S-a intamplat minunea si l-am trosnit. Nu mai conteaza cum, ideea e ca aripile si fuzelajul - partea din spate sunt ok.
Faptul ca am gasit unde sa comand capota ( cea de pe avion e jumatate terci) in conditiile in care modelul nu se mai fabrica de ceva ani ma motiveaza sa-l refac.
Fiind insa un design mai aparte (balsa+ polistiren) cred o sa fie ceva mai dificil.
Partea stanga din poza e cat de cat intreaga ( are fisuri, dar ar putea fi lipita), partea dreapta e praf.
Varianta sa scot ambele panouri ( si pe cel drept si pe cel stang) si sa le inlocuiesc cu altceva ( de exemplu structura clasica de placaj) nu prea imi surade pentru ca nu imi inchipui cum as putea sa mai refac simetria, sa pastrez aceleasi unghiuri, etc - ar ramane doar polistirenul de pe burta si ala infundat.
Deci la momentul asta cred ca o sa merg pe varianta de a pastra panoul de balsa care e relativ intreg si de a-l reface pe celalalt; partile de placaj care trebuie refacute de redesenat si taiat laser + eventual niste tije de carbon pe la imbinari.
_______________________________________________________________________________________ Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii. _______________________________________________________________________________________
analizeaza si structura asta. e ce a refacut Dom'Profesor la Extra.
Da, e foarte tare, e curat, frumos. trebuie sa vad daca si cum o pot lega de polistiren si in acelasi timp sa pastrez forma.
Uite cat de misto arata totusi designul asta ( poze de pe un build thread CARDEN KIT 40%)!
E uimitor cum niste balsa si niste polistiren pot impreuna sa dea o structura atat de rezistenta.
eu mai am un spray contact de la 3M. o sa incerc maine sa vad cat de bine lipeste spuma de balsa si iti spun
_______________________________________________________________________________________ Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii. _______________________________________________________________________________________
Eu l-as taia de unde se termina carlinga si as reface toata fata in constructie clasica pe care as atasa-o ulterior cozii ..
.. trebuie gasita o solutie de imbinare intre cele doua zone de model ca sa nu se franga si sa poata fi si aliniate corect.
Asta presupune ceva munca de proiectare ... dar in final va fi O.K.
Nu e mare smecherie cu structura asta de balsa cu spuma .. modelul in cauza a avut multe belele regasite pe forumuri
in special la aripi .. la cei care au tras prea tare de el tinand cont si de faptul ca lonjeronul pare ca nu este prea lung
si intra mai putin in aripi decat la alte modele similare ..
Iarna e lunga dar si munca e multa ..
La refacere trebuie tinut cont de carlinga, de capota ca sa se potriveasca bine pe noua structura , trebuie avut grija la unghiul de incidenta al aripilor .. e de masurat si rasmasurat .. as evita carpeala prin refacerea unui puzzle de aschii ..
Mai este variant cumpararii doar a fuselajului ..... aici
Depinde de cati bani dispui si de cat timp dispui ca sa-l refaci cum era ..... daca il refaci tine cont de cheltuielile cu placaje cumparate, taierea lor, folia de invelire si tot ce mai trebuie ....
Aceasta postare a fost editata de Teo-Costin: 11 October 2013 - 01:12 PM
Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step.
Probabil cu transport m-ar duce la 300 EURO doar fuselajul... nu are rost . Dupa aia s-ar putea ca peste 1 an sa ma lase aripile. La 500-550 EURO pot sa iau ceva de la PILOT RC de exemplu, nou.
Acum ca mi-am comandat si capota o sa-l fac, dar fara mari investitii. Ma intereseaza sa-l fac sa zboare bine, vreau sa invat pe el, deci n-as avea problema daca il reinfoliez doar cu galben, de exemplu, ca sa mai reduc din costuri.
Probabil cu transport m-ar duce la 300 EURO doar fuselajul... nu are rost . Dupa aia s-ar putea ca peste 1 an sa ma lase aripile. La 500-550 EURO pot sa iau ceva de la PILOT RC de exemplu, nou.
Acum ca mi-am comandat si capota o sa-l fac, dar fara mari investitii. Ma intereseaza sa-l fac sa zboare bine, vreau sa invat pe el, deci n-as avea problema daca il reinfoliez doar cu galben, de exemplu, ca sa mai reduc din costuri.
Atunci singura solutie este: SUS pe masa de lucru, cu el, si da-i bice .....
Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step.
Si io care ma pregateam sa zic sa iei vre-o doua trei fuselaje ca nu se stie ....
P.S.
De ce insistati cu invatatul asta .. hover, rolling adica gama riscanta de manevre basca si la inaltime mica ..
Nu exista ca am invatat si nu mai cade .. si Tareq tot mai da cu heli-urile de pamant .. este buget sau sponsor ..
no problem .. altfel .. nu se merita .. toti daca privim in urma ( nu e cazul meu ca la mine mai mult stau pe perete )
am lasat gauri in buget la greu .. si daca stam sa analizam .. cam fara rost .. nu tu premii, nu tu invitati in show-uri
sau la T.V. ..
Eu as fi extrem de multumit daca as putea sa reproduc un program al unui acrobat 1:1 ( Kapanina , Basaev, Hawk of Roumanie .... )
REAL DESIGN, la 11 October 2013 - 03:31 PM, a spus:
P.S.
De ce insistati cu invatatul asta .. hover, rolling adica gama riscanta de manevre basca si la inaltime mica ..
In ceea ce ma priveste, am mai multe raspunsuri la treaba asta:
- in plan concret: pentru ca am ramas fascinat dupa ce am vazut acum mult timp un filmulet pe net cu un tip care facea hover cu un avion ireal de mare ( probabil era vorba de un 50cc, dar la vremea aceea mi se parea imens) si de-atunci mi-am dorit sa pot sa fac si eu asta. Apoi i-am vazut la un moment dat pe Florin si pe Lucian la Brasov ( nu-i cunosteam atunci) si am ramas marcat definitiv.
- in plan filozofic :rolleyes:: pentru ca toti ne dorim ceea ce nu avem/ ceea ce nu putem
Si in plus fata de asta si poate cel mai important, pentru ca am avut sansa sa cunosc niste oameni minunanti, care m-au primit in gasca lor si de la care am invatat enorm si inca mai am multe de invatat.
In ceea ce ma priveste, am mai multe raspunsuri la treaba asta:
- in plan concret: pentru ca am ramas fascinat dupa ce am vazut acum mult timp un filmulet pe net cu un tip care facea hover cu un avion ireal de mare ( probabil era vorba de un 50cc, dar la vremea aceea mi se parea imens) si de-atunci mi-am dorit sa pot sa fac si eu asta. Apoi i-am vazut la un moment dat pe Florin si pe Lucian la Brasov ( nu-i cunosteam atunci) si am ramas marcat definitiv.
- in plan filozofic :rolleyes:: pentru ca toti ne dorim ceea ce nu avem/ ceea ce nu putem
Si in plus fata de asta si poate cel mai important, pentru ca am avut sansa sa cunosc niste oameni minunanti, care m-au primit in gasca lor si de la care am invatat enorm si inca mai am multe de invatat.
Foarte corect ... si concret si filozofic .. dar toti cei enumerati de tine si multii altii dintre colegi au patit la fel
chiar si dintre cei vazuti pe net.
Pentru mine intrebarea este .. pot sa sustin financiar aceste lucruri concrete si filozofice la un loc sau pe rand .... sau nu, si in ce sens inclina balanta .. sunt satisfactiile atat de mari incat se justifica efortul si pauza lunga pana la refacerea sau inlocuirea modelului, sau nu se justifica ... acum e sfarsit de sezon dar se poate intampla la mijloc sau
la inceput .. iar pauza e frustranta .. acum s-a stricat modelul dar daca se rupea si chiuloasa la O.S. ?? .. parca era si
mai naspa .. colegii amintiti au indoit niste axe de 3W .. si decat sa il inlocuiesti mai repede iei alt motor la cat costa
la producator ..
Despre adrenalina senzatii tari si alte chestii d'astea .. e ca si cum impreuna cu ei dragi din familie ne cumparam fiecare cate o bicicleta ( dintre cele mai bengoase - carboane, silicoane, shimano .. brand frate .. etc ) si weekend de weekend mergem la plimbare in parc, la padure , la munte , la deal .. etc .. eventual si cu altii prieteni pasionati de drumetii pe doua roti - am inteles ce este bestial .. si sanatos.
Eu insa intre timp am vazut pe unu' pe net care se dadea cu bicicleta pe mana curenta de la trepte si dupa ce cobor familia cu "marfa" cu tot de la etajul opt si usor afectat de monotonia plimbarilor in parc, padure, munte, deal .. le spun celor dragi sa ma astepte ca vin si eu .. pe mana curenta .. hai ca bicileta se repara se schimba ...
P.S.
Nu vreau sa fiu gresit inteles .. dar eu abia cand am avut peste 30 de modele acasa m-am simtit in largul meu la zbor
.. cand aveam doar unul .. era jale .. " daca se rupe , cu ce ma mai dau pana iau altul, pana il asamblez, .. daca se rupe in primele 10 secunde dupa ce am ajuns la teren .. auuuu ! naspa ! mai bine il las in portbagaj si ma uit la ceilalti ?!"
si uite tot asa vorbeam de unul singur cu mine in gand ... io intrebam io raspundeam .. ca nebunuuuu !
Cand ai 6 - 7 heli sau avioane in dotare si magazin de modelism cu rafturile pline de componente parca e altceva .. cand ai
sponsor care te sustine 100 % este iarasi altceva
Si in final .. un zbor patern , un program complet reprodus al unui model real ( cu tonouri, cu zbor pe spate, cu ceardas, cu vrie perfect plata , trutita, cu cu cu cu .... nu este deloc usor si nici lipsit de spectaculozitate .. iar daca exista si o pompa de fum cu atat mai deplin este show-ul ...
3D hard pana cand se incovoaie varfurile aripilor iar spectatorii fug pe dupa masini ( colegii care au fost la Alba stiu
la ce ma refer ) nu e mare smecherie .. e teribilism corelat cu o indemanare nativa pentru ca nu oricine poate face asa ceva oricat de mult s-ar antrena .. apare limita si plafonarea de la un anumit nivel ..
REAL DESIGN, la 11 October 2013 - 12:54 PM, a spus:
E cam greu de refacut cum a fost ..
Eu l-as taia de unde se termina carlinga si as reface toata fata in constructie clasica pe care as atasa-o ulterior cozii ..
.. trebuie gasita o solutie de imbinare intre cele doua zone de model ca sa nu se franga si sa poata fi si aliniate corect.
Asta presupune ceva munca de proiectare ... dar in final va fi O.K.
Nu e mare smecherie cu structura asta de balsa cu spuma .. modelul in cauza a avut multe belele regasite pe forumuri
in special la aripi .. la cei care au tras prea tare de el tinand cont si de faptul ca lonjeronul pare ca nu este prea lung
si intra mai putin in aripi decat la alte modele similare ..
Iarna e lunga dar si munca e multa ..
La refacere trebuie tinut cont de carlinga, de capota ca sa se potriveasca bine pe noua structura , trebuie avut grija la unghiul de incidenta al aripilor .. e de masurat si rasmasurat .. as evita carpeala prin refacerea unui puzzle de aschii ..
Idea mi-a venit instant avand la birou un plan si niste piese taiate pentru un P47 al lui Brian Taylor al carui fuselaj are doua parti unite undeva in spatele bordului de fuga al aripilor .. nu a avut ca sursa de inspiratie link-ul cu refacerea Carden-ului ce a apatinut lui Florin 100% de catre tine .... si asta pentru simplul motiv ca este un post tare vechi ... parca mai proaspete in minte si mai de interes imi sunt episoadele cu Suleiman Magnificul fata de postul respectiv ..
Idea imi apartine caci nu mi-a sugerat-o nimeni - telefonic, mail, sms ...... solutia nu imi apartine .. doar am copiat'o ..
Da nu mai bine ii dai tu colegului fisierele cu planurile ca sa ii usurezi efortul si sa ii mai alini necazul .. le taie , listeaza planurile
1:1 si sus cu ele pe placa de lucru .. in primavara e gata de maiden .. sare si el peste un ciclu .. ala cu revazut'u si aruncatu' cu ochiu' ..
.. eeeee .. ce zici ?
Sau e supus copy right-ului ? - lucru normal de altfel ..
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 12 October 2013 - 07:17 PM
REAL DESIGN, la 12 October 2013 - 07:15 PM, a spus:
Idea mi-a venit instant avand la birou un plan si niste piese taiate pentru un P47 al lui Brian Taylor al carui fuselaj are doua parti unite undeva in spatele bordului de fuga al aripilor .. nu a avut ca sursa de inspiratie link-ul cu refacerea Carden-ului ce a apatinut lui Florin 100% de catre tine .... si asta pentru simplul motiv ca este un post tare vechi ... parca mai proaspete in minte si mai de interes imi sunt episoadele cu Suleiman Magnificul fata de postul respectiv ..
Idea imi apartine caci nu mi-a sugerat-o nimeni - telefonic, mail, sms ...... solutia nu imi apartine .. doar am copiat'o ..
Da nu mai bine ii dai tu colegului fisierele cu planurile ca sa ii usurezi efortul si sa ii mai alini necazul .. le taie , listeaza planurile
1:1 si sus cu ele pe placa de lucru .. in primavara e gata de maiden .. sare si el peste un ciclu .. ala cu revazut'u si aruncatu' cu ochiu' ..
.. eeeee .. ce zici ?
Sau e supus copy right-ului ? - lucru normal de altfel ..
Nea Gigi, ti-e bine bre?, nu serios, spune-ne daca nu ti-e bine, ca gasim o metoda sa te facem bine.
Nu inteleg ce ti-a casunat asa. Am pus un link, tocmai ca e mai vechi si nu se mai tine minte, poate se inspira omul din ce au mai facut altii, poate te mai inspiri si matale.
Cred ca asa ar functiona un forum, prin date concrete si cai batute, la modul real. Daca mai iei cu flecareli despre Suleiman si alte prostii, nu pot decat sa-ti doresc spor la cancan.
TOMY ce-ai facut tu din YAK-ul ala e arta! Multumesc frumos pentru link; imaginile postate din timpul reconstructiei sunt sigur ca o sa-mi foloseasca mult!
Eu nu m-am gandit ce-i drept sa fac o reconstructie atat de radicala, practic tu ai pastrat doar turtle deck-ul si directia, restul e reconstruit de la zero.
Daca as reface in sistem clasic partea din fata ( inclusiv burta avionului in sistem clasic si o atasez de partea cealalta ( care e balsa cu polistiren) crezi ca ar tine?
Eventual daca le-as uni prin niste tevi patrate de carbon?
Nea Gigi, ti-e bine bre?, nu serios, spune-ne daca nu ti-e bine, ca gasim o metoda sa te facem bine.
Nu inteleg ce ti-a casunat asa. Am pus un link, tocmai ca e mai vechi si nu se mai tine minte, poate se inspira omul din ce au mai facut altii, poate te mai inspiri si matale.
Cred ca asa ar functiona un forum, prin date concrete si cai batute, la modul real. Daca mai iei cu flecareli despre Suleiman si alte prostii, nu pot decat sa-ti doresc spor la cancan.
Multam dar mi-e chiar foarte bine .. atat cat permite varsta ..
" Mama ce idee, nea Gigi." - si am explicat sursa ideii .. ce e asa rau de se impune "tratament" .. restul niscai
umor sa mai destinda atmosfera ..
Era de preferat sa spun ca e de pe vremea lui Gica Petrescu postul respectiv ? .. Suleiman e mai de actualitate ... da ma rog .. scuze !
La partea practica , concreta nu aia legata de filozofie, ci referitor cu planurile ?? .. aaaa am uitat .. si eu formatez des hardisk-ul calculatorului inclusiv partitia cu arhive nu numai cea pentru sistem !
De inspirat nu ma inspira ca nu ma pricep la asa ceva ... este groaznic de greu ... eu am terminat ASE-ul ( studiile nu cladirea ) .. facultatea de aeromodele nu am absolvit ..
...
Lasand polemica de o parte
eu as proceda astfel
1 - as cumpara fuselajul ( un Pilot Rc de 2,2 m nu este chiar 500-550 Euro .. plus shipping, plus TVA in vama, se aduna sau poate gresesc - nu am mai studiat piata )
2 - as demonta directia ca sa pastrez schema de culori si as monta-o la noul fuselaj ..
3 - in paralel cu echiparea lui as reface si fuselajul avariat si alta directie ( asta e partea cea mai usoara .. sub juma de kil ) ..
As lucra pe indelete cand e timp , exista caz similar, poze, si cu putin ajutor tehnic din partea lui Tomy atat cat are timp succesul e garantat mai ales ca a ramas canopia intacta ..
Desii pare ieftina reconstructia cand le pui pe hartie .. se aduna .. placaje de mai multe grosimi, balsa, baghete,adezivi,folie ... taiat laser ..
Si daca pasiunea prinde nu mai este decat un pas pana la a face si alte aripi si semiprofundoare .. tot constructie clasica ..
Pe urma apare problema cu depozittul in casa a doua modele mari ..
4 - Nu este de neglijat si varianta achizitionarii unuia SH .. fara echipare .. poate e mai ieftin ca fuselajul simplu si este si complet ..
TOMY ce-ai facut tu din YAK-ul ala e arta! Multumesc frumos pentru link; imaginile postate din timpul reconstructiei sunt sigur ca o sa-mi foloseasca mult!
Eu nu m-am gandit ce-i drept sa fac o reconstructie atat de radicala, practic tu ai pastrat doar turtle deck-ul si directia, restul e reconstruit de la zero.
Daca as reface in sistem clasic partea din fata ( inclusiv burta avionului in sistem clasic si o atasez de partea cealalta ( care e balsa cu polistiren) crezi ca ar tine?
Eventual daca le-as uni prin niste tevi patrate de carbon?
Nu stiu ce sa zic daca ar tine. Daca vrei sa le unesti asa, macar suprapune panourile laterale ale fuselajului, cumva sa prinda cele 2 parti, ca niste atele daca ma intelegi ce vreau sa zic. Macar asa anulezi fortele de forfecare. Nu stiu, mi-e greu sa-mi dau seama cum vrei tu sa le imbini.
Pentru ca asa este, adica : " un forum functioneaza, prin date concrete si cai batute, la modul real " desi concretul si realul asta
avea o solutionare mult mai simpla pun niste poze poate ajuta la solutia de atasare a celor doua jumatati de fuselaj :
Pozele nu sunt in ordinea fireasca a etapelor de lucru dar nu sunt greu de indentificat ... ne imaginam ca partea din spate a fuselajului ramas intreg se pune in locul celei construite de la zero prezenta in imagini.
Azi am curatat resturile; am incercat sa pastrez din jumatatea din spate a fuselajului cat mai mult din zona care nu a fost afectata.
Partea din fata am curatat-o si asteapta masuratori pentru desenare in Autocad.
Mi-am conturat si o idee despre cum sa-l refac: o sa reconstruiesc jumatatea din fata dupa modelul lui TONY si o sa o alipesc la restul fuselajului.
Am simulat in poza modul in care cele 2 panouri orizontale de placaj vor intra cca 10 cm in jumtatea din spate. O sa ma gandesc la o varianta prin care sa intaresc si linia de contact dintre panourile verticale.
In felul asta sper sa reziste.
_______________________________________________________________________________________ Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii. _______________________________________________________________________________________
Scuze pentru interventie, dar singura problema pe care o vad ar fi materialele pentru reparatie, sa fie aceleasi tipodimensiuni cu cele originale pentru a beneficia de aceeasi rezistenta a structurii finale. Pentru ca nu ai chiar mult de reconstruit, as folosi bucatile de placaj originale imbinate provizoriu cu grija, ca sabloane pentru a confectiona componentele noi, manual. Cu putina rabdare iese ca de la laser. Nu mai pierzi timp cu proiectarea CAD, alergatura pentru taiere si eviti riscul unor erori de proiectare. Singura problema care pare mai delicata, imbinarea partilor, as face-o cu eclise interioare de placaj care sa acopere 6-7 grosimi placaj pe fiecare parte, lipite cu epoxy. Va tebui sa indepartezi bagheta verticala de pe partea frontala si sa o inlocuiesti cu acea eclisa, cu decupare in zona mediana in dreptul piesei dreptunghiulare. Eclisa va prelua functia ei. Daca ai rabdare, poti folosi un placaj cu putin mai gros la eclise si imbinarea cu cele doua parti sa se faca in pana, pe o lungime similara. La colturi, in interior, ar merge bagheta patrata de pin, tot ca eclisa, taiata in pana si suprapusa pe cea existenta prelucrata in oglinda.
Cu spuma e mai simplu, se lipeste si se prelucreaza usor la profilul dorit, doar sa gasesti material brut la grosimea necesara.
Este doar o parere despre cum s-ar putea face bine si economic.
Spor la treaba! Se poate rezolva cu succes!
Gigi Sterian Rascal 1940mm fs.61 nitro Rascal120 DLE 30 U Can Do .46 nitro .52, 2T Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
Scuze pentru interventie, dar singura problema pe care o vad ar fi materialele pentru reparatie, sa fie aceleasi tipodimensiuni cu cele originale pentru a beneficia de aceeasi rezistenta a structurii finale. Pentru ca nu ai chiar mult de reconstruit, as folosi bucatile de placaj originale imbinate provizoriu cu grija, ca sabloane pentru a confectiona componentele noi, manual. Cu putina rabdare iese ca de la laser. Nu mai pierzi timp cu proiectarea CAD, alergatura pentru taiere si eviti riscul unor erori de proiectare. Singura problema care pare mai delicata, imbinarea partilor, as face-o cu eclise interioare de placaj care sa acopere 6-7 grosimi placaj pe fiecare parte, lipite cu epoxy. Va tebui sa indepartezi bagheta verticala de pe partea frontala si sa o inlocuiesti cu acea eclisa, cu decupare in zona mediana in dreptul piesei dreptunghiulare. Eclisa va prelua functia ei. Daca ai rabdare, poti folosi un placaj cu putin mai gros la eclise si imbinarea cu cele doua parti sa se faca in pana, pe o lungime similara. La colturi, in interior, ar merge bagheta patrata de pin, tot ca eclisa, taiata in pana si suprapusa pe cea existenta prelucrata in oglinda.
Cu spuma e mai simplu, se lipeste si se prelucreaza usor la profilul dorit, doar sa gasesti material brut la grosimea necesara.
Este doar o parere despre cum s-ar putea face bine si economic.
Spor la treaba! Se poate rezolva cu succes!
Mult mai simplu daca s-ar aplica chestia aia cu .. " prietenul la nevoie se cunoaste ! " .. exista proiectul , a fost taiat, a fost reconstruit .. a iesit bine ... s-ar prelua din el doar partea frontala si s-ar concentra efortul doar pe gasirea metodei de aliniere a lor si de alipire .. banuiesc ca Andung nu il va folosi in scopuri comerciale .. iar el a " platit " o data licenta lui Carden cand a cumparat modelul .. nu este rau nici daca se recompenseaza efortul de proiectare .. dar ... asteptam datele concrete si caile batute .. pana atunci ma duc sa imi iau .. trrrrrranchilizantul si promit ca nu mai intervin ..
REAL DESIGN, la 14 October 2013 - 09:55 AM, a spus:
exista proiectul , a fost taiat, a fost reconstruit .. a iesit bine
Multumesc pentru lobby, nea Gigi ! Eu n-am indraznit sa-l cer, dar ma gandesc ca daca e disponibil se stie ca mi-ar folosi.
Daca nu, asta e, ma apuc de desenat.
Apropos de imbinare: in poza pe care mi-ai trimis-o, e o alternativa la ce am desenat eu sau o completare? daca e doar o alternativa, imi pare mai putin rezistenta.
Multumesc pentru lobby, nea Gigi ! Eu n-am indraznit sa-l cer, dar ma gandesc ca daca e disponibil se stie ca mi-ar folosi.
Daca nu, asta e, ma apuc de desenat.
Apropos de imbinare: in poza pe care mi-ai trimis-o, e o alternativa la ce am desenat eu sau o completare? daca e doar o alternativa, imi pare mai putin rezistenta.
Am zis ca nu mai intervin ..
Doar atat :
Idea este ca partea din fata a fuselajului si intreg fuselajul daca ar fi sa il refaci este pe principiul panouri cu zabrele ... construiesti in plan ( culcat ) dupa care il ridici in picioare .. stanga/dreapta si le unesti sus si jos cu baghete .. nu prea ai panouri dintr-o bucata orizontale asa cum ai desenat tu .. pe care se le prelungesti in partea din spate ramasa intreaga ..
In pozele puse de mine este un P47 maricel ( al lui Brian Taylor ) .. totul este din balsa .. construieste partea din fata si o inchide catre coada cu un panou vertical decupat pentru a putea trece catre spate cu ce este nevoie ( cabluri, tije etc )
Partea din spate o inchide catre fata cu acelasi panou ( balsa de 6 mm dar poti si din placaj ).. le lipeste unul de altul
si le rigidizeaza cu coltare din bagheta ... tu poti sa le intaresti suplimentar si cu baghete orizontale aliniate peste cele ramase de la coada ( in partea de jos )dar si cu laterale de balsa pe zona de imbinare ca si cum ai placa fuselajul in balsa ..
Lucrand pe planseta aliniezi in plan orizontal coada , panoul cu care o inchizi catre fata il pui perfect vertical pe planseta .. masori de 10 ori sa fie paralel cu ampenajul spate ( ca sa nu dai unghi ca la motor intregii partii din fata a fuselajului )
Faci la fel si cu botul dupa care bagi marsalier cu botul ca locomotiva in triaj .. si POCK ! te lipesti de partea din
spate - panou in panou
.. tragi linii pe lungimea plansetei sa le aliniezi bine si pe lungime .. si asta este
Masuratul si proiectatul trebuie facut milimetric ...
Hai ca te las ca cine stie ce IDEE imi mai vine ..
Eu sunt in partea practica.Reconstructia dureaza si vremea buna de zbor trece.Se anunta toamna lunguta.
De mult timp ma bate gandul la o forma de intrajutorare in caz ca acesta:
1350 fuselajul adus acasa in 5 zile. Necajitul face rost de 675. 10 binevoitori depun in cont cate 67,5 lei.Costul unei elicii
(de calitate indoielnica).La noi ,in gashka,ajut cam cu 100 roni pentru modelele scumpe.Obligatia beneficiarului e
sa ne cheme la primul zbor dupa reparatie,sa ne dam impreuna si sa ciugulim 100 mici.Berea o aducem noi.
Daca aberez....sanctionati! Andung a zburat mult prea frumos Cardenul la Brasov,e un tip fain si mi-ar place sa-l ajutam.
Poate fi si o intelegere de viitor. Poate nu vrea sa accepte .Pe de alta parte am fi curiosi cum iese si reparat. Oricum,e o idee(buna ,rea,e a mea).
Eu am trantit Giles-ul 202. Arata destul de bine la prima vizionare.Dupa desfacere....ca dupa crash.Dezastru.Am inceput reparatia reconstituind partea din fata complet si suportul trenului. Costuri finale destul de mari: materiale 37 euro,manopera cam de 50 euro,nervi( 2 lit.aligote de la Horja).A iesit cu 250 grame mai greu,capota trebuind refacuta cu fibra si epoxi.Un fuselaj nou adus acasa de la Pelikan 148 euro.Merita cumparat! Azi il zbor insa...nu e ca nou.