Modelism - RHC Forum: Surse de comutatie - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Surse de comutatie se pot lega in paralel?

#1 Useril este offline   alin 105 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 10 June 2009 - 06:13 PM

Pe scurt am un mic strung pentru chestii mai fine, de modelism, la care i-am montat un motor mai puternic decat cel initial.Caracteristici:60 V;DC;1A.Nu gasesc un transformator pe masura,cu mai multe iesiri, ca sa pot varia turatia in functie de necesitati.M-am gandit la surse de curent in comutatie de 12 V, 2A, care sa le leg in paralel prin intermediul unor intrerupatoare ca sa obtin tensiuni de 32,44,56.
Ar functiona aplicatia?
0

#2 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 10 June 2009 - 06:40 PM

Cred ca ar trebui legate in serie.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
0

#3 Useril este offline   alin 105 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 10 June 2009 - 07:25 PM

Da, in serie am vrut sa spun ;) .Intrebarea ramane in picioare, e valabila ideea?
0

#4 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 10 June 2009 - 08:05 PM

Ar functiona dar e cel mai scump mod. Ma indoiesc ca la Vitacom sau la Telezimex, magazine cu reprezentante in Cluj, nu ai gasi un transformator de 2X24V/80 -100VA. Redresezi tensiunea, si reglajul in cel mai rau caz il faci cu un variator de lumina(dimmer) pus pe primarul transformatorului.

Aceasta postare a fost editata de liviu_vladut: 10 June 2009 - 08:07 PM

0

#5 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 10 June 2009 - 08:07 PM

Cred ca este mult mai ieftin sa folosesti un variator de tensiune pe primarul unui transformator suficient de mare si reduci de la nominal (sau maxim) spre zero, ce ai in secundar.
Sau e la fel de ieftin sa construiesti un variator exact cu caracteristicile dorite de tine si sa-l alimentezi cu ce trebuie.
Eu am legat surse in comutatie si serie si paralel si au functionat. Dar si cand am fost neatent, am ars. Erau surse fara protectie serioasa, chinezarii ieftine din calculatoare. Am tot primit sfaturi sa evit joaca cu sursele in comutatie, ca nu e totul atat de simplu la legarea lor. Pentru teste poti incerca orice, dar daca vrei functionare corecta, asteapta sfaturi de la cineva care stie ce-i aia sursa in comutatie. Eu zic ca ar trebui sa mearga...
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#6 Useril este offline   alin 105 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 10 June 2009 - 08:46 PM

Vezi postarealiviu_vladut, la Jun 10 2009, 09:05 PM, a spus:

Ar functiona dar e cel mai scump mod. Ma indoiesc ca la Vitacom sau la Telezimex, magazine cu reprezentante in Cluj, nu ai gasi un transformator de 2X24V/80 -100VA. Redresezi tensiunea, si reglajul in cel mai rau caz il faci cu un variator de lumina(dimmer) pus pe primarul transformatorului.

Sincer nu am cautat la Vitacom/Telezimex , dar nu stiu daca gasesc transformatoare de amperajul minim pe care-l necesita motorul.Daca sint sanse de asa ceva dau o fuga maine pana la Vitacom, dar m-am tot uitat pe magazine online de electronice si nu am gasit transformatoare utile in cazul meu, in schimb am vazut surse in comutatie si de acolo mi-a venit ideea, in lipsa de altceva mai bun.Am mai cerut o oferta la http://www.petra-toroid.ro/ si am picat pe jos cand mi-au zis ca imi fac un traf de 60 de V/2 A, cu 5 iesiri de tensiuni diferite cu doar 550 roni.
Dimmerul propus de tine asigura amperajul necesar la scaderea tensiunii sa zicem cu 50, 75 % ?Am nevoie de amperaj sanatos pentru a avea cuplu bun la turatii mici.

Aceasta postare a fost editata de alin 105: 10 June 2009 - 08:47 PM

0

#7 Useril este offline   alin 105 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 10 June 2009 - 08:52 PM

Vezi postareabitex, la Jun 10 2009, 09:07 PM, a spus:

Cred ca este mult mai ieftin sa folosesti un variator de tensiune pe primarul unui transformator suficient de mare si reduci de la nominal (sau maxim) spre zero, ce ai in secundar.
Sau e la fel de ieftin sa construiesti un variator exact cu caracteristicile dorite de tine si sa-l alimentezi cu ce trebuie.
Eu am legat surse in comutatie si serie si paralel si au functionat. Dar si cand am fost neatent, am ars. Erau surse fara protectie serioasa, chinezarii ieftine din calculatoare. Am tot primit sfaturi sa evit joaca cu sursele in comutatie, ca nu e totul atat de simplu la legarea lor. Pentru teste poti incerca orice, dar daca vrei functionare corecta, asteapta sfaturi de la cineva care stie ce-i aia sursa in comutatie. Eu zic ca ar trebui sa mearga...

Nu am gasit nicaieri transformator de 60 de V si minim 2-3 A (asa mi-a fost recomandat ochiometric)
Traf, traf , dar de unde?Si in aceeasi ordine de idei, pot lega transformatoare in serie pentru a obtine tensiune mai mare?Scuzati intrebarea idioata, nu ma pricep la electronica dar daca leg in serie 4 transformatoare identice de 15 V si 2 A, obtin 60V si 2 amperi? Scuzati incultura crasa si limbajul de lemn.

Aceasta postare a fost editata de alin 105: 10 June 2009 - 09:00 PM

0

#8 Useril este offline   alin 105 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 10 June 2009 - 08:58 PM

mda, 5 minute mai tarziu am gasit transformatoarele mult dorite ;) .Aruncati un ochi va rog http://www.adelaida.ro/advanced_search_res...t=2a&page=1 si faceti o sugestie de traf/trafuri ca sa obtin sursa de alimentare potrivita pt strung.please...

Aceasta postare a fost editata de alin 105: 10 June 2009 - 08:59 PM

0

#9 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 10 June 2009 - 09:26 PM

Ar fi culmea sa iei din Craiova de la Adelaida, cand magazinul ia mai toate piesele de la Vitacom si Telezimex. Eu zic sa te duci maine la amandoua magazinele si sa intrebi acolo, site-urile lor cele noi sunt foarte incomode (eu am renuntat sa comand de la ei din aceasta cauza). Imposibil sa nu aiba transformatorul care iti trebuie. Unul de 2X24V, sau 48V, sau chiar cum ai zis tu , cumperi doua transformatoare identice de 24V si le inseriezi secundarele, primarele desigur le legi in paralel. Incearca sa te feresti de surse in comutatie la aceasta aplicatie, le poti arde usor, si se repara greu.
Am vazut mai tarziu:4 transformatoare? de ce? Sunt foarte populare cele care au 2x12v in secundar. Daca iei capetele vei avea 24v. Nu ai nevoie decat de doua din astea. Si ai deja 4 turatii daca folosesti prizele obtinute. Nu stiu daca ai nevoie de mai multe.
Petra e firma serioasa si de incredere. Nu face caricaturi de transformatoare, dar in regim de unicate se poate sa iese niste preturi mari.

Aceasta postare a fost editata de liviu_vladut: 10 June 2009 - 09:37 PM

0

#10 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 10 June 2009 - 09:33 PM

Acum ca tot esti cu problema in aer, vezi daca nu gasesti un motor cu comanda rezonabila, in caz ca ajungi la pretri exorbitante pentru alimentarea celui pe care-l ai acum. E doar o idee, peste care presupun ca ai trecut deja. Cred totusi ca n-ar fi extrem de greu de gasit ce cauti.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#11 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 10 June 2009 - 10:18 PM

Da ce motor e ala care merge bine si la 32 si la 44 si la 56V dupa cum spui tu in primul post...
0

#12 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 10 June 2009 - 10:55 PM

Cred ca electric.
0

#13 Useril este offline   alin 105 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 10 June 2009 - 11:59 PM

Bitex, motorul in cauza e deja montat, cu intinzator de curea si cu fulie cu trei canale facuta la comanda.Deci, acolo moare...decat sa caut un motor si un traf, tot mai ieftin e sa caut doar trafu`

Vezi postareacharlie, la Jun 10 2009, 11:18 PM, a spus:

Da ce motor e ala care merge bine si la 32 si la 44 si la 56V dupa cum spui tu in primul post...

electric, si inca unu` banal...
0

#14 Useril este offline   alin 105 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 11 June 2009 - 12:20 AM

S-ar putea utiliza o chestie de genul asta? http://www.adelaida.ro/product_info.php?cP...roducts_id=5390
insotita de o punte redresoare, evident
0

#15 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 11 June 2009 - 11:43 AM

Incearca sa tii cont de sfaturile primite. De ce vrei sa iei neaparat din alt oras cand tu ai acolo cele mai mari doua magazine de electronice? Autotransformatorul aratat de tine in primul rand nu are separare galvanica fata de retea si risti sa te curentezi , o sa aiba o plaja de reglaj mica (un sfert din cursa butonului), si risti sa ii dai la un moment dat o tensiune mai mare si sa arzi motorul. Basca ca e scump si voluminos. Foloseste asa cum ti-am spus, un transformator de 48 sau doua transformatoare de 24V, din prize modifici brut turatia urmand daca mai ai nevoie de reglaj fin sa il faci din variatorul de lumina inseriat pe circuitul primar.
0

#16 Useril este offline   alin 105 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 11 June 2009 - 01:01 PM

Nu vreau sa iau din alt oras neaparat.Vreau sa iau unde gasesc solutia optima pret/calitate.Asa ca, please,solicit asistenta pe mai departe pana stabilim o chestie.Pai uite, am sunat la Vitacom si mi-au dat link spre trafuri de 12 : http://www.vitacom.ro/Products/38238/TRAFO...-EI-57X25-.html
Cu ochi de necunoscator vad in poza un traf cu 1 iesire.Daca are doua iesiri,lamureste-ma ca sa pricep si eu ce si cum.Ca sa insumez tensiunea, sau pe aproape as avea nevoie de 4 transformatoare care insemna 142 de lei-mi se pare scump si in orice caz peste pretul autotransformatorului care ar avea largi utilizari in atelierul meu.Astept feed-back.
In legatura cu autotransformatorul de ce nu-ti place?Inafara de reglajul tensinii unde clar ca daca nu esti atent motorasul pleaca dintre noi spre alte taramuri...E mai ieftin, putere cat china, reglabil din start, aplicatii multiple in atelier....Ce insemna ca nu are separare galvanica?Cu curentatul evident ca totul ar fi superizolat -nu vad unde ar fi pericolul.
0

#17 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3542
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 11 June 2009 - 01:12 PM

Propun doua trafuri ,nu stiu daca sint bune ,dar ca variante...
[attachment=53206:TRANSFOR...ETEA_201.jpg] traf 2x33V -3A ,60 ron
[attachment=53207:AUTOTRAF_202.jpg] autotransormator 0-250V ,200w ,123ron.
Daca sint bune amanunte pe MI.

Aceasta postare a fost editata de manolo: 11 June 2009 - 01:17 PM

Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#18 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 June 2009 - 01:14 PM

Nu vreau sa fiu Gica contra, dar as lua autotransformatorul. Sigur este util si la alte aplicatii prin batatura....zic si eu.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 11 June 2009 - 01:16 PM

0

#19 Useril este offline   Rasputin 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 26-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Navodari

Postat 11 June 2009 - 04:00 PM

Da eu sunt ... .Asa cum a mai spus si un alt coleg , fara separatie galvanica fata de retea , imi pare un pericol real de electrocutare . Pentru cei ce sunt tentati sa spuna : lasa nene ca ai grije cum il folosesti si nu patesti nimic , asa este . Dar si daca imi iese asta din grije ( avand altele si mai grozave pe cap ) ce se intampla ? . Probabil un lucru bun : am scapat de griji . Mai apare insa problema , banala , legata de faptul ca nu se utilizeaza optim reglajul autotransformatorului plus pericolul real de a supravolta motorul ( asta daca nu adaptati si complicatia utilizarii unui voltmetru pentru citirea tensiunii ce se aplica motorului ). Acum ( asta asa sa ma dovedesc mai mult decat Gigi contra ) izolatia unui motor a carei tensiune nominala este de 60 V , nu cred ca a fost gandita ( si executata ) in ideea ca in practica va fi supus in regim continuu la o supratensiune ( fata de potentialul masei ) de 220 V .
Acum ca rezolvare directa la problema colegului Alin 105 ( daca ar fi problema mea eu asa as face ) : Caut un transformator a carei tensiune in secundar este de 40 - 45 V ( aceasta tensiune prin redresare si filtrare cu condensator se multiplica cu 1,41 ) si a carei putere aparenta este de cel putin 100VA ( optim ar fi un 160 VA ).Iau o punte redresoare de 25 - 30 A si un condensator de filtraj de 2500 de microfarazi , daca bugetul o permite chiar 4000 .Mai departe asi bate campii si campiile internetului cautand o schema de " dc speed motor controller ". Scema aleasa e musai sa stie sa pastreze turatia motorului constanta la variatia sarcinii . Sigur veti gasi astfel de scheme , pe vremea cand bateam campii si campiile ( de care vorbeam ) cautand scheme de comanda pentru motoare pas cu pas am gasit si astfel de minunatii . Adevarul e ca nu am nici o astfel de schema , nici o adresa spre astfel de scheme .Avand schema dorita , voi face targuielile necesare si o voi pune in practica .
Legat de solutii deja uzinate nu cunosc , varianta cu variatoare de lumina nu o agreez din start . La stujire cred eu (nu sunt strungar e posibil sa ma insel ) sarcina de aschiere nu este constanta nici in decursul aschierii unui strat si cu atat mai mult pe tot parcursul strujirii unei piese . De aici eu vad necesitatea ca regulatorul de turatie sa poata pastra turatia constanta la sarcina variabila , nu o valoare batuta in cuie , dar cat de cat constanta ( in limita bunului simt ) Sincer nu agreez o postura in care , la fiecare reglaj al adancimii de aschiere , sa stau cu mana si pe regulatorul de turatie .Ca ar putea merge si asa nu zic nu , dar cred ca trebuie sa fii si un picut chinez pentru asa ceva .
Colegu Dan_Mitea va rog sa nu va simtiti ofensat in vreun fel de inceputul postului meu , nu va reprosez nimic ( Doamne fereste ) . Am vrut doar sa pastrez tonul celor scrise de dv.
0

#20 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 11 June 2009 - 04:24 PM

Tot ce a spus Rasputin e adevarat si de bun simt. Daca vrei poti folosi transformatorul lui Manolo. Autotransformatorul e putin cam mic. Incearca sa nu folosesti fara separatie galvanica nu neaparat pentru tine, care esti un tip curajos cat pentru ceilalti care ar putea veni in contact cu strungul. Izolatia, asa cum a spus Rasputin se poate sa nu suporte o diferenta asa mare de potential intre bobinaj si carcasa si sa conturneze la un moment dat. La conexelectronic de ex. poti gasi si alte tipuri de transformatoare, potrivite tie. Se vede treaba ca a ajuns criza si pe la Vitacom, oferta lor fiind saraca.
0

#21 Useril este offline   alin 105 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 11 June 2009 - 04:34 PM

Separatia aia galvanica ma umple de respect si de teama.Dar totusi ce dracu` insemna separatie galvanica?Acuma daca spuneti ca e riscant de folosit pana la urma nu il cumpar, dar macar sa inteleg petrnu cultura mea generala ce insemna SEPARATIE GALVANICA si de unde provine pericolul.Presupun ca nu e vorba de impamantare...Limitarea maxima a tensiunii s-ar putea face cu un limitator mecanic montat pe potentiometru , stabilit prin test cu volmetru pozitia care corespunde cu cei 60V, peste care sa fie imposibil de rotit .Carcasa metalica a autotransformatorului poate sa curenteze?SI daca o leg la impamantare, atunci...?
0

#22 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:BucureÈ™ti... în weekend

Postat 11 June 2009 - 05:19 PM

"Separatie galvanica" inseamna ca nu exista material conductor intre circuitul din care alimentezi tu motorul si reteaua de 220 V. Desigur, o asemenea izolatie nu e in nici un caz perfecta, dare mai buna decat o sarma legata direct de la tine (sau de la motor) direct la priza de 220 V. Autotransformatorul consta intr-un cursor (patina metalica) pe care il plimbi pe infasurarea transformatorului (una singura) iar la iesire culegi tensiunea proportionala cu raportul dintre numarul de spire "cuprinse" de cursor si numarul de spire legate la 220 V. Ca un transformator obisnuit, doar ca are o singura infasurare nu doua.

Iar impamantarea poate sau nu sa functioneze bine. Cu siguranta insa impamantarea nu poate suplini absenta separarii galvanice.
Ave
0

#23 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 11 June 2009 - 05:29 PM

Pentru ca tot zici ca nu te pricepi la treaba asta cu curentu de ce nu incerci ceva mai de bun simt.
Cumpara o bormasina de 220V care are variator in tragaci, cu o inginerie cu un surub si o piulita faci un "apasator" pe tragaci care ramane apasat atat cati invarti surubul, respectiv motorul va sta la turatie constanta. Mai ai si inversare de sens ...si nu te costa prea mult. Cred ca ar rezolva problema ta cu brio si scapi si de stresul inventarii unei surse care sa nu faca poc cand ti-e lumea mai draga.

Aceasta postare a fost editata de OldMann: 11 June 2009 - 05:30 PM

If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#24 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 June 2009 - 06:26 PM

Imi cer scuze ca intervin. Masina de gaurit in discutie ce separare galvanica are? Multe incarcatoare pentru telefoane mobile nu au transformator....etc. Exemplele sunt multiple.
Pentru siguranta putem fi alenti cum alimentam autotransformatorul. Sunt sigur ca se specifica clar unde trebuie sa fie faza si nulul.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 11 June 2009 - 06:28 PM

0

#25 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 11 June 2009 - 06:38 PM

Sigur, tu in principiu ai dreptate, dar nu uita ca trebuie facut un montaj care sa-l poata folosi si atunci cand e mai distrat fara sa prezinte riscuri. Sau s-ar putea ca un copil sa il bage in priza de curiozitate.
Alimentatoarele de telefoane mobile au transformatoare separatoare, fii fara grija, dar mici. Gandeste-te ce ar insemna in timp ce il incarci sa pui telefonul pe calculatorul metalic, sau sa bagi castile in ureche sa asculti la radio.
Sigur, sunt o mie de feluri de a alimenta si varia viteza unui motor. Fiecare cu avantaje si dezavantaje. Partea rea e ca Alin pare sa nu se priceapa de loc.

Aceasta postare a fost editata de liviu_vladut: 11 June 2009 - 06:43 PM

0

#26 Useril este offline   alin 105 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 11 June 2009 - 07:27 PM

Vezi postarealiviu_vladut, la Jun 11 2009, 07:38 PM, a spus:

Sigur, tu in principiu ai dreptate, dar nu uita ca trebuie facut un montaj care sa-l poata folosi si atunci cand e mai distrat fara sa prezinte riscuri. Sau s-ar putea ca un copil sa il bage in priza de curiozitate.
Alimentatoarele de telefoane mobile au transformatoare separatoare, fii fara grija, dar mici. Gandeste-te ce ar insemna in timp ce il incarci sa pui telefonul pe calculatorul metalic, sau sa bagi castile in ureche sa asculti la radio.
Sigur, sunt o mie de feluri de a alimenta si varia viteza unui motor. Fiecare cu avantaje si dezavantaje. Partea rea e ca Alin pare sa nu se priceapa de loc.

Te-as invita la mine in atelier sa vezi cam ce am (defapt nu asta ar fi relevant)si mai ales ce am facut cu forte proprii.Nu stiu de ce prezinti foarte misterios autotransformatorul ala, dezvaluind pe rand posibile efecte cauzatoare de tragedii .Cum e folosit la modul obisnuit?Pana ieri nu stiam nimic de el dar ma indoiesc ca nu vine insotit de o fisa tehnica de montaj, instructiuni de exploatare si de protectie a muncii.Daca ar fi un dispozitiv asa de periculos si imprevizibil ma indoiesc ca ar exista macar pe piata.Acuma dupa ce am umplut topicul despre periculosul autotransformator, sa nu-mi spui ca toata problema o reprezinta de fapt o amarata de legare a fazei pe faza si a nulului pe nul.Sint stechere si prize speciale cu trei sau cu patru fise, neinversabile, la care nici un copil nu poate gresi conectarea.
0

#27 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 11 June 2009 - 08:15 PM

Scuza-ma te rog daca te-ai simtit jignit. Eu sunt nepriceput la multe lucruri pe lumea asta si nu ma simt jignit deloc din acest motiv. Nu poti fi atotstiutor. Sunt sigur ca esti un tip priceput si harnic, altfel nu iti cumparai strung, ci o banca sa stai pe ea.
O sa mearga motorul alimentat de la autotransformator atat timp cat nu-i depasesti tensiunea nominala. Comanda de la Adelaida unul, ca tot ai pus ochii pe el, pune-i la iesire o punte redresoare de minim 10 amperi si din ea alimenteaza motorul. Merge si fara condensator. Riscurile ti le asumi. Nu te baza pe vreun manual, sunt chinezisme fara sau cu documentatie tehnica precara. Succes!
0

#28 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3542
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 11 June 2009 - 08:28 PM

Scuze ca intervin iar,o siguranta diferentiala ,am inteles ca se pune asa ceva la cazile cu hidromasaj ,nu ar fi buna?
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#29 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 12 June 2009 - 01:32 AM

Scuze si eu.....pana vin cu incarcator de mobil, incarcator de acumulatori mici, etc, fara traf, imi permit sa va reamintesc ca toate televizoarele romanesti dinainte de revolutie (cu exceptia primelor... Cosmos si National) erau fara trasformator. Am avut si un radio cu tuburi electronice...Romanta...cu autotransformator. Acum sa nu intelegeti ca sunt adeptul improvizatiilor sau inconstientii. Dar nici sa nu credem ca este o bomba. Trebuie un pic de atentie si de conectat corespunzator faza.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa si scuze pentru insistenta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 12 June 2009 - 01:35 AM

0

#30 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 12 June 2009 - 11:24 AM

Singura parte de metal de la televizoarele romanesti cu care puteai intra in contact era mufa de antena, care era separata galvanic cu condensatori de 220pf/2kV(deci cu grad mare de siguranta). Un aparat de radio poate fi facut cu autotransformator atat timp cat nu are nimic metalic la exterior care sa te poata curenta. Incarcatoarele de acumulatori fara separatie galvanica au carcasa in asa fel conceputa incat sa nu poti pune mana pe acumulatori fara sa-l tragi din priza.
Sunt sigur ca daca e sa cauti gasesti si aparate periculoase, dar ce incercam sa demonstram? Cu scuzele de rigoare eu ma retrag din dezbatere.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro