Modelism - RHC Forum: F1 la BAHREIN - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

F1 la BAHREIN si ce mai urmeaza?

#1 Useril este offline   LEXXRDM 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 473
  • Inregistrat: 03-December 03

  Postat 29 March 2004 - 08:49 AM

Echipele care nu au stralucit in primele curse ale sezonului 2004, cele care au pretentii la unul din clasamente (piloti si constructori) mai au o sansa sa refaca imaginea destul de sifonata pe care o au dupa 2 etape "datorita" celor de la Ferrari. Conditiile in care se va desfasura cursa din Bahrain sunt aproape necunoscute, insa luand in considerare clima acestei tari se pare ca pneurile Michelin ar avea un avantaj in fata japonezilor. Malaiezia a fost cursa de la care echiple din tabara Michelin au asteptat o comportare mai buna pentru intregul lor pachet, pornind de la pneuri. Asteptarile lor s-au dovedit insa a fi eronate, desi o imbunatatire a existat in comparatie cu Australia. Deci pana la urma tot Ferrari pleaca din pozitia de lider.
Nu s-a mai parcurs aici, pe circuitul din Bahrain, nici un tur de pista in regim de cursa. Toate echipele sunt pe picior de egalitate in acesta privinta; vor fi avantajati cei care vor reusi sa duca setarile masinilor catre perfectiune in cel mai scurt timp, adica echipele experimentate, cu pilotii cei mai buni. S-ar putea deci sa vedem mai multe iesiri in decor si mai multe probleme tehnice.
Principalul razboi care trebuie castigat prima si prima data, ramane cel al pneurilor; acele care se vor potrivi cel mai bine cu suprafata pistei si cu temperatura la care se va desfasura cursa, vor putea aduce victoria pentru cel care le va incalta.
In 14 septembrie 2002 Bahrain a semnat o intelegere pe termen lung cu Bernie Ecclestone in vederea sustinerii, incepand cu anul 2004, unei etape in Campionatul Mondial de Formula 1 in, pentru prima data, Orientul Mijlociu.
Ca si atunci cand a fost construit circuitul din Malaiezia s-a pornit si aici, in orasul Sakhir din sudul tarii, cu scopul declarat de a realiza un circuit unic. Circuitul Bahrain International comprima nu mai putin de 5 piste individuale din care 4 pot fi folosite simultan. Costul total la care s-a ridicat aceasta investitie este de 150 de milioane de dolari.
Circuitul pe care se vor desfasura cursele de Formula 1 este constituit din pistele extreme (cea din interior si cea din exterior) si are o lungime de 5,417 km(ture de pista 57). El are 12 viraje (5 la stanga, 7 la dreapta), cu cel putin trei posibilitati reale in care se pot face depasiri, si se estimeaza ca o masina de Formula 1 va parcurge un tur de circuit in aproximativ 1 minut, 33 de secunde, cu o viteza medie de 210 km/h. Lungimea liniei de start/sosire este de 1090 m.
Capacitatea circuitului este de 50.000 de spectatori, cu o tribuna pricipala de 10.000 de locuri; cladiri speciale pentru 18 echipe si un centru media pentru 500 de ziaristi.
Facilitatile circuitului, incluzand aici si turnul de 9 etaje (Sakhir Tower vezi foto), sunt de 5 stele si pot gazdui o multime de evenimente, de la cele organizate de mari companii, prezentari, seminarii, si pana la cine placute si distractie. Circuitul Bahrain International poate adaposti 5.000 de invitati sub acelasi acoperis, insa se poate organiza si pentru grupuri mici.
Ramane de vazut ce progrese au facut cei de la Williams, dar mai ales, daca au facut unele progrese si cei de la McLaren. Daca si aici Kimi va abandona, Montoya va lua si el doar cateva puncte, iar Schumi va castiga, prapastia in clasamentul general la piloti se va deschide si va trebui multa munca si mult noroc doar pentru a spera ca se poate acoperi. Williams sau Mclaren trebuie sa castige, altfel...?
Desi organizatorii au fost pe punctul de a abandona lucrarile si anula aceasta cursa (Bernie Ecclestone intervenind si neacceptand propunerea lor), sa speram ca circuitul va fi pregatit si ca vom vedea spectacol, indiferent de castigator.
Vineri, 2 aprilie - 11.00-12.00 Antrenamente libere;
14.00-15.00 Antrenamente libere
Sambata, 3 aprilie - 10.00-10.45 Antrenamente libere
11.15-12.00 Antrenamente libere
14.00 Calificari
Duminica, 4 aprilie - 14.30 Cursa
Anularea MP Bahrain era pe-aproape- Organizatorii Marelui Premiu al Bahrainului au recunoscut ca i-au cerut lui Bernie Ecclestone anularea evenimentului pentru ca din estimarile lor nu credeau ca vor reusi sa fie gata pana in primul week-end al lunii aprilie. "Seful" Formulei 1 a refuzat insa o astfel de "oferta" si i-a indemnat sa lucreze mai mult si sa duca la bun sfarsit ce au inceput.
Unul dintre organizatori: "Acum doua saptamani credeam ca nu vom putea in nici un caz sa tinem aceasta cursa si am decis s-o anulam, dar Bernie a spus nu. Asa ca a trebuit sa punem mai multi oameni la munca si sa terminam treaba."
Presiunea facuta de televiziuni, dar si opiniile pilotilor si telespectatorilor in privinta formatului calificarilor au dus la schimbarea acestora inca din etapa care urmeaza, Bahrain. Ieri FIA a aprobat schimbarile care fusesera propuse cu o saptamana in urma. Acum cele doua sesiuni vor fi despartite de o pauza de o ora, pentru a da mai mult timp echipelor sa-si seteze masinile pentru sesiunea care va da grila de start a cursei. Ramane de vazut daca teleziviunea noastra va transmite si prima si a doua sesiune de calificari.
Au inceput pregatirile pentru a treia etapa acestui sezon (Bahrain 4 aprilie); in lipsa celei mai mici idei despre conditiile din Bahrain, echipele sunt nevoite sa ghiceasca ce le asteapta acolo. Testul va dura patru zile, iar incepand de azi acestor echipe li se vor alatura inca trei: Williams, Renault si BAR.
FIA a propus schimbarea(de ce oare?)
Calificarile vor suferi o mica modificare in cazul in care toate echipele vor fi de acord in unanimitate cu ceea ce propune FIA, si anume:
1.Calificarile vor incepe la ora locala 13:00, in loc de ora 14:00 ca pana acum;
2. Cea de-a doua sesiune (cea propriu-zisa, de asezare pe grila) va incepe la ora locala 14:00 si nu ca pana acum, imediat dupa ce s-a terminat prima sesiune a calificarilor (cea care da ordinea de pornire in a doua sesiune)
Dupa ce echipele vor supune la vot FIA va anunta decizia care a fost luata, iar daca propunerea va fi acceptata schimbarile ar putea intra in vigoare inca din a treia etapa a acestui sezon (Bahrain).
Indepartarea de Uniunea Europeana si de legislatia ei restrictiva in materie de publicitate la tutun a facut ca Bahreinul sa devina prima tara din Orientul Mijlociu intrata in F1. Desi FIA a dat asigurari ca Bahreinul este o tara sigura unor piloti, cum ar fi Mark Weber, li s-a spus ca merg acolo pe propriul risc.
:) :)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Bahrein_Tower.jpg

Aceasta postare a fost editata de LEXXRDM: 01 April 2004 - 06:37 PM


Este de o mie de ori mai bine sa fii optimist si sa te inseli, decat sa fii pesimist si sa ai dreptate. .
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro