pe3scu, la 30 May 2013 - 10:35 AM, a spus:
[/size]
Am masurat la paramotor liniile de comanda sunt trase 6cm, iar pe dual rate ( curbe mai largi si mai putin balans) 3cm.
La ME-109 KV 1300 cu LiPo 3S daca vrei viteza mareste pasul elicei, incearca intai elicea 11x8 3 pale. Parerea mea. Daca scazi KV scade si turatia maxima, dar tu ai nevoie de turatie. Tractiunea la plecare e practic statica, alta e situatia la zborul cu viteza.
SUCCES http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/good.gif
....................
Aha! Deci al meu e in limite rezonabile...La triciclul meu am brate de 6 cm lungime si trag cam 5,5 cm de liniile de comanda...Iar eu am incercat sa-l zbor pe direct (cu dual rate-ul oprit...)
Chiar nu stiu ce sa-i mai fac...Acum 3 zile...cand am scos ultima data paramotorul la zbor...Din cateva zeci de lansari, nu am reusit decat 3 zboruri scurte...Restul au fost prabusiri...M-am saturat de cate ori am adunat de pe camp acumulatorul...ESC-ul...greutatile suplimentare...etc... :blush: Am reusit sa rup si 2 snururi...unul agatzat in iarba, altul taiat de elice...Urmeaza sa le schimb...
...Daca il lansez fara motor, planeaza drept...perfect...in 100% din cazuri....
...Daca accelerez motorul, ori planeaza mai lung, dar tot nu se ridica in aer (daca accelerez mai incet...)...iar daca acelerez mai tare, daca o fac de la inceput, triciclul o ia inainte, apoi in stanga si in pamant...Daca accelerez mai tare ceva mai tarziu, dupa ce zborul se stabilizeaza (dupa cativa metri...) da sa se ridice, dar iar...triciclul se duce in sus, apoi il franeaza aripa ramasa in urma si pica in motor/elice...
.....................
Porcaria e ca toate fazele astea dureaza atat de putin, incat pur si simplu nu am timp sa reactionez...La singurul zbor la care am reusit s-o ridic la 2-3 m de sol, imediat ce am vazut-o ca incepe sa se duca in stanga, am tras de mansa dreapta maxim si am tinut-o asa...A zburat 20 m drept...am incercat s-o accelerez putin mai tare (dar nu la maxim...)...atunci a luat-o triciclul inainte...s-a oprit si a picat pe spate (in motor)... :blush:
......................
Am impresia totusi ca eu am liniile de comanda prea tensionate...pt. a am remarcat un lucru la ultimul zbor...De data asta, daca incercam sa turez motorul inainte de lansare, nu vroia sa se mai ridice aripa de jos cu nici un chip!!!...A trebuit s-o lansez fara motor si apoi sa accelerez, dupa ce o vedeam deasupra capului...ridicata drept...in aer...
...Acum am trim-ul la max. pe coborare si maxim dreapta...Asa planeaza lung si rept (fara motor)
...La ultimul zbor a avut greutatea de 1.105 gr...Am uitat sa pun si acumulatorii mai grei, ca sa ajung la 1200 gr... :pardon: O s-o fac la urmatorul zbor...
.......................
A fost aiurea...pt. ca am prins seara o fereastra de vreme fara vant la 8 seara si nu apucasem sa modific reglajele liniilor de comanda...Iar pe camp nu a mai fost timp (nu mai aveam decat 40 de min de lumina...) iar tantarii tabarasera pe mine (...a trebuit sa-mi pun pelerina de ploaie...)
......................
Acum am zis ca n-o mai scot la zbor pana nu ii fac urmatoarele reglaje:
1 - Vreau sa-i fac testul cu triciclul suspendat de tavan...sa vad daca nu cumva trage stanga...si eventual sa-i reglez unghiurile motorului pana nu mai trage in nici o parte....
2- Sa slabesc liniile de coamanda cu 5...10 mm...
...Altceva chiar nu stiu ce sa-i mai fac... :pardon: