Modelism - RHC Forum: VENTUS 2BX 2,6m - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

VENTUS 2BX 2,6m Made in China

#1 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 11 January 2009 - 04:46 PM

Du pa cum spune si titlul....nu m-am lecuit si iata am mai achizitionat un model VENTUS 2bx de data asta, tot chinezesc si tot de la acelasi vanzator, dar alt producator.
Este facut de binecunoscutul si recunoscutul mondial (oare?? :rolleyes: ) producator CHINA MODEL PRODUCTIONS din Hong Kong.
SI acum sa trecem la prezentare. Am sa fac acest lucru, ca o paralela cu vechiul topic.

Cutia frumos prezentata cu tot felul de poze, inscriptii si adnotari la modelul ce-l poarta, fata de de predecesorul (postul #1)

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#2 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 11 January 2009 - 04:49 PM

tot cutia..

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#3 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 11 January 2009 - 04:54 PM

In interior, toate elementele in saci de nylon si folie antiÅŸoc, calate cu elemente din carton si lipite de corpul cutiei sa nu se miÅŸte la transport, fata de primul (postul #1) care nu avea nimic pentru protejarea pieselor.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#4 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 11 January 2009 - 05:13 PM

Fuselajul din fibra de sticla finisat foarte frumos, cu decaluri deja aplicate înainte de vopsire si lăcuire, astfel, nu se pot dezlipi accidental.
Fata de primul, de remarcat distanta mult mai mica dintre cele doua planuri si ampenajul vertical mult mai lat decăt la mini ventus postul #2.Fisier atasat  P110002828.JPG (135.41K)
Number of downloads: 203
Păcat ca inscriptionarea este cu DX Importatorul ar putea pe viitor sa ceara sa fie inscripÅ£ionat cu YR si drapelul romanesc. Oare sa fie făcute special pentru Germania?Fisier atasat  P110002323.JPG (82.73K)
Number of downloads: 174

Prinderea ampenajului orizontal mult mai solida si cu o talpa mult mai lata decăt la predecesorul (postul #7)
Fisier atasat  P110002525.JPG (82.44K)
Number of downloads: 108

Decaluri sub carlinga...Fisier atasat  P110004444.JPG (96.89K)
Number of downloads: 133
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#5 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2009 - 05:34 PM

@Radu
E "scale", asa ca reproduce planorul original german, ca inmatriculare si decaluri.
Sa-l zbori cu placere, si Aterizari cu bine!

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#6 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 11 January 2009 - 05:37 PM

Acum câteva poze din interior. Aici va rog sa comentaÅ£i si sa va spuneÅ£i părerea, daca mai trebuie întărit ceva.Se vede fata de primul model postul #6 ca acesta este mai ingrijit lucrat in zona încastrării aripilor, dar nu stiu daca este suficient.Fisier atasat  P110001010.JPG (166.55K)
Number of downloads: 195 Valterasul a sugerat acest mod de intaritura in postul #30 din primul topic de prezentare Întăritură este făcută din placaj de 2mm si are o ţeavă de fibra de carbon lipita intre intarituri. Prin aceasta teava trece bara de otel care intra in aripi.
Tot pe acest panou se afla si mecanismul de acţionare al frânelor aerodinamice (nemontate)

Panoul servomecanismelor este predecupat (cu laser) foarte precis lipit, nu ca la primul model unde era putin rotit spre stanga.Fisier atasat  P110001212.JPG (152.92K)
Number of downloads: 174


Are si o întăritura in partea inferioara, si o tija metalica in fata, probabil pentru a rezista la remorcare.Fisier atasat  P110001616.JPG (151.13K)
Number of downloads: 105
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#7 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 11 January 2009 - 05:50 PM

Carlinga are un capac negru din poliamida si o plansa de bord pe care se lipeste decalul cu instrumentele de bord. Fisier atasat  P110002222.JPG (148.39K)
Number of downloads: 96
Tot de planşă se va lipi (după decupare) si carlinga cu tenta albastra, care are o întăritură alba lipita pe contur din acelaÅŸi material. Fisier atasat  P110002626.JPG (124.77K)
Number of downloads: 102

Setul de accesorii este suficient de bogat, toate elemente fiind totusi de calitate medie. Probabil ca multe vor fi inlocuite cu elemente de actionare mai solideFisier atasat  P11000055.JPG (174.86K)
Number of downloads: 150
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#8 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 11 January 2009 - 05:58 PM

Trenul de aterizare escamotabil este într-o construcÅ£ie solida din poliamida din aceea dura (ca la maÅŸinile RC off road ) Roata cu anvelopa plina destul de mare, are axul asigurat la desfacere cu piuliţă autoblocanta aflata într-o alveola a trenului. Trapele trenului sunt acÅ£ionate tandem cu acelaÅŸi mecanism. Fisier atasat  P11000066.JPG (132.93K)
Number of downloads: 159

Totuşi, nu am văzut nici un fel de sistem de amortizare. In momentul când trenul este deschis, mecanismul se blochează si devine rigid cu suportul lui. Oare nu era mai bine sa aiba un fel de suspensie? Sau poate cer eu prea mult.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#9 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 11 January 2009 - 06:14 PM

Si acum despre aripa.
Incepem cu incastrarea in fuselaj, care fata de vechiul model are deja gaurle facute, la prima vedere destul de precis. Fisier atasat  P110002020.JPG (86.08K)
Number of downloads: 116
Aripile sa imbina cu fuselajul perfect, fara lufturi, sau decalari.
Profilul este mai bombat decat la primul model dar este mai ingust. Hx 83-Nasse 3Modify o fi codul profilului? Daca da, ce parere aveti despre el? Fisier atasat  P110003030.JPG (78.21K)
Number of downloads: 116

Aripa nu are diedru la încastrare, dar are la vârfuri, la fel ca modelul 1:1 iar vingleturile sunt aplicate vertical.Fisier atasat  P110003232.JPG (82.43K)
Number of downloads: 93Fisier atasat  P110004343.JPG (63.98K)
Number of downloads: 78

Constructorul a prevăzut si un sistem de fixare cu nişte piese metalice cilindrice care "sugruma" tijele de susţinere. Acestea vor fi figurate mai târziu in pozele din manual.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#10 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 11 January 2009 - 06:17 PM

Ultimele doua poze, cu modelul

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#11 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 11 January 2009 - 06:19 PM

Si acum o poza cu servomecanismele pe care le-am achiziţionat cu modelul.
Va rog sa-mi spuneti daca specificaţiile sunt adecvate aplicaţiei, sau daca ar trebui sa achiziţionez ceva mai ma bun.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#12 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 11 January 2009 - 06:24 PM

Si acum datele tehnice si manualul, care este suficient explicat pentru a realiza montajul.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#13 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 11 January 2009 - 06:26 PM

pag2.Fisier atasat  Manual2.jpg (278K)
Number of downloads: 102
Pag3.Fisier atasat  Manual3.jpg (201.4K)
Number of downloads: 80
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#14 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 11 January 2009 - 06:29 PM

pag4.Fisier atasat  Manual4.jpg (215.07K)
Number of downloads: 62
pag5.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#15 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 11 January 2009 - 06:30 PM

pag.6

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#16 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 11 January 2009 - 06:32 PM

pag7.Fisier atasat  Manual7.jpg (261.97K)
Number of downloads: 66
pag8.Fisier atasat  Manual8.jpg (220.55K)
Number of downloads: 68
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#17 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 11 January 2009 - 06:37 PM

Ultima pagina este cu dealurile din dotare, fata de primul model unde le-am confecţionat din mana.
Fisier atasat  Decal.jpg (250.52K)
Number of downloads: 97

Cam asta a fost prezentarea modelului. Aştept comentariile si sfaturile voastre, de care am ţinut seama de fiecare data când am construit ceva.
In fond, si ăsta este unul din rolurile acestui forum.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#18 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 11 January 2009 - 07:47 PM

N-ea Radu ...frumos modelul ..parca , ma bate un gand :( ....dar astept sa-l vad la un prim zbor la dvs. Super treaba ! FELICITARI .
ADOR VITEZA!!!
0

#19 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 11 January 2009 - 08:28 PM

Salut Radu,
Nici eu nu m-am lecuit.......dar modelul meu sta inca in cutie in asteptarea motorizarii......
Unul dintre prietenii zburatori din iasi, a avut modelul similar, pe care l-a zburat numai de cateva ori la sandou. Din nefericire a avut un crash din care a rezultat avarierea fuselajului.....asa ca am achizitionat eu epava....asa ca cuma am doua bucati din care unul va ramane panor iar celalat moto.
Problemele au apartut (din cata mi-am dat deama) si datorita mecanismului de actionare al franelor aerodianmice. In pozitia inchis, in viraj sau cel mai bine se vede cu modelul pe spate, ca franele ies din locasul lor, una mai mult decat cealalta.......
Din spusele colegului meu modelul are nevoie de viteza...........sau de vant la panta
Ar trebui ca actionarea franelor si a trenului de aterizare sa fie puse pe acelasi canal....parerea mea...
Trebuie cautate cu atentie eventualele imperfectiuni de constructie ale fuselajului.......(asta am vazut la al meu care-i numai CMPro, iar al colegului are si marcajele de control de la Jamara)
In rest.....un aeromodel superb (sper sa si zboare la fel de frumos)
Aterizari placute

Aceasta postare a fost editata de tetea: 11 January 2009 - 08:29 PM

0

#20 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 11 January 2009 - 08:45 PM

Vezi postareatetea, la Jan 11 2009, 08:28 PM, a spus:

Problemele au apartut (din cata mi-am dat deama) si datorita mecanismului de actionare al franelor aerodianmice. In pozitia inchis, in viraj sau cel mai bine se vede cu modelul pe spate, ca franele ies din locasul lor, una mai mult decat cealalta.......
Din spusele colegului meu modelul are nevoie de viteza...........sau de vant la panta
Ar trebui ca actionarea franelor si a trenului de aterizare sa fie puse pe acelasi canal....parerea mea...
Trebuie cautate cu atentie eventualele imperfectiuni de constructie ale fuselajului.......(asta am vazut la al meu care-i numai CMPro, iar al colegului are si marcajele de control de la Jamara)


1. cum adica ies franele in viraj?
2. ce imperfctiuni a gasit? Este drept ca eu inca nu am cautat. doar l-am "vizionat" si acum este inapoi in cutie. Trebuie sa mai treaca ceva timp ca acum doua saptamani am aparut cu motocicleta. :( Daca ma vede colega de camera acum cu planoru'....nu stiu zau.
3. ce marcaje Jamara?
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#21 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 January 2009 - 08:56 PM

Vezi postareaRadu_, la Jan 11 2009, 08:45 PM, a spus:

3. ce marcaje Jamara?


Unii care se dau nemti, dar de fapt sunt o spartura in marele zid :(

http://www.jamara-mo...nik.de/Ventus_1
... cu picioarele pe pamant ...
0

#22 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 11 January 2009 - 08:58 PM

Acuma-i cam tarziu sa urc in pod (dorm copii) ca acolo-s cutiile si o parte din atelier. Maine, desi am o zi infernala adica plec la 7,10 si ma intorc cel mai devreme pe la 18 am sa incerc sa fac poze si sa-ti raspund la intrebari......
0

#23 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 11 January 2009 - 09:24 PM

Salut,
Nu vreau sa scriu filierele prin care au ajuns in final cele 2 cutii cu aceeasi varianta de aeromodel la mine, pentru a nu fi penalizat ca fac reclama la firme concurente.
Dar este evident ca una din cutii, si modelul respectiv au si niste insemne specifice unei anumite firme. Este foarte posibil ca aceste aeromodele sa suporte la producator un control mai amanuntit al fabricatiei. Voi incerca maine sa exemplific prin poze aceste aspecte.
Pe forumul cu info la sfarsit, gasesti informatii despre etapele de constructie ale ventusului colegului meu......
0

#24 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 12 January 2009 - 10:25 PM

Am facut pozele celor doua cutii, unde se vede clar eticheta atasata de al doilea vanzator si inscriptionarile de pe ampenajul verticalm Modelul meu, luat de la CMP se cunoaste ca nu-i montat, deoareca nu are lipita deriva

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de tetea: 12 January 2009 - 10:26 PM

0

#25 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 12 January 2009 - 10:30 PM

Uitandu-ma asupra calitatii lucrarii, am observat in interiorul fuselajului meu, o zona unde fibra nu este lipita cum trebuie.
Oricum am impresia ca fuselajele ar trebui usor intarite.....m-i se par fantastic de fragile.
Maine fac poze la frane...seara asta am uitat......scuze.....am ajuns si foarte tarziu acasa.....
Inca ceva ce am constatat...la ambele variante trebuie usor slefuita zona in care se aseaza aripile pe fuselaj......

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de tetea: 12 January 2009 - 10:43 PM

0

#26 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 12 January 2009 - 10:53 PM

Am citit si eu pe "un alt" forum, ca cineva se plangea de faptul ca franele au "harul" sa iasa singure la iveala si ca asta ar conduce la un contact inevitabil cu mama Terra. Ba chiar sugestiona sa folosim servo digital :rolleyes:
Dar vin eu cu o intrebare....oare nu ar fi mai eficient si mai stabil un cablu de comanda cu un arc retractor decat sistemul cu parghii, care oricum va avea jocuri?
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#27 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 12 January 2009 - 11:56 PM

Da-ca-i vorba de colegul iesean de pe "alt forum"....modelul lui a ajuns la mine......am tot studiat nenorocirile alea de frane, care de altfel din spusele lui mack sunt foarte eficiente. Problema este la cele doua parghii de actionare, care sunt foarte foarte fragile....inca nu m-am gandit la ceva....Roata in schimb, chiar daca pare fragila este suficient de rezistenta......
Asa cum am spus, maine fac si poze cu fenomenul care se poate produce la frane.......
0

#28 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 13 January 2009 - 06:55 PM

Am pozat si franele. In mpmentul in care intorci avoinul pe spate muchiile franelor dinspre extremitateaaripilor ies in afara din locas ..... Vezi cum rezolvi asta inaintea montajului final (trebuie pus un arc de rapel pe fiecare frana.... sau ceva de genul asta.........)
In poze sunt detalii cu cele doua frane iesite din locas in conditiile in care servomecanismul era in pozitia inchis. Datorita vitezei mari pe care o are aeromodelul, aceste mici imperfectiuni duc la dezechilibru in zbor.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de tetea: 13 January 2009 - 06:57 PM

0

#29 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 14 January 2009 - 09:11 AM

Am studiat asearã ideea de a monta niºte arcuri de tracþiune intre colþurile opuse ale paralelogramului ce se formeazã intre pârghiile mecanismului. Mecanismul dotat cu doua arcuri de acest fel va trebui sa stea permanent închis, arcurile preluând jocurile din articulaþii. Am fãcut doua modele de arcuri dar încã nu am o soluþie clarã. Când este gata voi posta ºi pozele sa vã daþi cu pãrerea. Pana atunci doar o schita.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#30 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 14 January 2009 - 09:21 AM

Dar niste inele de elastic ce au ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro