89" Carden Edition Yak 54 ARF by Hangar 9
#211
Postat 19 November 2013 - 03:41 AM
Eu, insa, as folosi bucati din balsa lipite acolo unde este necesar si apoi slefuita zona. Folia adera cel mai bine pe balsa curata.
Multa, multa bafta.
#212
Postat 19 November 2013 - 06:24 AM
ANDUNG, la 18 November 2013 - 09:30 PM, a spus:
Eu am folosit cu succes "chitul saracului", adica lac nitrocelulozic si praf de talc la consistenta unei paste de dinti ceva mai uscate. Se slefuieste frumos, adera bine si nu creeaza probleme ulterioare. Aplicare rapida cu o spatula sau spaclu, dupa caz. Dupa grosimea stratului, timpul de uscare poate fi si de cateva ore, pana devine alb, dur si nu ramane in smirghel decat ca praf. Se sterge cu alcool dupa slefuire ca si balsa, inainte de infoliere.
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 19 November 2013 - 06:26 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#213
Postat 19 November 2013 - 11:57 AM
florin100%, la 18 November 2013 - 11:05 PM, a spus:
Da, il vreau, cum sa nu mersi frumos :) !
Ne auzim la telefon, poate trec eu sa il iau de la tine intr-o seara, daca nu ne vedem sambata.
#214
Postat 19 November 2013 - 03:21 PM
GigiGL, la 19 November 2013 - 06:24 AM, a spus:
Retin treaba asta, eu stiam de aracet si praf foarte fin de lemn.
In cazul de fata nu am in casa nici lac nici praf de talc, asa ca o sa merg probabil pe ceva gata preparat ca tot cam pe-acolo e , genul celui recomandat de Dan Mitea si Oachidori.
#215
Postat 20 November 2013 - 02:01 PM
Multa, multa bafta.
#216
Postat 31 December 2013 - 01:19 PM
PS: Folia originala e ULTRACOTE PEARL PURPLE, eu am folosit ORACOVER PEARL PURPLE- teoretic acelasi lucru. Desi din ce am citit ar trebui sa fie acelasi lucru, nu sunt 100% identice ( din fericire, in realitate diferentele sunt mai mici decat in poza); nu stiu daca nu cumva are de-a face cu faptul ca cea originala are vreo 5 ani vechime poate si a fost expusa la soare, etc.
Fisiere atasate
-
IMG_3782.JPG (380.98K)
Number of downloads: 183 -
IMG_3772.JPG (378.79K)
Number of downloads: 172 -
IMG_3773.JPG (314.2K)
Number of downloads: 169 -
IMG_3768.JPG (294.56K)
Number of downloads: 164 -
IMG_3770.JPG (266.57K)
Number of downloads: 187 -
IMG_3780.JPG (354.9K)
Number of downloads: 176 -
IMG_3781.JPG (351.6K)
Number of downloads: 188
Aceasta postare a fost editata de ANDUNG: 31 December 2013 - 01:22 PM
#218
Postat 31 December 2013 - 01:51 PM
sandu62, la 31 December 2013 - 01:47 PM, a spus:
:drinks:La multi ani !!!!!!!!!!!!!
#219
Postat 31 December 2013 - 02:40 PM
La multi ani! :drinks:
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 31 December 2013 - 02:41 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#220
Postat 01 January 2014 - 06:54 PM
GigiGL, la 31 December 2013 - 02:40 PM, a spus:
M-am gandit si eu la un moment dat la asta - ar fi vorba eventual de o racire mai buna a canistrei. Ideea e ca neavand un "canal" izolat pentru canistra, nu stiu in ce masura ar fi eficient...
Ar trebui ca acele "lacrimi" sa aiba ceva de genul unei grile ( sa fie parti oblice pe fluxul de aer) care sa creeze diferenta de presiune si care sa "traga" apoi aerul afara. E de analizat.
#221
Postat 01 January 2014 - 08:36 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#222
Postat 02 January 2014 - 11:53 AM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#223
Postat 02 January 2014 - 01:58 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#224
Postat 20 January 2014 - 08:52 PM
Acum ca am inceput sa fac ceva ore de zbor si ca m-a cam uscat metanolul la buzunar, ce credeti? hai sa o dau pe benzina.si cum la noi "LA RATARIE" se da lumea aproape de cele mai multe ori cu quaduri sau se face FPV cu planoare nu ai cui sa ceri o parere un sfat despre benzina.
Ne avand un buget mare am pus ochi pe un YAK 54 HK, 1850mm pe care vreau sa il echipez cu un DLE 30,pana aici bun. Acum urmeaza rugamintea de a m-a indruma catre piesele electrice, am inteles ca nu mai merge cu servouri de plastic si ca trebui digitale cu metal gear, am vazut ca multi dintr-e dumneavoastra domnilor folosesc power boxuri sau bec-uri, LIPO sau LIFE pentru receptie si NIMH pentru aprindere.Deci intr-un cuvant m-ar interesa orice sfat referitor la a echipa acest model.
Cu speranta ca nu am fost prea plictisitor in detali v-a urez toate cele bune si la cat mai multe aterizari line
#225
Postat 21 January 2014 - 09:08 AM
ca ubec iti recomand JETI MaxBec 10A. iei doua bucati si le pui in paralel printr-o dioda. powerboxul e scump. solutia e testata de ZOD pe un yak identic cu al lui Andu. il gasesti in tara la aprox 100 ron. ca packuri, doua baterii lipo 2s de 1500mah fiecare e arhisuficient!
ca servouri trebuie metal. ai vibratii puternice si trebuie sa reziste. ti-as recomanda hitec HS-625MG. la 6V trag aprox 7kg. destula forta. le gasesti in tara la 136 ron.
la aprindere unii folosesc iar ubec cu 2s lipo, sau poate ai aprindere highvoltage.
life nu foloseste nimeni la noi. desi ar trebui sa fie combinatie. poti experiementa :). un pack de 2 celule are incarcat 7.2 volti. un pack de 5 nimh (folosit pentru receptie) are 7.5 incarcat. deci ar trebui sa mearga
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#226
Postat 21 January 2014 - 09:21 AM
Le folosesc de 3 sezoanne fara incidente. Ca particularitate eu elimin toate cuplele pana la receptor.
Prefer sa cositoresc toate firele si sa le protejez mecanic cu spirala de polietilena.
La aprindere 2S LiPo 1500mA cu UBEC 5V
Numai bine
#227
Postat 21 January 2014 - 09:59 AM
M-am uitat putin pe un forum din afara ( flyinggiants.com) la un YAK-ul de la HK de 1800 mm; daca e cel pe care vrei sa il iei se pare ca ai facut o alegere buna ( lumea e multumita, nu e greu - asta am vazut ca e in general una din problemele avioanelor de la HK, zboara bine). Tot pe colo iti recomand sa vezi si diferite varinate de set-up, testate live pe modelul respectiv.
Oricum, ca sa-ti faci o idee, iti spun cateva detalii despre ce am eu pe Carden:
- servo SAVOX ( foarte multumit de ele, pret bun din Europa) - digital, titanium gear, 20kg .
Pentru 30cc, trebuie sa mergi obligatoriu pe metal gear (MG), probabil in jur de 10kg; servoul de pe directie va fi cel mai solicitat ( e suprafata cea mai mare) , iar cele de pe eleroane cel mai putin;
Optiunea digital/analogic e mai de finete - digital e de regula mai puternic, are rezolutie mai buna, dar si mai scump.
- UBEC 12A ( max.20 A) JETI MAX BEC 2D.
Il dimensionezi in functie de ce servouri ai ( digitale consuma mai mult decat analogic), la 30cc merge de la 8A in sus.
- pe aprindere am LIFE 6,6 V, 1700mA pe direct , din care scot cam 500mA la 4-5 zboruri.
- pe alimentare am 2 buc x Turnigy NanoTech 1600mA, din care la fel scot in jur de 600mA la 4-5 zboruri. La tine cred ca poti sa pui lejer si 2 X 1200mA, sa-l tii cat mai usor.
#228
Postat 21 January 2014 - 10:38 AM
#229
Postat 22 January 2014 - 12:15 AM
bogdantocaci, la 20 January 2014 - 08:52 PM, a spus:
baga un ochi si pe aici http://www.rhcforum....-funtana-125-g/
daca iei DLE30, musai varianta cu carb in spate, nu in lateral. sa deschizi topic nou cu modelul si sfaturile vor veni pe parcurs.
ca idee, pe receptie: 2s 1800, aprindere 2s 1300 / 1500; ubec Jeti pe receptie, HiMax pe aprindere. servouri MG cara sa duca o data si juma greutatea modelului RTF pe eleroane si profundor si de doua ori pe directie. sunt multe variabile, dar pe masura ce inaintezi cu echiparea, mai ceri pareri si ti se va raspunde.
