In urmatoarea etapa, am inceput cu mutarea acumulatorului cat mai in spate un sensul ajustarii CG-ului la prima treime din aripa, ceea ce s-a dovedit o manevra extrem de dificila, avand in vedere spatiul redus (am montat acc peste variator......)m de asemenea receptia tebuie sa fie una minuscula, altfel nu mai este loc de niciun fel pentru cursele servomecanismelor derivei si profundorului.
Nu am mai avut rabdare sa-l decorez cu decalurile aferente.........
Am iesit cu el vesel pe camp (terenul aeroclubului din Iasi), intr-o zi fara vant, numai buna pentru efectuat primele probe de zbor, i-am prins canopia si palele cu un elastic si i-am facut primul test cu motorul oprit..........si suprafetele de control trimate pe 0.
Lansare ca la carte........modelul parea insa ca nu are finete deloc si se indrepta vertiginos spre pamant, pastrand directia......pentru a nu-l distruge abia am apucat sa mut mana pe mansa si sa-l compensez din profundor.....Lansat de undeva de la inaltimea de 2,3...2,5 m (eu am 1,98) primul zbor a avut lungimea de vre-o 7 m....foarte putin...si ii dadusem ceva viteza.....
A urmat desfacerea ampenajului orizontal si modificarea ughiului acestuia, intai cu o scobitoare gasita prin cutia de scule(nu a fost suficient) ulterior am pus un capat de betisor de bambus (asta am gasit atunci la repezeala in cutia cu maimute)....situatia s-a imbunatatit, dar nu spectaculos tot trebuia sa trag de profundor pentru a-i compensa panta accentuata de coborare.
Ce nu am incercat a fost montarea de plumb spre coada (din motive tehnice, adica am uitat plumbii cu autodeziv acasa in alta cutie)
Aceasta postare a fost editata de tetea: 02 February 2009 - 08:51 AM