hassel, la 26 July 2013 - 12:08 PM, a spus:
aveam pe masina packul rulat o iesire pe bucium, deci nu avea clar ataat voltaj, si a mirosit a fum cand am plimbat servoul din maxim in maxim si am tinut frana pentru a verifica cate ceva la frane! atunci a scos fumulet! nu la alimentare, ma gandesc la ipoteza asta find un motor cu perii, nu am idee la unul de alt tip, dar acelasi comportament l-am vazut si la esc-urile normale cand motorul periat era blocat! deci nu cred ca vorbesc prostii! si pe langa asta comanda se face tot in tensiune!
eu cred totusi ..
daca nu ai end-point setat se arde servo sau strici dintii rotitelor..
servo-ul fiind cu comanda proportionala are in interiorul lui un "mini esc" care alimenteaza motorul cu mai mult sau mai putin curent (impropriu zis, comada nu se face in tensiune ci in frecventa )in functie de cat de violent tragi tu de stick-uri..
daca end-point nu e setat corespunzator, si curentul tras de motor cu axul blocat e mai mare decat puterea mosfeturilor ce il controleaza atunci se arde servo-ul.
alimentarea servo-servo-receptor din pack-ul de acc se face in paralel .. deci daca se arde unul
celelalte continua sa functioneze (daca se arde receptorul nu mai ai comanda, dar servo-urile sontinua sa fie alimentate)...
receptoarele in fm si am au plaja mai mica de alimentare cu tensiune si opresc de regula la 4.8V.
cele in 2.4ghz au o plaja mult mai mare de alimentare si majoritatea ajung pana la 7.2V fara probleme..
Aceasta postare a fost editata de e.cata: 26 July 2013 - 12:46 PM