Aceasta postare a fost editata de soryn65: 30 December 2013 - 04:16 PM
Intalniri la zbor pentru Ploiesteni si nu numai Urleta,Tariceni.
#4775
Postat 02 January 2014 - 02:18 PM
deschide sezonul aeromodelistic 2014. Ramane sa ma hotarasc unde voi zbura. Prognoza pe urmatoarele
10 zile se anunta frumoasa si calda.Ramane de vazut.
Aterizari line tuturor.
#4776
Postat 02 January 2014 - 02:27 PM
soryn65, la 02 January 2014 - 02:18 PM, a spus:
deschide sezonul aeromodelistic 2014. Ramane sa ma hotarasc unde voi zbura. Prognoza pe urmatoarele
10 zile se anunta frumoasa si calda.Ramane de vazut.
Aterizari line tuturor.
ok soryne asteptam semnalu de decolare :good:
kunulun.2000m
aripa x-5
rx/tx
turnigy 9x v2
#4777
Postat 02 January 2014 - 03:45 PM
soryn65, la 02 January 2014 - 02:18 PM, a spus:
deschide sezonul aeromodelistic 2014. Ramane sa ma hotarasc unde voi zbura. Prognoza pe urmatoarele
10 zile se anunta frumoasa si calda.Ramane de vazut.
Aterizari line tuturor.
Si eu si eu... :rolleyes:
#4780
Postat 04 January 2014 - 03:08 PM
Aceasta postare a fost editata de marius_paturan: 04 January 2014 - 03:08 PM
kunulun.2000m
aripa x-5
rx/tx
turnigy 9x v2
#4784
Postat 05 January 2014 - 01:10 PM
Sunt pasionat de aeromodele. De curand am achizitionat o chinezarie de la un domn din Bucuresti. Model FQ777 727
link:
am nevoie de ceva piese la el (Rotitele dintate de la motoare 2bucati, Pale elicii rotor 4bucati)..daca vrea cineva si are asa ceva i-as fi foarte recunoscator( orice piesa care nu o mai folositi este bine venita). Sunt din Ploiesti. Daca ma primiti si pe mine cand aveti voi chef de zbor as fi foarte incantat, macar cu privitul si cu jucaria ca nu am fonduri sa imi iau ceva mai bun :(
Yd: marian_S_petre@yahoo.com
Tel: 0723080777
Va urez zboruri cat mai placute si fara pagube.
Cu respect,
Marian
TEL : 0723080777
Yd: marian_S_petre
#4785
Postat 05 January 2014 - 03:25 PM
soryn65, la 05 January 2014 - 01:03 PM, a spus:
Salve Soryn65 salve tuturor :hi: , Deocamdata asteapta receptor 7ch(dupa 15.01.2014)ma voi ocupa de el. Poze si o filmare cu quadul de la fostul proprietar (coleg aero.)...http://www.youtube.com/watch?v=XUdHRT9G__M
aici este primul zbor cu aceasta placa stm32f3discovery. Iar aici poze de pe forum,vanzari...http://www.rhcforum.ro/topic/56484-vand-tot/...Va urez numai bine zboruri line!!! :friends:
#4786
Postat 05 January 2014 - 03:40 PM
gabyyo9inu, la 05 January 2014 - 03:25 PM, a spus:
aici este primul zbor cu aceasta placa stm32f3discovery. Iar aici poze de pe forum,vanzari...http://www.rhcforum.ro/topic/56484-vand-tot/...Va urez numai bine zboruri line!!! :friends:
Vad ca link-ul cu filmuletul,este gresit... :pardon: Poate functioneaza acesta...http://www.youtube.com/watch?v=XUdHRT9G__M
#4787
Postat 05 January 2014 - 03:52 PM
marian_S_petre, la 05 January 2014 - 01:10 PM, a spus:
Sunt pasionat de aeromodele. De curand am achizitionat o chinezarie de la un domn din Bucuresti. Model FQ777 727
link:
am nevoie de ceva piese la el (Rotitele dintate de la motoare 2bucati, Pale elicii rotor 4bucati)..daca vrea cineva si are asa ceva i-as fi foarte recunoscator( orice piesa care nu o mai folositi este bine venita). Sunt din Ploiesti. Daca ma primiti si pe mine cand aveti voi chef de zbor as fi foarte incantat, macar cu privitul si cu jucaria ca nu am fonduri sa imi iau ceva mai bun :(
Yd: marian_S_petre@yahoo.com
Tel: 0723080777
Va urez zboruri cat mai placute si fara pagube.
Cu respect,
Marian
salutare domnul marian,binenteles ca te asteptam cu drag printre noii deabia marim gasca numai bine si sa nevedem la zbor :drinks:
kunulun.2000m
aripa x-5
rx/tx
turnigy 9x v2
#4788
Postat 05 January 2014 - 08:46 PM
Legat de acel Heli, este ok sa te joci in casa ( asta daca gasesti piese pentru el) dar atat - nu ii place cand bate vantu. Parerea mea este ca mai bine citeai forumu o luna, intrai in discutie cu noi la camp si ulterior achizitionai ceva. Din punctul meu de vedere acesta este o jucarie nu aeromodel si daca l-ai achizitionat si cu acele piese defecte ai reusit mai mult sa pierzi niste bani.
PS: Recomand simulatoru - daca nu te plictisesti repede poate sa fie o metoda foarte buna de a cheltui mult mai putin pe reparatii si sa iti formezi anumite reflexe
PS2: Este un hobby costisitor ( pentru inceput ai nevoie macar de : statie, aeromodel cu electronica, acumulator(i), incarcator)
#4789
Postat 07 January 2014 - 02:13 AM
Dar sa revenim la "pasarici". Am montat Bixler-ul, fara multe modificari, nu am avut bara sau teava de CF, doar putin scoci lat pus pe fuselaj pe partea ventrala si pe bordul de atac, plus dublarea la suprafetele de control ...aici cred ca e cam in plus deocamdata, si articulatia mi s-a parut destul de groasa si rigida dar nu pot fi sigur ca e primul KIT/ARF de spuma si nu am o experienta anterioara...oricum am in plan schimbarea cu balamale "adevarate" la prima ocazie. Si am ajuns la partea de motorizare, la care mi-am dat seama ca e o potentiala problema. Am un set de cateva motoare, dar nu exact motorul recomandat (2620 cu 1850 sau 1900 KV e trecut in specificatiile de la HobbyKing, dar motorul nu se gaseste de vanzare). Si bineinteles ca nu m-a dus capul sa comand motorul recomandat pe forumuri (un 2826/2200KV) decat dupa cele doua pachete de la HK erau pe drum (si al doile cu o intarziere, deja se simteau valurile de livrari de dinainte de Craciun).
Lunile trecute cumparasem din Romania un 2830/1000KV, si doua motorase 2208 de 1100 si 1800 KV. De la HobbyKing am luat apoi un E-max CF2812 (cam 1500 KV) si CF2822 (1200KV) si un Turnigy 2830/1000KV "adevarat" pe care intentionam sa il pun pe Beaver-ul reparat intre timp. N-am rezistat si am luat si doua motoare din seria "Donkey" ...dar astea pot sa le pun si la drujba, tractiune de peste 1 Kg, nu merg la Bixler. Si acum sa explic problema pe care o am cu motoarele.
Denumirea motoarelor nu te prea ajuta, ar trebui sa iti ofere ceva date despre dimensiuni (diametru si lungime) poate si ceva numar de infasurari si daca ai noroc gasesti pe site ceva date pe linga KV si poate consum maxim si o liniuta gen "cu lipo 3s si elice 9x5 ai tractiune de 500g la un consum de 10A".
Daca sapi mai adanc dai de date suplimentare pe www.flybrushless.com, nu neaparat la producatorul respectiv dar un motor similar tot gasesti, si vezi ce tractiune poti sa ai si ce consum pentru mai multe dimensiuni de propeller. La o adica magnetii de neodynium sunt cam standard, conteaza la o adica cum e facuta infasurarea (grosime sarma de bobinaj si numar de spire) .. in principiu daca nu gasesti motorul pe care l-ai cumparat ai mare sanse sa-l gasesti pe tat-su (motorul "de firma" dupa care a fost copiat) sau un verisor (o alta chinezarie asemanatoare si care e mai de mult pe piata sau e la un pret mai mare). BTW, cam ce gasesti "afara" apare in magazinele on-line de la noi la un pret mai mult decat dublu. In conditiile in care un pachet cam fara limita de greutate de la depozitul HK din Olanda ajunge in Romania la poarta prin curier pentru magnifica suma de 13.5 USD (cam 50 de lei) nu merita sa mai cumperi din Romania - daca vreti ceva de la HK va pot ajuta...asa am un motiv sa fac o comanda si in 2014 ca pentru un motor nu ma incumetam.
Toate sunt bune si frumoase in teorie, si e un mod placut de a freca menta intr-o seara de iarna...dar sa revin la ce ma framanta.