PS: salutari baietilor de la Ratarie
Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 22 January 2014 - 12:15 AM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#230
Postat 22 January 2014 - 11:45 AM
Poate fi comparat eventual cu Katana 120 de la Sebart .. eu pe ia am DigiSwitch dublu cu doua pack-uri LiPo 2S de 1600 mAh .. arhisuficiente pentruo zi de zbor .
Servouri HS 7975 HB .. deci nu neaparat metal desi am un Saito 150 - 4T pe metanol care la ralanti zduncina si vibreaza
toata sandramaua . Si la benzinare vibratiile mari sunt la turatie mica dupa care intra pe mers rotund.
Toata echiparea se poate documenta si dupa ce au utilizat altii pe model identic ( vezi forumurile din afara daca la noi nu il are nimeni ) sievident si dupa buget !
Scopul urmarit .. cat mai usor !
#231
Postat 23 January 2014 - 07:26 PM
Fisiere atasate
-
IMG_20140126_192236.jpg (120.53K)
Number of downloads: 167 -
IMG_20140126_192447.jpg (147.08K)
Number of downloads: 166 -
IMG_20140126_192543.jpg (139.24K)
Number of downloads: 167
#232
Postat 19 August 2014 - 07:12 PM
Avand in vedere ca atat aripile cat si stabilizatorul sunt din polistiren placat cu balsa, stiam de riscul asta: prin urmare am desfacut usor o bucata din foaia de balsa cu care era placat, i-am facut 2 nervuri din placaj de 3, care sa tina ferm teaca in care intra lonjeronul si s-a rezolvat.
stab0.jpg (202.5K)
Number of downloads: 52 stab1.jpg (214.82K)
Number of downloads: 55
#233
Postat 19 August 2014 - 07:31 PM
In zbor nu se vedea nimic suspect, insa la sol, daca incercam sa le tensionez sus-jos se zarea cum ceva din interior presa in invelisul de balsa, exact in dreptul capatului lonjeronului.
Prin urmare mi-am luat inima in dinti si dupa mai multe ezitari am desfacut si aripa stanga si bine am facut pentru ca bagheta din fag care ar trebui sa sustina teaca lonjeronului si sa dea rezistenta intregii structuri era rupta.
wing0.jpg (177.76K)
Number of downloads: 48
wing1.jpg (206.7K)
Number of downloads: 53
Intentionez sa scot cat mai bine aceasta bagheta de fag de pe ambele parti ( e la fel si pe extrados si pe intrados) si o sa o inlocuiesc tot cu o bagheta de fag, dar ceva mai solida ( a vazut ceva de genul asta la Hornbach) , apoi Bison poliuretanic la greu, eventual completare cu polistiren si deasupra , pe portiunea pe care am descoperit-o, o sa plachez cu placaj de 1,5 mm in 3 straturi ( fata de balsa de 1,5mm)
Nu e tocmai cea mai eleganta solutie, dar nu am rabdarea sa ii fac nervuri sau alte nebunii.
Aceasta postare a fost editata de ANDUNG: 19 August 2014 - 07:32 PM
#234
Postat 19 August 2014 - 08:15 PM
Pinul preia torsiunile si flambajul mai bine .
avioanele pe vremuri asta foloseau :pardon:
stiam
Aceasta postare a fost editata de sandu62: 19 August 2014 - 08:16 PM
#235
Postat 19 August 2014 - 09:46 PM
#236
Postat 20 August 2014 - 09:42 AM
bogdantocaci, la 19 August 2014 - 09:46 PM, a spus:
Si mie mi s-a parut ca se curbau putin, stii ca am vorbit, dar zic sa nu-ti faci griji ca lonjeronul tau de la SU e de carbon din ce stiu si intra pana la jumatatea aripii...nu prea are cum sa se rupa aripa in zbor.
#237
Postat 25 August 2014 - 11:28 AM
In fine, cu Bison poliuretanic + completare bucati polistiren+ bagheta fag 4mm x 10mm ( cea originala era tot fag in jur de 3x8), un pic mai lunga decat cea originala + placaj in 3 straturi de 1,5mm am rezolvat-o.
Final aripa ( cu servo montat) 721g, fata de 645g initial, deci +76g.
Trebuie sa mai vad daca e necesar sa rearanjez ceva prin interior, sa-l echilibrez.