ax rotor principal pt. 4 pale Trex 450
#1
Postat 14 December 2008 - 08:14 PM
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#2
Postat 15 December 2008 - 08:26 PM
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#4
Postat 15 December 2008 - 11:09 PM
Citeaza
deci nu sunt singurul nebun.
-solutie: - 2 giroscoape in plus (asta daca nu e ccpm...)
- din maestria pilotului
-vazusem un 'gyro' care se ocupa nu numai de coada intr-un filmuletz pe youtube...
-sau cine stie. la cat de mari sunt palele poate ... poate... mai ales avand in vedere ca sunt si mai multe
acuma, daca tot mi-am facut curaj sa postez , mai adaug:
- efortul in servo-uri va creste.
- efortul in motor va creste
- mai multe pale, mai multa frecare cu aerul => mai multa forta din partea cozi pentru a compensa momentul.
acum daca sunt mai multe pale banuesc ca ai mai multa forta portata la un anumit pitch.
-chiar nu vreau sa stiu ce se intampla la crash...
#5
Postat 16 December 2008 - 12:11 AM
Citeaza
Pai ce se poate intampla? Se rupe tot... Atata ca in loc de 2 pale se rup 3-4-5...
Din cate am vazut pe alte forumuri, se pare ca elicea de 4 cam preia functia flybarului, insa devine mai instabil, pitchul trebuie redus, si in general baietii pun pitch negativ minimal, de asmenea scad turatia la motor dat fiind ca (,) creste portanta (1800 RPM, ceva de genul).
Ce am vazut este ca palele trebuie sa fie cat mai grele, cele de lemn ies din discutie. Cele de carbon sunt cele mai recomandate dat fiind ca sunt cam la fel si nu dezechilibreaza rotorul. Recomandat ar fi sa fie din acelasi lot. De asemenea se scrie ca trebuie incarcat un pic ca sa fie un pic greu de nas (unii zic ca ar fi esential).
Sporur!
Aceasta postare a fost editata de docmarius: 16 December 2008 - 12:14 AM
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#6
Postat 16 December 2008 - 12:40 AM
docmarius, la Dec 16 2008, 12:11 AM, a spus:
Din cate am vazut pe alte forumuri, se pare ca elicea de 4 cam preia functia flybarului, insa devine mai instabil, pitchul trebuie redus, si in general baietii pun pitch negativ minimal, de asmenea scad turatia la motor dat fiind ca (,) creste portanta (1800 RPM, ceva de genul).
Ce am vazut este ca palele trebuie sa fie cat mai grele, cele de lemn ies din discutie. Cele de carbon sunt cele mai recomandate dat fiind ca sunt cam la fel si nu dezechilibreaza rotorul. Recomandat ar fi sa fie din acelasi lot. De asemenea se scrie ca trebuie incarcat un pic ca sa fie un pic greu de nas (unii zic ca ar fi esential).
Sporur!
Elicea cu 4 pale nu are flybar deci nici functia respectiva.Flybarul este un dispozitiv care micsoreaza efortul servo si prin efectul giroscopic stabilizeaza rotorul.In alta ordine de idei obtii un heli care va arata bine,cu putere de ridicare mare,dar extrem de instabil,nervos,cu vibratii mari(este destul de greu sa gasesti 2 pale echilibrate,dar 4)si care va creea o gramada de probleme.
oricum spor la treaba
#7
Postat 16 December 2008 - 01:24 AM
Am citat doar ce am citit pe la altii. Si pentru ca am considerat topicul interesant.
@takeoff: merci de precizari, oricum esti mai in tema.
Ce nu zic aia pe forum este daca folosesc electronica aditionala, dat fiind ca exista stabilizatoare pentru heli fara flybar (nu stiu exact cum le zice, dar am vazut asa ceva pe un heli, dar am inteles te cam scarpina la buzunar, in schimb simplifica enorm mecanica).
Personal ma stradui sa hoveresc cat de cat, asa ca momentan nici prin gand nu-mi trece sa ma apuc de asemenea exchibitii (cel putin nu in prima jumatate a lui 2009, dupa aia mai vedem :))
Aceasta postare a fost editata de docmarius: 16 December 2008 - 01:26 AM
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#8
Postat 16 December 2008 - 07:16 PM
Ce a rezultat : zbor fara vibratii , fiind 4 pale distributia saq facut in 4 puncte in loc de 2 si intradevar a rezultat un zbor super linistit din punctul de vedere a vibratiilor , destul de instabil si cred ca din cauza ca a fost foarte greu sa reglez acela-si unghi pt. toate cele 4 pale , flybarrul a fost inlocuit de alunecarea platoului in toate directiile , marea problema a aparut dupa vreo 3 minute cand gyro de coada sa decis sa nu mai lucreze si fiind singura data cand in timpul testelor nu am folosit trenul suplimentar va imaginati ce sa intamplat.
Oricum am de gand sa folosesc un stabilizator electronic pt. platou si anume GU 365 , din ce am citit inlocuieste si gyro de coada "The GU-365 come with 3 gyro elements, it means that customers do not have to buy a extra tail gyro for the heading hold tail control, and it is also compatible for the auxiliary tail gyro such as Futaba gy-611 for those top pilots. please refer to the instruction manual for the wiring."
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2