Motorasele pe care le-am luat din Romania sunt cam din aceasi clasa cred ca si de acelasi producator (HiModel ...le-am gasit si la ei pe site). Si astea si cele E-max CF2812 si CF2822 sunt cam in jur de 40g, si cred ca producatorul zice ca au in jur de 150W. 6-7 dolari dai (sau dublu in Romania)...atat fac. Il poti pune la un "foamie" de in jur de 500gr, si ar trebui sa aiba o tractiune decenta. Le-am vazut la zbor ce pot, le-am pus si pe banc (watt-metru in-line si tractiune) si sunt bune pentru clasa 400 / 600 gr. Pe banc am consum de 10-11 A si cam asta e ceea ce "simti"...un motor de 100-120W. Problema apare daca vrei sa il pui la ceva clasa 400 dar mai greu (Beaver-ul de Jamara e cel mai bun exemplu...suprafata alara mica, aripa plasata destul de in fata aproape te obliga la o baterie mare ca sa il centrezi...daca il duci pe la 800+ grame nu ai sanse sa il ridici de la sol cu un 2830 generic...luat din Romania). Ca sa zic asa, sunt 2830 si 2830...vezi ce am luat de la TgMures si ce am luat din Olanda.
Asa ca pentru el am trecut la urmatoarea "clasa", peste 10 USD (Turnigy, fara alte briz-briz-uri gen AeroDrive sau NTM sau mai stiu eu ce). Dar deja ai alta senzatie, dimensiuni mai mari, fara jocuri in rulmenti, cam 50gr. Producatorul nu se sfieste sa zica ceva de 210W la 2830/1000KV si 342W la 2826/2200KV. 2200KV e ceea ce recomanda lumea pe forumuripentru Bixler...dar am uitat sa il comand. Si asa am ajuns la dilema: ce motor sa folosesc pe Bixler? De fapt e o "quatri"-lema ca am patru variante de lucru.
Bixlerul vine in kit cu doua propellere gen APC sport, cred ca e un 5.25 x 4.75 si un 6x4. Nu poti pune o elice mai mare de 6 fara modificari. Am manufacturat si adaptarea pentru alta elice (o prelungire a monturii motorului si o flansa care monteaza motorul ceva mai sus...pot sa pun elice de 8 sau chiar 9 daca ii tai putin din varf). Am manufacturat si elicile suplimentare (din 8x4, 9x5 si 10x6 am "facut" 7x4, 7x5 si 7x6 ... nu sunt ele APC sau GWS ca au cam multa "carnita" spre varfuri si nici n-am cum sa le echilibrez decat geometric ...la turatie redusa tinut un burete cu abraziv in o pozitie fixa sa atinga varful elicii si in cateva minute ai o lice simetrica..cel putin ca dimensiuni). Plus ca Bixlerul zice pe cutie ca are cam 650 de grame, dar ca sa il echilibrezi bine il aduci pe la 750g, poate chiar mai mult. Si pentru ca folosesti o elice mica cu turatie mare nu prea e eficienta treaba, consum mare... pe scurt am senzatia sa motoarel din clasa "40g" o so ia peste bot (sau o sa aduca Bixlerul in bot...tot aia) si mi-ar trebui ceva mai "mare". Si acu cele 4 variante:
- un 2208 de 1800 KV ..e cel mai apropiat de motorul standard, am tractiune buna cred, pus pe banc vad ceva gen 125W. Dar rulmentii dau un mic joc axial...a crezut initial ca e de la un crash luat saptaminile trcute dar am facut swap cu rulmentii de la motorul "frate" 2208/1100KV si e la fel..asta e calitatea.
- un E-max CF2812... pe site zice un KV de fix 1534 (foarte interesanta cifra, majoritatea motoarelor au KV-uri "rotunde" care bineinteles nu se pupa cu ce gasesti pe banc... ). Tractiunea nu prea variaza liniar cu rpm-ul, cred ca nici cu puterea consumata ...dar motorul il simti ca e cu 10-15% mai slab. Am vazut pe youtube un video facut cu un Bixler cu fix motorul asta dar cred ca era un Bixler 1(.0) pentru ca era cu un lipo de 1300 mAh (Bixler 1.1 are servourile montate mai in spate, alta montura de motor si de aripi..in general alt fuselaj si se echilivreaza cu un 2200 pus in bot). Deci un CF2812 pe un Bixler 1 s-ar putea sa nu faca fata pe un Bixler 1.1. Sa fac elice 6x5 sau 6x6 nu prea renteaza, dar daca renunt la canopia motorului si ridic motorul cam cu un cm pot sa folosesc elicile de 7 iar producatorul zice ceva de 730gr cu un 7x6 la un consum de 15.5 A (maine il pun pe banc sa vad daca e pe acolo)
- cu adaptorul de motor pot sa pun 2208 de 1100 KV ...
- ...sau chiar 2830 Turnigy (ca intre timp am pus un ST 3007 1100 KV "Donkey" pe Beaver, n-are "fata" dar are "inima"...daca treci de cele 76 gr care de fapt la Beaver sunt un avantaj ca nu mai trebuie sa ii pui plumb in bot ai un motor de 900 gr tractiune cu 9x5 si probabil 1150-1200gr cu 10x6 si care merge ca uns...cu asa ceva nu numai ca ridici Beaver-ul dar cred ca poti sa il faci si "acrobat").
Variantele 3 si 4 sunt interesante pentru ca ai tractiune mai buna la un rpm mai mic (si cu o elice echilibrata uzezi mai putin motorul, rulmentii rezista mai bine), consum mai mic, timp mai mult in aer (bun pentru FPV)...dar in acelasi timp modifici si modul de aplicare al tractiunii (unele kituri after market de adaptare motor pentru Bixler 1 si 2 modifica unghiul motorului, altele nu... pe topicurile de Bixler apare o poza interesanta in care cineva explica frumos cum axul motorului trebuie sa treaca prin CG...dar asta nu vad sase aplice la Bixlee 1.1 ca din start ochiometric axul trece mult orin fata botului; au fost cazuti in care dupa montare adaptor si motor mai puternic unii au avut surpriza sa contate ca Bixler-ul face un "dive" la accelerare).
Si mai sunt si variantele de viitor 5 si 6:
- sa comand un 2826/2200 de "upgrade"
- sa comand un Bixler 1.1 "de piese de schimb" dar in varianta ARF.
De fapt ma gadesc foarte serios sa iau si al doilea Bixler (dupa perioada de "ucenicie" vreau sa trec spre FPV) dar nu sunt foarte convins sa iau inca un Bixler 1.1, ma gandeam sa iau un Bixler 2 care are anvergura ceva mai mare, alt motor (parca un 1350 KV si elice 7x5) si are si flapsuri (dar fara servo montate). Nu sunt absolut convins de flapsuri dar ai ceva imbunatatiri fata de Bixler 1 (anvergura ceva mai mare cred ca il face sa planeze mai bine si o combinatie motor/elice ceva mai eficienta).
Nu cred ca sunt multi posesori de Bixler in Ploiesti (sau EZstar...sau SkySurfer) dar aveam nevoie de un sfat:
- cam ce varianta de motor sa incerc la primul zbor (ce varianta minimizeaza sansele de "infingere in harta)
- daca sa ii montez kit-ul de roti sau la un avion de genul asta (un trainer mai spre moto planor) nu merita sa ii adaugi 50 de grame
- ca tot suntem in zona asta cam care ar fi raportul tractiune / greutate pentru un avion gen Bixler (anvergura 1400, lungime 100, hai sa zicem 750 de grame)... si daa nu sunt foarte pisalog in doua cazuri: lansare din mina si decolare de la sol de pe roti
- cine se ofera sa ma ajute cu trimarea si primul zbor
- si daca merita sa fac "scoala" pe Bixler sau pe J3 (asta e un foamie de 1 m anvergura, 60 cm lungime si mult mai usor decat Beaverul de balsa) ...sau pe alte "pasarici" mai "dispozabile" (modele de depron facude de mine...sau un Cessna 182 luat de la cineva de ocazie...cu multiple crash-uri si lipit si ras-lipit de zici ca e facut din Bison PU galbui si nu din EPO..).
Mosul a mai venit si cu alte "accesorii"... un stabilizator de zbor pe 3 axe ..dar asa cum va dati seama deja nu m-a dus capul sa comand si cabluri de servo tata-tata... si stabilizatorul in perioada asta e fix in plus, era luat pentru ceva mai tarziu. Daca vrea cineva sa il incerce si are ceva cabluri servi tata-tata (nu prelungitor tata-mama, ci doi conectori tata de servo) ii stau la dispozitie (normal trebuie 4 cabluri ...dar daca aveti mai putine poate ma indur sa sacrific niste cabluri preungitoare....sa stric 8 cabluri prelungitoare e cam mult de munca si nu merita).
#4791
Postat 07 January 2014 - 04:34 PM
Ne vedem in wekeend daca avem vreme frumoasa,mai ales ca vad ca s-ar putea sa marim gasca.
Eu am fost si eu azi la Brazi pe la 15.00 dupa ce am iesit de la servici si am zburat cu Yak54 2 acc,dupa
care a venit ceata si am plecat.
#4792
Postat 07 January 2014 - 04:49 PM
kunulun.2000m
aripa x-5
rx/tx
turnigy 9x v2
#4799
Postat 13 January 2014 - 08:05 AM
Daca vreti pot sa pun ce a filmat Easy starul, dar sunt atatea filmari cu aerodromul ...