Sebart Sukhoi 29S 140E electric power
#1
Postat 03 December 2008 - 06:20 PM
IMG_1533_small.jpg (86.14K)
Number of downloads: 1633
IMG_1537_small.jpg (92.36K)
Number of downloads: 1636
IMG_1538_small.jpg (64.25K)
Number of downloads: 2125
IMG_1539_small.jpg (69.44K)
Number of downloads: 1556
#2
Postat 03 December 2008 - 10:46 PM
#3
Postat 03 December 2008 - 10:51 PM
#4
Postat 03 December 2008 - 10:52 PM
O sa pun doar cateva imagini cu motorul...
Pai la asta nu iti trebuie pista de decolare...cu motoru' asta mergi direct la verticala :)..parerea mea
Aceasta postare a fost editata de danny_39: 03 December 2008 - 10:52 PM
#5
Postat 03 December 2008 - 11:59 PM
Asta are 5kW dar cred ca si al tau se aproprie de valoarea asta...
http://www.aero-model.com/images/a80.jpg
#6
Postat 04 December 2008 - 12:26 AM
Romulus, la Dec 3 2008, 06:20 PM, a spus:
Ala mic e pentru onboard starter? Ca sa nu dai la pala? :)
#7
Postat 04 December 2008 - 01:20 AM
Kriminel, la Dec 3 2008, 11:59 PM, a spus:
Asta are 5kW dar cred ca si al tau se aproprie de valoarea asta...
http://www.aero-model.com/images/a80.jpg
Un motor se invarte tot timpul in sensul de strangere pe ax. Deci cel mult se va strange mai tare elicea. Cand s-a inventat prinderea pe ax, s-a inventat si chestia asta. Adica de f.multi ani. Necesitatea folosirii unor suruburi laterale axului vine pe de o parte din nevoia scaderii greutatii prinderii eliciei ( ai sa vezi ca astea cu suruburi laterale n-au surubul central gros, ci e la fel de subtire ca celelalte) si pe de alta parte din nevoia unei centrari mai bune, nicidecum din frica slabirii eliciei.
Aceasta postare a fost editata de nimsoc: 04 December 2008 - 01:30 AM
#8
Postat 04 December 2008 - 09:18 AM
dimensiunile lui - spaecific Sebart .
Un Super Model de Air Show mai prost cu pack-urile de LiPo 10S.
Costuri mari ( 400 - 500 Euro si poate chiar peste ) iar ca sa ai
doar 2 buc ( sau 2 seturi daca pui in serie 2 buc de 5S )nu merita
deplasarea cu monstrul doar pt. 15-20 min de zbor decit cum am spus
daca mergi la Air Showm, competitii.
Chiar daca nu punem problema de costuri ,probabil si timpii de incarcare sunt mari, si greutatea lor e mare si conditiile
de pastrare pe timpul delasarii - cutie speciala - ca daca fac scurt in portbagaj ........ ( parerea mea la marimi mari , pentru antreament
si distractie prelungita , termicele sunt de preferat - bagi gaz si gata , cu riscul opririi motorului in aer).
In rest cred ca vom vedea in primavara o intreaga escadrila de YAK - uri.
#9
Postat 04 December 2008 - 11:09 AM
nimsoc, la Dec 4 2008, 01:20 AM, a spus:
Ai dreptate, prichindelul testat de mine avea frana pe el si elice grea. De aia mi-a sarit in aer la sprituri in hover. Iar despre suruburile laterale n-am inteles ce-ai vrut sa zici. Ce-i mai subtire?
La DA50 si DA85-u meu nici nu am surub central. Rotorul se prelungeste cat sa centrez gaura elicii pe el. Celelalte 5 suruburi sunt tot M5 deci babane.
REAL DESIGN, la Dec 4 2008, 09:18 AM, a spus:
de pastrare pe timpul delasarii - cutie speciala
Daca incarcatorul e potent il poti incarca intr-o ora. Totul e sa stie incarcatorul 1C. Si daca vorbim de voltaj mare atunci nici nu mai conteaza potenta incarcatorului. Ii dai 3.2-5A si intr-o ora e gata. Cel putin asa faceam eu cu un 4S (doar aici am ajuns deoarece si eu consider termicele mai fiabile :unsure:)
Numai bine,
Calin
#10
Postat 04 December 2008 - 11:14 AM
Kriminel, la Dec 4 2008, 11:09 AM, a spus:
La DA50 si DA85-u meu nici nu am surub central. Rotorul se prelungeste cat sa centrez gaura elicii pe el. Celelalte 5 suruburi sunt tot M5 deci babane.
Unele au si un surub pe centru dar tot M5 chiar daca au si pe laterala.
Uite, spre exemplu al meu n-are suruburi laterale, in schimb are pe centru un surub M10. Daca pui pe cantar asta de M10 si cele ale tale de M5 cate-or fi (sa zicem 6), e posibil ca asta M10 sa fie mai greu decat toate cele de M5. Deci un surplus de greutate si o centrare mai proasta.
#11
Postat 04 December 2008 - 11:21 AM
#12
Postat 04 December 2008 - 11:26 AM
Fisiere atasate
-
HPIM0079.jpg (158.63K)
Number of downloads: 119
#13
Postat 04 December 2008 - 12:02 PM
Romulus, la Dec 4 2008, 11:21 AM, a spus:
Romulus, stai linistit, ca n-o sa ti se desfaca ala in vecii vecilor. Am mai zis, cel mult se strange mai tare. Nici daca era de 2mm axul nu se desfacea. Cel mult se rupea axul ca nu ducea la efort.
Kriminel, cele 2 prinderi n-au legatura una cu alta. La Romulus axul pe care se prinde elicea este axul motorului pe care insurubezi o piulita, care piulita tinde sa se stranga in momentul invartirii motorului. V-am mai zis, prindere pe ax ca la masini unelte sau alte chestii.
La tine, elicea se prinde printr-un sistem conic ce strange axul motorului. Prin uzura sau daca nu bagi bine inelul care strange conul respectiv pe ax, poti strange elicea mult si bine caci conul ala n-o sa stranga pe ax si la turatie, elicea tinzand sa plece inainte, chiar pleaca.
#14
Postat 04 December 2008 - 12:28 PM
Si cred ca la cel mare daca pui intai o saiba ( flansa sau daca lungimea permite chiar o piulita) filetata si o duci pana
la capatul filetului restul se prinde ca la un motor termic desi el este electric. Pui conul, dupa care elicea cu saiba si piulita si la sfarsit
partea a II a a conului.
Nu ne-a aratat Romulus si sistemul de prindere original
a elicii ci doar motorul desi cred ca il are caci Sebart i-ti da tot. ( cel putin teoretic )
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 04 December 2008 - 12:32 PM
#15
Postat 04 December 2008 - 12:46 PM
nimsoc, la Dec 4 2008, 12:02 PM, a spus:
La tine, elicea se prinde printr-un sistem conic ce strange axul motorului. Prin uzura sau daca nu bagi bine inelul care strange conul respectiv pe ax, poti strange elicea mult si bine caci conul ala n-o sa stranga pe ax si la turatie, elicea tinzand sa plece inainte, chiar pleaca.
Ce insisti tu sa-mi explici mie ce cum se prinde frate... am zis ca elicea sarita e de pe conul ala? Faceam doar analogie la faptul ca "hacker o sti ce face" nu am zis ca elicea a sarit de pe conul ala. Conul ala nici nu l-am folosit dat fiind faptul ca era alezat prost de la mama lui.
Am vazut N elici sarite de pe filet invers. Si la electrice si la termice si cu prindere cu un surub si la prindere cu N suruburi. La marimea aia, elicea deja are un moment in schimbarea turatiei si daca nu e asigurata cu 2 piulite (in cazul asta) sau unul cu loctite mai devreme sau mai tarziu se va desface. Bag mana in foc DIN NOU. Nu am zis ca e prost sau nu sistemul, imi exprimam o indoiala de ce la marimea asta nu au folosit mai multe suruburi.
#16
Postat 04 December 2008 - 12:54 PM
se va intampla ce se intampla la termice cand insisti cu demarorul pe con
desi are piulita, o desface conul si te trezesti cu ea jos daca nu a apucat
sa porneasca sau in cap in caz invers.
#17
Postat 04 December 2008 - 01:35 PM
#18
Postat 04 December 2008 - 02:07 PM
nimsoc, la Dec 4 2008, 01:20 AM, a spus:
Si daca e asa cum zici tu..(io nu ma mai pricep ) de ce am contrapiulita la toate motoarele mele mai mari ? (la 15 cc la 26 .. si pe la 4T cam toate au contrapiulita.. )
#19
Postat 04 December 2008 - 02:18 PM
ZOD, la Dec 4 2008, 02:07 PM, a spus:
Pentru ca toate motoarele specificate de tine sint predispuse mai mult decit altele sa dea rateu chiar si in timpul mersului si in aceasta situatie prinderea normala nu mai este eficace
Aceasta postare a fost editata de John: 04 December 2008 - 02:18 PM
#20
Postat 04 December 2008 - 02:21 PM
John, la Dec 4 2008, 02:18 PM, a spus:
Ok.. am patit si la electric.. Dar asta numai io. :D
#21
Postat 04 December 2008 - 05:31 PM
#22
Postat 04 December 2008 - 06:45 PM
ZOD, la Dec 4 2008, 02:07 PM, a spus:
Nu stiu ma ZOD, dar daca facem un exercitiu de imaginatie: un motor se invarte inspre dreapta privit din spate.Privit din fata se invarte inspre stanga. O piulita se strange inspre dreapta( privit din fata) Deci au sensuri antagonice in cazul asta. Rezultatul e ca daca motorul se invarte inspre dreapta, piulita se strange. Daca motorul porneste invers adica inspre stanga, piulita se desface.
Sigur daca printr-un motiv oarecare motorul se blocheaza in mersul lui, momentul eliciei actioneaza in sensul desfacerii(iarasi privit din fata motorul se invarte stanga, se blocheaza, elicea tinde sa se roteasca tot stanga adica in sensul desfacerii), dar in nici-un caz nu se va desface in momentul acceleratiei sau in mersul normal al motorului decat daca n-a fost stransa deloc la montare.
Sper sa nu te superi ca mi-am expus teoria.
#23
Postat 04 December 2008 - 06:53 PM
ZOD, la Dec 4 2008, 02:07 PM, a spus:
Ma gandesc ca o posibila explicatie ar fi ca pe motoarele mari le invarti mai greu la pornire si le invarti in sensul desfacerii eliciei. Cateodata dai la pala sau cateodata dai la demaror. Ambele operatiunui tot asupra piulitei cu care e stransa elicia se rasfrang. S-ar putea slabi in aceste momente asa c-au asigurat-o cu o contrapiulita.
E singura care-mi vine in minte acum.
#24
Postat 04 December 2008 - 07:00 PM
Kriminel, la Dec 4 2008, 12:46 PM, a spus:
Kriminelu, n-o intoarce tata ca la Paris. Ti-am si precizat ca filetul este normal inspre dreapta, deci nu invers. Dar apropo zi-mi si mie un motor de aero care are prinderea cu filet invers. Sunt tare curios care-i ala.
Cat despre desprinderea din N suruburi a eliciei, si vazute de tine.......... Poate daca era elicia gaurita prost si fisurata si s-a rupt, dar nu desprins.
Numai de bine
#25
Postat 04 December 2008 - 07:20 PM
Iar ultima fraza e cea de gratie, e bine ca esti tu mai in masura sa dai cu presupusul decat eu care am fost acolo. Nici n-are rost sa-ti mai explic. M-am saturat de polemici inutile cu gica contra care vor sa se afirme pe un forum.
Poate totusi un moderator face curat SI in acest topic.
#26
Postat 10 January 2009 - 04:04 AM
Asta este ce am eu: SBEC Extern.
Daca pun ambele SBEC-uri intr-un receptor voi avea 5A curent constant si 9A peak. Ar trebui sa fie suficient. Pana nu zbor Graupner Yak-54 cu 5 servo identice si sa masor curentul intr-un zbor, nu am decis inca daca e nevoie de un Powerbox si pana la proba contrarie, nu-l planific.
#27
Postat 16 June 2009 - 12:26 PM
#28
Postat 16 June 2009 - 10:08 PM
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/u...?idProduct=8581
Am citit despre ele si sunt multi care sunt incantati de ele. Unii au avut rateuri, dar la pretul asta, am decis sa risc si am cumparat 4 bucati. Avand in vedere ca pe receptie voi avea un Flight Power 2S sau doua mai mici, nu mi-am facut asa multe probleme. Asa ca va tin la curent cu aceste chinezarii ieftine. Totusi, la 73 dolari plus ceva transport, ies super ieftin.
http://www.rcgroups....ad.php?t=977135
#29
Postat 17 June 2009 - 07:07 AM
- Un pack de marimea asta daca este suprasolicitat poate lua foc in zbor sau doar se umfla ? Caci daca
poate lua foc, modelul poate fi compromis desi am alimentare separata pe receptie.
si intrebarea legata de electrica care ma depaseste :
Doua pack-uri legate in paralel pastreaza tensiunea si creste capacitatea - PUTEREA - sa zicem asa !
dar
Doua pack-uri legate in serie creste tensiunea ( daca sunt egale o dubleaza ) dar mai pastreaza puterea sau aceasta
scade la jumatate - ma refer la rata de descarcare - adica sa nu ne trezim ca in loc de 20 C avem un ansamlu de pac-uri de 10 C ?
#30
Postat 17 June 2009 - 08:19 AM
Un pack 5s2p de tipul asta, 2x 5s 5Ah, va avea tensiunea 37V si 5Ah. Ramane 20C.