constructie Kit Smith Miniplane SIG constructie KIT
#1
Postat 07 December 2008 - 11:31 PM
In urma cu 4 luni am juns intamplator pe acest forum cautand o barcuta de nadit, am fost fascinat de proiectul catamaranuli facut de Vasia, atunci nu stiam nimic despre modelism, insa mi am facut curaj si ma m apucat de treaba, pot spune ca am acumulat destule cunostinte lucrand la acest proiec si urmarind acest forum, va multumesc tuturor care va ti ostenit sa scrieti pe acest forum si sa ajutati si neinitiati ca mine.
Catamaranul a iesit soperb, sunt mandru de mine, pot pune cateva poze cu el dar nu vreau sa deranjez adepti aero cu poze de navomodele.
Asa ma prins BOALA. si am primit de Sf. Nicolae, parerea mea, o bijuterie de KIT SMITH MINIPLANE de la Sig http://www.sigmfg.com/cgi-bin/dpsmart.exe/...uFV4.html?E+Sig
Sper sa gasesc pe acest forum destgula intelegere si ajutor pentru a reusi sa duc la bun sfarsit si acest proiect.
Nu am consruit pana acum un aeromodel, nu am zburat si nu cunosc foarte multe despre fascinanta lume a aeromodelismului
Voi pune poze la fiecare pas pe care il voi face cu acest proiect si voi cere ajutor la spectele pe care nu le voi intelege.
-Ce parere aveti despre acest kit si despre kit urile celor de la SIG?
-Unde pot gasi un xerox A0? sa nu distrug planurile originale
Ce lipici sa folosesc? epoxi, aracet, etc. Kit ul este din lemn de balsa
#2
Postat 07 December 2008 - 11:40 PM
Bafta si sa il stapanesti sanatos.
ps. chiar ca arata super misto.
#3
Postat 08 December 2008 - 06:21 AM
Mos Nicolae ti-a cam dat pe mana un Mercedes fara sa ai permis, he, he... cam asta sunt SIG in lumea modelismului, ai inceput cu un kit perfect, mai jos de atat nu vei mai dori de acum inainte.
Cat despre lipit balsa, eu sunt scoala veche si cred ca UHU Hart inca ramane rege la capitolul asta, oricat ar incerca epoxy-urile sa il detroneze. De CA la balsa nici nu vreau sa aud, are meritele lui, dar in alta parti. Variante mai ieftine cu aceasi formula ca UHU Hart pot fi gasite sub numele de AGO.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 08 December 2008 - 06:22 AM
#4
Postat 08 December 2008 - 07:45 AM
Sa revenim la cestiune.
Cred ca in manualul modelului ai indicatii despre adezivi. SIG recomanda, daca esti grabit, CA. Dar graba nu-i apanajul unui modelist. Atunci raman adezivul alifatic....aracetul...., epoxi pentru zonele cu stres mare si AGO.
Te rog sa arunci o privire si pe aici:
http://www.airfieldmodels.com/information_...lding/index.htm
Despre SIG nu am decat superlative. Este o firma cu traditie care se respecta. Totul este facut in state.
Daca crezi ca pot sa te ajut cu sfaturi as fi bucuros.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa si nu te grabi.
PS. Rog un moderator amabil sa mute subiectul acolo unde ii este locul.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 08 December 2008 - 07:46 AM
#5
Postat 08 December 2008 - 09:24 AM
Leonardadrian, la Dec 7 2008, 11:31 PM, a spus:
"Si noi pe voi", ca sa citam din perenitatile intelepciunii romanesti http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Citeaza
Atunci permite-mi sa adaug la sfaturile domnilor Dan Mitea si RenatoA si o invitatie de a urmari "Jurnalul de zbor" si de a te prezenta la raport pe camp (la Chitila sau unde ne-om mai strange, e drept ca de luni bune eu nu mai dau decat p-acolo) ca sa vezi:
1. cu ce se mananca aeromdelismu' asta;
2. cate resurse o sa inceapa sa-ti pape (si-ti zice unu' care sta intr-o garsoniera si abia are loc de doua zburatoare + cutiile anexe) - timp, bani si, cum spuneam, spatiu;
3. cat de important e sa mergi pe "drumul optim" de invatare, ca sa nu apara frustrari ca faci aschii frumusete de Mercedes cand tu nici nu ai permis (respecte pentru comparatie, dl. Renato!).
Aceste fiind spuse, si de la mine un BUN VENIT in lumea asta si sper sa te tina pasiunea muuuuuuuuuulti ani de-acum incolo!
#6
Postat 08 December 2008 - 10:57 AM
E un model splendid. Urmeaza pas cu pas instructiunile de montaj. Cel putin pentru primul model nu e foarte indicat sa fii "creativ" privind constructia.
In privinta intrebarilor tale:
Planurile le poti copia la Blue Ridge, pe Stefan cel Mare. Am auzit ca si la Arhitectura au copiatoare A0+.
De obicei se face intai o scanare si apoi copia. Salveaza si scanarea, preferabil .tif.
Masoara, compara, copia cu originalul. La lungimi mari se mai intampla sa apara mici diferente - trage neuniform stg.-dr. (am patit-o).
In privinta adezivilor, la fel, respecta indicatiile din manual. Nu te grabi.
Ai timp destul pentru constructie pentru ca prima data va trebui sa zbori un trainer. Si mult simulator.
Bafta,
Adrian
#7
Postat 08 December 2008 - 11:23 AM
lipeste cu uhu hart iar unde ai solicitari mari nu ezita si baga epoxi
bafta
p.s. incearca totusi primele zboruri sa nu le faci cu minunea (ia ceva de elapor, arcel) vorba celor de pe forum: prietenii stiu de ce ... !
Aceasta postare a fost editata de andreirosca1967: 08 December 2008 - 11:24 AM
#8
Postat 08 December 2008 - 02:20 PM
Planurile nu merita sa le copiezi. Poti avea deformari. Si in plus te rog sa te gandesti la ce vrei sa ai o copie? Planul nu se distruge. Il acoperi cu o folie de polietilena pentru protectie. Si eu am facut copii la primele. Apoi am constientizat ca nu trebuia. Fa modelul pe planul original. De aceea ai platit. Ca sa ai un plan bun pe care sa lucrezi...parerea mea.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
PS. Rog un moderator amabil sa mute subiectul acolo unde ii este locul.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 08 December 2008 - 02:21 PM
#9
Postat 08 December 2008 - 08:56 PM
dan_mitea, la Dec 8 2008, 02:20 PM, a spus:
Planurile nu merita sa le copiezi. Poti avea deformari. Si in plus te rog sa te gandesti la ce vrei sa ai o copie?
Citeste de 2 ori sfatul asta. E f.bun.
As completa ca daca nu gasesti adezivii din pasajul de mai sus, poti folosi adezivul tip aracet care se gaseste in practiker sau bricostore in borcanase galbene sau albe si pe care scrie ca se intareste intr-o ora. Nu stiu exact cum ii spune dar ma uit si-ti spun.
Despre planuri.... fix aceeasi parere. Foloseste-le p'alea originale. Dupa ce termini modelul , nu cred ca vrei sa le inramezi. Oricum niste copii sunt binevenite in caz ca mai ai nevoie de ele. Dupa ce le faci compara-le cu planul original sa vezi daca nu au abateri. Daca-ti da ceva cu radical, foloseste originalul si pastreaza copiile in caz ca se distruge originalul.
Bafta la constructie.
Superb modelul. Vreau sa-l vad
Aceasta postare a fost editata de nimsoc: 08 December 2008 - 09:03 PM
#10
Postat 08 December 2008 - 11:45 PM
Cat despre un alt model....!, acest proiect va manca destui bani, sper cu ajutorul vostru si a bine vointei voastre sa gasesc un profesor sa asiste la primele esecuri pe care le voi face :ph34r: .
Insa este destul de munca si multe de inteles pana la acel moment, sunt inca un junior!.
Va rog sa mi spune ti daca lipiturile le voi face in intregime cu epoxi,uhu,...(rasini) si nu voi folosi aracet, afectez intregul proiec cu ceva?
#11
Postat 08 December 2008 - 11:49 PM
Eu as recomanda epoxy (cel de 30min - albastru daca nu vrei sa iei ceva strict recomandat in modelism. Si ala folosit moderat) si CA (hulit de zor aici) strict pt fixare in puncte.
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 08 December 2008 - 11:50 PM
#12
Postat 09 December 2008 - 06:06 AM
http://www.airfieldmodels.com/information_...g/adhesives.htm
Epoxi este greu. Si este inuman sa amesteci cate o portie pentru fiecare set de lipituri. Pentru 95% din model te sfatuiesc sa folosesti aracet.
Despre CA. Daca folosesti din cel subtire....doar pentru a fixa....cum introduci adevaratul adeziv intre piese? De mult ma framanta aceasta dilema.
A aparut un CA : "Thick, Slow Cure CA-" de aici:
http://www.greatplan...s/gpmr6001.html
Se pune direct pe piesa si apoi se apropie piesele. Deci ca orice alt adeziv. Cu toate ca se zice ca se intareste incet tot trebuie sa fii iute.
Foloseste cu incredere:
http://www.greatplan...s/gpmr6160.html sau varianta de la SIG sau ce a recomandat nimsoc.....zic si eu.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 09 December 2008 - 06:07 AM
#13
Postat 09 December 2008 - 09:20 AM
Eu montarea unei aripi o fac in puncte CA initial dupa care verific paralelititudinea (asa i-o zice?) intregului ansamblu si cu o pensula inmuiata intr-un amestec de rasina de 30 min ung toate lipiturile finale dupa care sterg exterioarele cu un servetel.
La fel fac si cu fuselajul care are schelet. La suprafetele mai mari de lipit, recunosc ca tot rasina am folosit, dar tot cu pensula un strat subtire cat mai uniform, dar voi trece la alte lipiciuri daca asa recomandati :D
#14
Postat 10 December 2008 - 12:16 AM
merci
Ce aracet pot folosi cu incredre? rasini alphatic de la sig nu gasesc pe aici si nu cred ca merita sa comand in state un aracet!
Ca epoxi cred ca voi folosi epoxi 30 min. de la bison,este ok?
#17
Postat 17 December 2008 - 11:51 PM
maine sau poimaine ma apuc de treaba
am comandat la sig urmatoarele:
- AVIASTAR .53 2 Stroke Glow Engine
Specifications
Displacement .53 in3 ( 8.69 cm3 )
Bore .886 in ( 22.5 mm )
Stroke .886 in ( 22.0 mm )
Practical RPM 1 900 to 18 000
Weight
Ex. Muffler 14.4 oz ( 408 g )
Power 2.45 hp at 18 000 rpm
Shaft Size M 7x1
Muffler included
- coverall
- elicia zinger de lemn 11X7
- rotile si pilotul
astept pareri despre motor si coverall pt. infoliere
#24
Postat 20 December 2008 - 10:40 PM
Eu personal m-as simti mai stapan cu un cutter in mana acolo. si apoi slefuit. Liniile drepte nici macar slefuite, se pot taia perfect cu un cutter bun, pe cand cu traforajul...
Leonardadrian, la Dec 20 2008, 10:36 PM, a spus:
#27
Postat 21 December 2008 - 05:15 AM
Baftaaaaaaaaaaaaaaa.