pe3scu, la 06 June 2013 - 10:24 AM, a spus:
Avansezi, avansezi http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/clapping.gif
Cred că trebuie să-i dai drumul un pic mai devreme, adică înainte de a ajunge orizontală pentru ca vântul să-i sufle în găuri și s-o țină umflată.
Pe vânt e așa cum zice popad. Dar pentru mine nu e practic. Eu nu umblu la AoA, am niște discuri de Pb de 100g, 200g și 300g pe care le prind într-un șurub aflat sub CG. Mai des o folosesc pe cea de 200g. Au fost și situații când stătea aproape pe loc. Dar trebuie să ai și putere la elice. Există un compromis între putere și unghiul de atac ( în zbor ) la care penetrează mai ușor în vânt. Trebuie să găsești turația respectivă și avansează mai ușor. Pe briză e plăcut, dar pe vânt nu-i nici o plăcere. Pe vânt lateral o împinge bine (mult mai tare ca la avioane) și trebuie să te opui. Nu uita că în principiu are o viteză de zbor mai mică decât orice avion.
http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/good.gif
...........................
S-ar putea sa ai dreptate in legatura cu plierea aripii!!!...Cred ca asta e cauza!!!...Cred ca ramane fara aer in ea intr-o anumita pozitie (un anumit unghi AOA...) si de aceea se pliaza...Curentul de aer in loc sa o umfle, o culca...
...O sa incerc sa-i dau drumul mai devreme...
............................
...Unghiul AOA...Nici mie nu mi-e usor sa-l modific pt. ca am cusut definitiv chingile suspantelor, la o anumita valoare fixa...In plus, dupa aceea e al naibii de greu sa-l mai nimeresti sa mai zboare drept aripa...E BELEA MARE!!!
...Cred ca o greutate mai mare pe triciclu, poate compensa intr-o oarecare masura faptul ca nu ajustezi unghiul AOA...pe vant...Pt. ca daca triciclul nu o mai ia inaintea aripii (pt. ca triciclul e mai greu...) nici unghiul AOA nu se mai mareste...
............................
Putere are motorul!!! Pana acum, nu am reusit sa accelerez nici o data la max. pt. ca o ia razna triciclul...A zburat si cu acceleratie pana la 60...70%...Deci mai am rezerve...
..............................
Multumesc pt. aprecieri, dar...avansez...pe naiba!!! =@ ...In seara asta nu am reusit s-o ridic in aer!!! Imi face mari probleme si multi nervi!!! Am dat cu ea de pamant de zeci de ori dupa lansare...Iar a inceput sa vireze stanga imediat dupa lansare...
...Ieri mi s-a rupt una din suspantele A iar acasa am inlocuit-o...Am facut-o identica cu cea din oglinda (69,6mm)...Nu mai vrea sa mai zboare...Pur si simplu!!! Dupa lansare, aripa se lasa usor pe stanga, triciclul continua sa se deplaseze drept, apoi e tras de aripa si trantit de pamant...
Am incercat s-o trimez din statie pe viraj in partea opusa, dar nici nu simte acest reglaj...Am ajuns cu trim-ul la maxim si nu simte comanda...
...Fenomenul asta apare cand accelerez ceva mai tare...Daca imediat dupa lansare reduc acceleratia, aripa se stabilizeaza...Problema e ca de cele mai multe ori nu mai apuc sa accelerez iar si triciclul atinge pamantul...
...Cred ca e numai din cauza unghiurilor motorului, dar nu stiu in ce directie sa-l mut...Si ce ma baga in ceatza e faptul ca la testul de tractiune (in casa) triciclul nu tragea in nici o directie...NU PRICEP CE SE INTAMPLA!!!
...In seara asta am mai remarcat o chestie...Trebuie s-o arunc mai tare...Eu pana acum o lansam mai cu grija, de teama sa nu o arunc aiurea...In seara asta am inceput s-o arunc mai fara mila (ca pe o piatra...) si am observat ca parapanta nu mai pierde inaltime...Asta imi da timp sa reactionez!!!
Problema e ca am observat treaba asta prea tarziu...Era deja intuneric si nu am mai reusit s-o zbor...Voi vedea data viitoare ce reusesc sa mai fac...
MAMA-MAMA CATE PROBLEME FACE PARAMOTORUL ASTA!!!
...O mie de nervi...timp pierdut...benzina consumata pana la camp, fara sa reusesti sa zbori...descurcarea suspantelor de sute de ori, pana la dementza...etc...MI-A PUS CAPAC!!!