Modelism - RHC Forum: Diesel - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Diesel Ieftin dar bun ?

#1 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 31 March 2004 - 10:38 AM

Ca de obicei cand vreau sa cumpar ceva intreb , cuget si iau o decizie in consecinta .
Mai mult ca sigur o sa iau un model cu mtor termic . Acum vine parte pe care nu o stiu . Ce motor . Recomandarea este un 2.5 -3 cc . Modelul este un trainer de 1,2 m . Am vazut ca sunt ieftine motoarele diesel . Merita ? Un motor de 2.5 diesel e la fel ca unu de 2.5 cu bujie ? La masini e altfel ... Ce marca merita ? Ce compromis poti sa faci sa salvezi ceva euroi ? Diesel inseamna motorina ... e aceeiasi cu aia de la masini ?
Mai am si alte intrebari despre bujii , combustibil , rodaj, elici dar astea se gasesc deja in subiectele de pe forum (sper).
Orice alta informatie despre un motor termic diesel sau nu, este binevenita .

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 31 March 2004 - 10:38 AM

DT
0

#2 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 31 March 2004 - 11:20 AM

Avantaje si dezavantaje:
Avantaje: motorul cu autoaprindere consuma mai putin decat cel cu bujie incandescenta (aproximativ jumatate), are cuplu mai mare (invarte elicii mai mari decat omologul lui cu cap incandescent, avand astefel putere mai mare...pana la o anumita turatie cand este depasit de celalalt...adica, pana pe la 12.000-15.000rpm, cuplul dezvoltat este mai mare la diesel, dupa care, cel incandescent poate sa mai urce la turatii de peste 25.000 si ca urmare sa aibe in final putere mai mare)...deci dieselul nu este un motor pentru viteza mare. Un alt avantaj; nu necesita bujii si acumulatori la pornire.
Dezavantaj: Combustibilul este scump si se procura cu greu (in special eterul etilic....amestecul este eter etilic, gaz lampant si ulei mineral sau ricin...in nici un caz motorina...decat daca inlocuiesti gazul lampant cu motorina, dar nu e o economie prea mare la costul amestecului)...iarna porneste greu sau nu porneste deloc (motoarele cu autoaprindere nu se pornesc cu demaror din simplul motiv ca au camera de ardere reglabila si ca urmare, in urma unui reglaj defectuos, sa fie prea comprimat sau sa de-a nastere la soc hidraulic, iar daca demarorul electric nu sta pe ganduri, rupe sau indoaie biela sau foarfeca manetonul sau boltul)
Tot ca dezavantaj, reglajul este mult mai dificil (si ca urmare si pornirea la fel), in cazul lipsei de experienta!!!
In final, eu as opta pentru cap incandescent!!!...
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#3 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 31 March 2004 - 12:03 PM

...si anume un MVVS de 2.5 cc!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro