Zodrach, la Feb 10 2009, 09:55 AM, a spus:
Daca le ai intr-adevar montate.... Iti aduci aminte ca am observat ca masinuta mea este mai flexibila ca a ta? Fiind arcul mai comprimat, suspensia devine mai dura.. Si teoretic ar trebui sa se comporte mai bine ca stabilitate la viteza si in viraje..
Este gresit. Chiar daca comprimi putin (3-10mm) un arc, este necesara EXACT aceasi forta pentru a-l comprima in continuare. Arcul nu va deveni mai "tare" prin comprimare (decat in situatia in care il comprimi pana aproape de maxim). Montarea sau demontarea distantierelor modifica garda la sol si cursa maxima a pistonului in interiorul amortizorului. Pentru intarirea amortizorului se folosesc arcuri mai tari (fiecare culoare reprezentant o anumita tarie - in functie de producator).
Folosirea unor arcuri mai tari nu implica neaparat si folosirea unui ulei mai vascos. Vascozitata uleiului regleaza viteza de comprimare a suspensiei si de revenire in pozitia de echilibru. Totodata, aceasta viteza mai poate fi reglata prin folosirea unor pistoane cu mai multe sau mai putine gauri.
Bara stabilizoatoare poate fi folosita pentru a "stabiliza" modelul in curbe, dar in functie de taria barei, modelul poate deveni sub-virator sau supra-virator.
Alegerea acestor lucruri (garda la sol, arcuri, ulei, bara stabilizatoare) se face in functie de teren (accidentat/plat) si forma pistei (viteza/indemanare)