VENTUS 2BX 2,6m Made in China
#31
Postat 14 January 2009 - 10:01 AM
Ranato are dreptate. pare cea mai simpla solutie. Franele trebuie doar sa ramana in locasul lor si solicitarea arcurilor (elasticelor) nu este mare. Ce am mai observat intre timp.......stiftul unei pargii de actionare este fisurat si nu mai are mult pana se rupe.....
Am sa studiez si varianta de a putea demonta aceste frane, adica sa nu le lipesc in locasul lor...
#32
Postat 14 January 2009 - 10:02 AM
Eu am demontat franele. Trebuie putin fortate lagarele si ies usor.
Aceasta postare a fost editata de Radu_: 14 January 2009 - 10:04 AM
#33
Postat 14 January 2009 - 07:39 PM
Referitor la frane. Dupa cum spune Bernoulli acolo unde avem viteza mare presiunea este mica. Adica ma tem ca acele frane sunt aspirate inspre afara. S-ar putea sa avem nevoie de ceva mai rezistent pentru a le tine la locul lor....spun si eu.
#34
Postat 15 January 2009 - 10:04 AM
#35
Postat 15 January 2009 - 01:36 PM
Radu_, la Jan 15 2009, 10:04 AM, a spus:
Salut Radu
O pereche de pastile NEODYM ar trebui sa anihileze "bug-ul" franelor
Incearca pe uscat, daca un servo micro poate desface plin glisare cei doi magneti. Daca DA - astept un ceai cu rom.
Excelent review! - cu exceptia unor reclamatii usor exagerate in raport cu pretul modelului
bafta
si astept prima iesire pe Lempes?!
0728.26.93.19
#36
Postat 15 January 2009 - 02:48 PM
Am citit mai sus o prostie...( parerea mea)
cuplarea franelor cu trenul de aterizare.... pai si ce faci daca vi la aterizare cu frana bagata (sa ajungi mai aprope de tine, sau ca sa prinzi panta in caz ca ai cazut in spatele ei).. sau ce faci daca chiar inainte de atingere cu solul ti se pare prea violenta coborarea si le bagi(eu unul asa va recomand sa aterizati..cu frana trasa se va izbii de terra , si in timp face poc fuselajul( la 1:1 sar niturile de la coada) )
deci dupa opinia mea 110% CANALE DIFERITE...
noi duminica daca ne ajuta vantul iesim pe lemepes, ca si eu am de dezvirginat un F3B full GFK de 2,8 metri ...
#37
Postat 15 January 2009 - 08:52 PM
Daca ne vedem candva, dau si un rom pe langa ceai.
#38
Postat 15 January 2009 - 09:32 PM
Te rog nu sarii la gatul meu....asa am cerzut...era o opinie......acuma ca ai explicat si de ce am priceeput chestia cu doua canale distincte....aici se vede experienta in domeniu......
Pornisem de la ideea cu montarea franei si a trenului pe acelasi canal, pentru ca s-a intamplat ca modelul sa vina la aterizare pe burta, cu franele scoase...dar fara tren. Si din cata am vazut la planoristii 1/1 aterizeaza cu trenul si franele scoase.....oricum la Ventus franele sunt foarte eficiente si ii micsoreaza efectiv viteza de zbor.
Oricum eu am 6 canale la statie....am sa le pun pe canale separate....
Toate bune Adrian
#39
Postat 15 January 2009 - 10:16 PM
si cu is 28 deobicei , da , asa se vine cu frana trasa .. nu chair maxiim, dar afara... ca are portanta destula si la viteze mici , si franele nu sunt chiar criminale... dar la is 29 te rup... la primul zbor cu is 29 am crezut ca pana in pamant nu il mai scot cand am tras prima oara de frana...te duci nenica la vale... si nu se prea aterizeaza cu frana afara:)
#40
Postat 15 January 2009 - 10:31 PM
Radu_, la Jan 15 2009, 08:52 PM, a spus:
Daca ne vedem candva, dau si un rom pe langa ceai.
Sa fie primit. (romul pe langa ceaiul rusesc incalzit la foc mic de gaz..., tot rusesc)
Ma bucur ca ti-a placut ideea, dar pana la materializare mai e ceva de facut...
Sper sa reusesti
S'auzim numai de bine
0728.26.93.19
#41
Postat 23 January 2009 - 12:57 AM
#43
Postat 24 January 2009 - 12:28 AM
Stii, eu sunt carcotasul de serviciu.
Mi se pare mie sau articulatia echei de la eleron nu e in axul balamalei? Daca faci punctul de aplicatie in fata axului vei obtine un diferential, mecanic. Vei avea miscare mai ampla a eleronului in jos decat in sus, la aceeasi miscare a servomecanismului, lucru deloc recomandat, chiar periculos.
Spor la lucru,
Adrian
#44
Postat 24 January 2009 - 10:08 AM
da, asa este, dar ma gandesc ca voi scurta cele doua brate ale parghiilor in asa fel incat sa ramana numai o gura. Inca nici macar nu este paralelogramul bine definit. Toate astea le voi ajusta cand voi incerca sa comand servomecanismul si voi face reglajele din TX.
Incep acum descrierea constructiei.
Despre frane, va spuneam ca am adoptat cu succes solutia lui Il Padrino si am lipit niste bucati de neodim cu grosime de 1mm recuperati dintr-un HD. Este o intreaga istorie sa "feliezi" magnetii. In primul rand ca praful rezultat din spargerea magnetului (nu incercati sa-l taiati ca nu o sa reusiti) este foarte nociv c a de altfel majoritatea pamanturilor rare. Apoi este si foarte inflamabil. Cel putin asa am gasit eu in descrierile de pe net. Asa ca mi-am luat toate masurile de precautie pe care le-am avut disponibile si am rupt prin forfecare bucati de magneti (altfel nu am reusit) Toata treba am rezolvat-o cu magnetii prinsi intr-o menghina, in aer liber, totul invelit intr-o carpa si actionat cu "bugatti" (adica ciocanul) asupra victimelor. Au rezulta niste fragmente mai mult sau mai putin egale pe care am avut grija sa le lipesc de asa natura incat sa stea cu polaritatea N-S fata in fata. Intre fragmentele lipite pe aceeasi piesa trebuie lasat un spatiu caci altfel intra intr-un proces de respingere si atrctie antagonist . Pentru a lipi fragmentele am dezasamblat prima frana caci nu am stiut cum o sa mearga treaba. Pe a doua frana am lipit magnetii fara sa o demontez. Efectul final este ca frana ramane lipita si pe capatul opus parghiei de actionare, fara sa stea mecanismul fortat.
Si acum pozele:
Fisiere atasate
-
q_Frane004.JPG (109.5K)
Number of downloads: 1497 -
q_Frane003.JPG (130.83K)
Number of downloads: 1330
#45
Postat 24 January 2009 - 10:17 AM
Cand ajungi la fuselaj, incearca sa-l ramforsezi cu ceva carbon pe dinauntru ca-i tare subred.......parerea mea...
Daca vrei iti trimit poze cu fuselajul faultat ca sa-ti dai si tu seama care sunt punctele nevralgice.
Pentru a controla zonele cu mici defecte (la fuselajul nou), am bagat un bec de frana inauntru alimentat la 12 v...se vede foarte frumos unde este fibra subtire si unde nu.....
Spor la lucru,
Adrian S.
#46
Postat 24 January 2009 - 10:24 AM
Eu am zis ca poate mai trebuie umblat la ele si le-am fixat cu 3 surubele de 2mm si lungime de 7mm. Pentru acest lucru am lipit 3 bucatele placaj de balsa (4straturi de 1mm lipite de mine una peste alta cu fibra la 90º)in locurile indicate in foto. Apoi am gaurit carcasa franelor si le-am fixat cum se vede.
Fisiere atasate
-
q_frane009.JPG (146.07K)
Number of downloads: 1131 -
q_q_Frane006.JPG (152.41K)
Number of downloads: 1061 -
q_Frane007.JPG (126.38K)
Number of downloads: 967
#47
Postat 24 January 2009 - 10:24 AM
http://www.supermagnete.de/rum/magnets.php...up=blocks_small
Q-05-1.5-01-N
5 x 1,5 x 1 mm
Greutate 0,055 g
nichelat (Ni-Cu-Ni)
Magnetizare: N45
Forţa de aderenţă: cca. 140 g
...
20 buc 0,20 EUR / buc.
...inclusiv 19% TVA
la care se mai aduagă taxele de expediţie
...
Mai mărunt poate că nici nu mai merge! Să nu scăpaţi vreunul din prichindei pe jos - vă va fi foarte greu să-l mai găsiţi! Chiar şi acest magnet este suficient pentru fixarea unei coli A4 sau a unei cărţi de vizită pe un suport magnetic - dar chiar că n-are rost să-l folosiţi în acest scop. De existenţa lui se bucură mai ales constructorii-modelişti, care cu astfel de magneţi măresc puterea motoraşelor lor.
#48
Postat 24 January 2009 - 10:39 AM
Te rog posteaza pozele cu problemele tale
@renatoa
Multumesc, stiam de site si chiar am sa comand. Dar oricum solutia cu fragmentatu' a fost buna dsi nu asa estetica. In plus, ma gandesc ca cei intregi ar fi fost prea puternici. Si asa am avut probleme sa ajustez forta de atractie prin gasirea dimensiunii optime.
De comandat sigur voi comanda de acolo o cutie profi pentru amuzament si constructii. Este fo 40 €.
Continuam cu eleroanele. Am decupat folia si am aplicat servo sub placaj, asa incat a sta aproape singur fixat. Pentru siguranta am lipit doi "calupi" de balsa ca sa impiedic miscarea accidentala a servomecanismului. Am folosit un prelungitor de 1m (cam lung dar nu am avut de 70cm) iar mufa am asigurato cu termoretractil. Capacele nu o sa le folosec, caci au alveola prea inalta, asa ca o sa confectionez unele plate. Poate daca am sa schimb servo cu unul mai mare desi nu cred ca este nevoie.
Cat despre pozitionarea parghiilor pe eleroane....daca le puneam mai pe varf asa incat sa cada punctul de aplicare in directia balamalei, cred ca era prea subtire (cam 2mm) eleronul. Asa ca am preferat sa-l "intep" la baza unde este suficient de robust.
Fisiere atasate
-
q_P1220004.JPG (102.47K)
Number of downloads: 73 -
q_P1220003.JPG (148.33K)
Number of downloads: 78 -
q_P1220002.JPG (166.94K)
Number of downloads: 80
#49
Postat 24 January 2009 - 10:48 AM
Fisiere atasate
-
q_P1230007.JPG (174.32K)
Number of downloads: 81 -
q_P1230006.JPG (179.06K)
Number of downloads: 82 -
q_P1230008.JPG (140.49K)
Number of downloads: 75
#50
Postat 24 January 2009 - 10:51 AM
Am terminat si montarea ampenajului orizontal si a derivei.
Astept si pozele lui TETEA sa vedem ce mai este de facut :rolleyes:
#51
Postat 24 January 2009 - 03:38 PM
La fire atat de lungi, cred, ca ar fi bine sa te gandesti la ferite.
In rest este o bijuterie. Te invidiez.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
#52
Postat 25 January 2009 - 01:00 AM
Cred ca atunci cand voi seta statia vo lungi tija de link de asa natura incat sa formez un paralelogram perfect intre linia virtuala de la punctul de aplicare al fortei si axa balamalei, cu parghia de pe servo
Si acum despre deriva. Cam nasol cu cablurile. Greu de reglat lungimea lor si implicit intinderea. Dar cand totul este gata se uita timpul pierdut. Parca to mai bun era un cablu rigid cu camasa. Acum ramane asa pe moment. In poze se vede cum am sertizat cablul cu inelele de legatura. In final o bucata de termoretractil si totul este ok.
Fisiere atasate
-
q_Profundor_Deriva003.JPG (126.62K)
Number of downloads: 73 -
q_Profundor_Deriva004.JPG (154.6K)
Number of downloads: 79 -
q_Profundor_Deriva006.JPG (182.85K)
Number of downloads: 68
#53
Postat 25 January 2009 - 01:14 AM
Servomecanisul intra perfect in locas, si nu are joc intre peretele de fund si capac. Prea multe elemente de fixare nu sunt necesare. Asa ca l-am lipit direct pe capac care este destul de gros (cam 1mm) . Fixarea capacului se face cu 4 suruburi direct in structura de lemn de esenta tare deja existenta si lipita in interior. Pe spatele servomecanismului am lipit totusi o banda dubla adeziva. Aici s-a potrivit mai bine linkul de la profundor. Deplasarea produndorului este de 20mm (plus minus 10) SPer ca este suficient.
Fisiere atasate
-
q_Deriva_Profundor008.JPG (110.55K)
Number of downloads: 63 -
q_Deriva_Profundor006.JPG (108.87K)
Number of downloads: 71 -
q_Profundor_Deriva001.JPG (155.09K)
Number of downloads: 74
Aceasta postare a fost editata de Radu_: 25 January 2009 - 01:18 AM
#54
Postat 25 January 2009 - 09:53 PM
Astazi am montat seromecanismul la frane. Destul de simplu si rapid. O tija un link de plastic. surubele si gata. Este necesar un travel de 12mm la servomecanism. Din pacate dupa probe s-a dovedit ca nu prea functioneaza corect. Mecanismul este putin elastic si "se impiedica" la deschidere. Probabil ca si magneteii mei au un rol in acest fapt dar o sa mai reglez cand o sa pun receptorul si statia.
Fisiere atasate
-
q_Servomecanism002.JPG (180.99K)
Number of downloads: 74 -
q_Servomecanism003.JPG (139.68K)
Number of downloads: 84
#55
Postat 25 January 2009 - 09:59 PM
Fisiere atasate
-
q_Carlinga5m.jpg (139.22K)
Number of downloads: 76 -
q_Carlinga3m.jpg (91.92K)
Number of downloads: 59
#56
Postat 25 January 2009 - 10:04 PM
CG cu bateriile "aruncate" direct in bot este mult pe spatele profilului. Ca sa ajung la punctul dorit de constructor (42-46mm fata de bordul de atac) am mai adaugat tot in bot inca 90gr. Deci daca ar ramane asa ar fi de 1570gr.
Si acum va cer sfatul....
Cam nasol sa plantez bateriile in bot. Am nevoie de un suport, placaj, lipituri, ceva intaritura, trebuie sa las loc si pentru remorcaj...etc.
Ceva idei?
Il Padrino...ce spui?
#57
Postat 25 January 2009 - 11:02 PM
Fisiere atasate
-
SANY0171.JPG (103.22K)
Number of downloads: 80 -
SANY0174.JPG (92.11K)
Number of downloads: 84 -
SANY0173.JPG (99.59K)
Number of downloads: 62 -
SANY0169.JPG (86.23K)
Number of downloads: 77 -
SANY0178.JPG (75.97K)
Number of downloads: 74
Aceasta postare a fost editata de tetea: 25 January 2009 - 11:04 PM
#58
Postat 25 January 2009 - 11:05 PM
Fisiere atasate
-
q_Birou_balcon005.JPG (486.51K)
Number of downloads: 156
#59
Postat 25 January 2009 - 11:07 PM
#60
Postat 25 January 2009 - 11:30 PM
Acuma nu stiu daca-i bine sa intaresc fuselajul sau sa-l las elastic........ asa fiind fuselajul elastic au ramas aripile si ampenajele intregi.....
Aceasta postare a fost editata de tetea: 25 January 2009 - 11:44 PM