Red Hawk - Robbe ---> termic conversie
#1
Postat 23 January 2009 - 01:06 AM
Pentru cine nu stie despre ce model vorbesc, il invit sa-si arunce un ochi la acest link pentru a vedea descrierea lui in varianta originala.
Bun!
Echipare:
Motor: Magnum 2.5 cc
Elice: 8x5 -- si voi incerca si 9x6
Servouri: Futaba S3114 - aceleasi din varianta electrica. Pt acceleratie voi folosi un SG50
Rezervor 50cc
Alimentare receptie: din motive de echilibrare voi folosi NiMh 4.8V.
Inainte de a ma apuca de treaba, am analizat foarte bine structura si zonele de rezistenta in special, pentru a monta cat mai optim motorul. Rezultatul, ca de obicei s-a dovedit de departe a fi cea mai simpla varianta. Motor montat "normal", adica cilindrul in sus.
#2
Postat 23 January 2009 - 01:19 AM
M-am asigurat ca am o pozitie corecta, am montat motorul pe batiu si l-am lipit definit de fuselaj cu un glue gun. Am folosit plastic topit din plin pentru fixare si pare ca sta bine de tot.
Pentru locasul rezervorului am distrus o zona de rezistenta. Pentru a compensa acest lucru m-am hotarat sa lipesc definitiv aripa de fuselaj. Imbinarea celor doua am facut-o tot cu glue gun-ul si am pus si suruburile aripii cat am putut de repede. Recomand aceasta manevra cu ajutorul unei alte persoane.
De asemenea am mai facut o modificare de care pomeneam in varianta electrica, si anume am montat servourile pe fuselaj in spate. Cablurile prelungitoare le-am pus pe pozitie inainte de a "suda" deinitiv aripa.
Electronica va fi pozitionata in fostul locas al bateriei de mars.
#4
Postat 23 January 2009 - 01:26 AM
Mai am de montat toba, ceea ce presupune inca un pic de slefuit din fuselaj.
#5
Postat 23 January 2009 - 01:30 AM
In varianta aproape finala arata cam asa:
#7
Postat 23 January 2009 - 01:57 AM
faina transformarea, abia astept sa-l vad la camp. am vazut parca pr rcgrups un acromaster termic, dar red howk nu.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#9
Postat 23 January 2009 - 06:21 AM
Daca imi permiti o sugestie, tardiva ce-i drept, nu ar fi fost mai bine sa folosesti adeziv poliuretanic? Parca il "simt" mai bine in jurul batiului. Si, poate, si mai usor.
In privinta greutatii sa nu uitam ca un termic vine la aterizare cu rezervorul gol.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, zburatorule.
#11
Postat 23 January 2009 - 08:36 AM
Motorul ala termic nu se incinge binisor? Mie imi pare cam inghesuit acolo si ma gandesc ca polistirenul avionului si caldura nu prea se impaca.
Daca gresesc imi cer scuze...dar eram si eu curios daca un motor termic nu are nevoie de ceva mai multa aerisire ca unu electric.
ps. am vazut ca radiatorul (ala albastru) e "la aer"....dar restul motorului imi pare cam "impaturit".
Bafta!
#12
Postat 23 January 2009 - 10:51 AM
Marinaru, la Jan 23 2009, 08:27 AM, a spus:
Nu ti se pare, asa este. Initial vroiam sa-i fac un firewall, insa fixarea lui la decuparea facuta de mine ar fi fost mult mai slaba decat lipirea directa a batiului... Crede-ma ca am stat destul de mult inainte de a face prima decupare si m-am gandit ce si cum. Batiul este lipit atat pe spate cat si pe toata lungimea bratelor ce sustin motorul. Sper astfel ca suprafata de "descarcare" a tensiunilor sa fie suficienta.
Cat despre adeziv, niste teste facute la rece mi-au demonstrat ca rezistenta "plasticului topit" este mult mai buna decat adezivul poliuretanic. De altfel chiar si multiplex pt acel Skycat recomanda acest mod de lipire. Vom vedea in timp, sau chiar dupa primul zbor daca tine intr-adevar :D.
Greutatea adezivului nu e una din probleme, pentru ca oricum pare ca va avea nevoie de lest pe bot :D... asa e modelul :D)
Motorul este cam inghesuit, temperatura este si pentru mine una din temeri.
Oricum, ceea ce am facut aici este cu titlu de experiment si voi reveni cu detalii in timp despre comportamentul general. In acest moment mor de curiozitate vis-a-vis de capacitatile lui de zbor. In varianta electrica a atins 100km/h, masurat cu un tub Pitot :D... cum o fi termic? S-o ridica de jos?
Multumesc pentru recomandari ...
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 23 January 2009 - 11:01 AM
#13
#17
Postat 24 January 2009 - 07:22 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#18
Postat 24 January 2009 - 08:27 PM
Deci ZBOARAAAAA :D .. :D)
Temerea mea cea mai mare era temperatura motorului. La acest capitol a stat foarte bine. La aterizare puteam tine mana pe el linistit. E adevarat ca e iarna.. iar pan' la vara mai e :D
Batiu - solid... nici cea mai mica urma de deteriorare a lipiturilor.
Echilibrare: a mai inghitit fo' 20g de Pb pe bot
Comportament general de zbor: bun - pentru ca e loc de imbunatatiri.
Greutate: 1130 grame fara cei 50ml de combustibil :)) -- electric avea 1180 grame
Probleme: o singura problema legata de stabilitate motorului in full. Suspectez doua posibile cauze. Una ar fi pozitia cam jos a conductei de alimentare si a doua ar fi modificarea pozitie jiglerului si a surubului de relanti. Simptomul era nesustinerea turatiei maxime dupa 3-4 secunde de full.
Ca si concluzie, astazi am avut la mine fo' 3 litri de baterii ce suportau curenti de descarcare de 10% :D si m-am dat... cum s-ar zice... "fara numar". Mi-a placut enorm de mult cum a iesit... si sunt convins ca-i mai pot imbunatati comportamentul de zbor.
Am avut parte si de o aterizare in "dead stick" ...s-a comportat cam ca un planor.
PE viitor voi mai scimba echele.
Voi actualiza acest topic pe masura ce ii voi face modificari, sau vor apare probleme.
Vine si un filmulet imediat.. atat doar ca fac upload extrem de greu pe YT...
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 24 January 2009 - 08:31 PM
#19
Postat 24 January 2009 - 08:44 PM
vezi ca motoru e f sensibil...asa imi facea si mie daca nu aliniam corect furtunul de alimentare....ia baga o poza cu jigleoru ca nu prea imi dau seama ce i-ai putut face
#20
Postat 24 January 2009 - 09:45 PM
Practic rezervorul intra in "gaura batiului", loc care este din start destul de mult sub carburator. Din pozitia asta nu prea vad ce i-as putea face...
#21
Postat 24 January 2009 - 10:51 PM
Acum cateva intrebari:
-cum ti se pare puterea motorului termic comparata cu cea a electricului original?
-viteza maxima atinsa a fost comparabila cu cea dinainte?
-cu care din cele 2 elici de mai sus a zburat mai bine?
-ce greutate are acumulatorul folosit, sau ce capacitate?
-inafara de cele 20g specificate mai sus ai mai adaugat si alt plumb pentru echilibrare?
-3D ai mai putut sa faci cu el? in special ma intereseaza howerul, daca motorul a fost in stare sa-l sustina.
-servoul de acceleratie unde l-ai montat?
-lipirea aripii de fuselaj a fost absolut necesara?
Multumesc,
Vali
Aceasta postare a fost editata de lipitorul: 24 January 2009 - 10:56 PM
#22
Postat 24 January 2009 - 11:48 PM
Mercic frumos !
Acum cateva intrebari:
-cum ti se pare puterea motorului termic comparata cu cea a electricului original?
Termicul pare mai slab. Cu ceva tuninguri sper sa obtin macar 75% din puterea electricului.
-viteza maxima atinsa a fost comparabila cu cea dinainte?
Nu.. inca!
-cu care din cele 2 elici de mai sus a zburat mai bine?
Deocamdata am zburat doar cu 8x5. Data viitoare voi pune 9x6. Pare ca e mare nevoie ...
-ce greutate are acumulatorul folosit, sau ce capacitate?
E un NiMh 4.8V 1000mAh. L-am pus cat mai in fata posibil si tot a trebuit sa-i pun niste Pb pe bot
-inafara de cele 20g specificate mai sus ai mai adaugat si alt plumb pentru echilibrare?
Nu... nu i-am facut echilibrarea transversala inca.
-3D ai mai putut sa faci cu el? in special ma intereseaza howerul, daca motorul a fost in stare sa-l sustina.
Nu, cu motorul in full abia abia statea iintr-o stare de semihover http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
-servoul de acceleratie unde l-ai montat?
Vezi in filmulet ...
-lipirea aripii de fuselaj a fost absolut necesara?
Da. Aici ar mai fi ceva de spus. Eu am avut probleme cu el in varianta electrica din cauza modificarii in zbor a unghiului de incidenta. Sistemul de prindere original trebuie lipit/intarit chiar inainte de primul zbor. Ma refer la pilonii de plastic din fuselaj in care se prind suruburile aripii.
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 24 January 2009 - 11:49 PM
#24
Postat 24 January 2009 - 11:52 PM
:D
Il voi reface si il voi reposta
Se pare daca va uitati la film in formatul embedeed din forum .. are si sunet... confirmati va rog http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 24 January 2009 - 11:54 PM
#25
Postat 25 January 2009 - 12:12 AM
#26
Postat 25 January 2009 - 12:19 AM
Are muzica.
Nu am gasit nicaieri ce putere are Magnum-ul de .15. Oricum pare slab si greu. Cred ca un OS era mai potrivit. Cel LA este cam la acelasi pret si mai usor....zic si eu. Ce motor aveai in varianta termica?
Inca o data te felicit si-ti doresc numai zboruri reusite.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaa, zburatorule.
#27
Postat 25 January 2009 - 12:32 AM
Capacitate: 2.49 cc
Putere: 0.69 KW / 0.94 CP
Turatie: 3.000 - 19.500 rpm
Masa: 165 g ---- > tot ansamblul motor+carburator+toba+elice+con = 240g
Elice recomandata: 8 x 6"
E comparabil cu OS-ul din toate punctele de vedere... zic eu. Ce ma deranjeaza deocamdata sunt reprizele.. dar il lamuresc io pana la urma.
In varianta electrica a fost:
Roxxy3536/06
Curent nominal: 33 A
Curent maxim (60 sec.): 38 A
Turatie (in gol): 1250 rpm/V
Elice: 10 x 6, 11 x 7 --> eu am folosit 12x6 --- urca fara limita
Putere maxima la ax: 280 W
Tractiune maxima: 1700 g
Masa: 109 g
Iar bateria era de 3200 mAh... aprox 300g
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 25 January 2009 - 12:34 AM
#28
Postat 25 January 2009 - 03:13 AM
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXXD72&P=0
are doar 0,5HP, nu-mi vine sa cred ca Magnum are aproape dublu. Dar chiar si la 0,5HP ai avea la ax 372W. Mai mult ca in varianta electrica.
Ar fi interesant de masurat cat trage la sol modelul.
Sunt sigur ca vei gasi rezolvarea si te rog sa ne tii (sunt convins ca sunt multi care urmaresc fenomenul) la curent si totodata sa ne desfeti in continuare cu zborul pasaroiului.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaa zburatorule.
#29
Postat 25 January 2009 - 05:53 AM
Omul asta ce zice aia si face !
Succes la tunning in continuare !
Intrebare: Lipitorul spunea ca pe conversiile lui, mai ales Magisterul, vibratiile erau mult diminuate in masa de spuma ! Cum e la tine ? Batiul tau lipit de jur imprejur cred ca " disipa" foarte bine vibratiile catre fuselaj !
Aceasta postare a fost editata de farm fly: 25 January 2009 - 05:54 AM