Modelism - RHC Forum: Ianuarie 2009 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

Ianuarie 2009 Evident, nu ne puteam abtine de la inaugurarea noului an...

#1 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 01 January 2009 - 06:55 PM

In primul rand, LA MULTI ANI! Sa aveti parte in acest nou an de bucurii si de tot ceea ce va trebuie (modele, motoare, radiocomenzi etc.). Si sa fiti sanatosi si linistiti incat sa le puteti folosi in voie si dupa pofta inimii!

Acestea fiind spuse, sa trecem la prezentare.

O zi superba pe terenul de la Chitila, mirifica pot spune, pentru zburat. Vanticel numai bun - pacat ca nu am receptor si pe planor, ca ar fi stat planorul pe sus macar o ora... Apreciez ochiometric vantul cam la 12-15 km/h, poate ceva mai mult. Soare cat cuprinde, daca te mai si blindai bine (cazul meu) n-aveai nici o treaba exceptand mainile care trebuiau scoase ca sa "dai din stick-uri". Aproximativ 2 grade, dar vantul isi facea pe deplin simtita prezenta.

Protagonisti: yours truly de pe la 12 (care s-a chinuit 2 ceasuri sa porneasca motorul...), tempus, zgr_44, Abburo si inca un coleg sosit cu toata familia (ca si tempus si zgr_44 de altfel) al carui nick nu-l stiu - mea culpa. Aparate: un Kyosho Calmato Sports (/je), Easy Star-ul lui zgr, Blizzard-ul (reparat) al lui tempus (mama ce misto suiera!!!) si Yak-ul lui Abburo. Ma recunosc devansat de ultimul coleg mentionat, care a tras o tura inaintea mea pe la 10. Nu m-am putut trezi atat de devreme, desi imi doream...

Eu si Abburo am binevoit a papa cam 3 rezervoare (sau ma rog, 10 minute de zburat, cat rezistau mainile neprotejate, pe principiul "e mai sanatos sa aterizezi cat iti simti mainile, ca p-orma s-ar putea sa se lase cu nasoale..."), Adi terminand restul de canistra de combustibil inainte de schimbarea marcii - schimbare care va surveni data viitoare. Mie mi-a iesit cam tot ce mi-am pus in cap, minus o aterizare din 4, terminata brusc in primul metru de iarba dinainte de inceperea piste. I HATE meself sometimes :)

Lectii invatate:
1. Pe frig acumulatorii (NiXX) se duc REPEDE. Noroc ca eram cu ei plini, si la statie si pe avion.
2. Atentie cand va jucati cu obiecte ascutite! Aici intra cutterele si elicele (mai ales alea in miscare). Eh, bine ca nu e grav, dar e bun un reminder din cand in cand.
3. Avionul se zboara SUFICIENT DE APROAPE incat sa-l poti vedea si sa-i cunosti EXACT pozitia in orice moment. Recunosc ca am avut surprinzator de mult sange rece (pentru mine) incat am reusit sa-l scot de la max. 2 m inaltime, la mai bine de 200 m distanta. Adi il cam vazuse aschii - sincer, si eu... De data asta am avut noroc, dar e bine sa tii cont de vant care are tendinta sa duca avionul DEPAAAARTE...
4. Dupa ce aterizezi, primul lucru pe care e bine sa-l faci e sa umpli rezervorul. Altfel risti sa uiti si sa decolezi cu el cam pe jumatate plin (sau gol, cum vreti). Si daca nu ai un prieten care sa te intrebe, nevinovat, "Auzi, dar tu ai facut plinul, nu?" pui de un dead stick si te intrebi "De ce? De ce TOCMAI EU?!?!?" :)
5. Iarna nu e bine sa iesi cu termicul la zbor fara demaror. Altfel tampesti dand la pala.
6. Mai ales iarna, motorului tre' sa-i dai mult combustibil inainte sa iti faca onoarea de a porni. Teoretic daca-i dai destul merge si la pala, dar unii nu s-au prins de asta in timp util...

Una peste alta, o zi reusita. Din toate punctele de vedere. Cel mai important e ca am inaugurat anul - si se spune ca ceea ce faci in prima zi, vei face tot anul, asa ca nu ma plang - si ca am adus avionul acasa intreg. Ceea ce au reusit TOTI protagonistii de azi.

Bafta si sa ne revedem curand!

Aceasta postare a fost editata de ave: 01 January 2009 - 06:57 PM

Ave
0

#2 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 01 January 2009 - 07:07 PM

La Multi Ani tuturor zburatorilor si nu numai.

bravos voua pt zborurile reusite pe anul asta, dar... RUSHINICA!!!! putea-ti da si voi un semn, ca as fi venit si eu.

las' ca nici nu lipo nu mi-i rusine, la frig si astea fac figuri pana incep sa dea din ele.

maine se anunta ceva activitate?
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#3 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8333
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 January 2009 - 08:43 PM

Eu am fost (se pare) primul pe la 10.30 si dupa aceea cu familia pe la 15.

Intradevar o zi minunata. Am iesit dimineata cu microaripa delta si cu proaspatul buggy attacker 02 (luat din Bucuresti, cel mai ieftin cu putinta). Dimineata a fost cel putin la fel de bine, putin mai frig dar vant mai deloc, soare cat cuprinde.

Acc. Lipo de pe microaripa, foarte bun de felul lui a fost complet lesinat. A dat curent putin de la inceput si dupa 5 minute abia se mai tara. Vara tine 15-20 minute si are vana. Acasa am bagat in el 160 Mah (are cu totul 500) asa ca e clar, la frig lipo isi pierd complet vlaga. Nu stiu daca folosirea la temperaturi reduse le scurteaza viata, o sa studiez pe net. Pe chestia asta am decis ca pe frig mai rar cu zburatul pe camp.
Oricum am acasa, pentru indoor o lama V3, un Walkera 4#3B (primit sub pom) si pe drum un Blade mCX bind&fly despre care se spune ca e bestial.
De altfel am si pus mai toti lipo pe care ii am la tensiune de stocare (cam 80% capacitate) si i-am bagat in frigider in saculeti zipp.

Surpriza a venit de la buggy. Cu acumulatorul din cutia RTF (1800 mah Nicd) a mers putin peste 2 minute. Intre timp am facut un pak de 2 celule 2300 mah A123. Ei bine cu acest pak a mers de a rupt aproape 15 minute fara pierderi vizibile de performanta. Si, asa cum scrie la carte, cand s-au consumat caderea de tensiune a fost brusca, masina a mai mers 5 metri si gata. Dupamasa cel mic a condus buggy. A fost foarte incantat si eu relaxat ca nu il baga intr-o bordura.

Asa ca iarna asta, cand mai ies, o sa vin cu pak-ul A123 4 celule luat de la Levente. Poate ma mobilizez si construiesc Mentorul de la Multiplex, ii vine manusa si pentru el l-am luat in primul rand.

La multi Ani, Stefan
0

#4 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 01 January 2009 - 08:56 PM

Iarna acumulatorul trebuie infofolit. Ceva burete si o cutiuta din depron fac minuni....parerea mea. In plus face bine si la aterizari fortate.
0

#5 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 01 January 2009 - 09:28 PM

Buey n-ati dat nici un semn ca scoteam si eu nasul din barlog...
0

#6 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 01 January 2009 - 09:44 PM

Vezi postareaRomulus, la Jan 1 2009, 09:28 PM, a spus:

Buey n-ati dat nici un semn ca scoteam si eu nasul din barlog...

Daca scoteai nasu' trag concluzia c-ai lipit Kyosho-ul. Acum trebuie sa ma apuc si eu de asemenea fapte. Tu ce ai folosit?
Ave
0

#7 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 01 January 2009 - 10:23 PM

Adeziv special de cover activat la temperatura si apoi sigilat cu putin lac de unghii... Dar... Atentie mare la temperatura fierului de calcat. Al meu era setat ca si pentru coverul de pe Yak de la Graupner si pentru coverul de pe Calmato a fost prea mult. Pe la 120 de grade pare OK.
0

#8 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 01 January 2009 - 10:43 PM

LA MULTI ANI !
Va doresc tuturor ca anul 2009 sa fie de 2009 ori mai bun decat anul 2008 !
Am fost si eu astazi la zbor cu planorul, dar nu la Chitila ci la Poiana Brasov. Am dat o fuga de dimineata si acum seara m-am intors. Am mizat pe faptul ca pana se trezeste lumea din betie, eu scap de aglomeratie si asa a fost. M-am dat si cu sania de mi-am rupt o pereche de blugi, dar am zburat si cu planorul cam o ora. Au fost niste curenti ascensionali superbi. Mi-au inghetat degetele si planorul se tot invartea.
O sa pun si un link dupa ce prelucrez filmuletul.
0

#9 Useril este offline   evrikus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 184
  • Inregistrat: 28-January 07

Postat 02 January 2009 - 03:10 PM

Pentru mine anul 2009 a inceput la tara pentru ca acolo a vrut soata sa mergem anul asta.
Desigur ca nu m-am putut opune asa cum nici ea nu s-a putut opune imboldului meu de a zbura in prima zi a lui 2009, drept pentru care in portbagajul plin de bagaje, s-au aflat si catrafusele mele pt aeromodele si nelipsitul Candiana (cel care seamana cu Beaverul).
Asa ca in prima zi a lui 2009 am tras un zbor pe cinste in ciuda acumulatorilor LiPo care nu se impaca bine cu frigul.
Totusi dupa ce motorul "suge" din ei ceva curent se incalzesc si dau curentul necesar.
Atasez cateva poze din locatia cu pricina atat cat au suportat frigul acumulatorii de la aparatul foto...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: SDC10126.JPG
  • Imagine atasata: SDC10124.JPG

Paratroopers never died..they go to hell to regroup and strike again...
0

#10 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 02 January 2009 - 04:53 PM

Azi la Chitila a fost multa lume. Eu Kyosho Calmato Sports 40... :rolleyes:
0

#11 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 January 2009 - 04:54 PM

Toti odata sau pe rand??
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#12 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 02 January 2009 - 05:09 PM

N-a fost aglomerat sa nu fie loc... Dar au fost ceva oameni... Si deodata si pe rand, care cum a rezistat la frig.
0

#13 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 02 January 2009 - 06:30 PM

Hai cu pozele, parca a fost si un fotograf pe langa noi...
0

#14 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 02 January 2009 - 07:53 PM

A fost ceva animatie astazi pe Chitila. La un moment dat erau vreo 10 masini. S-au zburat termice dar si electrice, atat aeromodele cat si elicoptere. Florin 100% a zburat FPV. Cred ca a urcat planorul la vreo 400 de metrii ca abia se mai vedea.
Punem si niste poze:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_6075_1.jpg
  • Imagine atasata: IMG_6079_1.jpg

0

#15 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 02 January 2009 - 07:56 PM

Si eu am avut o super zi.
Transplantul de motor a fost un real succes. Am trecut de la un Magnum 7.5 cc cu elice 12.25x3.75, combustibil Roktan 10% la un ASP 8.5cc, elice 12x6 si combustibil Cool Power 10%.
Desi dihania are in jur de 3.3 kg, noua configuratie practic il duce la verticala fara probleme.... sincer nu ma asteptam. Am o singura problema, aterizarea se face in mare mare viteza. Cred ca mai trebe sa ma antrenez, sau sa trec la o elice cu diametru mai mare si pas mai mic.

Dar frig neneeee... :D
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#16 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2653
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 02 January 2009 - 07:57 PM

Pe Oradea am deschis sezonul de zbor cu zapada.

- Radu si cu mine, ne-am chinuit cu heli-uri electrice in zapada afinata. Vint moderat, dar foarte rece. Trebuia sa aterizam sa ne incalzim la miini, si sa facem punct fix cu vintul din spate. Interesanta senzatia de pilotaj, dupa ce nu-ti mai simti degetele, gindesti o manevra, crezi ca o executi si ramii stupefiat ce-ti face elicopterul, pina constati ca degetele nu s-au miscat.... Foarte spectaculoase survoluri in zapada afinata.
- Vlad-ut a chinuit un trainer termic si un auto dazzler. Sinteticul s-a tinut lichid, bujiile insa au facut figuri. Dupa doua orpiri in decolare (cu degajare in balarii), l-a parcat in club.
- Dan a mecanizat la racer, nu s-a incumetat de frig

Frig, vint, protocoale de la revelion.

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 02 January 2009 - 07:58 PM

0

#17 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 02 January 2009 - 08:02 PM

Citeaza

Punem si niste poze:


Multumesc Mihai. Raptorul meu a "baut" toata zeama pe frigul asta...

Aceasta postare a fost editata de Primus: 02 January 2009 - 08:03 PM

0

#18 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 02 January 2009 - 08:08 PM

A fost si un crash astazi, cu un trainer termic. S-a oprit motorul la decolare, cand avionul lua altitudine, cam la 10 de metrii de sol. Cu toate ca pilotul a incercat sa-l intoarca si sa-l aterizeze, inaltimea a fost foarte mica si acest lucru a dus la un crash violent. Avionul s-a facut bucatele.
Am pus cateva poze in ordinea evenimentelor (pregatirea de zbor, crash-ul si arderea avionului):

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_6084_1.jpg
  • Imagine atasata: IMG_6086_1.jpg
  • Imagine atasata: IMG_6089_1.jpg

0

#19 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 02 January 2009 - 08:10 PM

Dupa crash a urmat arderea

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_6094_1.jpg
  • Imagine atasata: IMG_6098_1.jpg

0

#20 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 02 January 2009 - 08:12 PM

Mai punem niste poze:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_6078_1.jpg
  • Imagine atasata: IMG_6090_1.jpg

0

#21 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 02 January 2009 - 08:31 PM

Vezi postareaRomulus, la Jan 2 2009, 04:53 PM, a spus:

Azi la Chitila a fost multa lume. Eu Kyosho Calmato Sports 40... :D

Si eu, si eu. O sa pun poze in curand. Apropos: trebuie neaparat sa exersam niste zbor in formatie, trebuie sa arate bestial doua Kyoashe pi shier :D
Ave
0

#22 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 02 January 2009 - 08:35 PM

Am pus si doua link-uri cu decolarea Kyosho-ului Calmato si cu un looping cu Raptor-ul 50:
http://www.youtube.c...h?v=JHIsFOjQZ1M
http://www.youtube.c...h?v=vw5kKMvNNnA
0

#23 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 02 January 2009 - 08:39 PM

Mai punem o poza cu Florin care a zburat astazi FPV:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_6077_1.jpg

0

#24 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 02 January 2009 - 08:43 PM

Si Florin100% pregatindu-se de inca o tura cu Eratix-ul - cu o mana de ajutor p-alaturi...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_8745.JPG

Ave
0

#25 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 02 January 2009 - 08:51 PM

Am fost vizitati si de piloti de sol, unii mai mici, altii mai mari...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_8735.JPG
  • Imagine atasata: IMG_8736.JPG
  • Imagine atasata: IMG_8737.JPG
  • Imagine atasata: IMG_8740.JPG

Ave
0

#26 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 02 January 2009 - 08:55 PM

Printre noi a poposit azi si un explorator polar. Sau venise din Siberia? Dupa echipament, nu parea sa fi avut totusi de-a face cu tatucu' Stalin...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_8730.JPG

Ave
0

#27 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 02 January 2009 - 09:01 PM

AGAA (Adunarea Generala a Atoatestiutorilor in ale Aeromodelismului) pentru disectia in vederea analizei aprofundate a aterizarii mai abrupte a Blizzard-ului lu' tempus...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_8726.JPG

Ave
0

#28 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 02 January 2009 - 09:03 PM

Unii poate o sa-mi sara in cap ca "Nu asta a fost ordinea cronologica a evenimentelor!" (bă boule :D) dar trebuie sa recunosc faptul ca am un talent existential in a ma uita la poze de la coada la cap.

O seara frumoasa tuturor!
Ave
0

#29 Useril este offline   Laur73 

  • fotograf aerian
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1855
  • Inregistrat: 26-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Filmari si fotografie aeriana

Postat 03 January 2009 - 01:50 PM

De aproape un an i-mi doresc sa pot zbura pe platou la Babele Busteni , dar am avut numai ghinioane , ba nu mergea telecabina , ori era coada mare , sau batea foarte tare vintul . Revelionul anul acesta l-am facut la Busteni si am profitat de asta ca sa incert sa zbor pe platou .Vremea insa cind am ajuns la telecabina m-a descurajat

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: FILE0305.JPG
  • Imagine atasata: FILE0306.JPG

Fotografie Aeriana
0

#30 Useril este offline   Laur73 

  • fotograf aerian
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1855
  • Inregistrat: 26-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Filmari si fotografie aeriana

Postat 03 January 2009 - 01:51 PM

In momentul cind am ajuns sus pe platou s-a schimbat situatia

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: FILE0207.JPG
  • Imagine atasata: FILE0266.JPG

Fotografie Aeriana
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro