Pagina 1 din 1
bujie, intrebare???????????
#1
Postat 14 March 2004 - 11:28 PM
salut mesterilor,
am iesit si eu la zbor weekendul asta (old-boy a fost maestru cu pozele, vor veni si pe forum, sper :) ). pun pe motor o bujie robbe nr 4 noua. conectez driverul de bujie si motorul porneste bat. dau o tura, vin la aterizare, totul ok
dau sa pornesc motorul pentru o noua tura, nu mai vrea nici cum. constat ca bujia este busita, o schimb, si merge
acasa, la o inspectie atenta am observat ca filamentul a fost rupt de la mijloc. cand se arde o bujie (astai prima ce mi se arde) filamentul se topeste, sau doar se intrerupe??????????????????????
adica sa ars din cauza driverului sau a fost bujia proasta din fabrica???
driverul meu este electronic, confectionat de mine. nu are obiceiul sa manance bujii. el citeste temperatura mediului si scade curentul cand afara este mai cald. de asemenea sesizeaza si cand motorul a pornit si scade curentul pe bujie. lam folosit ceva timp si nu am avut probleme, nu mi sau mai ars bujii
doar cand lam confectionat si ii programam microcontrollerul din el am comiso la soft si am ars o singura bujie. la aceea filamentul sa topit
Red GUY
am iesit si eu la zbor weekendul asta (old-boy a fost maestru cu pozele, vor veni si pe forum, sper :) ). pun pe motor o bujie robbe nr 4 noua. conectez driverul de bujie si motorul porneste bat. dau o tura, vin la aterizare, totul ok
dau sa pornesc motorul pentru o noua tura, nu mai vrea nici cum. constat ca bujia este busita, o schimb, si merge
acasa, la o inspectie atenta am observat ca filamentul a fost rupt de la mijloc. cand se arde o bujie (astai prima ce mi se arde) filamentul se topeste, sau doar se intrerupe??????????????????????
adica sa ars din cauza driverului sau a fost bujia proasta din fabrica???
driverul meu este electronic, confectionat de mine. nu are obiceiul sa manance bujii. el citeste temperatura mediului si scade curentul cand afara este mai cald. de asemenea sesizeaza si cand motorul a pornit si scade curentul pe bujie. lam folosit ceva timp si nu am avut probleme, nu mi sau mai ars bujii
doar cand lam confectionat si ii programam microcontrollerul din el am comiso la soft si am ars o singura bujie. la aceea filamentul sa topit
Red GUY
come to the dark side. we have cookies!
#2
Postat 14 March 2004 - 11:53 PM
De bujie proasta din fabrica n-am prea auzit in ultima vreme, dar pot fi si unele cu defecte. De proces tehnologic cu 0% "probleme" n-am auzit. Poate esti ceva mai norocos si ai prins una ... Numai tu stii ce si cum ai facut acolo si o sa gasesti singur raspunsul. Daca ai procedat exact la fel totdeauna si doar asta s-a ars poate a fost cu defect asa cum presupui. Asta in cazul in care scula cu care pornesti e desteapta si face constant aceeasi figura frumoasa cu scazutul curentului daca e cazul.
Acuma ca sa fiu si eu carcotas putin, chiar conteaza o diferenta de 20-30 de grade a atmosferei pentru curentul din bujie? Adica incalzesti filamentul cu exact cât trebuie ca sa atingi sa zicem 1000 grade (zic si eu o temperatura la nimereala!)? Adica dai curent pentru 1000 grade daca afara sunt 0, pentru 980 daca afara sunt 20 grade si numai pentru 960 daca temperatura mediului este de 40 grade Celsius? Daca DA, e buna treaba! Traiasca tehnica!
Acuma ca sa fiu si eu carcotas putin, chiar conteaza o diferenta de 20-30 de grade a atmosferei pentru curentul din bujie? Adica incalzesti filamentul cu exact cât trebuie ca sa atingi sa zicem 1000 grade (zic si eu o temperatura la nimereala!)? Adica dai curent pentru 1000 grade daca afara sunt 0, pentru 980 daca afara sunt 20 grade si numai pentru 960 daca temperatura mediului este de 40 grade Celsius? Daca DA, e buna treaba! Traiasca tehnica!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
Telefon: 0721 385365
#3
Postat 14 March 2004 - 11:58 PM
De obicei sunt proaste bujiile, crede-ma ca am folosit cam tot ce este pe piatza. Cele mai bune au fost cele rusesti, au material bun. De obicei se topesc numai de la sursa. Daca filamentul e intreg , dar intrerupt, e proasta bujia. Nu depasi 1,2 volti.
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#4
Postat 15 March 2004 - 12:07 AM
bitex,
cu driverul meu dau curent in bujie in limitele recomandate la o temperatura de 10-20 grade celsius
treaba cu temperatura este urmatoarea. pe 5 intervale termice (1 negativ, 4 pozitive) curentul este crescut sau scazut pornind de la conditiile initiale enuntate mai sus
asa ca daca afara sunt -5 grade de exemplu atunci curentul pe bujei este mai mare decat daca afara ar fi 5 grade. de aceea motorul porneste mai usor
de asemenea in momentul cand apare aprinderea in cilindru curentul prin bujie se schimba. driverul sesizeaza cresterea si automat il scade ca sa protejeze bujia
temperatura bujiei este proportionala cu curentul prin ea. de aceea daca monitorizez curentul stiu cat de incinsa este bujia
oricum intrebarea mea era urmatoarea:
stie cineva???
cu respect,
Red GUY
cu driverul meu dau curent in bujie in limitele recomandate la o temperatura de 10-20 grade celsius
treaba cu temperatura este urmatoarea. pe 5 intervale termice (1 negativ, 4 pozitive) curentul este crescut sau scazut pornind de la conditiile initiale enuntate mai sus
asa ca daca afara sunt -5 grade de exemplu atunci curentul pe bujei este mai mare decat daca afara ar fi 5 grade. de aceea motorul porneste mai usor
de asemenea in momentul cand apare aprinderea in cilindru curentul prin bujie se schimba. driverul sesizeaza cresterea si automat il scade ca sa protejeze bujia
temperatura bujiei este proportionala cu curentul prin ea. de aceea daca monitorizez curentul stiu cat de incinsa este bujia
oricum intrebarea mea era urmatoarea:
Citeaza
acasa, la o inspectie atenta am observat ca filamentul a fost rupt de la mijloc. cand se arde o bujie (astai prima ce mi se arde) filamentul se topeste, sau doar se intrerupe??????????????????????
stie cineva???
cu respect,
Red GUY
come to the dark side. we have cookies!
#5
Postat 15 March 2004 - 12:12 AM
merci dom profesor,
eu am folosit doar un fox standard(ce ma tinut cam o juma de an pana am arso cand am scris softul driverului) si acum folosesc robbe.
bujie noua domle, proaspat pusa, o singura tura am dat cu ea si a fatat. cu altele a picat modelu in motor si nu au avut nimik
filamentu e intreg. pot sa dau bujia aia de noua ca nu sar observa :)
asta e. se mai ard cas consumabile
Red GUY
eu am folosit doar un fox standard(ce ma tinut cam o juma de an pana am arso cand am scris softul driverului) si acum folosesc robbe.
bujie noua domle, proaspat pusa, o singura tura am dat cu ea si a fatat. cu altele a picat modelu in motor si nu au avut nimik
filamentu e intreg. pot sa dau bujia aia de noua ca nu sar observa :)
asta e. se mai ard cas consumabile
Red GUY
come to the dark side. we have cookies!
#6
Postat 15 March 2004 - 12:32 AM
Acu' m-am lamurit. Nu stiam ca sunt si scule de alimentat asa destepte. Si daca dom' profesor zice de bujii ca sunt asa cum sunt, stie el ce stie. E drept ca n-am prea avut onoarea sa folosesc bujii "de firma" ca eu din 1985 nu am mai schimbat bujia de pe motor. Nici nu stiu daca mai e acolo... :) Da' parca ruseasca este! N-as crede ca aveam acces la altceva pe vremea aia.
E drept ca nu am mai mult de 10 porniri pe an si nici nu mai stiu ce bujie este. Chiar sunt curios sa aflu raspunsul la intrebarea ta, desi pare simplu: ars inseamna capete topite care pot fi vazute cu lupa, rupt inseamna rupt.
PS. Facem pariurile?
Eu zic ca filamentul e ars de la "sertizarea" in contactul central, si ca s-a ars dupa pornire din cauza unei rezistente electrice mari datorate unui defect tehnic (subtiere exagerata la montare) sau defect+temperatura+vibratii. Daca restul filamentului a ramas intact e singura varianta (parerea mea)... Daca misti putin filamentul cu un ac si refaci contactul electric poate o vinzi de buna, sau mai pornesti o tura?
Da cineva mai mult?
E drept ca nu am mai mult de 10 porniri pe an si nici nu mai stiu ce bujie este. Chiar sunt curios sa aflu raspunsul la intrebarea ta, desi pare simplu: ars inseamna capete topite care pot fi vazute cu lupa, rupt inseamna rupt.
PS. Facem pariurile?
Eu zic ca filamentul e ars de la "sertizarea" in contactul central, si ca s-a ars dupa pornire din cauza unei rezistente electrice mari datorate unui defect tehnic (subtiere exagerata la montare) sau defect+temperatura+vibratii. Daca restul filamentului a ramas intact e singura varianta (parerea mea)... Daca misti putin filamentul cu un ac si refaci contactul electric poate o vinzi de buna, sau mai pornesti o tura?
Da cineva mai mult?
Aceasta postare a fost editata de bitex: 15 March 2004 - 01:03 AM
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
Telefon: 0721 385365
#7
Postat 15 March 2004 - 08:08 AM
In primul rand, trebuie sa mai pornesti motorul, cu bujii Robbe nr. 4!...daca le arde in continuare, se poate suspecta ca motorul este prea comprimat...dar eu merg totusi pe ideea emisa de DomProfesor...accident!...se pare ca aceste bujii sunt unele din cele mai ieftine....poate se reflecta si asta undeva!...personal, am cam ars zeci de bujii pana in prezent...!!!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
Cu rabdare si ciocan.
#10
Postat 15 March 2004 - 10:44 AM
ok marinare,
nu plonjez direct la motor. intrebam doar. sper sa nu mai arda bujii.
la aia arsa filamentul era perfect, doar sectionat pe la mijloc, ca si cum ai fi fost taiat cu foarfeca. si eu inclun spre defect de fabricatie
ii dau drumul zilele astea din nou la garaj si sa vad ce face.
red guy
nu plonjez direct la motor. intrebam doar. sper sa nu mai arda bujii.
la aia arsa filamentul era perfect, doar sectionat pe la mijloc, ca si cum ai fi fost taiat cu foarfeca. si eu inclun spre defect de fabricatie
ii dau drumul zilele astea din nou la garaj si sa vad ce face.
red guy
come to the dark side. we have cookies!
#14
Postat 15 March 2004 - 11:09 AM
marinare, hai ca mai am una pentru tine ca esti mester mare. mi so dus garnitura de la toba de esapament. nui stres ca mai am una noua dar se va duce si aia dupa o vreme
de unde pot cumpara asa ceva sau cum se confectioneaza. adica din ce material??
si gica, motorul nu este nou. m-am dat cu el ceva vreme si nu a mai facut figuri deastea
red guy
de unde pot cumpara asa ceva sau cum se confectioneaza. adica din ce material??
si gica, motorul nu este nou. m-am dat cu el ceva vreme si nu a mai facut figuri deastea
red guy
come to the dark side. we have cookies!
Arata acest topic
Pagina 1 din 1