89" Carden Edition Yak 54 ARF by Hangar 9
#121
Postat 03 May 2010 - 08:48 AM
In aceeasi zi a murit si Yak-ul lui Acitam la RR - C'est la vie !
#122
Postat 03 May 2010 - 10:42 AM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#125
Postat 14 April 2012 - 06:33 PM
florin100%, la 25 April 2009 - 02:56 PM, a spus:
Mi-a placut ca tijele de comanda dintre articulatia sferica si echie au filet diferit, adica atunci cand strang de tija se apropie iar cand desfac se departeaza
Servo HITEC HS 5955-TG - 5 bucados
....
....
Salut Florin,
poti sa imi trimiti si mie niste poze ale elevatorului tau de la Yak.Ma intereseaza daca acolo unde sunt suruburi acestea sunt prinse pe tija?Si ce dimensiune are tija.Acolo unde sunt montate servo-urile acestea sunt montate pe un suport din placaj?Ma intereseaza cum sunt prinse.
La mine elevatorul are doar o tija de carbon de 4 mm si nu cred ca rezistenta va fi data doar de aceasta tija,elevatorul avand si o gaura de 15 mm dar tija lipseste din dotare.
Daca mi-ai putea trimite mai multe poze ti-as multumi anticipat.
Adresa mea de mail este olivian.diaconescu@gmail.com.
multumesc frumos.
Olivian
PS.Nu poti primi mesaje.
Aceasta postare a fost editata de oachidori: 14 April 2012 - 06:34 PM
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#126
Postat 02 April 2013 - 07:16 PM
Am pus motorul ( OS GT55) si am taiat si montat suportul canistrei ( MTW 75k)
Nu m-am hotarat inca unde sa pun servoul de gaz; locatia prevazuta in manual e deasupra canistrei, in interiorul fuselajului - mi se pare cam departe si nu stiu daca traseul ar permite ca tija sa fie dreapta; am mai gasit insa un loc in care ar merge - pe motor box, in partea inferioara, dar nu stiu daca nu cumva as afecta fluxul de aer care ar face racirea canistrei.
Fisiere atasate
-
IMG_3505.JPG (330.78K)
Number of downloads: 156 -
IMG_3506.JPG (275.92K)
Number of downloads: 136 -
IMG_3507.JPG (339.36K)
Number of downloads: 115 -
IMG_3510.JPG (346.54K)
Number of downloads: 136 -
IMG_3511.JPG (333.38K)
Number of downloads: 154 -
IMG_3512.JPG (336.53K)
Number of downloads: 164 -
IMG_3514.JPG (332.58K)
Number of downloads: 130 -
IMG_3513.JPG (329.56K)
Number of downloads: 151
Aceasta postare a fost editata de ANDUNG: 02 April 2013 - 07:17 PM
#127
Postat 02 April 2013 - 07:50 PM
misca acceleratia si daca pui sevoul in coada avionului .. nu sunt forte mari in echia de la carburator doar vibratii .
Acolo in fata e prea cald, sa nu se miste firul de servo si sa atinga canistra, sa topeasca izolatia si sa faca un scurt
nenorocit plus ca il vei avea sub control vizual daca se slabeste echia, suportul de servo ceva .. sub capota nu il mai vezi ..
Frumos motor .. scula .. sa il zbori cu placere ..
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 02 April 2013 - 07:50 PM
#128
Postat 12 April 2013 - 07:10 PM
Aerisirea la rezervor am facut-o pe lateral, simetric cu valva de alimentare; initial am vrut sa o scot prin "burta", aproape de acel oval decupat din fuselaj, dar zona aia e f fragila, si in plus, n-am vrut sa fie aproape de polistiren ( sper ca in modul in care am facut traseul sa nu curga; apropos, stutul de aerisire aplicat pe lateral e in interior in forma de "L" , spre partea superioara a rezervorului)
Ar mai fi regulatorul si acumulatorii pe care o sa-i montez, insa dupa ce sudez canistra, sa vad exact cum se echilibreaza si unde ar fi cel mai bine sa-i pun.
Fisiere atasate
-
IMG_3521.JPG (372.94K)
Number of downloads: 171 -
IMG_3522.JPG (375.64K)
Number of downloads: 178 -
IMG_3524.JPG (344.25K)
Number of downloads: 172
Aceasta postare a fost editata de ANDUNG: 12 April 2013 - 07:12 PM
#129
Postat 12 April 2013 - 09:03 PM
Din poza vad ca sub rezervor se duce dar deasupra lui nu prea .. ca sa ma fac mai bine inteles cel mai bine este atunci cand inconjori cu furtunul de aerisire rezervorul de 2-3 ori ( dar nu in plan orizontal ci pe sub el , pe deasupra lui si iar pe sub el .. )
P.S. tija aia de la acceleratie .. nu trebuie sa atinga de marginea gaurii .. mai apar si vibratii .. mai ovalizeaz-o in jos ... sau cum vrei ...
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 12 April 2013 - 09:05 PM
#130
Postat 12 April 2013 - 09:36 PM
1. stutul de aerisire trebuie sa ajunga pe burta. ii gasesti un loc, sau dublezi zona cu balsa de 3mm si gata. pe lateral o sa iti umple fuselajul de benzina, si nu face bine la folie.
2. Gigi a observant bine, si ti-am zis si la tel.: bucla de aerisire, sus-jos stanga-dreapta fata de rezervor.
DSC06210.JPG (239.25K)
Number of downloads: 95
3. mai suna si tu, ca nu deranjezi....
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#131
Postat 12 April 2013 - 09:41 PM
#132
Postat 14 April 2013 - 02:17 PM
Fisiere atasate
-
IMG_3528.JPG (280.66K)
Number of downloads: 93 -
IMG_3530.JPG (329.68K)
Number of downloads: 95
Aceasta postare a fost editata de ANDUNG: 14 April 2013 - 02:18 PM
#133
Postat 14 April 2013 - 07:39 PM
in manual e o singura taietura ( am desenat cu rosu), dar e un exemplu pentru alt motor , mai putin inalt, care nu necesita un decupaj pt chiloasa.
...
Fisiere atasate
-
IMG_3533.JPG (342.48K)
Number of downloads: 113 -
IMG_3533 manual.JPG (76.37K)
Number of downloads: 111
#134
Postat 14 April 2013 - 08:03 PM
ANDUNG, la 14 April 2013 - 07:39 PM, a spus:
in manual e o singura taietura ( am desenat cu rosu), dar e un exemplu pentru alt motor , mai putin inalt, care nu necesita un decupaj pt chiloasa.
...
Salut
frumos modelul si motorul. Ar fi pacat sa prajesti motorul daca nu are racirea OK. Parea mea ar fi sa vezi pe aici ce scrie omul (Pé Reivers'), se pare ca e expert in motoare pe benzina. De altfel cei de pe RCUNIVERSE tin cont de parerea dumnealui.
http://www.prme.nl/f...topic.php?t=148
http://prme.nl/forum...wtopic.php?t=37
http://prme.nl/forum...d73b52d45167451
Succes.
Mugurel
#135
Postat 15 April 2013 - 07:18 AM
gaura de iesire trebuie sa fie cam dublul celei de intrare ..
Fisiere atasate
-
YAK.JPG (78.02K)
Number of downloads: 89
#136
Postat 16 April 2013 - 01:06 PM
M-am decis; o sa fac o combinatie, adica mai maresc aria in dreptul canistrei ( cum a desenat-o nea Gigi) dar pun si un baffle in fata ( scuzati englezismul, nu stiu cum ii zice altfel), decupat doar in dreptul cilindrului . in felul asta asigur si raportul in/out 1:2(3)
#137
Postat 16 April 2013 - 01:16 PM
P.S.
In pozele din link-urile postate de Mugurel sunt si foarte multe exagerari din dorinta de a atinge perfectiunea din teorie .. sa ma apuc sa imbrac motorul in platosele alea
din aluminiu la un biet metanal .. scuze .. multe sunt O.K.
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 16 April 2013 - 01:21 PM
#138
Postat 18 April 2013 - 10:44 PM
Fisiere atasate
-
IMG_3537.JPG (385.23K)
Number of downloads: 129 -
IMG_3538.JPG (366.92K)
Number of downloads: 129 -
IMG_3540.JPG (409.86K)
Number of downloads: 131
Aceasta postare a fost editata de ANDUNG: 18 April 2013 - 10:44 PM
#139
Postat 25 April 2013 - 11:14 PM
Am facut si un suport detasabil pentru regulator, deasupra servoului de gas - aici i-am gasit locul.
Dupa toate sfaturile aerisirea pe lateral nu era cea mai buna solutie, prin urmare am mutat-o inspre burta avionului, aproape de baza trenului de aterizare ( evident locul intarit cu placaj de 3mm);
Pe aprindere am LIFE 1700mA pe direct ( OS suporta pana in 7,4 V) + opto kill switch.
Packurile pentru receptie or sa vin cam pe unde le-am asezat in poza.
Nu mai e mult de facut , in cea mai mare parte detalii, dar zilele astea n-am mai apucat deloc sa mai lucrez ( o raceala cu frisoane de nu mai puteam de frig), prin urmare desi as fi vrut mult sa-l termin pana la FFP nu o sa reusesc... vorba alora "the devil is in the details" ;)
...
...
...
...
Fisiere atasate
-
IMG_3546.JPG (391K)
Number of downloads: 184 -
IMG_3547.JPG (371.6K)
Number of downloads: 167 -
IMG_3551.JPG (393.68K)
Number of downloads: 166 -
IMG_3554.JPG (341.33K)
Number of downloads: 170 -
IMG_3556.JPG (306.51K)
Number of downloads: 191
#140
Postat 12 May 2013 - 10:20 PM
L-am zburat doar pe low rate, valorile din manual ( AIL 23 grade, ELE 11 grade, RUD 21 grade, toate cu 40% EXPO) si pana ma mai obisnuiesc cu el nu am de gand sa le modific. CG-ul pare ok - e cel dat in manual, dar mai trebuie experimentat.
DIn pacate nu am putut sa fac decat un singur zbor pentru ca dupa ce l-am aterizat si l-am verificat am vazut ca unul din profilele care formeaza motor box-ul se dezlipise in ambele parti ( pe zona marcata cu rosu in poza). Prin urmare a trebuit sa ma abtin ( greu!) si sa aman urmatorul zbor pana fac reparatia - niste profile triunghiulare pe toate laturile motor box-ului.
Tot in poze si configuratia finala cu electronica.
Fisiere atasate
-
IMG_3565.JPG (197.04K)
Number of downloads: 148 -
IMG_3564 v2.JPG (99.58K)
Number of downloads: 144 -
IMG_3566.JPG (296.25K)
Number of downloads: 155 -
IMG_3563.JPG (390.27K)
Number of downloads: 140
Aceasta postare a fost editata de ANDUNG: 12 May 2013 - 10:21 PM
#141
Postat 19 August 2013 - 09:27 PM
- mi-am dat seama ca ar merge CG-ul un pic mai spate, drept pentru care am rearanjat electronica ( am dus pack-urile de receptie + regulatorul in partea din spate a lonjeronului);
- duminica trecuta, in timpul unui zbor am auzit dintr-o data cum motorul incepe sa sune ciudat ; aterizez si cand mai uit mai bine vad headerul rupt din flansa in care se uneste cu motorul.
Problema e ca sunt sigur ca s-a rupt pentru ca vibratiile de la motor s-au transmis in intreg ansamblu ( header+ canistra) si pentru ca nu exista nimic flexibil a cedat in cel mai slab punct. De altfel se vad urme evidente de stres si pe canistra, in zona suportului.
Trebuie sa gasesc o varianta sa fac cu modificari minime fata de ce e in prezent ( cu acelasi header) un sistem a.i. canistra sa aiba un oarecare "joc" care sa preia aceste vibratii. Daca aveti vreo idee, suneti bineveniti :rolleyes:
Fisiere atasate
-
IMG_3626.JPG (414.45K)
Number of downloads: 96
Aceasta postare a fost editata de ANDUNG: 19 August 2013 - 09:27 PM
#142
Postat 19 August 2013 - 09:31 PM
Fisiere atasate
-
IMG_3634.JPG (401.78K)
Number of downloads: 137 -
IMG_3635.JPG (350.53K)
Number of downloads: 128 -
IMG_3637.JPG (302.89K)
Number of downloads: 131
Aceasta postare a fost editata de ANDUNG: 19 August 2013 - 09:32 PM
#143
Postat 19 August 2013 - 09:34 PM
Fisiere atasate
-
IMG_3638.JPG (296.21K)
Number of downloads: 63
#144
Postat 19 August 2013 - 10:25 PM
Grosimea peretelui de silicon al distantierelor este exact cat spatiul dintre canistra si decupajul rotund prin care trece canistra=> "joc" zero.
Ma gandesc ca daca as mari decupajul rotund asa cum l-am desenat cu verde, distantierele de silicon nu ar mai sta presate intre canistra si placaj => as castiga vreo 3 mm in fiecare din cele 4 parti de sustinere...
Fisiere atasate
-
canister mods.JPG (20.79K)
Number of downloads: 50
#145
Postat 21 August 2013 - 10:56 AM
2013-07-06%2018_02_38.jpg (70.62K)
Number of downloads: 62
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#146
Postat 21 August 2013 - 11:31 AM
ALLEN, la 21 August 2013 - 10:56 AM, a spus:
2013-07-06%2018_02_38.jpg
Pai asa am si eu, numai ca tubul ala ( de teflon cred ca vrei sa zici) e mai scurt , ca asa s-a incadrat. Posibil si asta sa contribuie la rigiditate.
Am refacut suportul , toba sta mai lejer acum in el, nu presata cum era inainte, sper sa conteze.
#147
Postat 21 August 2013 - 12:32 PM
#148
Postat 21 August 2013 - 12:39 PM