Yak 54 vs Extra 300s
#31
Postat 20 January 2009 - 09:13 AM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#32
Postat 16 February 2009 - 09:46 PM
Fisiere atasate
-
HPIM6061.JPG (184.51K)
Number of downloads: 913 -
HPIM6064.JPG (174.35K)
Number of downloads: 873
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 16 February 2009 - 10:00 PM
#33
Postat 16 February 2009 - 09:48 PM
Fisiere atasate
-
HPIM6039.JPG (224.1K)
Number of downloads: 841 -
HPIM6041.JPG (228.34K)
Number of downloads: 768
#34
Postat 16 February 2009 - 10:00 PM
Fisiere atasate
-
HPIM6042.JPG (226.14K)
Number of downloads: 717 -
HPIM6040.JPG (234.57K)
Number of downloads: 113
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 16 February 2009 - 10:07 PM
#35
Postat 16 February 2009 - 10:06 PM
Ca si paranteza, aici se mai observa canopia lipita de suportul ei cu silicon si mascat cu banda izolatoare alba.
Fisiere atasate
-
HPIM6053.JPG (155.66K)
Number of downloads: 134 -
HPIM6052.JPG (164.68K)
Number of downloads: 133
#36
Postat 09 April 2009 - 07:13 PM
Am reusit sa zbor Yakul, care s-a comportat de altfel minunat. Pentru cateva detalii suplimentare vezi aici:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?s=&a...st&p=290711
Felul in care a zburat Yakul m-a determinat sa continui lucrul si la Extra. Mare lucru nu mai am de facut decat sa-i pun servouri pe aripi, rezervor pe pozitie, legaturile suprafetelor de comanda.... si cam gata. Motorul, suprafetel de comanda si cabina sunt deja pe pozitie.
Asadar avand o oarecare forma data, eram curios sa vad ce greutate are:
- fuselaj+tren complet+motor+3 servo = 2900 g
- aripi+lonjeron = 700g
- capota + cabina = 220g
Total provizoriu = 3800 g
Mai urmeaza:
- 3 servo = 150g
- accu lipo+regulator - 120 g (la ochi)
- elice + con = habar n-am - sa zicem totusi 200g
- rezervor = 60 g
- alte suroabe = 50 g
Asadar un total general bate la: 4400 g
Asa cum am vazut la ochi se pare ca va avea nevoie de un min 100g Pb pe bot chiar cu aripa montata in pozitia dinspre spate.
Confrom manualului sunt exact in greutatea propusa de ei asadar sper sa se simta bine in zbor.
Iata mai jos si o poza cu seful mecanic la lucru.
Fisiere atasate
-
HPIM6283.JPG (180.13K)
Number of downloads: 122 -
HPIM6286.JPG (171.08K)
Number of downloads: 162
#37
Postat 15 April 2009 - 05:41 PM
HPI E10 Drift - Lights Tuning
HPI ESavage
--------------------
automodele13@yahoo.com
cluj
#38
Postat 14 June 2009 - 10:18 PM
O prima impresie total neasteptata: zboara al naibii de incet :)
Dar sa revin si sa incep cu ce nu mi-a placut:
1. Roata bechie nu se misca. Axul are un joc mic iar atunci cand intind arcurile si le prind de directie acesta practic se blocheaza.
2. carenajele rotilor - pe care le-am pus cu dedicatie pentru o mica sedinta foto - iara ma incurca. Urmatoarea tura capitolul functionalitate va prima.
3. pozitia trenului e destul de in spate, astfel incat toate aterizarile s-au soldat cu capotari usoare. Acest lucru se vede si la taxi.
4. Jale la capitolu CG. Adica nu ca nu ar fi modelul ok, ci faptul ca am ales un motor extrem de usor fata de recomandarea producatorului si m-am trezit ca am pus aprox 400 g de Pb pe bot ca sa-l aduc la adevar. Oricum parte din Pb voi elimina atunci cand ii voi pune un pack de receptie NiMh Sub-C
Si acum cateva impresii "artistice". Prima, asa cum am zis de la inceput, este un model foarte lent.. nu ma asteptam la asa ceva la greutatea lui. Cea mai evidenta manifestare a vitezei mici a fost in picaj, unde nu a avut nici cea mai vaga senzatie de accelerare cu toate ca elicele folosite au fost 15x8 si 16x8. Iese extrem de repede si curat din picaj fara a avea tendinta de stall.
Virajele se executa obligatoriu si cu directie... fata de Yak care poate si fara. Daca nu aplic directie pune botul in sus pe viraj chiar daca aripa e inclinata mai mult de 45 grade. Tonoul este curat fara tendinte de iesire din directie.
Nu am observat tendinte de cadere pe o aripa la viteze mici... inca.
La aterizare vine fulg in ciuda celor 400g Pb aplicate pe bot. Azi a batut ceva vantul si a trebuit sa fac cateva treceri bune pentru simplul motiv ca nu vroia sa se aseze pe pista...
Prima aterizare a fost oarecum defectuoasa ... in sensul l-am pus in limita de pe la 1m inaltime. S-a asezat pe roti si singura paguba a fost elicea ciobita. Trenul de aterizare din fibra de sticla functioneaza foarte bine.
Ranversarea e mai greoaie decat la Yak si trebuie ajutat cu putin motor. La orizontala directia pare sa aiba eficienta mai buna decat Yakul... as pune-o pe seama lunigimii mai mici raportata la anvergura.
De motor nu as cometa prea multe. E inca in rodaj si la-m zburat ceva mai bogat. Regimul de functionare e bun, insa sunt dezamagit de zgomotul pitsului :). Sincer ma asteptam sa urle ca din gura de sarpe... dar fusleajul pare a fi foarte bine inchegat si nu are rezonanta asteptata.
Pe scurt... o prima impresie este ca zboara ceva mai scale decat Yakul, fara a pierde ceva din calitatile foarte bune de plutire ale acestuia. Urmeaza acomodatare cu el, dupa care folosirea setarilor 3D a comenzilor.... nu de alta dar profundorul are cursa posibila de 45 grade.
..
Fisiere atasate
-
HPIM6523.JPG (420.6K)
Number of downloads: 141 -
HPIM6510.JPG (460.51K)
Number of downloads: 142
#39
Postat 14 June 2009 - 10:23 PM
...
...
...
Fisiere atasate
-
HPIM6515.JPG (349.17K)
Number of downloads: 118 -
HPIM6518.JPG (445.08K)
Number of downloads: 103 -
HPIM6510.JPG (460.51K)
Number of downloads: 93 -
SDC10501.JPG (421.43K)
Number of downloads: 109
#40
Postat 14 June 2009 - 11:04 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#41
Postat 15 June 2009 - 10:29 AM
Yak 54:
Greutate gol: 3500g
Rezervor 500ml
Suprafata aripa: 49dm^2
Incarcare alara la decolare ~ 81g/dm^2
Extra 300S:
Greutate gol: 4900g (400g Pb pe bot)
Rezervor: 500ml
Suprafata aripa: 54dm^2
Incarcare alara la decolare ~ 100g/dm^2
In ciuda acestor cifre, Extra franeaza mult mai bine in aer ceea ce imi lasa senzatia ca incarcarea alara este de fapt mult mai mica. Suprafata portanta totala a Extrei este clar mai mare decat a Yakului. A se vedea dimesiunea enorma a profundorului, precum si latimea fuselajului. Fara sa fac un calcul exact, cred ca incarcarea alara totala a Extrei coboara undeva la 90g/dm2 in timp ce la yak as estima undeva la 75g/dm2.
#42
Postat 15 June 2009 - 11:06 AM
Cum creste nivelul de trai, mai fratilor ! :unsure:
Fisiere atasate
-
P1020838.JPG (244.95K)
Number of downloads: 207 -
P1020839.JPG (254.28K)
Number of downloads: 236
#43
Postat 15 June 2009 - 01:36 PM
farm fly, la Jun 15 2009, 12:06 PM, a spus:
Cum creste nivelul de trai, mai fratilor ! :)
Poza nr. 2 - " Rog nu mai zburati deasupra masinilor si a celor prezenti ! "
#44
Postat 15 June 2009 - 05:54 PM
REAL DESIGN, la Jun 15 2009, 02:36 PM, a spus:
Sa inteleg ca m-ai citat de undeva?
#46
Postat 15 June 2009 - 07:24 PM
felicitari pt zbor ! ;)
#47
Postat 15 June 2009 - 10:03 PM
Fisiere atasate
-
HPIM6528.JPG (226.03K)
Number of downloads: 143
#48
Postat 15 June 2009 - 10:06 PM
Lasand la o parte gluma, rog pe oricare din voi sa-mi indice o fractiune de secunda in care s-a simtit timorat de avionaul meu.... Insist sa-mi precizati daca am fost vazut vreodata deasupora masinilor si a publicului spectator.
Inca o data multam anticipat ;)
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 15 June 2009 - 10:08 PM
#49
Postat 15 June 2009 - 10:55 PM
Aceasta postare a fost editata de shogi: 15 June 2009 - 10:56 PM
#50
Postat 15 June 2009 - 11:36 PM
Si ca sa continuam gluma :
" ce timorat frate . nu vezi - direct " PARALIZAT "- uitate si tu ce privire, si cum tine mainile
bietul copil - una "chircita" , alta "inerta" pe langa corp.... clar ! No Comment !
Ba da suparaciosi mai suntem !
Eu chiar ma intreb de ce pe forumul asta la aero nu posteaza regulat decat cateva persoane si "boul" de mine !
Nu am vazut si eu aeromodelistii vechi cu experienta , nu dau nume desi sigur nu s-ar supara - participanti si/sau
castigatori de competii interne si internationale - F3A - 3D - Machete - si toate celelalte pe care eu nu le stiu !
#51
Postat 16 June 2009 - 09:35 AM
Fisiere atasate
-
HPIM6528.JPG (63.64K)
Number of downloads: 156
#52
Postat 16 June 2009 - 11:03 AM
Multam mult de sugestie.
#53
Postat 16 June 2009 - 01:17 PM
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXFV48&P=0
Nu-i gasesc nici un defect si mi se pare mult mai prietenoasa pentru model. Sunt de mai multe dimensiuni, in functie de greutatea modelului.
Felicitari pentru model. Este o desfatare sa-l privesti.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, zburatorule.
#54
Postat 16 June 2009 - 01:25 PM
1. centraj - e substantial mai usoara decat ansamblul existent
2. capotare - coboara distanta la sol a cozii
3. bracare normala
O iau in calcul :)
Multam Dan!
#55
Postat 16 June 2009 - 01:58 PM
Abburo, la Jun 16 2009, 02:25 PM, a spus:
1. centraj - e substantial mai usoara decat ansamblul existent
2. capotare - coboara distanta la sol a cozii
3. bracare normala
O iau in calcul :)
Multam Dan!
Adi, sistemul asta il am pe ambele modele (CAD, edge). e super bechia, si e f usoara.
iti fac deseara poze sa vezi ce si cum.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#56
Postat 16 June 2009 - 02:12 PM
Daca nu ma insel cred ca am si o piesa din aceea de plastic disponibila. Trebuie sa caut pe acasa....
Iti dai seama cum va arata data viitoare fara carene la roti si cu bechie d-asta ? :) Insa cum ziceam si mai devreme... functionalitatea va prima.
#57
Postat 17 June 2009 - 09:40 AM
#58
Postat 20 June 2009 - 11:21 PM
Astazi am constat un comportament suspect atunci cand bruscam profundorul si anume caderea invariabila pe aripa dreapta. Fenomenul era atat de accentuat incat nu puteam nici sa fac o iesire corecta din looping. Echilibrarea transversala a avut un ssucces deosebit in aceasta situatie.
Cutitul e curat, cu un input minim pe profundor. Zborul inversat se realizeaza fara corectii.
Am renuntat la "opinci" si azi am reusit si o aterizare fara capotare. Mai trebe sa schimb sistemul de bechie si poate in felul acesta voi scapa definitv de datul cu nasul in pamant.
Pun aici si un filmulet. Pe alocuri se aude si vantul care si astazi a suflat destul de tare. E un zbor calm, de acomodare si testare a tinutei de zbor. A se vedea la final singura aterizare fara capotare.
Motorul da semen in inviorare!!