleze mult... )

despre tijele de pe coada... mi se pare inutil sa pui Pull Pull ...ce castigi? tijele strong mi se par mult mai fiabile...
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#7 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2250
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 29 January 2009 - 05:52 PM

Poze.

Aripa si fuselajul.


Imagine atasata: Sicroly___fuselaj_1.jpgImagine atasata: Sicroly___fuselaj_2.jpgjpg]
Imagine atasata: Sicroly___wing_1.jpg

Toata burta dintre aripa si panoul de foc este peticita pe interior cu fibra. Candva cineva i-a facut un decupaj pentru tren escamotabil si apoi a renuntat si a carpit zona. Lucrarea se vede si din afara, nu stiu cat de clar se vede in poza.

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 29 January 2009 - 05:55 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#8 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 29 January 2009 - 05:55 PM

poate ..."undeva ,candva" cand iese la zbor modelul ma anuntati si pe mine.sau macar sa vedem filmat zborul.
multumesc.
flying is my life...
0

#9 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2250
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 29 January 2009 - 05:56 PM

Intrados.

Imagine atasata: Sicroly___wing_2.jpg Imagine atasata: Sicroly___wing_3.jpg

Se vede locul (placuta de aluminiu) unde se agata rezonatorul.


P.S. Sper sa fie gata undeva in a doua jumatate a lunii aprilie. Stau cam prost cu timpul liber...

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 29 January 2009 - 05:58 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#10 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 29 January 2009 - 06:16 PM

Vezi postareaSILVIU66, la Jan 29 2009, 05:55 PM, a spus:

poate ..."undeva ,candva" cand iese la zbor modelul ma anuntati si pe mine.sau macar sa vedem filmat zborul.
multumesc.



al meu zboara week-end de week-end... o sa incerc sa si filmez cate ceva :rolleyes:
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#11 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 29 January 2009 - 06:17 PM

Vezi postareaERASER, la Jan 29 2009, 05:52 PM, a spus:

Toata burta dintre aripa si panoul de foc este peticita pe interior cu fibra.



stai asa ca nu prea inteleg ... fuselajul tau nu e complet fibra?
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#12 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2250
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 29 January 2009 - 07:43 PM

Fuselajul este din fibra de sticla cu exceptia panoului de foc care este din lemn. De asemenea, in interior mai sunt doua panouri din placaj de 4mm. Zona unde se prinde aripa este dublata cu doua bucati de balsa de 3 mm ca sa nu "taie" aripa cand este stransa pe fuselaj (de unde il tin eu cu mana in poza). Altfel, fuselajul este foarte subtire si elastic. Cred ca este facut cu un singur strat de panza.

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 29 January 2009 - 07:45 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#13 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 30 January 2009 - 01:56 PM

am mai studiat putin pozele tale si am mai observat o diferenta... eu am eleroanele mai lungi... adica partea fixa din extremitatea aripi , de langa eleron, la mine e mai mica .... cu toate astea , eu tocmai am dublat "coarda" eleronului , pentru o reactie mai prompta , si ceva mai multa agresivitate in zbor ... o sa vezi daca il zbori cu eleroanele asa, ca are tendinta de a fi lenes pe aceasta axa cand are viteza mica ... daca incerci spre exemplu o rasturnare , si il lasi sa urce putin se va invarti relativ greu ... de tonouri in urcare nici nu mai vorbesc le face foarte greu pentru ce vreau eu...

daca cumva se angajeaza mai repede sau mai stiu eu ce anomalii in zbor poate prinde de la marirea eleroanelor , le voi da jos :lol:

diseara pun poze :lol:
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#14 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 30 January 2009 - 03:04 PM

Salut,

Se mai fabrica modelul? Se poate cumpara de la vreun dealer sau din afara?
Sunt interesat sa cumpar si eu unul.


Thx,
Mada
0

#15 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 30 January 2009 - 03:47 PM

Un kit partial spuma, partial balsa/placaj aici:

http://www.eurekaair...an_kits/SS2.htm
... cu picioarele pe pamant ...
0

#16 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 30 January 2009 - 09:48 PM

si acum ceva poze:
scuzati calitatea sunt facute cu mobilul ... eu unul cred ca e vorba despre acelasi model, dar te las pe tine sa decizi ...eventual pune niste masuratori ale aripi (coarda la incastrare, coarda la capat, coarda profundorului..d-astea) .....

o sa fac poze maine la aer si cu o camera...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 30012009_002_.jpg

KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#17 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 30 January 2009 - 09:50 PM

2...
aici era la desenat http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 30012009.jpg

Aceasta postare a fost editata de RedBaron: 30 January 2009 - 09:50 PM

KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#18 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 30 January 2009 - 09:53 PM

3....

4....

5...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 30012009_001_.jpg
  • Imagine atasata: 30012009_003_.jpg
  • Imagine atasata: 30012009_004_.jpg

KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#19 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 30 January 2009 - 09:55 PM

6....

nu stiu ce a avut dar ultimele le-a bagat singur in acelasi post (ceea ce e bine) ...
pentru nelamuriri , sau daca vrei poze suplimentare imi spui http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 30012009_005_.jpg

KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#20 Useril este offline   Bogdan B 

  • ex ad525
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 948
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Botosani

Postat 30 January 2009 - 09:55 PM

wow.. super fain avionu :X http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif in rosu si negru i-ar sta belea
0

#21 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 30 January 2009 - 10:01 PM

al meu arata chiar bine ca estetica, cand era aripa alb imaculat si fuselajul alb cu verde...dar in timp albul sa cam innegrit.

oricum cel ce mi l-a dat mie il vopsise si eu am dat momentan cam taota vopseaua jos.. pe aripa cu smirghel , si pe fuselaj cu metanol ....
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#22 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2250
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 30 January 2009 - 10:38 PM

Intr-adevar, modelul tau este "Curare" sau cel putin asa arata fuselajul. Ampenajul orizontal e ceva diferit, nu e nici de "Curare" nici de "Sicroly".

Problema cu motorul tau: nu ai carburatorul original. Acela era din plastic negru, suficient de mare ca sa incapa in el o baterie AAA (9mm). Al tau pare cu vreo 2mm mai mic. Motorul trebuie sa faca cam 12.000rpm cu o elice 12x6 si combustibil cu 10% nitro.

Eleroanele originale erau calculate pentru a face 3 tonouri in 5 secunde. Asta era cerinta programului acrobatic. Apropo, atasez o poza cu programul de la CM din 1975 din Elvetia. Figurile sunt numerotate de la stanga la dreapta, fiecare se executa separat la cate o trecere.


Imagine atasata: F3A_1975.jpg


Propunere pentru Acro 2009 http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#23 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 30 January 2009 - 10:42 PM

florica_ionutz pe YM ca vreau si io o poza mai detalitata cu programul ala... asa for old school http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif

vre'o idee de unde fac rost de un carb original ? si... o sa scot oare performante mai bune cu un alt carburator?adica oare cine l-a schimbat l-a schimbat de prost...? habar nu am http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif

3 tonouri in 5 secunde pare destul de ok.. eu zic ca le facea , dar doar cu gazu in plin si cu ceva viteza castigata..pe mine m-ar interesa sa le faca si putin in urcare tot cam la aceasi rata ... :)
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#24 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 30 January 2009 - 11:06 PM

gataaa conturul ...

artistul a facut o treaba superba http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif si e a doua fata pilot ( nu stiu care zicea ca prietena lui e singura fata pilot... ei bine nu e... si daca ma gandesc bine si prietena lui alex deliu era pilot )

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 30012009_006_.jpg

KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#25 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 30 January 2009 - 11:07 PM

2

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 30012009_008_.jpg

KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#26 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 30 January 2009 - 11:09 PM

3...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 30012009_009_.jpg

Aceasta postare a fost editata de RedBaron: 30 January 2009 - 11:10 PM

KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#27 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 30 January 2009 - 11:13 PM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 30012009_007_.jpg

KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#28 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 January 2009 - 01:19 AM

Vezi postareaERASER, la Jan 30 2009, 10:38 PM, a spus:

Intr-adevar, modelul tau este "Curare" sau cel putin asa arata fuselajul. Ampenajul orizontal e ceva diferit, nu e nici de "Curare" nici de "Sicroly".


Confirm si eu. Fuselajul este Curare.
Ampenajul orizontal la Curare original, avea un pic de diedru negativ.
Si io cred ca extensiile alea la eleroane nu sunt necesare.
Sporuri la restaurari!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#29 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2250
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 31 January 2009 - 02:57 AM

Multumim pentru aprecieri si urari !

Ma gandesc sa ii pun doua servo pe eleroane pentru ca la aterizarile in iarba de la Chitila i-ar prinde bine un flaperon. Am doua Voltz-uri WingMax care stau degeaba.

Din pacate nu pot sa ofer o imagine mai buna cu programul de la CM din 1975. Nu am eu brosura, un aeromodelist din Elvetia a pozat paginile si le-a postat pe un forum si a mai pus si pe Youtube un film de vreo 9 minute facut atunci. FILM

Citeste aici doua articole despre Curare. Sunt si planurile dar nu la scara 1:1.

Din "Model Airplane News" decembrie 1976

Din "RCM"


Motorul de pe model are cel putin 21 de ani pentru ca in 1988 HB a inchis mustaria. Presupun ca a mai fost folosit si alte modele in trecut. La crash-uri carburatorul original se distrugea imediat, altfel motorul este foarte longeviv, ingroapa vreo 3-4 Magnum-uri.
Masoara si tu cu un turometru si vezi ce zice. Uite, atasez aici un tabel informativ ca sa iti dai seama la ce sa te astepti. Daca e cu mai mult de 700 - 800 rpm sub masuratorile din articol, atunci ar trebui schimbat carburatorul. Il gasesti pe Tower, Perry carburettor, costa cam 35$.


Imagine atasata: HB61_review_1.jpg Imagine atasata: Blitz_bucatele.jpg

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 31 January 2009 - 03:07 AM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#30 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 31 January 2009 - 08:40 AM

gata.... nu mai are prelungitoare la eleroane http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
profundorul nu pare fi acelasi..ala are si unghi de sageata negativ ...al meu are pozitiv si e profilat :lol:
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro