Sebart Sukhoi 29S 140E electric power
#31
Postat 17 June 2009 - 09:15 AM
Eu credeam ca scade rata de descarcare .
Am facut un test la T-rex 600 din care cauza credeam ca scade rata de descarcare si anume:
2 pack-uri 3S de 5000 mA de calitate mai slabuta legate in serie - Se incalzesc rau rau de tot.
1 pack 6 S de 4800 mA de la Robbe - se incalzeste normal.
#32
Postat 17 June 2009 - 09:28 AM
A doua la mana: trecand peste cele de mai sus, daca "la mana" se simte diferenta de temperatura intre cele doua situatii, cred ca acumulatorii 3s sunt de rating ("C") mai mic. Altfel spus, au rezistenta interna mai mare deci disipa mai multa energie (sub forma de caldura) la solicitarea cu aceiasi curenti de descarcare ca si "concurentul" Robbe de 6S.
"Rata de descarcare" este un parametru - al celulei acumulatorului - care nu variaza cu modul in care conectezi respectiva celula. Spune-mi te rog care e diferenta, din punct de vedere electric, dintre un pack 6s si doua packuri 3s inseriate. Vorbim aici de packuri alcatuite din celule identice, adica de la acelasi producator, acelasi "C"-rating (adica aceeasi rezistenta interna) si aceeasi capacitate - atat pentru packul 6s cat si pentru cele doua 3s-uri (practic 12 celule identice impachetate putin diferit).
Probleme poti intalni la legarea packurilor in paralel, cand apare fenomenul de descarcare a unuia dintre packuri prin celalalt pana la egalizarea tensiunii la borne. (Daca incarci ambele packuri in paralel, scapi intrucatva de acest fenomen, dar tot nu poti evita fenomenul de autodescarcare a celulelor care, in cazul unor celule dezechilibrate, poate distruge relativ repede o structura de tip paralel.)
#33
Postat 17 June 2009 - 09:33 AM
Romulus, la Jun 16 2009, 01:26 PM, a spus:
Am facut si eu asa,am cumparat 2 acumulatori ieftini,am zburat de 7/8 ori cu ei,s-a vazut clar ca nu erau de calitate,am masurat celulele,la unul era o celula buna si doua mai slabe,la celalalt,doua bune si una slaba.Am desfacut pakurile si am schimbat celulele,bune cu bune si cele slabe cu cele slabe.Am doi acumulatori,unul super si celalalt acceptabil la un pret mic.La 4 bucati cum ai tu treaba e si mai simpla.
#34
Postat 17 June 2009 - 10:16 AM
REAL DESIGN, la Jun 17 2009, 08:07 AM, a spus:
dar
Doua pack-uri legate in serie creste tensiunea ( daca sunt egale o dubleaza ) dar mai pastreaza puterea sau aceasta
scade la jumatate - ma refer la rata de descarcare - adica sa nu ne trezim ca in loc de 20 C avem un ansamlu de pac-uri de 10 C ?
Daca legi 2 baterii in paralel capacitatea se dubleaza. Prin urmare creste durata de zbor daca pastrezi acelasi motor si elice.
Puterea motorului teoretic nu se schimba prin legarea bateriilor in paralel, dar in practica cu cat cresc capacitatea sau rata maxima de descarcare a bateriei, cu atat scade mai putin voltajul in sarcina iar puterea motorului nu scade atat de tare pe durata zborului. La electrice puterea motorului nu e constanta pe durata zborului, de aceea trebuie sa alegi o combinatie motor/baterie care sa iti dea puterea dorita chiar si cand bateria e aproape descarcata. Voltajul unei celule LiPo scade in timpul folosirii de la 4.2 cat are cand e maxim incarcata pana undeva la 3.3 sa zicem (depinde de setarea regulatorului, care va taia puterea motorului atunci cand voltajul bateriei scade sub o anumita valoare).
Daca le legi in serie voltajul cu care este alimentat motorul se dubleaza. La motoarele brushless ti se da acel coeficient kV exprimat in rpm/volt, pe care daca il inmultesti cu voltajul bateriei iti da turatia motorului in gol (fara elice). Prin urmare daca voltajul bateriei se dubleaza prin legarea in serie si turatia teoretica a motorului se va dubla. Puterea motorului va fi mult mai mare, dar ai nevoie de o capacitate mai mare a bateriilor pentru atingerea unui durate de zbor convenabile si trebuie sa fii atent sa nu depasesti rata maxima de descarcare a bateriilor. Ar fi util sa-ti iei un wattmetru daca vrei sa zbori electrice.
Am folosit o combinatie de 4 baterii 3S 2400 15C, legate 2S2P pentru al alcatui o baterie 6S 4800mAh. Puterea consumata a motorului era undeva la 980W, masurat in primele secunde, cand voltajul bateriei nu apuca sa scada f. mult. Dupa o vreme am trecut la o baterie Zippy 6S 5000mAh 15 iar puterea motorului a sarit subit la 1500W, cu aceeasi elice. A trebuit sa trec la o elice mai mica astfel incat sa nu depasesc curentul maxim al motorului. Desi teoretic ar fi trebuit sa fie acelasi lucru, in practica lucrurile au stat un pic altfel. Ai grija la calitatea bateriilor care le folosesti si evita daca poti legarea lor in serie sau paralel. Daca trebuie sa folosesti legarea in paralel, fa conectarea bateriilor chiar inainte de zbor si deconecteaza-le imediat dupa, altfel bateriile se vor descarca una pe cealalta.
#35
Postat 17 June 2009 - 10:17 AM
ave, la Jun 17 2009, 10:28 AM, a spus:
A doua la mana: trecand peste cele de mai sus, daca "la mana" se simte diferenta de temperatura intre cele doua situatii, cred ca acumulatorii 3s sunt de rating ("C") mai mic. Altfel spus, au rezistenta interna mai mare deci disipa mai multa energie (sub forma de caldura) la solicitarea cu aceiasi curenti de descarcare ca si "concurentul" Robbe de 6S.
"Rata de descarcare" este un parametru - al celulei acumulatorului - care nu variaza cu modul in care conectezi respectiva celula. Spune-mi te rog care e diferenta, din punct de vedere electric, dintre un pack 6s si doua packuri 3s inseriate. Vorbim aici de packuri alcatuite din celule identice, adica de la acelasi producator, acelasi "C"-rating (adica aceeasi rezistenta interna) si aceeasi capacitate - atat pentru packul 6s cat si pentru cele doua 3s-uri (practic 12 celule identice impachetate putin diferit).
Probleme poti intalni la legarea packurilor in paralel, cand apare fenomenul de descarcare a unuia dintre packuri prin celalalt pana la egalizarea tensiunii la borne. (Daca incarci ambele packuri in paralel, scapi intrucatva de acest fenomen, dar tot nu poti evita fenomenul de autodescarcare a celulelor care, in cazul unor celule dezechilibrate, poate distruge relativ repede o structura de tip paralel.)
Frige de zici ca se topeste ! Dar nu asta este important.
Cum am spus nu ma pricep la electrica ( eu sunt economist ) si am mers pe o gandire
doar de bun simt sau babeasca nu stiintifica in sensul ca :
Cu un pack de 11,1 V de sa zicem 4000 mA nu pot antrena electromotorul unui TICO - clar - dar daca
pun in paralel 100, 1000, 10000 de pack-uri crezi ca pot ? adica vor suporta impreuna o rata mai mare de descarcare avand tot 11,1 Volti ?
Aceeasi gandire - repet - poate gresita - daca pun 23 de pack-uri in serie si obtin 255.3 V as putea porni un motor de utilaj
electric care in mod normal consuma sa zicem 5-10 Amp sau o aeroterma sau altceva ?
La putina fizica pe care am facut-o in scoala generala stiu ca exista o formula de calcul tensiune, putere etc. la legari in serie, paralel , ...
( Tin minte vag exemplul cu : de ce se transporta curentul pe linii de inalta tensiune la valori de kV si nu la 220 V - ca sa nu faca cablurile
de diametre de poate peste un 1m - sa nu ma intrebi care este explicatia )
Dar acum dupa ce ai explicat am inteles ca de fapt in final tot 10 celule legate in serie obtin.
P.S. La pack - urile mele la care am facut referire clar cele de 3S au rata mai mica de descarcare ( si celulele sunt mai subtiri. ) decat
la cel de la Robbe.
#36
Postat 17 June 2009 - 10:30 PM
REAL DESIGN, la Jun 17 2009, 11:17 AM, a spus:
pun in paralel 100, 1000, 10000 de pack-uri crezi ca pot ? adica vor suporta impreuna o rata mai mare de descarcare avand tot 11,1 Volti ?
Think again...ia niste flightpower EON 33...aia au 33C continuu si vro 60C burst. la 4000mAh ai cam 132A continuu si 240A burst. la 12V cat are un pack 3s full incarcat pornesti ce maisna mica vrei cu ele...
Acum in alta ordine de idei sa lamurim porblemele simplu, scurt si la obiect.
Iei 2 pack-uri indentice sa zicem 3s de 2000mAh si 20C.
Daca le legi in paralel va fi echivalent cu un pack 3s de 4000mAh si 20C
Daca le legi in serie va fi echivalent cu un pack de 6s de 2000mAh si 20C.
Alte nelamuriri?
#37
Postat 18 June 2009 - 01:06 AM
La firele de inalta tensiune. Ai o putere data. Ca sa reduci curentul, conform formulei de mai sus, trebuie sa maresti tensiunea. Diametrul firului este functie de curent. Asa putem sa transportam puteri mari cu fire subtiri.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 18 June 2009 - 01:07 AM
#38
Postat 18 June 2009 - 07:25 PM
REAL DESIGN, la Jun 17 2009, 11:17 AM, a spus:
electric care in mod normal consuma sa zicem 5-10 Amp sau o aeroterma sau altceva ?
Stii ca exista curent continuu si curent alternativ?
#39
Postat 19 June 2009 - 09:18 AM
nimsoc, la Jun 18 2009, 08:25 PM, a spus:
Da ! si mai este ala care se face pe sub usa cand lasi fereastra deschia - destul de " periculos " si asta !