Acestea fiind spuse, sa trecem la prezentare.
O zi superba pe terenul de la Chitila, mirifica pot spune, pentru zburat. Vanticel numai bun - pacat ca nu am receptor si pe planor, ca ar fi stat planorul pe sus macar o ora... Apreciez ochiometric vantul cam la 12-15 km/h, poate ceva mai mult. Soare cat cuprinde, daca te mai si blindai bine (cazul meu) n-aveai nici o treaba exceptand mainile care trebuiau scoase ca sa "dai din stick-uri". Aproximativ 2 grade, dar vantul isi facea pe deplin simtita prezenta.
Protagonisti: yours truly de pe la 12 (care s-a chinuit 2 ceasuri sa porneasca motorul...), tempus, zgr_44, Abburo si inca un coleg sosit cu toata familia (ca si tempus si zgr_44 de altfel) al carui nick nu-l stiu - mea culpa. Aparate: un Kyosho Calmato Sports (/je), Easy Star-ul lui zgr, Blizzard-ul (reparat) al lui tempus (mama ce misto suiera!!!) si Yak-ul lui Abburo. Ma recunosc devansat de ultimul coleg mentionat, care a tras o tura inaintea mea pe la 10. Nu m-am putut trezi atat de devreme, desi imi doream...
Eu si Abburo am binevoit a papa cam 3 rezervoare (sau ma rog, 10 minute de zburat, cat rezistau mainile neprotejate, pe principiul "e mai sanatos sa aterizezi cat iti simti mainile, ca p-orma s-ar putea sa se lase cu nasoale..."), Adi terminand restul de canistra de combustibil inainte de schimbarea marcii - schimbare care va surveni data viitoare. Mie mi-a iesit cam tot ce mi-am pus in cap, minus o aterizare din 4, terminata brusc in primul metru de iarba dinainte de inceperea piste. I HATE meself sometimes :)
Lectii invatate:
1. Pe frig acumulatorii (NiXX) se duc REPEDE. Noroc ca eram cu ei plini, si la statie si pe avion.
2. Atentie cand va jucati cu obiecte ascutite! Aici intra cutterele si elicele (mai ales alea in miscare). Eh, bine ca nu e grav, dar e bun un reminder din cand in cand.
3. Avionul se zboara SUFICIENT DE APROAPE incat sa-l poti vedea si sa-i cunosti EXACT pozitia in orice moment. Recunosc ca am avut surprinzator de mult sange rece (pentru mine) incat am reusit sa-l scot de la max. 2 m inaltime, la mai bine de 200 m distanta. Adi il cam vazuse aschii - sincer, si eu... De data asta am avut noroc, dar e bine sa tii cont de vant care are tendinta sa duca avionul DEPAAAARTE...
4. Dupa ce aterizezi, primul lucru pe care e bine sa-l faci e sa umpli rezervorul. Altfel risti sa uiti si sa decolezi cu el cam pe jumatate plin (sau gol, cum vreti). Si daca nu ai un prieten care sa te intrebe, nevinovat, "Auzi, dar tu ai facut plinul, nu?" pui de un dead stick si te intrebi "De ce? De ce TOCMAI EU?!?!?" :)
5. Iarna nu e bine sa iesi cu termicul la zbor fara demaror. Altfel tampesti dand la pala.
6. Mai ales iarna, motorului tre' sa-i dai mult combustibil inainte sa iti faca onoarea de a porni. Teoretic daca-i dai destul merge si la pala, dar unii nu s-au prins de asta in timp util...
Una peste alta, o zi reusita. Din toate punctele de vedere. Cel mai important e ca am inaugurat anul - si se spune ca ceea ce faci in prima zi, vei face tot anul, asa ca nu ma plang - si ca am adus avionul acasa intreg. Ceea ce au reusit TOTI protagonistii de azi.
Bafta si sa ne revedem curand!
Aceasta postare a fost editata de ave: 01 January 2009 - 06:57 PM